Mutasd

>> Esemény2017-04-24

Csütörtökön felkerült az új rendszám.

 
>> Esemény2017-03-13

Az autó az elmúlt pár hónapot az Alfáriumban töltötte. Többek között ennek eredménye és folyományaképpen a mai napon sikeresen OT-vizsgát tett Budaörsön. Várom a postást, hogy hozza a papírokat, amivel mehetünk az NKH-hoz, majd az okmányirodába a rendszámért.

 
>> Szerviz2015-08-25

Márciusban megint az Alfáriumban kezdtük a szezont olaj- és szűrőcserékkel. Semmi extra.

Aztán május környékén kilyukadt a hátsó dob, nem volt szép hangja. Elkezdtem a kipufogócserét. A supersprinttől rendeltem rozsdamentes hátsó és középső dobot. Legközelebb majd cseréljük a leömlőt és a maradékot is. Alexét rakták fel, kicsit kellett játszani vele.

3 hete otthonról indulva a 3-4. kupplungoláskor érzem, hogy erre lentebb fog a pedál. Ennek fele se tréfa, azonnal irányt változtattam és mentem az Alfáriumba. A kelenföldi pályaudvartól szumma két kupplungolással jutottam el hozzájuk, szerencsém volt a lámpákkal. :) Alsó kupplungmunkahenger ment el. 1 nap alatt lett kész.

Az autót nyaranta napi szinten használom, idén eddig 4-5e km ment bele. Jól bírja így 34 évesen...

A motorja füstöl (leginkább melegen, alapjáraton) tavaly óta, őszre van betervezve a felújítás, de mivel más hibajelenség nincs, lehet, hogy még egy szezont elmegyek így vele. Egyelőre 1l/1000km alatt van az olajfogyasztás.
Ja, nem olyan rég óta néha megreccsen kettesbe rakáskor a váltó. Ezzel viszont foglalkozni kell.
Ill. elképesztően csúsznak a használtan, méretpróbának vett Goodyear gumik és sajnos elöl, komolyabb kanyarban bele is érnek a sárvédő alján a műanyag betétbe. Ki fogom próbálni 215/40R17-tel, az egy kicsit alacsonyabb és vmi fórumon láttam, hogy többen is ezt a méretet használják.

 
>> Tuning és extra2014-04-30

205/45 lett a jó méret, ez mindenhol elfér. Felkerültek a Zender Milano-k. Hosszú projekt volt.

>> Szerviz2014-03-21

Ellátogattunk az Alfáriumba ismét. A program:
- olajcsere, szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) csere
- üzemanyagcsövek cseréje a foszladozó helyeken
- jobbos ablakemelő motor és szerkezet csere/javítás
- olajnyomásjelző cseréje működőre
- gumi fékcsövek cseréje Goodridge fém kittre + fékolajcsere
- az egytárcsás kupplung helyett Ali kerített egy csodásan felújított Sachs kéttárcsást
- alsó kupplungmunkahenger felújítása
- hátsó difi kapott egy sperrt
- a géptető és a jobbos tükör újra lett fényezve durva kavicsfelverődés miatt

 
>> Szerviz2013-09-10

Piros Konik ki, sárgák be. Különösebb oka nem volt.
A generátor viszont gyengélkedett, ezért a Ferr-Vill-nél fel lett újítva.

 
>> Szerviz2013-05-27

Ahogy az előző posztban említettem márciusban elvittem az autót az Alfáriumba. Eleinte csak négy oka volt a látogatásnak:
1. hiányzott a klimakompresszor (igy vettem) -> már fújja a hideget
2. csepegett a hűtő -> már nem csepeg
3. nem ment egy henger -> megy
4. kormánycsere gyárira -> fa Nardi likvidálva
Azután ami még hozzájött:
kupplung munkahenger javítása, mert kicsit folyt
kupplung csúszott, de érdekes módon a felületek polírozása megoldotta a kérdést
lengőkar szilent csere
kormánymű szilent és axiálcsukló cseréje
stabilizátorszilentek cseréje

Ezúton is köszönöm Alexék munkáját, tökéletesen meg vagyok elégedve.

>> Egyéb2013-05-22

Ezt a Zender Milano témát egyelőre jégre tettem, a már emlitett gumi probléma miatt. Az Alfáriumban eltöltött hetek után végre eljött az igazi használat ideje. 2 hétre letettem a cégest és beletekertem 1500 km-t a Feketébe. Tényleg a világ egyik legjobb autója!

 
>> Tuning és extra2013-05-06

A fenti gumiméret nem jött be. Elöl igencsak beleér a sárvédőívbe... :(
Megpróbálom 205/45-tel.

 
>> Egyéb2013-03-26

Tavaly év végén vásároltam egy garnitúra Zender Milano-t az ebay-en. Ezzel egy igen régi vágyam vált valóra, már a 155-re is szerettem volna. A GTV-hez persze jobban illik ill. 5 csavarost könnyebb is találni. Esztétikailag hagy(ott) kívánnivalót maga után mind a négy darab. Hámló lakkrétegek, kisebb padkázások mutatták, hogy van tennivaló. Futottam pár kört a neten ill. felniseknél, de az egésznek az lett a vége, hogy magam vágtam bele a szervezésbe.
A legnagyobb fejtörést a kerület mentén elhelyezett műanyag díszítő csavarkák okozták. Ezeket muszáj kivenni egy rendes polírozáshoz. Próbáltuk mindenféle apró fejjel megkerülni őket, de nem sikerült. Viszont visszatenni nem lehet őket, mert kiszedéskor megsérülnek, meg bele is szakadnak. Utánrendelni természetesen nem lehet. (Én legalábbis nem találtam rá forrást, pedig ígéretekkel tele volt a padlás.) Voltam mindenféle csavarboltban, de mikor meghallották, hogy külső torx fejű csavar el is lettem hajtva. Pedig még DIN normája is van! A véletlen segített: egy barátom műhelyében találtam tökéletesen egyező fejű csavart, egy LFL-es MAN motor szelepfedelét hivatott rögzíteni a hengerfejhez. Felcsillant a remény és tovább kerestem. Végülis egy gyári GM csavarra esett a választás, ez benzines Opelekben a leömlőt borító hővédő lemezt erősíti ugyancsak a hengerfejhez. A2-es, tehát anyagában korrozióálló és színében is egy az egyben passzol a felpolírozott felnikhez.
Tudatosan nem tükörsima és fényes felület volt a cél, hanem kicsit "selyemfényűbb". Egyelőre itt járunk, még 2 felni polirozása hátra van és a csavarokat kell beragasztani.