Pár évvel ezelőtt Münchenből Verona felé autózva a tiroli részen egy hosszú 100-as korlátozásba futottam, amit betartva feltűnt, hogy nagyon keveset fogyaszt az autó: nullázás után 5-össel kezdődő számokat mutatott. Azóta tervezgettem, hogy egyszer megpróbálok lassan menni, és megmérni a fogyasztást, de az alkalom sehogy sem akart eljönni. Ebből az autóból egyszerűen árad az élni akarás, eszem ágában sincs vele hosszasan tötymörögni semmilyen körülmények között, mert nem erre született.
Sajnos úgy tűnik, hogy a hatósági áras intézkedések következtében beköszöntött az üzemanyaghiány, napról napra hallani sztorikat, hogy kinek hogy nem sikerült tankolnia, így arra gondoltam, hogy morálisan helyénvaló lenne egy kicsit takarékoskodni, ami tök jó apropó a fenti kísérlet elvégzéséhez. Végre jóvá teszem azt a sok száguldozást! :)
A körülményekről: Budapest-Debrecen az M3-ason oda-vissza, volt némi város is, de szerencsére dugó nélkül. Egyedül voltam minimális csomaggal, klíma végig ment, DNA kapcsoló N állásban, a pályán tempomat 100 km/h-ra állítva. A forgalom nem volt nagy, de azért így is kellett előzgetni, ilyenkor ha a körülmények megkívánták, akkor 120-130-ra gyorsítottam, mert nem akartam feltartani a többieket. Hőmérséklet odafelé 35, másnap visszafelé 32 °C körül, ez tapasztalatom szerint jót tesz a fogyasztásnak, mert ilyenkor ritkább a levegő. Nafta sima 95-ös a MOL-tól, induláskor és érkezéskor ugyanannál a kútfőnél első kattanásig tankolva.
Eredmény: 477,7 km távon 25,44 liter fogyott, ami 5,33 liter/100km fogyasztásnak felel meg. A táv Google Maps szerint 476 km, tehát elég pontosak a számok.
Szubjektív értékelés: a benzinesek között ez egy takarékos utazóautó lehetne, a gyakorlatban azért fogyaszt mégis sokat, mert nem ösztökél takarékoskodásra. Amikor nyomod neki, akkor pedig megy, és ha megy, akkor iszik is. Hogy ez most összességében jó vagy rossz, az már amolyan világnézeti kérdés, én mindenesetre nem szívesen közlekednék úgy vele, hogy annyit fogyasszon, mint ma.
Ja, és hogy elhangozzanak az életszerű számok is: pályán 130-140 körül közlekedve 7.5-8 litert iszik, nyomulós üzemmódban 9-10-et, városban pedig nagyon használatfüggő, nekem jellemzően 12-15 között.
2.0 adaptív adbl alfacity atf automata autóápolás átvétel bevonat blave bogároldó brake-by-wire budaörs carnet carplay csomagtértálca deréktámasz digitek dilemmák dobbetét emelés fék fékbetét féktárcsa felnitisztító fényezés fertőtlenítés final fingreszelés_level100 finish fogyasztás fülek futómű giulia glaco grafén gumiszőnyeg gumitisztító gyeon habosító happy holttérfigyelő horpadásjavítás index infotainment javítófesték kamera kerámia keyless kilincs klíma kozmetika küszöb lámpa lámpamosó légszűrő lombfúvó michelin mikrokarcok mosás multiair műszaki műszeregység nanolex nero nyárigumi nyikorgó olajcsere ózon pilotsport pirelli polír pollenszűrő pumpa radar ráfutásérzékelő rendszám rézpaszta rovaroldó sampon sávelhagyás selénia si3d sifinish snowfoam soft99 sottozero startstop szárazolás szerviz takarítás tél téligumi teljesítménymérés tempomat tisztítószerek turbo üzemanyagszint váltó váltóolaj
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-08-07