Blog >> motor-generál

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-12-23

Na bepakoltam a motort a helyére, és este hatra be is röffent. Szó szerint. :))))

Még egy kicsit finomítani kell rajta, de az azóta megtett 1,2 km alapján is elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. :)))))))))))

Cserélve:
-olaj
-gyújtógyertyák
-szűrők
-ékszíj
-ac pumpa
-vízpumpa
-nyugvó és hajtókar csapágyak
-3 kipufogó és 1 szívó szelep
-szelepszár szimering

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-09

Felkerült a kartel, a vízpumpa, az AC pumpa, a gyújtáselosztó, valamint egyenlőre az új csavarok megérkezésééig csak ráakasztottam a hengerfejet.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-09

Ma befűztem a dugattyúkat a blokkba. Finoman forgatható kézzel is, a csapágy csészék lehúzása után. :)))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-05

A nyugvócsapágyak fészkének dörzsárazásával megoldotta a mester a főtengely szorulását. :))))

Most finoman kézzel is forgatható. :))))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-22

A hajtókar csapágyfészkek méretre fúrása megtörtént.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-19

Elvittem megméretni a blokkot, és a hajtókarokat.
A blokk csapágyfuratai függőleges irányban 0,05-0,03 mm-t összementek. A szaki szavaival szólva "megtökösödtek". Az alublokk hátránya. :)))
A hajtókarok közül kettővel ugyanez volt a helyzet. Most legalább tudom mitől szorultak a csapágyak. Sajnos vonalban nem tudtak fúrni, így valaki mást kell keresnem.
Áthidaló (és olcsóbb) megoldásként még ajánlották, hogy a csapágycsészék közé hézagoló lemezeket tegyek. A régi időkben így javították ezeket a blokkokat. :)))))))

Majd meglátom. :)))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-10

A dugattyúkat leszereltem a hajtókarról.

A tervek szerint hétvégén viszem gépműhelybe kiméretni, hogy mi lehet a gond.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-09

Na, megint beindult a Giulietta projekt. Vagyis indult volna csak. :)))

Gyűrűk, csapágyak, főtengely helyükre kerültek. Azonban lehúzásnál kiderült, hogy mindegyik főtengely csapágy szorul, valamint kettő hajtókar csapágy is. Pedig olyan szépen nézett ki. :))))))

Pitykének köszönhetően, még a hátsó támcsapágy csavaranyájának biztosító lemeze is meg lett. :)))

>> SzervizWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-09-23

Kész lett a hengerfej.

A kipufogó oldali szelepvezetők, a 4 db szelepszár szimering, 1 kipufogó szelep és 3 db szívó szelep lett kicserélve.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-08-04

Sikerült szereznem hajtókar csapágyakat is. Hál istennek véletlenül volt egy készlet egy zalaegerszegi gépműhelyben még. :)))))))