SKF vezérlés készlet 62.000
Vízpumpa (SKF) 15.200
Hosszbordásszíj (SKF) 7.600
Fagyálló 2.000
Olajszűrő 1.540
Szelepfedél tömítés 5.200
22.500 Ft munkadíj
12.000 Ft célszerszám bérlés
Km óra állás: 162.400km
Megrendelve: Vezérlésmódosító, motorolaj (Selénia Racing 10w60). Ezek Erhardtól jöttek. Többi az autószerelőm dolga :)
Ma végre megjött a csapágy, délután neki is kezdtem a szerelésnek.
A bontott hengerfejet használtam, hogy a vezérlés módosítót le és vissza tudjam tekerni a szívó tengely végére: 1.kép
A kopott csapágyat szorítottam a bütyök alá, hogy ne forogjon el a tengely: 2.kép
Az új csapágy: 3.kép
A letisztított hengerfej: 4.kép
A sablonokkal pozicióra állított vezérműtengelyek: 5., 6.kép
Jöhet a szíj: 7., 8., 9.kép
Lelkesen felraktam a hosszbordás szíjat: 10.kép
Aztán rájöttem, hogy a vezérmű burkolatot kell elöbb... 11.kép
Már csak az akksi hiányzik: 12.kép
Meg a burkolat, de azt csak akkor, ha minden OK.
Kedd hajnali fél háromkor lettem kész...
Reggel először próbáltam letiltott befecskendezéssel tekerni, de nem nagyon akart kialudni az olajnyomás lámpa. Ezért inkább beindítottam. Azt az eszement zörgést amit levágtak az üres hidrotőkék (csak fel kellett volna tölteni őket). Nem nagyon akart elmúlni. Aztán amikor elindultam szépen lassan elhallgattak a szelepek, viszont a vezérlés módosító kerregett tovább. Persze először nem nyomtam neki, max 2000-ig. Aztán egy kigyorsításnál 3500-ig elpörgettem és azonnal elhalkult a motor. Csak az kellett neki, hogy a mágnesszelep ráengedje a nyomást a vezérlés módosítóra. Így utólag belegondolva, hogy a mágnesszelep nem működött, lehet, hogy a vezérlésmódosító nem is biztos, hogy hibás volt, csak egyszerűen teljesen ki volt száradva a belseje, mert nem kapott olajat (lehet, hogy működött volna csak biztos nem tett jót neki, hogy olaj nélkül kerregett a belseje...). Na mindegy, a berágódott csapágya miatt amúgy is megérett a cserére...
Most már jó halk a motor.
Tapasztalat: nagyon megy! :O) Reggeli utam alatt végig mosolyogtam... Nehéz megállni, hogy szabályosan közlekedjen az ember. Na meg a 16-os kerekek! Tiszta gokart érzés vezetni! :O)
Az első út után döbbentem rá, hogy kihagytam egy dolgot az éjszakai szerelés közben...
A vezérmű tárcsák beállítása után éppen be akartam ragasztani a tárcsa rögzítő csavarokat, amikor belekezdtem másba...
Szerencsére a nagyracsnisban volt a ribe bit így provizorikusan is jól megtéptem. Hazáig kibírta, aztán délután beragasztotam.
Egyetlen üröm van az örömben, hogy a kuplung néha hülyéskedik. Általában szépen jól működik, de néha nem emel ki teljesen (kuplung főhenger már ki lett cserélve). Egy megállás alkalmával vettem észre, hogy a váltóharangból csöpög a fékfolyadék... Megérett a váltó kiszerelés...
Elkészült a célszerszám a vezérlésmódosító le- és visszaszereléséhez (1.kép). Meg van már indikátor óra is a felső holtponthoz (2.kép).
Nekiálltam a vezérmű cserének. A szelepfedél tömítés bakelit keménységű lett, nem tudom, hogy mikor lehetett utoljára leszedve a fedél...
Ja és az alkatrészek, a kis kék zacsiban van a legdrágább autóalkatrész amit valaha is vettem...
A piros dobozos meg a kölcsön veztengely rögzítő.