Blog >> visszapillantó
Két havazás között ma (1123) időt és energiát szakítottam egy kis autótakarításra és ha már kimentem levettem a belső visszapillantó tükröt, hogy feltehessem a helyére az ép lebillentő-pöcökkel rendelkező, új darabot (Magneti Marelli).
A bal hátsó ajtó feletti világítás foglalata is kijárt a tetőkárpitból az eltört bepattintó fül miatt, úgyhogy azt is cseréltem egy egészséges darabra.
[Költségeim: az alkatrészek ára, ami egy előzőleg bejegyzett "apróságok" postban már szerepelt. ]
Ma (0727) újra nekifogtam, azaz folytattam a visszapillantó felújítását. Reggelre szépen megszáradt a tegnapi munkám. Fogtam egy csiszolópapírt és nekiestem, ott ahol tegnap elrontottam. Miután lecsiszoltam a feles festéket róla, jöhetett a javító-festékréteg. Egész jól sikerült a végére. Délben már megszáradva újra az ajtón csücsült a szerkezet, és működik is. Úgyhogy véglegesen gyógyultnak nyilvánítottam a kicsikét.
Ma (0726) délelőtt elgurultam egy festékesbe, ahol beszereztem egy Maestro alapozót és egy Maestro matt fekete festék spray-t, amivel majd a bal visszapillantó tükrömet próbálom új állapotába visszahozni, ugyanis az utóbbi időben hatalmas festék darabok potyogtak le róla. Mikor megvettem az autót, már akkor láttam, hogy nem 100-as az a visszapillantó, de akkor ez volt a legkevesebb, ami érdekelt, mert lenyűgözött az alfa romeo szépsége. Viszont azóta már nagyon csúnya lett, így muszály volt nekikezdenem. Először ledrótkeféztem a nagyja festéket, utána jöhetett a gépi csiszolás. Mikor az összes festéket eltávolítottam róla, bedugtam a csap alá, hogy a maradék por is kijöjjön a résekből. Az idő elég kedvező volt, gyorsan megszáradt és jöhetett az alapozó felhordása. 10 percet kellett csak várni a száradással és már jöhetett is a második réteg. Mikor ez is felkerült, 3 óra(!) száradás után felkerülhetett volna a matt fekete festékréteg a festékszóróból a visszapillantó tükör tartójára, de közbeszólt az alapozó, ami nem száradt meg.. Az alapozót hígítóval lemostam, lejött simán, akár egy vizes ronggyal is letörölhettem volna, olyannyira nem maradt rajta. Aztán megtakarítgattam mégegyszer a felületet, ott ahol nem jött le az eredeti festék elsőre (a sarkokban és a hajlatoknál). Ezután jöhetett végre a fekete spray. Minden szépen kezdődött, gyönyörűen fedett már a második réteg, de kb. a negyediknél kicsit belenyúltam. Gondoltam semmi gáz. 3-4 réteg majd befedi. Így is lett. De az 5. már nem kellett volna.. mert akkor olyan szinten sikerült belenyúlni véletlenül egy ronggyal, hogy csoda, hogy ha holnap nem kell elölről kezdenem az egészet hanem sikerül kicsit megcsiszolnom egy csiszolóvászonnal. Mára úgy éreztem ennyi elég volt.. Holnap majd folytatom. Az alapozó száradási ideje alatt az autón a tükör alatti részt szinte új állapotára törölgettem, hogy méltó legyen majd a felújított alkatrész fogadására:) Ha egyszer készen lesz.. Szegény autó most egyfülű:) De cserébe utántöltöttem a szélvédőmosót, kb. 2 liter már hiányzott belőle. A visszapillantóról kész képek később. Nem utolsó sorban megjegyzem, hogy még az eredeti Magneti Marelli van rajta.
Az ablakmosófolyadék tartályban már csak félig volt a cucc, úgyhogy azt is feltöltöttem. Hasznos volt a nemrég vásárolt tölcsér is. A folyadékot még tavaly vettem, úgyhogy erre most nem költöttem.
[Költségeim: Maestro fehér alapozó: 1100Ft, Maestro matt fekete festék: 1100Ft, csiszolóvászon, meg a stb. az volt itthon.]
Egy hete jártam a kocsival, mikor gondoltam elviszem átnézetni Zolikához, amit egy barátom (cartárs) ajánlott. A jobb oldali tompított fényszórom ment ki, illetve a visszapillantó tükreim fekete műanyag alja szorult egy kis szinterezésre, mert csúnya fehér elöregedés volt az anyagon.
Mindemellett észrevettem, hogy a szervó egyre hangosabb és nehezebb.
A helyszínen az átvizsgáláskor kijött, hogy az első féktárcsa, mint egy bakelit annyira kopott a betétek pedig szinte nincsenek is. -1 pont Bagicsnak, bocs Sanyi de legalább mondhattad volna.
Fékbetét és tárcsa csere megvolt, izzó szintén, szervó kapott tutolát, de Zolika szólt, hogy valami y cső ereszt és ez is a baja a szervónak és majd cserélni kell, de ideiglenesen megcsinálták. Darabokban nem tudom mi mennyi volt a vége 70 k volt és 5 nap.
A tükrök további 7 napig vártak a szinterezésre, aztán megelégeltem a tökölődést és meggyorsítottam a folyamatot így egy nap alatt végeztünk. 5k volt úgy hogy érte mentem a felszerelést ingyen kaptam:)