Blog >> zender >> gtv6

>> Tuning és extraszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2014-04-30

205/45 lett a jó méret, ez mindenhol elfér. Felkerültek a Zender Milano-k. Hosszú projekt volt.

Tavaly év végén vásároltam egy garnitúra Zender Milano-t az ebay-en. Ezzel egy igen régi vágyam vált valóra, már a 155-re is szerettem volna. A GTV-hez persze jobban illik ill. 5 csavarost könnyebb is találni. Esztétikailag hagy(ott) kívánnivalót maga után mind a négy darab. Hámló lakkrétegek, kisebb padkázások mutatták, hogy van tennivaló. Futottam pár kört a neten ill. felniseknél, de az egésznek az lett a vége, hogy magam vágtam bele a szervezésbe.
A legnagyobb fejtörést a kerület mentén elhelyezett műanyag díszítő csavarkák okozták. Ezeket muszáj kivenni egy rendes polírozáshoz. Próbáltuk mindenféle apró fejjel megkerülni őket, de nem sikerült. Viszont visszatenni nem lehet őket, mert kiszedéskor megsérülnek, meg bele is szakadnak. Utánrendelni természetesen nem lehet. (Én legalábbis nem találtam rá forrást, pedig ígéretekkel tele volt a padlás.) Voltam mindenféle csavarboltban, de mikor meghallották, hogy külső torx fejű csavar el is lettem hajtva. Pedig még DIN normája is van! A véletlen segített: egy barátom műhelyében találtam tökéletesen egyező fejű csavart, egy LFL-es MAN motor szelepfedelét hivatott rögzíteni a hengerfejhez. Felcsillant a remény és tovább kerestem. Végülis egy gyári GM csavarra esett a választás, ez benzines Opelekben a leömlőt borító hővédő lemezt erősíti ugyancsak a hengerfejhez. A2-es, tehát anyagában korrozióálló és színében is egy az egyben passzol a felpolírozott felnikhez.
Tudatosan nem tükörsima és fényes felület volt a cél, hanem kicsit "selyemfényűbb". Egyelőre itt járunk, még 2 felni polirozása hátra van és a csavarokat kell beragasztani.

>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-04-11

Véletlen? Vagy tényleg hinnem kellene abban, hogy sorsunk meg van irva? :) Pár héttel a GTV vásárlás előtt, amikor még javában uralkodott a káosz és repkedtek a hangzatos szavak: gétévé...maser...spider...grale, úgy döntöttem, hogy kiveszem az autoscout keresőmből a minimum ár paramétert, mondván nézzünk szét a bontós választékban is. Aztán gyorsan kiszaladtam a fürdőszobába megmosni a szemem. :) Elmosódott képeken egy (majdnem) komplett GTV Zender kit körvonalait véltem felfedezni, valami pofátlanul olcsón hirdetve. Namondom, ez valami pubertáskori csinytevés lehet, mert egy ilyenért sokan csillagászati összegeket hajlandók kifizetni. Mivel németül nicht sprechen, igy egy cimborámat kértem meg, hogy csörgesse meg az illetőt, és ugyan orditsa már le a haját, hogy mégis mit képzel a kamu hirdetésével. Pár órán belül jött vissza az email a cimbitől: "Egy megszállott Alfásé a hirdetés, szerintem nem tudja mit is árul, tényleg ennyi az annyi, ha neked tutira kell, akkor már veszi is le a hirdetést." Ehh... dehisz még kocsim sincs!! Sőt, az sem biztos, hogy ilyen lesz. Vagy mostmár igen? :) Ja, mint kiderült, igen. Az még nem eldöntött tény, hogy felkerül-e a kit az autóra, előtte még jelenésem van egy jósasszonynál... Egyébként az eladó valami hihetetlen fazon volt. Egy kis német bányász falucskában él, kivülről rozoga házban, ami belűl egy Alfa szentély. Vitrinek, benne modellautók, poszterek, mindenféle régi alkatrészek. Mutogatva kommunikáltunk, de a szivre tett kezet és a majdnem könnybelabadt szemmel suttogott Alfa Romeo-t még össze tudtam kapcsolni. Addig nem engedett el az új szerzeményemmel, amig le nem mentem vele a garazsba... ahol már "csak" 2 GTV állt. Egy már kilakatolt és gyönyörűen fényezett négyhengeres, valamint egy restaurált 3 literes GTV6. Ez utóbbit még be is inditotta nekem, hogy hallgassam meg a brutális morajlást, amit kiad magából. Maradandó élmény volt. :)