Blog >> bőrápolás
Nem bírtunk magunkkal, úgyhogy a napsütéses jóidőre való tekintettel megejtettük a szokásos éves tavaszi nagy autótakarítást :) A glancolás után egy kis kirándulás.. :)
Ami jó, az jó :)
Miután sikerült szereznem (0712, Dk.Bárdi) két darab új, sárga színű index izzót, kicseréltem (0713) őket mindkét oldalon. Ez a csere sem, - mint ahogy minden hasonló hozzányúlás általában az autóhoz - nem ment egyszerűen. Az utángyártott füst színű index búrák nem arról voltak híresek, hogy jól szigeteltek, így eső és autómosás után párásodtak is rendesen, aminek kellett idő, mire kiszáradtak újra. Ahogy a víz, úgy a por is bejutott időközben, így egy alapos tisztítás után szilikonnal vékonyan körbeszigeteltem az összetételt. Kicseréltem az izzókat, de a jobb oldali foglalatba betéve az új izzót nem világított. A víztől kicsit korrodáltak az érintkezők, ezeket alaposan megreszelgetve majd kontakt sprayvel befújva máris tette a dolgát. Az indexbúra nem száradt olyan gyorsan, mint ahogy azt terveztem. Viszont így, hogy egy minimálisan még képlékeny volt a sziló, talán szigetel most már annyit tényleg a kasznihoz érve, hogy nem enged be több port és nedvességet. Visszaszerelés után egy rég nem látott látvány fogadott: a tiszta búrán át tisztán látni lehet az izzót. Nahát! :)
A gödöllői Unixban sikerült végre a műszerfalba való 2,3W-os rizsszem izzókat is találnom (0706). Vettem is gyorsan egy dobozzal, (10 db HELLA), biztos, ami biztos alapon, mivel ezt már nagyon rég óta kerestem, de vagy nem volt sehol, vagy 5W-os és nagyobb volt méretben is, vagy a mérete volt jó, viszont csak 1,2W-os, ami világított ugyan, de alig lehetett látni. Betettem a 2,3W-osokat a hiányzó helyekre és most már újra látni 0-40-ig is a km órát, stb. :)
Visszaszereltem a szivargyújtót is a helyére, mert abban is cserélni kellett a két rizsszem izzót, így addig nem akartam visszatenni a múltkor (kb. másfél hónapja..), amíg ezek nincsenek kicserélve.
A középső szellőzőrácsot is kiszereltem a műszerfal tetejéről. Kimostam a szellőzőt és kitakarítottam a légcsatornákat, amíg elértem, ill. régóta hallottam valami csörgést a műszerfalból, hol jobb, hol bal oldalon.. így nehéz volt kitalálni mi is lehet az. De most találkoztam két kisebb méretű kóbor alátéttel, amiket egyből ki is kaptam, amíg szem előtt voltak. Azóta megszűnt a csörgés. Szerencsém volt, hogy épp akkor, pont ott voltak.. :) Mielőtt visszaszereltem a szellőzőrácsot, a lyukat körbeszigeteltem rezgéscsillapító alátétszalaggal, ne rezonáljon be véletlenül se most már.
Visszatettem a múltkori beázás óta (0610) kiszerelt jobb első ajtónál lévő küszöb díszlécet is. A díszlécet rögzítő törött patenteket kicseréltem épekre, így végre teljes hosszon jól fogja a műanyagot a négy patent.
Az anyósülés övfeszítőjénél hiányzó burkolat rögzítő csavar is pótolva. Ez azóta hiányzott onnan, mióta Baráék kicserélték az ülés szerkezetet egy jobbkormányos, deréktámaszosra. Az pedig nem tegnap volt.. :) Még jó hogy nem hiányzott annyira, de azért így teljes.
A motortérben találtam anno (pár éve:) egy kóbor vezetékvéget, elég vékony és egy eres. Nem tudom, mi lehet ez.. Jobb oldalon az ablak alól „jön ki” és kb. 15 cm hosszú. Mindig próbáltam úgy elhelyezni, hogy véletlenül se érjen fém alkatrészhez, nehogy véletlenül zárlatot okozzon. Most végre le is szigeteltem a végét így pár év után.. :)
Ellenőriztem a folyadék szinteket, egyedül az ablakmosóra kellett töltenem. A többi rendben volt.
A Kareszkától kapott (0705) két db Strongflex első stabilizátor rúd szilentet felpróbáltam a rúdra, ahogy hozzáfértem akna nélkül. Úgy néz ki jó lesz. A következő szerviznél majd kiderül tényleg megfelelő-e a belső átmérőjük a poliuretán gumiknak.
És ha már ennyire belemerültem, rendet raktam a csomagtartóban is, majd letöröltem a műszerfalat, mert megint poros volt. Aztán ablaktisztítóval lemostam az ablakokat kívül-belül. Erre már nagyon régóta készültem. Az eredmény szemmel látható.. :) Az ülések és ajtókárpitok pedig átestek egy alapos bőrápoláson. Jó kis meló volt. Mire mindennel végeztem a nap is eltelt, én is elfáradtam. De jó ezeket letudni már végre. Apróságok, de sokan voltak.. :)
A délután egy részét a bőrbelső ápolására fordítottam. Mosószeres vízzel eltávolítottam a szennyeződéseket, majd utána Erdal bőrápolóval leápoltam az egészet. Ez az Erdal jó, mert nem lesz tőle fényes és csúszós a bőr.
Mivel az első ülésem az ülésfűtés rekonstrukció során itt-ott bekoszolódott, ezért úgy döntöttem, hogy az, megérdemel egy alapos tisztítást (1. kép), majd egy bőrápolást (2. kép).
Már csak azért is elvégeztem ezeket, mert kiszerelt állapotban remekül hozzáférni minden részéhez.
A műveletet az AlfaCity-n vásárolt Autoglym termékekkel "követtem el".
Az azonnali eredmény meggyőző (3. kép), de tökéletes akkor lesz, ha majd teljesen "beszívja" a bőr az ápolóanyagot és selyemfényű lesz (4-5. kép).
mosás, takarítás, bőrápolás, ablakpucolás, stb. A jó időre való tekintettel az udvarban. :)
147k (0822) a tegnapi nagykirándulás után elértünk a 147000. km óra álláshoz is. ezután már tényleg megérdemelt egy alapos belső takarítást, bőrápolást, porszívózást, ablakpucolást, műszerfalápolást, stb. ami kell. ha már nem kaptunk új fényszóróizzókat.. délelőtt :\ (osram night breaker h7)
(0402) tavaszi nagytakarítás (4órán keresztül.. :) + GT által készített "by Cadamuro Design" matricák felhelyezése
Párom lemosta az autót (0418), mert mellkasi izomfájdalomra/tüdőgyulladásra panaszkodva délelőtt az ügyeleten kötöttem ki és du. semmi erőm nem volt tisztává varázsolni a virágportól, portól, esőtől ill. bogaraktól dzsuvás autót. Már épp ráfért, holnap pedig a bőr belső is ápolásra kerül, a szőnyegek a porszívó szívó hatásának lesznek áldozatai, a műszerfal pedig újra csillogni fog. :] Ja és a motorteret is elkezdem kitakarítani..
Régóta szerettem volna a bőr belsőt leápolni erre való speciális tisztító és ápolószerrel, de az valahogy minden kocsimosás és belső takarítás után elmaradt. De ma (0803) végre eljött ez a nap is. Na nem mintha nem lenne vele minden oké, de kiváncsi voltam mit tud az a cucc, amit még tavaly novemberben az autó átvételekor kaptam a sráctól, akitől megvettem. Délelőtt még a nagy meleg előtt (így is 30 fokban:) lemostam kívülről az autót autósamponnal (szivaccsal), aztán áttöröltem szárazra, hogy ne pöttyösen száradjon meg, mert az elég csúnya, főleg az ablakokon. Ezzel elment kb. másfél órám. Lemostam az ajtókat és az ajtókereteket is a maga rendje és módja szerint. Az autó 11-re már csillogott villogott felnistől, kasznistól, ablakostól. Aztán visszatettem a garázsba, hogy kicsit lehüljön, meg én is rápihenjek a délutáni programra, ami inkább esti lett. Akkor ugyanis újra beálltam az udvarra, porszívó elő, aztán hagy szóljon, azaz hagy szívjon. Hozzáteszem nem volt mit:) mert általában (ez 99,9%:) tiszta az autó. De maga a tudat, hogy "mennyivel tisztább lett..!" :) Meg ugye a drágának is jól esik a kényeztetés. Miután 'kiporoltam':) és visszatettem a szőnyegeket is, jöhetett a bőrápoló szer. Erre sem volt olyan nagy szükség, de valamivel legalább puhább lett az ülés felülete úgyhogy megérte. Jó egy órát elidőztem a kenegetéssel és a simogatással. Mikor ez is megvolt, akkor már csak az ablakok maradtak hátra. De nincs más hátra, mint előre.. Jöhetett az ablakmosó folyadék és két tiszta rongy. Erre a műveletre az előzőekkel szemben nagy szükség volt, mert szeretek kilátni, hamár arra találtatott ki, akkor legyen is tiszta és átlátszó. Nekiestem először kívülről, aztán mire jól elfáradtam, beültem, zene bekapcs, és jöhetett a belső ablakpucolás, végre ülve:) Szép lett, jó lett, csillog meg villog. De én nem sokáig fogok vele így villogni sajnos, mert elég lesz egyszer végigmenni ezen a poros úton itt az utcánkban és mintha mi sem történt volna, kezdhetném előlről az egészet majdnem. De legalább most estére szép lesz és együtt világítanak a Holddal az éjszakában:)
Ma végre eljutottam odáig, amire 2 hónapja várok. Volt szabadidőm, nem volt se meleg, se hideg és az eső sem esett. Ezért nekiálltunk a bőr ülések takarításának. Nem kicsit lett koszos a törlőrongy :) Turtlewaxot használtunk, elég jól lehozta a koszt.