Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

BeeGee2011-04-12 11:49:48 // 17892
Nem tök mindegy mi van itthon, semmi közünk az európai piachoz.
Egy milimétert nem befolyásoljuk se a BMW eladásait, se az Alfáét..
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 11:46:08 // 17891
holt? itthon? :) vicces...
Tom122011-04-12 11:19:08 // 17890
Nem csak itt, úgy általában, mert azért viszik az 1.6D Volvokat is.
Aki meg erős, nagy motorost akar, az vegyen Quattroporte-t /házon belül/ 30 - 50 ezer EUR-ért már szépek vannak, vagy várja meg az újat, ha jobban el van eresztve anyagilag. Senkinek nincs megtiltva - lehet, hogy így gondolkodnak.:-)

Egyébként meg szerintem egy átmeneti állapotban van az egész autóipar, jópár évnek el kell telni, mire kialakul egy irány, addig meg "vaktában" senki nem fog kétes kimenetelű fejlesztésekre pénzt költeni, ill. fog, az a 3 - 4 "óriás", aki megengedheti magának, a kisebbek meg majd követik a trendet, ha kihúzzák addig...
BeeGee2011-04-12 11:18:32 // 17889
5-ből ki vesz 2.0d-t?
Cégek középvezetőknek? Pont ideális nekik. 159 1.9 8V is arra lett volna jó, már ha eleve nem bukik ki a listából a neve miatt :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-12 11:15:08 // 17888
Jáá jáá, aztán bebőrzik a szeme, mert nincs benne elég kraft :-))
Szabi(kispalinagyobbikfia)2011-04-12 11:09:08 // 17887
ne játsz a tűzzel, itt még bármi lehet :D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 11:07:29 // 17886
nem is tudom hol marad a kéthengeres multiair 59-ből :P
Szabi(kispalinagyobbikfia)2011-04-12 11:04:36 // 17885
pontosan ;) itt ez kell a népnek... mindenki nagyot akar mutatni kis pénzből
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 10:59:01 // 17883
nagyobb motorral? dízelből? hol? :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-12 10:45:24 // 17881
Réteg márkánál ez elég kérdőjeles sikert hoz...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 10:30:41 // 17880
nem tudjuk meg amíg nem csinál prémium kategóriát, az utolsó ilyen autója a 166 volt amiből nem keveset adtak el oda meg a 2.0JTDM igen csak karcsú lenne...hogy értsd az 5-ből ki vesz 2.0d-t? aki az 59-ből 1.9 8V-t :P
Jimmi T.2011-04-12 10:27:25 // 17879
Egyetértek. Amikor a fennmaradás a tét , nem a legszűkebb réteg igényeit próbálja majd a gyártó kiszolgálni. Egyébként meg tavaly rendelhető volt a Brera,Spider,Gt is az év elején ,akár nagyobb motorokkal is ,mégse árasztotta el a megrendeléseivel a kereskedéseket az elégedetlenkedők csapata. 159 2.4 Jtd meg még most is van készleten úgy hogy hajrá !
Cgo2011-04-12 10:27:12 // 17878
mire az Alfanak 3.0JTD a kerdes. Mert tok folosleges. A 2.4 is az volt (az eladasok tukreben). pont az volt a mondanivalom lenyege, hogy ha a "nagy" BMW 2 blokkbol epitkezik, akkor a "pici" Alfanak eleg lesz az 1 blokk is. Illetve benzines vonalon, ahol az eladasokba jobban besegit a FIAT 1.2-1.4 vonalon, ott van mozgas. Ismet csak azt bizonyitva, hogy tomegesen gyartott motorokra van szukseg, a sporolas, logisztika, minoseg, ... minden ezt kivanja.
Cgo2011-04-12 10:23:15 // 17877
nem gondolom, hogy MAS kozonsegnek szol, mert a "semmihez" kepest minden valtozas "mas". Aki haromszoros eladast tervez, annak azt kell csinalnia. Astra kategoria - ez igy van. Last az osszehasonlitasom a Bravoval. Miben tud tobbet a Giu, mint a Bravo? Ha felretesszuk a mindent elbiro textboxot es a kinyitjuk a penztarcankat, miert is adnank 6-7 ezer euroval tobbet az Alfaert?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 10:19:05 // 17875
nincs is értelme annyi blokknak ...csak hol az Alfa 3.0JTD-je? :)
Cgo2011-04-12 10:19:04 // 17874
az Alfa premium marka a FIAThoz kepest, de amugy szerintem messze nem az. Es oszinten szolva nincs is nagy eselye azza valni. Majd egyszer talan, ha az EGR szelep helyett azt fogjuk oldani, hogy milyen uj iPad rogzito jott ki a lineaccessories-ban :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-12 10:14:42 // 17873
Ennek a legkisebb az esélye azthiszem :-(
Giorgio2011-04-12 10:14:29 // 17872
Gyakorlatilag "oldal design" terén már ott tartunk ahol az Astra.
Ahogy azt az egyik sokat linkelt képen már láthattuk.
Selmak2011-04-12 10:13:03 // 17871
2.4 JTD többek között azért is tűnik el, mert van Chryslernek V6 diesele, ami meg fogja kapni a multiair hengerfejet. Alfa V6 terv is megy a süllyesztőbe a Pentastar V6 miatt. Hogy jó e nekünk hogy újból amcsi V6k kerülnek majd a gépházba, nem tudni, a GM powertrain-től eltérően itt a FIAT már tulajdonosként lép fel nem egyszerű társult partnerként.
Cgo2011-04-12 10:12:18 // 17870
felre lehet erteni, amit irok, de attol meg ervenyes, hogy a kis V6 helyett lett 4 hengeres es a kovetkezo lepes benzines es dizel fronton is a 3 literes V6, kozotte nincs semmi. Ha nem szamitom az 1.6-os blokkot es a V8-as allatokat, akkor 2 blokkbol epitkezik az egesz mainstream egy akkora gyartonal, mint a BMW, amihez kepest az Alfa sehol nincs jelenleg.
Tom122011-04-12 10:06:55 // 17869
Vesz egy Giu-t, meg két MiTo-t a feleségének, meg a fiának.:-DD
Ez a "buli" a gyárnak, nem? :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 10:05:20 // 17868
várja a csodát hát ha kijön a 169 majd 2020-ra :) egyébként meg vált ha erősebbet akar vagy szinten tartani ...
Tom122011-04-12 10:04:25 // 17867
+ szerviz + alkatrészek.
/én pl. márkaszervizbe hordtam - aztán csalódtam, de ez egy más téma :-)/
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-12 10:03:29 // 17866
Azesetben, ha a használt Alfát eladva újat vesz az illető. De mit vesz pl. egy 3 éves 2.4 159 helyett? BMW-t...3 literest. Mert felfelé szeretne lépni.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 09:58:28 // 17865
attól hogy valaki nem új autót vesz még segíti áttételesen a gyárat mivel aki megveszi újonnan és 3 év után le akarja cserélni ahhoz el kell adnia ha nem venné meg senki akkor nem tudna újat venni :P
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-12 09:53:25 // 17864
Röviden tehát az Alfa már messze a prémiumságtól. Az érveidet értem, persze. És belőlem se fog megélni az Alfa, egy kicsit antifogyasztó vagyok, nehezebben csábulok a mindíg újra. De hozzáteszem: pláne nem így, hogy drasztikusan lefele épít, az új termékei pedig totál más közönségnek szólnak mint az eddigiek. Eddig azért mondhattuk, hogy a 3-mas BMW kategóriáját csipkedi. Mostmár ott járunk lassan, hogy Astra kategória...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-12 09:42:58 // 17863
"Aki otthon van BMW teren, azert ott is nagyon lathato, hogy sorra tunnek el a V6-ok es turbos 4 hengeresek valtjak oket..."
aham eltűnt az 5-ös és 3-as szegmenséből a 2500-as blokk helyette 3000-es van 2 választékban :P ebből adják el a legtöbbet ...
Tom122011-04-12 08:23:47 // 17862
"Szerintem valami más dolgot akarnak palástolni (pl. nincs pénz)"

Az első része kb. igaz, hogy valami más /1000 féle dolog lehet, tulajdonjogok tisztázása, ki, mibe, meddig nyúlhat bele ezután, stb.../ oka /is/ lehet az "időhúzásnak", de szerintem a 2. része, ami a pénzt illeti, jelen esetben nem helytálló, mert pl. /mai hír/: Növelte részesedését a Fiat a Chryslerben

Szóval valami más lehet a háttérben, ami nekik fontosabb, mi meg csak az "időhúzást" látjuk benne.
Cgo2011-04-12 07:56:40 // 17861
miert erthetetlen? szamold ossze mennyit gyartottak belole, szamold hozza a fejlesztest, hogy euro 5 legyen es mennyivel csokkenti a FIAT group atlagemissziojat. A FIATnak nagyon fontos, hogy vilagelsonek nevezhesse magat es ugye nem fogunk Ferrarit downsizeolni, hogy jo atlag jojjon ki, hanem benyomunk par mini 2 hengerest es megszuntetjuk a retegmotorokat, amik hasznot ugyse hoznak. Teljesen logikus lepes, en is igy csinaltam volna.

Jo lenne megerteni, hogy ez nem Quaskai meg Fluence, amit lenyegeben legokent osszeraknak, hanem egy komoly kiadasokat igenylo fejlesztes, amit pl. az itteni nagy(szaju) tarsasag 13,2 ev atlagkoru autoi nem tudnak eltartani ;)

A piszkalodas utan meg egy gondolat. A 2.4-os motor kifutasa teljesen logikus es elore lathato volt. Az olasz trion(Alfa-Fiat-Lanca) kivul ugyanis semmi masba nem fert bele. Kesobb kiesett a FIAT is, majd ha jol tudom a Lancia is es az utolso 210 lovas mar csak az Alfaban kerult, ahol a Spider/Bera haldoklott (eladasban), tehat maradt a 159. Sokan irjak, hogy a BMW kepes nagy motort rakni - hat persze. Tessek megnezni az eladasi szamokat es a BMW arcimkejet az Alfahoz kepest. Olyan profit mellett megengedheto imidzs motorokat gyartani, az Alfa szintjen nem tudok elkepzelni penzugyi igazgatot, ami ezt megengedne. A 2.4-nek csak akkor lett volna jovoje, ha mereteit csokkenteni tudjak es kompaktabb tudott volna lenni, ill. ha azt is sikerult eladni az Opel/Saab/... akarkinek. Aki otthon van BMW teren, azert ott is nagyon lathato, hogy sorra tunnek el a V6-ok es turbos 4 hengeresek valtjak oket...
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-11 22:31:28 // 17860
Az, hogy még a 2.4 m-jet is eltűnt a kínálatról az totál érthetetlen számomra. Már rég 2.4 dízel multiair 159-eknek kéne szaladgálni 230-250 lóval (ha már V6 jtd nincs). Egy prémiumnak szánt autóban ez a minimum, hogy legyen fölöslegesen erős motor. De igazad van, a prémium jelleget az erősítené, ha a Giu is megvehető volna ilyen motorral
GTPeti2011-04-11 21:23:34 // 17859
Tényleg 7 és fél év kell az utódmodellhez?

Ez nem baj. Ne kapkodjanak. De könyörgöm legalább kíáljanak értelmes motorokat, hogy legyen miért megvenni az autót!!!

Ne az legyen amit most csinálnak, hogy "tartogatják a motorokat". Példát vehetnének a BMW-ről. Még a legvackab 1erhez is rendelhetőek egész fickós motorok. Olyanok, amiről nálunk perpill szó sincs...
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-11 17:31:20 // 17858
Ez igaz, ezért a designerek nem hibásak...
kbk2011-04-11 17:27:03 // 17857
Világos, ezt nem vitatom, de ez nem a designerek sara. Szerintem is kriminális, hogy ennyire gyér a márka palettája, és ez nyilván üzletileg sem jelent jót, ugyanakkor még mindig azt mondom, hogy inkább legyen kevesebb de jobb, mint több, de...
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-11 17:23:18 // 17856
Ez meg a másik...legalább kaptunk egy kis haladékot, addig még gyűjthetünk 159-re :-)) Ha az se lesz, semmi se lesz..:-(
WarbiRunner (Gyuri)2011-04-11 17:22:30 // 17855
Annyiban azért nincs igazad, ez tényleg nem az a tempó, amit a többi autógyártó diktál. 2005 év végén jött a 159-es. Tényleg 7 és fél év kell az utódmodellhez?
kbk2011-04-11 17:16:24 // 17854
mondjuk nekem igazából mind1 is, nem jön be a békalámpa :)
kbk2011-04-11 17:12:22 // 17853
úgy bírom az ilyen "bezzeg ha mi csinálhatnánk, már tegnapra kész lenne" hozzáállást.

ne haragudj, de azért valszeg luigiék értik a dolgukat, és kétlem hogy zabot hegyeznének munkaidőben.

azt meg, hogy ténylegesen miért csúszik, max úgyis Sergio mester tudja...a médiának lenyilatkoznak egy sablonszöveget, mi meg remélhetjük a legjobbakat, kb.
Giorgio2011-04-11 16:04:26 // 17852
Nnna, kezdődik már a faszkodás a Giulia háza táján...
SD2011-04-11 13:04:00 // 17851
addig lehet 1-et fizet kettőt kap alapon árulni hogy meglegyen a 170k..

ezt a szerencsétlenkedést már...

most tervezzünk mi alfát? hihetetlen.. nem bírnak kiizzadni egy normális autót??? mit csinálnak? erre a savanyúcukor forma 4c-re tellett összesen?

komolyan mondom nem értem, hogy számol el egy ilyen design-fejlesztési nemtommi részleg, hogy évekig semmi nem történik?? zabot hegyeznek?

ha összefognánk "az egész amore" előbb építenénk egy olyan alfát ami a saját lábán megy el oda, mint ezek.. hihetetlen..

legyen a gyártás Magyarországon:)
BeeGee2011-04-11 11:48:29 // 17850
Ja, így már megnyugtatóbb, bár hátra még nem dőlhetünk :)
mesa2011-04-11 10:46:14 // 17849
a designnak semmi köze a felhasznált padlólemezhez.

Kívülre olyan héjat terveznek, amilyet csak akarnak. Attól még a hajtómű és a hajtáslánc tök ugyanaz marad.

Nekem ez nem érv :)

Egyébként is olvastuk a Giulietta megjelenése előtt két hónappal, hogy Marchionneénak nem tetszik a műszerfal és vissza dobta. Aztán mégis megjelent ugyanazzal :))

Szerintem valami más dolgot akarnak palástolni (pl. nincs pénz)
Tedi2011-04-11 10:31:11 // 17848
Pontosítanék, az amcsik a Chrysler 200-at, és a Dodge-ot tervezik, azokkal nem volt elégedett Marchionne. Mivel közös a platform és nagyon sok alkatrész, ha az egyik modell késik, akkor késik a másik is.
Bocsi az elírásért, a cikkben javítottam.
Szilárd2011-04-11 10:29:38 // 17847
Ez viszont szomorú,hogy teljesen az amerikai piacra koncentrálnak!:(
Szilárd2011-04-11 10:28:56 // 17846
Éredekes volt,hogy nem tologatták,hanem a saját kerekén mentek vele:))
Szilárd2011-04-11 10:27:46 // 17845
Utána álltak át vele az udvar másik oldalára...
Tom122011-04-11 10:21:37 // 17844
Na, ezt én sem értem, nem erről volt szó, remélem, csak "kacsa", vagy elírás valamelyik bennfentes részéről...
BeeGee2011-04-11 10:16:57 // 17843
Csúszik a Giulia, mert nem tetszettek a formatervek
"Az Automotive News értesülései szerint Marchionne elégedetlen volt dizájntervekkel, amiket az Chryslernél készítettek. "
Könyörgöm, miért az amicsik tervezik a designt..?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak