Még mindig a fent leírt hibákkal írta tele fejét. Néja csak másodjára indult. Sok szenzort kicseréltem. Egyik nap szétszedtem mindent. összes relé, összes biztosíték, minden átnézve. Test kábelek megtisztítva. Amit találtam kábelt átnéztem. Ezután két napig jó volt. Elkezdett így indulni. És megint hibák. Megint a két idegesítő üzenet
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Éééés egyszer csak semmi, se kép se hang. Nem reagál semmire az autó. Logo sem jelenik meg középen. Tök jó. És mi volt a baja? Mi? Hát a test kábel saru az akkumulátornál oxidálódott és úgy tűnt mozgatásra hol kap áramor a minden is, hol nem. Egyszer már volt ebből bajom, akkor lötyögött a saru. De itt olyan minimális volt, hogy azt lehetetlen volt észrevenni. Passzolt minden. Úgy tűnt törött a kábel, de nem. Kicsit összébbnyomtam a sarut, ráfeszítettem és csodák történtek. Most már így indul, hogy "tyú wrooooom" :D Basszus. Mennyi szenzort cseréltem emiatt. Tuti egy százasban (81800) benne volt a diagozás, alkatrész csere. aztakuvaeget. Amit még hozzá kell hajítani, hogy a szerelés óta nem volt lefogatva az aksi, ami nagy valószínűséggel generálta a hibát. Nincs hibakód, nincs szarul indulás, nincs rántás néha magasabb fordulaton, és kisimult az alapjárat is. Remélem így marad, mert félve indítom mindig. Várom, hogy megálljon. :-D
Maradjon így!
Sokadik kör, sokadik alkatrész. Internet bújása hajnalokig. Élő adat feltöltése agyba. Emésztése. Fej lebombázása. Szerelők se....
Hiba még mindig. Ha beindul a következő két üzenet a konzolon és a hőfok mutató felmegy maxra:
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Ha beindul és leáll, akkor a következő hibát írja be. Erre a kettőre szűrtem le. Voltak mellette még recordok, de sok mindent generál az egyik a másik után. Tyűűű... troubleshooting, brainstorming. Most ezt leírom és holnapra megint szar lesz minden.
P0230 - Fuel pump relay command
P0380 - Preheating unit control
Előző blogokban már írtam miket cseréltem. Igaz alap, hoty az AC relével kezdjük a hiba miatt. A P0380 nem mindig volt meg ellentétben a 230assal.
AC pumpa és nagynyomású is szóba került, de böngészve a netet sokaknak nem segített. Aksi csere megvolt természetesen. Az volt az első a relével.
Kábelek ellenőrzése megvolt. Szigetelés pótlás is meg lett ejtve, ahol úgy tűnt segíteni kell rajta.
Tippek jöttek. Holtponti jeladó (46798345 crankshaft sensor). Mert nem csak azt okozhatja a hibája, hogy ha meleg a motor leáll. Indulhat nehezen, ha fos.
12ezer. Nem segített.
Fordulatszám érzékelő (RPM sensor 55216243 - camshaft sensor). Mert elvileg a másikkal együtt érdemes cserélni. Lehúztam a csatlakozót, szarabb lett és egyáltalán nem indult. Attól még lehet baja. Skippeltem ezt az utat.
Olvastam, sokan panaszkodnak. Rövid az izzitás ideje. Szoftver update kell. Opel fórumon jártam. Lázadást olvastam, hogy 16 éves technika és senki nem tudja megoldani, pedig milyen egyszerű az egész. Hát látom. Idióta....
Szóval mentem tovább. Nem raktam le szerelőknél, mert kicseréltek volna mindent szépen sorban...basszus ezt csináltam már én is. Néha kihagytam a méréseket. Hiba olvasás. Pislogás. Menjünk a szív után.
Legyen, legyen hőmérséklet szenzor. Benne van a termosztátban. Lássuk.
3 ezer. Francia márka. Mi a fasz? Francia? (55188058) Lehet nem pontos a száma, de már leszartam. Ha ott vagyok akkor jöhetett valami üzemanyag szűrő is (jó volt valami olcsó szar 8ezerért). Tuti már bele volt kulálva. Alatta a szenzor...hagyjuk.
Kövi kör mivel ez sem segített. Kicseréltem és baszott indulni ugyanúgy. Viszont, mintha eltűnt volna a hőmérsékletes üzenet és a vízhőfok sem ment fel indításnál. Hmmmm tuti kábel a hibás.
Olay! Legyen izzitó relé és utána méregetem a gyertyákat. (55193073)
Szóval preheating system ecubcekhjlghd. Mivel írja, de hát ír ez mindent is. 26800 pénz már. Kezdünk nagyobbakkal játszani. Okés a nyomásszenzor negyven volt. Az is ez a játék.
Szóval teszt megy. Azóta nincs hiba. De mivel most elszóltam magam, ezért holnap sértődés lesz. Van még két szenzor, amit megsimogatok akkor.
Megérkezett az update (2022.05.25): szopó. Újratervezés lesz. Ilyet, hát beszarok már ezen.
A mai napra...kb 5.-re sikerült beindítani. Örültem neki. Azt hittem aksi gondok. De valószínűleg nem. Kontakt hiba? Szar nagynyomású? F.s.tudja. Nincs nekem ehhez türelmem. Öreg vagyok már bóhócnak.
Törlés után ment a teszt. 3 indítás eddig sikeres volt. Vicc, csak nem tudok már nevetni rajta.
Az összes barátom összegyűlt a dashboardon. Imádom és imádtam is.
Ha egyből beindult, akkor kaptam a következő két üzenetet:
Excessive Radiator Fluid Temperature, Stop and Turn Off Engine
Antipollution filter clogged
Ha pedig első indítás után leállt (másodjára indult), akkor a lenti 3 esemény bekerült a fejébe, de inkább az első volt gyakori.
P0230 - Fuel pump relay command
P010F - Air mass/air flow meter incongruence
P0380 - Preheating unit control
A hiba itt volt. Érdekes, mert nem lehetett rányomni a sarut. Akadályozta a kábel. A fekete kábelt átszereltem egy másik csavarra. Így le tudtam szorítani már. Valószínű nem tudta tölteni megfelelően az aksit. Erre most rátöltve, de valószínű garanciás lesz, mert a karácsonyi meghibásodásnál az önindító megehette.
303.462km