Ma megejtettem az olajcserét. Km óra állás: 190111 km. Sokat vacilláltam az olajon, általában nyugodtan autózom, másrészt másik autókban amit szervizelni szoktam (155 2.0 TS, Fiat Marea 1,6), és 200ezer km. körül járnak, már bevált az évek során a Valvoline MaxLife 10W-40. A gyártói előírásokat teljesíti, úgyhogy probléma nem lehet. A lényeg: a vez.mód. elhallgatott, indításnál sem zörög, meg úgy általában sokkal simább lett a motor járása. Olajszűrő: SOFIMA, gyártó által ajánlott.
Olaj: Valvoline MaxLife 10W-40 5L - 11703Ft
Olajszűrő: SOFIMA S 9150 R - 2295 Ft
Az alsó motortakaró/kartervédő sajnos több helyen is folytonossági hiányban szenved, így ez most vissza sem került, a héten üvegszál+műgyanta módszerrel javítva lesz, hétvégén visszakerül a helyére.
Sajnos túl keményfejü voltam és a februárban megvásárolt kocsiba erővel 5-40-es olajat kértem. Mint később kiderül nagyon rossz választás volt. Ráadásul valami takony olaj is volt, 1000km-en elnyelt 1 litert is (!) Füstölt váltáskor, nagy gázfröccsnél...szóval elég ramaty volt :S Remélem ennél nem lesz ennyire durva a helyzet.
Végül megelégeltem és hosszadalmas utánnajárás, olvasgatás után a VALVOLINE Maxlife 10w-40 olaj melett döntöttem. Mivel 140.000 van a kocsiban, ezmeg direkt 100.000km feletti kocsikba való, így ez még dobott egy lapáttal a választása. Ja, és neve is van a gyereknek :P Azmég tetőzte a jót, hogy céges számlán keresztül nagyon, de nagyon jutányos áron jutottam hozzá literjéhez (750ft).
Az olajszürő elég szépen rávolt gyógyulva a motorra, úgyhogy azzal elég sokat elidőztem.
5L Valvoline MaxLife 10W-40 + Olajszűrő
t.184.207
4L Valvoline HP GL-4 80W-90 váltó és központi difi olajcsere
t.177.171
5L Valvoline Turbo 10W-40 + Olajszűrő
t.174.621
Végre minden összejött ahhoz, hogy az eresztő karteremet le tudjam cserélni. Amióta megvettem Alfonzt, csöpögött belőle az olaj, ezt az előző tulaja tudatta is velem. Csak idővel a csöpögés kicsit felgyorsult és eszeveszett tempóban folyt el az olaj.
Kihasználtam az alkalmat és egyből olajat is cseréltem. Sok tanakodás után végülis a Valvoline MaxLife-ra szavaztam, meglátom hogyan váik be.
A karter 25-be, az olaj 6.6-ba, a szűrő 1.6-ba, a munkadíj 12-be fájt. A munkálatok természetesen Pirinél végződtek el, szép passzívban megmondva :)
157.000 km