Blog >> hardy
Na ma végre nekiálltam a hardytárcsa csere utáni finomításoknak.
- A dediont visszahúztam eredeti helyére. Kb. 0,5 cm-t volt hátrébb csúszva.
- Levágtam az új hardyk körül lévő acélszalagot is.
- A Kipufogórendszert is beforgattam úgy, hogy ne verjen bele a kaszniba. :))))
Most úgy néz ki tökéletesen működik. :))))
Tegnap nekiálltam az első hardy tárcsa kicserélésének. Azt hittem kb. 20 perces meló lesz. Egészen addig, amíg alá nem másztam a kocsinak. Döbbenet mit le nem kell szedni, hogy hozzáférjünk ahhoz a szarhoz. :))))
Na az első nap ezzel nagyjából el is telt.
Ma Robi tanácsait követve elértem addig, hogy ki tudtam operálni az egész kardán hóbelebancot. Ez azért volt jó, mert így rájöttem, hogy a középső és a hátsó hardy tárcsát is ki kell cserélni. :)))
Műveleti sorrend:
- első, középső kipufogódob leszedése
- váltórudazat lekötése (vigyázat olaj van benne! Én nem tudtam. :)))))))) )
- középső csapágyház lecsavarozása
- hátsó Hardy tárcsából átmenő csavarok kiszedése
- dedion első 6 csavarjának kiszedése
- első hardy tárcsa elérhető 3 csavarjának kiszedése
- a harang csavarjainak kiszedése
- Első lépésként lefeszítettem a dediont, és így kibuktattam a hátsó hardyt a kuplung felé eső csillagból.
- Utána lefelé feszítve a motort az egész kardánt kihúztam hátrafelé
Meg lett a műszaki vizsga.
Jól sikerült a fékjavítás (ezt nem én csináltam, hanem az öcskös, falcokc), viszont észrevették, hogy az első hardy elég rossz állapotban van. Magyarul szét van szakadva.