Blog >> leállás
...az az alkatrész, amelyik mindegyik JTD-ben előbb utóbb megadja magát. Ez abban nyilvánul meg, hogy elérve egy adott hőmérsékletet, egyszer csak leáll a motor. Addig nem is indul be újra, amíg nem hűl vissza.
(A barátom kiszerelt - hibás - szenzorát egy fazék vízbe téve és melegítve jól látható volt, hogy egy pontot elérve szakadás mérhető a csatlakozón.)
Amilyen bosszantó ez a hiba, olyan könnyű az orvoslása. A főtengely jeladó a blokk hátsó-alsó részébe van bedugva és egy torx-csavarral rögzítve. Csápos emelőn nagyon egyszerűen cserélhető, de pl garázslehajtón gerendákra állva is megoldható. Az alsó motorburkolatot érdemes leszedni a csere előtt.
Ugyan az enyémben még nem adta meg magát, de már a veszélyeztetett korba került, ezért preventív módon kicseréltem.
ERA 550055 típusú jeladó került be. (Pl. a Bárdinál kapható.) Sajnos a csatlakozója picit szélesebb, mint a gyári, ezért ügyeskedni kell egy kicsit, hogy a blokkhoz csavarozott távtartóba beférjen, de adja magát, hogyan oldható meg. Szerelés előtt érdemes memorizálni, hogy merre megy a jeladóból a kábel!
Általában P0335 hibakód szokott társulni a jeladóproblémához.
Állóháború alakult ki. Nincs bele dugó. Most garázsban pihenget szétszedve.