Elkezdett fogyogatni a víz olyan 1000-2000 km alatt ért minimum alá a szint, ilyenkor rátöltöttem, egy darabig töltögettem, de nyilvánvaló volt hogy cserélni kell.
Még a gyári 1998-as beépítésű hűtő volt az autóban. Azt hiszem ez egy elég jól sikerült szériából való, minek utána későbbi évjáratokról azt lehet hallani hogy hamar elvéreznek. A műanyag és fém illesztésénél szivárgott, kicsit bevizesedett kívülről az egyik sarka, de a lamellák helyükön voltak, még eltömődve sem voltak. Nem is panaszkodtam a hűtésre soha.
Nem sajnáltam tőle a Valeo hűtőt. Úgy tudom, ez a gyári beszállító.
Valószínűleg nem fog annyit bírni mint az előző.
Végre megtörtént a gyári 99'-es(Valeo) ,az autóval egyidős hűtöm lecserélése nem is rossz teljesítmény ennyit időt bírt.
Még működött de az első igazán meleg napon valószínű csúnyán megadta volna magát.
Hogy teljes legyen a kép kapott új kiegyenlítő tartályt + természetesen új fagyálló folyadékot is.Beszerelésre került még időben, egy jobb első porvédő gumiharang is a féltengelyre :)
Mivel ma is túlzottan szép idő volt ahhoz, h valami értelmeset csináljak, ezért megint kicsit bütyköltem a ribancot:) Mivel a koccanás óta enyhén balra húzott a mocsok, és a fék sem fog be, pár napja összedugtuk a fejünket páran és elkezdtünk agyalni. Az agyalásnak az lett a vége, amire gyanakodtam, h az ütközéstől elhajolhatott a bal lengőkar. Decemberben amikor szétszedtem, költséghatékonyságból csak a jobb oldalon cseréltem a lengőkart, mivel bal oldalon még jónak tűnt, nem is foglalkoztam vele túlzottan, csak kiszedtem, majd visszacomboztam decemberben. A gyanút az eredmény alátámasztotta, a másik lengőkarral nem húz semerre. A két lengőkart összenézve, kis nézegetés után feltűnt, h kb 1-1.5 milliméterrel meghajlott a régi, ami épp elég volt egy kis idegesítő elhúzáshoz.
Egyébként elég érdekes, h az occó utángyártott lengőkar sokkal combosabb darab mint az amibe a fiat konszern emblémája van sajtolva. Elgondolkodtató...
A másik dolog amit csináltam, az a hűtő csere volt. A régi hűtőm eresztett valahol, legfőképpen akkor és ott ahol kedve volt. Kicseréltem, ha minden igaz ami bele került nem ereszt sehol, de majd kiderül, nem is volt belül túl redvás, csak egy szívfájdalmam van, hogy nem klímáshoz van. Mondjuk a hűtőventik úgyis átlesznek alakítva, szóval teljesen mindegy, h klímás radiátor vagy nem:)
A költségekhez megint nem fogok semmit írni, mivel volt minden a garázsban: lengőkar is és hűtő is (szeretek itthon jóárasított donort bontani:D) A következő projekt valószínűleg a biztosítás befizetése után majd a fékbetétek, fém és gumi fékcsövek cseréje, valamint a másik balos ajtó és a hátsó löki+küszöbök pirosra fújása lesz:)