Blog >> mosás

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-08

Tegnap (1107) megvételre került (Norauto) egy H1-es ködlámpaizzó pár (1090Ft) Extra White, Tuning Power:):) 55W 12V, ma beszerelem a nemrég vásárolt ködlámpákkal együtt a helyére. Beszereztem még egy pár (T.Power, W5W, 12V, 5W) narancs színű indexbe való izzót (190Ft), egy 5literes téli szélvédőmosót (akciósan) -19fokig (590Ft) és egy felnitisztító eszközt a nyáron használt küllős alufelnihez (Norauto, 790Ft).

Délelőtt nekiláttam a ködlámpa beszerelésének. Kartervédő le. Illetve nem is az egészet szerettem volna, hanem csak a bal oldali kiegészítő lemezt. De már itt kezdődtek a gondok.. Akna híján nem fértem oda a kulccsal a csavarokhoz. 9-9,5cm van a lemez és a talaj között, úgyhogy nem sok és nem is csodálkozom, hogy sok helyen leér az alja. Aztán megoldottam úgy, hogy odaálltam a lejtőhöz és akkor az orra kicsivel magasabbra került, mert a kerék még a vízszintes részen volt. Kicsivel tényleg jobb volt a helyzet, mert már le tudtam venni a védőlemezt. Hozzáfértem a ködlámpa helyéhez. Beletettem az izzót, rátettem a csatlakozót (a lámpán belül) tenném a helyére és kiderül, hogy nem illeszkednek a csavarhelyek a karosszérián erre a célra kiképzett lyukakkal.. Akárhogy próbálom nem jó. Nem értem miért, pedig 156-oshoz kértem. Visszaszereltem a lemezt és elkezdtem a bal hátsó kilincset szétszedni.
Annak az volt a baja, hogy mikor Gödöllőn volt szerelőnél az autó (Zolinál), akkor eltört a mozgó rész alja és mindig lejárt a stiftről, ezáltal kissé nehezebb volt bejutni azon az ajtón az autóba. Nekiálltam, hogy leszerelem, de furcsa dolgokkal találkoztam, amikről a képek is tanúskodnak lejjebb. A belső takaró háromszög valami furcsa anyaggal volt odaragasztva, mert letörték a patentot róla, mint kiderült később számomra, emiatt leszedni csak úgy tudtam, hogy a benne lévő szivacs szigetelést elszakítottam. Még jó, hogy vettem ebből is újat. Leszedtem a régit, csavaroznám ki a csavarokat, ami kilincset tartja, de látom, hogy az egyik az ajtókárpit alatt találtatik. Gondoltam nem gond, tartja pár patent és lejön az egész. Jó is lett volna.. De itt jött a következő furcsa dolog. A kárpit egy részéről hiányzott a patent és kétoldalú ragasztóval (!) volt a helyére illesztve azon a szakaszon.. Ekkora gány munkát.. Ez mielőbb javításra fog kerülni. Mivel leszakadt kárpittal nem akartam járni a következő napokban, ezért a patentok beszerzéséig hanyagoltam a kilincs témát is. Viszont a belső takaró háromszöget azt újra cseréltem. Talán nem is gond, hogy nem tudtam a kilincset kicserélni, mert nemsokára az ablakemelőmet is el fogom vinni javíttatni, ahhoz úgyis le kell venni a kárpitot, akkorra meg már lesznek patentok, tehát egyúttal a kilincset is fogom tudni cserélni, remélhetőleg gond nélkül.

Ezekután következett az élményfürdőzés. Nekiálltunk lemosni az autót, habos samponos vízzel, a felniket is megtisztítottuk az új felnitisztító célszerszámmal:) A bőr belső kapott egy adag ápolót, hogy ne száradjon ki, a műanyag és gumi elemek is új fényben ragyognak és így a tél beállta előtt még egy kis szilikonos törölgetést kaptak a kéderek, hogy ha lehet, ne ragadjanak be az ajtók a nagy hidegben és ne szakítsák el a gumit. Délután 2-re már csillogott villogott az autó kívül-belül. Igaz ködlámpák és új kilincs nélkül. De így is szép :)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-10-24

(1024) fürdőzés után matricázás:) majd' egy év kellett hozzá, hogy felkerüljenek

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2008-08-17

Tegnapelőtt lemostam az autó motorját, utána lehúzkodtam a gyertyapipákat, a gyertyáktól és egyéb helyekről kiszívattam a vizet, 1 éjszakát hagytam, had száradjon még egy kicsit, majd tegnap letörölgettem mindegyiket és visszatettem őket. 1.130 Ft-ért vettem Prevent motorblokk tisztítót.

Ma pedig csináltam egy belső takarítást és egy mosást.

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-08-03

Régóta szerettem volna a bőr belsőt leápolni erre való speciális tisztító és ápolószerrel, de az valahogy minden kocsimosás és belső takarítás után elmaradt. De ma (0803) végre eljött ez a nap is. Na nem mintha nem lenne vele minden oké, de kiváncsi voltam mit tud az a cucc, amit még tavaly novemberben az autó átvételekor kaptam a sráctól, akitől megvettem. Délelőtt még a nagy meleg előtt (így is 30 fokban:) lemostam kívülről az autót autósamponnal (szivaccsal), aztán áttöröltem szárazra, hogy ne pöttyösen száradjon meg, mert az elég csúnya, főleg az ablakokon. Ezzel elment kb. másfél órám. Lemostam az ajtókat és az ajtókereteket is a maga rendje és módja szerint. Az autó 11-re már csillogott villogott felnistől, kasznistól, ablakostól. Aztán visszatettem a garázsba, hogy kicsit lehüljön, meg én is rápihenjek a délutáni programra, ami inkább esti lett. Akkor ugyanis újra beálltam az udvarra, porszívó elő, aztán hagy szóljon, azaz hagy szívjon. Hozzáteszem nem volt mit:) mert általában (ez 99,9%:) tiszta az autó. De maga a tudat, hogy "mennyivel tisztább lett..!" :) Meg ugye a drágának is jól esik a kényeztetés. Miután 'kiporoltam':) és visszatettem a szőnyegeket is, jöhetett a bőrápoló szer. Erre sem volt olyan nagy szükség, de valamivel legalább puhább lett az ülés felülete úgyhogy megérte. Jó egy órát elidőztem a kenegetéssel és a simogatással. Mikor ez is megvolt, akkor már csak az ablakok maradtak hátra. De nincs más hátra, mint előre.. Jöhetett az ablakmosó folyadék és két tiszta rongy. Erre a műveletre az előzőekkel szemben nagy szükség volt, mert szeretek kilátni, hamár arra találtatott ki, akkor legyen is tiszta és átlátszó. Nekiestem először kívülről, aztán mire jól elfáradtam, beültem, zene bekapcs, és jöhetett a belső ablakpucolás, végre ülve:) Szép lett, jó lett, csillog meg villog. De én nem sokáig fogok vele így villogni sajnos, mert elég lesz egyszer végigmenni ezen a poros úton itt az utcánkban és mintha mi sem történt volna, kezdhetném előlről az egészet majdnem. De legalább most estére szép lesz és együtt világítanak a Holddal az éjszakában:)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-19

Végre volt egy kis időm (0719) és az időjárás is kedvező volt ahhoz, hogy az autóval is foglalkozzak kicsit itt a nagy esőzések után, mert már elég koszos volt a drága. Kapott egy alapos nagynyomású előmosást, aztán aktív hab, és utána törölközés. Valahogy így hívnák ezt az autómosóban, csakhogy ismét itthon fürdőzött az udvaron, mert közelebb is van és tisztább is lesz ha én csinálom. Miután megmosdattam és szárazra töröltem, felkerült végre az amerikai típusú rendszámtábla. Igaz, nem kívülre, hanem a csomagtérajtó belső oldalára, ahol más autóknak nagy bután a piros háromszög van. A mosás érdekessége volt, hogy lekerültek az ajtókéderek és azok ill. azok alatt is ki lett törölgetve tisztára. Elvégre megérdemli :) Lássuk a képeket..

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-21

Mai napon (0621) muszály voltam lemosni az autót - annak ellenére, hogy nem volt koszos -, mert csütörtökön sikerült egy akácfa alatt parkolnom és az egész autó tiszta ragacs lett, más sem kellett még a poros földút mellé. Szóval kb. 2,5 órás autómosás után kívül belül tiszta lett a lelkem:) A nemrégen vásárolt autómosó szivacsokkal lett tisztítva. Egész jó, bár sokat kellett szenvedni, mert ebben a hőségben pikk-pakk rászáradt és fehér csíkos és pöttyös lett a kaszni. A motorteret is áttörölgettem. Ráférne már az a motorvédő lemez alulra. Meglátszik, hogy nincsen, nagyon gyorsan koszolódik így ezeken az utakon..
Este felé, ha lement már a nap kicsit, akkor kihozom megint a garázsból és ki is porszívózom, meg áttörlöm a műszerfalat.
Kornéltól kaptam jó kis szivacsos ragasztót (fekete) , amit majd felragasztok a hátsó rendszámtábla alá, mert nagyobb hangerőnél - a láda jótékony hatására - rezonál a keretben.
Beszerzésre került egy szivacsos kétoldalú ragasztó is (fehér) az első rendszámtáblához, amit remélhetőleg meg fog tartani (keret és csavarok nélkül) és ha minden jól megy a jövőhéten már meg is kapok Bánfalvi Kolostól +20.000Ft ellenében.

[Költségeim: 2db autómosó szivacs: 2x299Ft, 1 tekercs szivacsos kétoldalú ragasztószalag: 639Ft ]

>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-04-24

Ma volt időm és nekiálltam rendbetenni a kicsikémet.
Sajnos megint felfedeztem 1-2 új hajszálkarcot :-S
Lassan rászánom magam egy polírra is.

>> Autóápolásadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2007-07-03

Reggel elhoztam a kocsit a fényezőtől, akinél egy teljes gépi polírra fizettem be. Profi géppel, pasztával és új polírozó tárcsával, amire külön vártam, hogy tényleg tökéletes legyen. Az is lett. Úgy tükröződik, hogy ezután a motorháztető előtt fogok fésülködni:). (8000 ft)
Ez annyira elbűvölt, hogy nekiálltam egy alapos motormosásnak, ami a motortér minden szegletét érintette. Samponos vizet, féktisztító folyadékot és a vártnál több rongyot használtam. Ez is jól sikerült.
Aztán ablakmosás következett belülről. A szokásos Clin vegyszeres áttörlés után papírtörlővel húztam át mindegyik ablakot. Én erre a módszerre esküszöm, mert ha csak simán vegyszeres törlést csinálok, mindig tiszta folt meg csík az ablak és ez kívülről is látszik... Úgyhogy mindenkinek ajánlom a benzinkúti papírtörlőt erre a célra is.
A munka végeztével a kedvencem következett: kocsikázás, aztán itthon pedig 2 túrós-mazsolás palacsinta. Jó nap volt:).

>> AutóápolásMenyus // Alfa GT Blackline Q2 // 2007-06-24

Fekete a kocsi úgyhogy eddig hetente kétszer vittem mosatni. Kézi mosóba természetesen. Szeretni fognak, jó ügyfél leszek.

>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2007-05-25

Ma szépen megmosdattam és kitakarítottam a drágámat cííííííííííp lett!