..megszületett a következő bejegyzés is. (1112) Közeleg a következő évfordulónk is, ideje egy kicsit rendezni a sorokat.
Az idei év elég eseménydús volt számunkra, így sajnos az autóra jutott a legkevesebb idő (és pénz) és ez meg is látszik.. Nézzük sorban, miket vettem észre és miket kell orvosolni rajta a közeljövőben.
Ma kiégett (vagy csak ma vettem észre?) a jobb első tompított izzóm. Fél óra szenvedés után sikerült cserélni egy meglévő, 1000Ft-os izzókészletbeli H7-esre. Még nem volt alkalmam este, útközben kipróbálni, de a garázsban (sötétben) ugyanazt a színt és fényerőt produkálja mint a bal oldaliban lévő Osram Night Breaker, ami a többszörösébe került.. Egy ideig biztosan ez marad benne. Majd cserélem ha nem elég..
Több mint egy hónapja kiégett a helyzetjelző is, ugyancsak a jobb oldalon, elől. Kivettük, megnéztük, nincs elszakadva a szál, de nem világít.. Biztos ami biztos alapon rendeltem egy pár LED-es helyzetjelzőt (eBay), mert benzinkúton, ahol néztem, nem volt kapható a H6W típus. Azóta anélkül járok. Remélem CAN BUS Errorokhoz nem lesz szerencsém a LED-esekkel. Igazából pontosan nem is tudom mi az. Talán az én autómban nincs is CAN BUS rendszer még. De egy olyan "félelmem" is van, hogy nehogy hibát jelezzen a LED kis ellenállása miatt a műszerfalon, mert akkor tényleg csak akkor fogom tudni, ha valami tényleg kiégett, ha körbeszaladom az autót. Emiatt nem vettem észre a tompított kiégését sem.
Az ablaktörlő lapátok eléggé csereérettek már. Kiszolgálták az idejüket a fent lévő Valeo-k. Már tavaly is le volt ragasztva a sárgával világító jelzés, hogy cserélni kellene. Most már tényleg eljött az ideje, mert hangos és ugrál. Lapátok megrendelve.
A műszerfal világításom egy része is feladta a harcot még a nyáron (0723). Na, ezzel még nem foglalkoztam részletesebben. De azt tudom, hogy vmi rizsszem izzó a bűnös, ami miatt nem látom a km óra állást, a napi km-t ,hőmérsékletet, stb. Talán egyszer ezt is kicserélem. Remélem nem kell lebontani hozzá a teljes műszerfalat, mint azt majdnem kellett a középkonzol világításokkal kapcsolatban anno..
A napokban észrevettem, hogy az ablakmodul nem akarja felhúzni az ablakokat, amikor bezárom az autót. Erre jó lesz odafigyelni és nem otthagyni valahol lehúzott ablakkal most már az autót. Bár vajmi kevés esély van rá ebben az időben..
A hátsó ablakok motorja - gondolom mert sosincs használva - beállt. Alig akarja mozgatni az ablakokat. Amikor mégis leengedi, akkor elég rémisztő hangot ad és úgy kell imádkozni, hogy fel is húzza őket sokadik nekifutásra.
A csomagtér világításnál vmi kontakt hibát vélek felfedezni, mert néha oda kell csapni, hogy felébredjen. :)
A hidegre való tekintettel minden indulásnál figyelmeztet a kinyomócsapágy a sípolásával, hogy ő is fázik, melyet már nyár végén észleltünk Zé.-vel, hogy cserélni kellene. A fele alkatrész kb azóta ott pihen a pincében és várja, hogy beköltözzön a régi, elhasznált helyére.. meg a másik felére, hogy ez tényleg megtörténjen..
A futómű azon hangja, ami miatt annyiszor Zolinál volt a vas, elhallgatott. Igaz, csak nagy melegben, vagy már nagyon felforrósodott motornál csinálta (a klíma használata ezt még jobban siettette), viszont helyette továbbra is hallom, ahogy kopognak az első stab.pálcák, szilentjeik miatt..
Ez mind mind cserélhető, már csak idő kérdése, de a legszomorúbb, hogy a küszöbön észrevettem pár rozsdafoltot. Amit utána több helyen ismételten láttam. Ilyen pl. az a lemez, ami diffúzorként ugyan nem funkcionál, de a hátsó lökhárító része. Ill. a rozsdamentesnek vett szárny csavarok, amivel az állíthatóságát rögzítem alulról.
A hátsó lökhárítóm megjelentek pókhálószerű repedések. Ill. az összeillesztésnél (toldat + eredeti lökös) apró lepattogzás a fényezésen. Nem késleltette ezt a folyamatot egy óvatos padkázásom a tavasszal parkolásnál.. - Ne ültessétek a napi használatban lévő autótokat.. :)
Az új Árkád II? kijáratánál, amikor még a csatornafedők jócskán kiálltak az aljzatból a parkolóból kivezető úton, akkor történt, hogy az egyikről lecsúszott a kerék, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kb gyök2-vel haladva a jobb oldali visszapillantó tükrömön egy 4-5cm hosszú alig 1cm széles sávban lehámozza a fényezést a dryvit vakolat.. Örültem neki.
És akkor idén még a Cadamuro-GTA első lökös sem került fel a tél után.. Az építkezés, költözés és az ezzel járó mindenféle miatt úgy gondoltam inkább jobb azt megvédeni. kalizsoli tett rá egy elgondolkodtató ajánlatot, de nem adtam. Pedig senkinek sem ellensége a pénz, viszont jövőre szeretném használni..
Elég sokféle autó volt idén az alfa. Volt betonszállító, melósautó, költöztető, stb. Egyébként nagyon büszke vagyok rá, mert kis csomagtartója és beltere ellenére (hátsó ülések egyáltalán nem lehajthatók) szinte mindent ezzel szállítottam - éljenek az összeszerelhető bútorok - kivéve a nagyobb gépeket és a nagyobb, nem lapraszerelhető bútorokat. :)
Viszont bő egy hónap kihagyás után ismét garázsban állhatott (1001) (km óra állás: 191.484km), ami talán kicsit konzerválja ezt az állapotot,mert az eső és a hideg sem tenne jót neki nap mint nap. Főleg hogy pár nap után már látszott a rozsda a féktárcsákon, ha nem használtam az autót. A jobb első hangszórónál még mindig produkál beázást nagyobb esőnél. Illetve az indexek is párásodnak, amiből a bal oldalinak a rögzítőjét még az év elején eltörtem.. Az LCD kijelző körüli burkolatot is elengedte a ragasztó.. Sok apróság, de pl. a hátsó lámpák közül a két szélső helyére is visszakerült (0618) még a nyáron a gyári (talán akkor erről blog is készült) mert a belsejében egy elemet elengedett a ragasztó (0318), így nem épp pirosan világított, hanem rózsaszínes-fehéren, ami nem volt épp megnyerő :) Ahogy a belső tere sem volt minden pillanatban, még mindig nem teljesen az. Régen egy porszem nem lehetett benne, most kettőnél is több van:):S HoZeeval terveztünk egy nagy fullkitakaríttatást, az utolsó kis résig, ami idén elmaradt persze. De jövőre újra felhúzzuk a kesztyűt és remélem csak pozitív blogok kerülnek bejegyzésre.
Viszont, ami pozitív, hogy az utcán még mindig megnézik, hallom hogy beszélnek róla, utánafordulnak, dicsérik, kérdeznek, stb. Ez továbbra is arra sarkall, hogy minden kisebb-nagyobb hibája ellenére ne adjuk fel a harcot az idő vas fogával szemben, és igenis karban kell tartani továbbra is, hogy győztesen kerüljünk ki ebből a csatából.
km óra állás: 192.140km
[Költségeim: LED helyzetjelzők H6W 2db 397, ablaktörlő lapát 689+1003, ...]
További képek később..
Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.
Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.