Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2010-05-12 13:44:05 // 99860
És Igen, SD megmondja :P
Longman2010-05-12 13:18:32 // 99859
Az a vonzerő ebben a kocsiban szvsz a jelenlegi gazdájának is, hogy pl. a múltkor mikor nálunk volt a rally gépátvétel vittek egyet egy széria Lancer Evo VI Tomi Makinen Edition-el amiben "A"-s komplett elektronika van (amit a múltkor a TC-n is teszteltek), aztán nem hugyoztam be a 380Le-től. Ellenben ebben a Q4-ben beszartam majdnem..
Mikor nekem a V6 2-esben padlóval, 5500 nál már úgy megy mint a p*csa, a Q4 úgy ment el mellettem mintha állnék.
Szóval alapvetően ki van az találva, és elméletileg senki sem olcsó alkatrészekből építette.
Gondolom ezért tetszik még vkinek most is.. :)
SD2010-05-12 13:09:48 // 99858
Igen én is ezt gondolom ha egy motoe ilyen szinten tönkre van már téve, vagy full generál kell neki de gyári állapotra, mert ez kispénzből sokló, csak ilyen szopóág... :( értem ezt úgy hogy persze 500k sok egy motor tuningra, de ha úgy vesszük hogy új motort akarna építeni valaki minőségi, új alkatrészekből, akkor szerintem 3mila alatt nem állna meg csak a motor... De akkor az úgy lenne 300ló hogy menne is 50-100e km-t ami sztem tuning autónál nem kevés. Tehát két út van vagy görgeted tovább azt a szerencsétlen hulladék szétcseszett mocit vagy még nem szétvarmolt donorból szerzel egy gyárit, én ezt tenném, mert a 200 és 300 ló között milliók vannak nem egy nagyobb turbo meg egy sufni csipp, most direkt fogalmaztam sarkosan. De legjobb lenne azt az autót gyárira megcsinálni, vagy akkoe full szétcsontozni, és minden kibaxott kábelt egyesével megnézni és mindent megcsinálni, de abból a pénzbőlviszont 159-re futná. Szóval nem tudom hogy érzékeltessem hogy nem minden az aminek látszik, egy halálba tuningolt verda lehet nagyotlép 10x egy gyári viszont nem olyan vagány de mondjuk nagyot lép 20 évig.
MMVI2010-05-12 12:14:09 // 99857
Hello! Szerintem akkor járnál hosszú távon a legjobban, ha szereznél egy másik komplett motort a Q4-be, mondjuk egy bontott Fiat Coupe Turbo-ból, mint ahogyan Rolibaba is tette. Lehet most az egyszerre túl nagy beruházás lenne, de hosszú távon szerintem megbízhatóbb lenne. Igaz, hogy nem lenne meg a senkisemtudjapontosan teljesítmény, de lenne helyette 190LE ami azért nem kevés!:) Üdv.T.
Marklar1552010-05-12 11:44:54 // 99856
Arra vigyáztam:)))
DESQE2010-05-12 11:01:42 // 99855
Én ezt hallottam, hogy ilyen a elosztás...de nem nagyon néztem utánna...
BL2010-05-12 10:47:00 // 99854
Osztom Longman véleményét a gyári chip-el kapcsolatban. A motor közel sem gyári állapotban van, így a gyári vezérlés sem az optimális hozzá.
Turbónyomás mérő gondolom van az autódban, de ha AFR(benzin-levegő arárny)-mérő nincsen akkor a vezérlés módosítása/átírása hazárdírozás is mert nincsen visszajelzés a túl szegény vagy túl dús keverékről a különböző fordulatszám tartományokban, ami idővel meghibásodáshoz vezethet.

Az autód leírásában 30/70 arányú összkerékhajtásról írsz. Ezek szerint a központi difi is cserélve lett valami másra mert a Q4 és az Integrale 16v 47/53, az Integrale 8v pedig 56/44 arányban tolja a hajtást a tengelyekre.
Fairlane2010-05-12 10:38:08 // 99853
Nekem ők cseréltek vezérművtengelyt 2006ban, azóta még egyben van a gép :)
Emlékeim szerint árban kifejezetten olcsók.

Ha vmi nagyobb gond lenne, lehet kivinném megint.
Kisebb mókákra meg marad a Berdo, bár ők is geci messze vannak, de legalább a városon belül...
DESQE2010-05-12 10:33:02 // 99852
Erre még nem is gondoltam! :) Lehet maklar155 miatt ment tönkre, biztos ő volt a tesztvezető.... :) Megátkozta a verdát... és mivel sok volt az átok már előtte is igy megadta megint magát....
Longman2010-05-12 10:30:12 // 99851
:DD
annál már több.. :)

de perverz vagy, most törölgetheted a monitort? :))
pb_2010-05-12 10:29:45 // 99850
Thx!
Marklar1552010-05-12 10:29:05 // 99849
Csak gondoltam rá...
Épp most jutott eszembe a barátnéd...:PPP
Longman2010-05-12 10:26:57 // 99848
Hehe, valld be hogy mindig mikor a haverodnál állt, elvitted egy körre. Még mikor Bery volt a tulaj akkor is.
Te vitted rá a rontást!! :DDDDDDDDD
Tentacle2010-05-12 10:24:11 // 99847
Utángyártott: AE, KS, ... http://www.szakalmetal.eu/A_Termekeink/. Remélem ez nem minősül reklámnak :)
Marklar1552010-05-12 10:23:46 // 99846
Q4 moci halálozásának a fő okai:
1 kevés a benya a nyomáshoz
2.elmegy az olajnyomás
3. Marklar a soffőr:)))
De Desqe autóját még nem vezettem:)))
pb_2010-05-12 10:23:42 // 99845
Magyarul közel sem lett tökéletes.))
Tony1552010-05-12 10:20:58 // 99844
Az első Pesti és pest környéki szerelő, ahová másodjára viszem a vasat, pedig nincsenek nagy igényeim:-) Januárban vittem hozzájuk műszakiztatni, szerintem nagyon korekt áron és hozzáállással melóznak....
Longman2010-05-12 10:20:54 // 99843
Mivel a motor közel sem gyári értékeken megy, így nem biztos hogy a gyári csipp megnyugtató megoldás.
És ezelőtt sem volt 100% a programja, vagy legalábbis senki nem tudta mi hogy van benne állítva..

Szerintem kezdj el gyűjteni egy Gotech-re, hosszú távon olcsóbb lesz mint a folyamatos motorgenerál..
Marklar1552010-05-12 10:18:20 // 99842
Amúgy az első autóm ügye a Trabi (TraFI) volt. Motor hibássan vettem 20 000ftért.
Miután nem segített rajta a gyűrűzés így fel kellett fúrni. (sokat állhatott a motor és pár helyen belerohadt a hengerfalba a gyűrű(k))
Sajna ++ osra fúrták és így már nem volt gyári túlméretes dugó szett hozzá.
Csináltattunk a paléknál. Ők adták a gyűrűket is. 2 az az 2000km után elfogytak a lehúzó gyűrűk. Gariba adtak másikat. Az autót faterral mentem járattni. Így még őrűltnek sem mondható a tempó. Az első 500km en max 3000es fordulaton. 1000kmen max 4000es fordulaton. 1500km nél olajcsere. Castrolra...
Utána gyűrűt is finoman járattam még pár 100km-t.
(A járatás abból állt, hogy reggel beültünk és elatóztunk az alföldre...)
Szóval 5000km után ismét olajcsere. Utána már tökk jól ment. Bejáratottnak tekíntettem:)
kb 6500km nél M1/M7 bevezetőjénél rátapadtam egy 520as BMWre. 1500s Lada óra szerínt 160km/h nál megragadt.... Szeríntem meg volt az a tempó, mert a hátúl ülők csak úgy kapkodták a felyüket...:)
De még több,mint 15000km-t mentem így. Így is lett elcserélve az XR3i re:)
Csak 6-700km enként 1L Botondot kért:)
pb_2010-05-12 10:17:05 // 99841
Lehet.)))
pb_2010-05-12 10:16:40 // 99840
Tudok olyan boxerről, amiben nem igazán bírta. + anno havarom tzéjében sem.)
Gyár új, vagy utángyártátt, vagy lehet 1edi méret is?
pb_2010-05-12 10:13:45 // 99839
Ha állandóan síkoltatni viszed, akkor persze, hogy Lfogy.))
DESQE2010-05-12 10:10:34 // 99838
Néha már én is gondolok erre, de a vezérléseét a hawerom irta, és jelenleg egy teljesen gyári chip van hozzá irva, néha már én se tudom mi lenne a legjobb, de mikor működik olyankor kárpotol....kitartó vagyok! :D
Longman2010-05-12 10:07:11 // 99837
Tényleg nem tom mit lehetne már ezzel csinálni. Az aktuális tulajdonosa mindig százezreket, milliókat öl bele, mindig jónak mondható szakember csinálja, mindig új cuccok vannak benne, mégis mindig tönkremegy.
Nem tom én hogyan kezdenék hozzá ehhez a kocsihoz ha mondjuk teszem azt megvenném. Szerintem mindenképp kiiktatnám a szerelőt. Aztán vennék egy teljesen másik motort, és azt kezdeném felépíteni. Bár teljesen kiiktatni nem tudom a hibalehetőséget, mert gépműhelybe vinni kell, spéci alkatrészeket rendelni kell. Ebben az utóbbi kettőben én magyarországon már senkiben nem bízom..

Mondjuk még volt egy olyan elméletem hogy igazából szoftverben kellene keresni a hibák gyökerét...
Marklar1552010-05-12 10:06:41 // 99836
Biztos John Palson volt a feladó:))
Tentacle2010-05-12 10:06:20 // 99835
Hát nemtom. Feleségem golfmotoros szöcskéiben bírta a versenyeket, inkább a csapágyak nem bírták :)
Ha valakinek egyébként új dugattyú kell, akkor talán tudok segíteni némi kedvezménnyel :)
Marklar1552010-05-12 10:05:12 // 99834
Pl az uccsó KOnál az enyémet már nem lehetett síkolni...
Ezért kellett "szereznem" :) másikat...
Valami ilyesmi volt ott is.
pb_2010-05-12 10:01:09 // 99833
Lehet, az ottani gyártó is pal szinten dolgozik.))
DESQE2010-05-12 09:58:24 // 99832
Igen bevalom, beleszerettem a gépbe első látásra, és megvakitott...de akkor se kellett volna Vittoriot leszolnom, tényleg sajnálom és ha olvasod, arra kérlek ne haragudj, a tiéd is volt a gép és tudod milyen mikor rosz....
Üdv.: DESQE
pb_2010-05-12 09:58:18 // 99831
1 hfej mitől tudja a végét járni?)
Így ne csodálkozz, ha állandóan gallyra megy a verda.))
Marklar1552010-05-12 09:57:46 // 99830
Jahh.
Kappa turboról van...
16v:
Longman2010-05-12 09:57:21 // 99829
nem ők gyártották, mert nem tudtak ilyet, segítettek a beszerzésében, még megvan a california-i feladóvény is, vagy mi, mert az ottaniak nem pálékhoz hanem ide postázták rögtön.
Megint csak azt tudom mondani hogy ha egy nem tom hány százezres kovácsolt dugókészlet meghal 5000km alatt akkor elmehetnek ezek a tuning cuccokat gyártók a **csába.
süsnye2010-05-12 09:55:41 // 99828
mivel SD b@szik válaszolni, Téged kérdezlek...
A Franke testvérek tényleg olyan jól nyomják? Árban milyenek?
pb_2010-05-12 09:52:35 // 99827
Paldugattyu felejtős.)
DESQE2010-05-12 09:51:47 // 99826
Sajnos ott voltam a hawerommal mikor szétszedte a szaki és azok a dugattyúk amik benne voltak már nem voltak az igaziak, sajnos hézagosak voltak és meg voltak ütödve... most én ezt nemtudom milyen szakszavakkal kell leirni... a dugattyúk megvannak , ha valakit érdekel megmutatotm szivesen....
Sajnos ez egy ilyen verda... mondhatni benzin és pénztemető... még nem halt ki belőlem a remény, de néha már fogytán van.... tegnap példáúl épp roszul jött ki...
süsnye2010-05-12 09:50:05 // 99825
megesik az ilyen (meg esik is höhöhö)... ;)
én is hasonlóképp jártam, csak nem egy széttunyigolt verdával...
én is úgy érzem, nem volt(ak) teljesen korrekt(ek) az eladó(k), de az én hibám is... ha nem szeretek bele egyből, akkor tán józanabbul átnézem az autót...
mindig tanul az ember ;)
Tony1552010-05-12 09:49:57 // 99824
Akár ebből is lehetne egy Q4-et építeni:-) Tegnap elvittem a vasat Franke mesterhez, és neki van egy ilyen Lancia-ja, mondjuk az igen egyben van, kár lenne hozzányúlni. Egyébként az is eladó lesz:-)
pb_2010-05-12 09:49:47 // 99823
Sajnos 1 rosszul tuningolt hfejen, nem segít már semmiféle felújítás sem.
Marklar1552010-05-12 09:48:55 // 99822
Én úgy tudom, h az előző hf vagy jó lesz, vagy nem alapon lett megcsinálva.
Már a végét járta. Meg nem is volt ilyen.... úgy is emléxem, hogy erre már nem maradt keret sem. Sőt....
Sajna ez a része pénz kidobásnak minősűlt:/
Amúgy megértem, mert amit én hallottam, h ráköltött az is horror...
Meg már Vittoriónál is egy eléggé betegágy volt és még elötte is....?
Mielött a haveromhoz kerűlt azelött még Bartos motorsportnál is járt az az autó.
Nem ismerem őket így ez lehet jó és rosz is...
ezt meg hisszük,v sem:)

Azért haverom védelmében: :)
3 éve első motor KO nál Szentesről jöttem haza, gyorsban 230e volt addigra a motorban, így elfogadtam a tényt 8V-t is kilehet nyírni:)
Bontott hűvelyekkel/dugókkal lett megcsinálva. 2 évig bírta. (bírta a stílusom:) )
KO2 nél a folyamatossan utántöltést igénylő hűtővel mentünk Komáromba. 1x-1x 2xx felett is. Mire észre vettem (mögöttem jövő szólt,h dől a fagyálló a szélvédőjére) elszállt a hűtő. Addigra megfőtt.
Ügye basztam kicserélni a "polcon" lévő bontottra...
Itt csak hf felújítás és hf pakolás (olajok) is csere volt.
A javítás után másfél hónappal elkezdett kopogni ismét.
Hf levétel után látszott,h egy dugó meg volt szorúlva és hiányzik belőlle pár mm.
(nem publikáltam még, de a kopogást észlelő előző este Pápáról kellett hazajönnöm 1h 15-20"...) (Ezért sem nősűltem még meg...:))
Utána csak azért állt fél évíg az autó, mert én sem erőltettem, h xxxe ft ot költsek, meg Jani is bevolt (be van) havazódva munkával.
De itt is bontott cumókkal lett összerakva.
KO3 február. Itt meg megrepedt 2db persely is....
Itt sem lehet 100% ossan szerelőt hibáztattni.
1. dugóban hazafelé felforrt . A furmányos polip csövem repedt szét. mire félre tudtam állni már bőven forrt.
2. a csőcsere és trélleres szállításíg még bőven jártam vele. De csipegette a vízet. Érdre menet az Egérúton volt egy kis raccing (még csak langyos motorral) Mire Érdre értem már bőven gőzőlt a segge.
Hazáig már nem jött.
Ez volt a 3. KO.
Azóta ismét mentem 1000+ Km-t:)
Koppkopp jónak tűnik.
Bontott cumók vannak benne, így már nem reckírozom a 200+ km/h-t:)
Szóval azért 99,99% ban magamat is tartom a felelősnek:
1, mert nyomom neki,mint állat:)
2,mert alkatrészek íde, v oda a saját motoromat akartam benne hagyni és nem volt kb 240eft/4db csak a vatta új hüvelyre/dugóra pénzem...

Szóval fax tudja. Ügye ismerek olyat magamon kívűl akinek már behalt a láncos.
Épp ma megyek "tárgyalni" Jankeszhez is. neki épp csapágyas a 2,0 8V ...
De a Janinak az 1,8 8V meg bírja,mintatom... Pedíg Ő sem kiméli...
Longman2010-05-12 09:48:02 // 99821
Mondtam én már nemrég hogy rengeteg van amit nem ismerünk.. :)
süsnye2010-05-12 09:47:19 // 99820
honnan kerülnek ezek elő...? :)
Longman2010-05-12 09:44:41 // 99819
Csak vicceltem a hengerfejjel.. :)

Való igaz a hengerfejes téma amit írsz. DE, (és itt megint a szakműhelyekről lehet mondani hogy erről ennyit) mivel nem 2 filléres nitrogénes(vagy mi) belső hűtésű nagy szelepek+rugók, stb kerültek bele, amiket DCS szállított, ők is azt használják. Gépműhely alakította hozzájuk a hengerfejet. Ez nem kevés pacikat hozott.
5000 km volt a kovácsolt dugókbanŐk rendelték az USA-ból, pl. azt minek cseréltették ki veled??
Érdekes dolgok vannak itt..

No mindegy, figyelj oda nagyon. És sok sikert hozzá, őszintén!
Fairlane2010-05-12 09:29:32 // 99818
Nu, itt zajlik az élet :))

Hamár drága Q4, eztet itten ismerjük?
DESQE2010-05-12 09:26:03 // 99817
Nemtudom milyen a hengerfej. Ha jól sejtem a Kappa 5 hengeres hengerfeje nem jó rá, mert az enyém csak 4 hengeres....
Az előző tulajt sajnálom, hogy megbántottam, nem tudom mitől rohatnm igy ki magamból, komolyan ha lehetne törölném azt a komentet.... :(
Amik a blogomban vannak leirva tudtommal ugy is vannak, de a szaki valami beleköszörülésről vagy hengerfej falának vékonyitásáról, vagy tudomisén mit mondott pontosan, és azért repedt meg.....Hogy meg volt piszkálva.... de tudjátok már nem is érdekel, ha működik működik, ha nem nem.... amikor működik akkor majd mosolygok, amikor baja van meg sírok! :(
Longman2010-05-12 09:14:03 // 99816
Lehet tényleg azt kéne. Félelmetes az az autó.. :S
Longman2010-05-12 09:13:10 // 99815
Én azt nem értem hogy a blogban ott van ennek egy hengerfej felújítás feltüntetve, nem kis költséggel! Idézem: Egyéb: Hengefej felújítás (35000), Gépműhely (110000), Munkadíj (100000) Akkor most volt vagy nem volt felújítva? Ha meg volt akkor miről van szó, mi az előző tulaj hibája?
A srác egy cseppet el van kenődve szerintem aztán azért vagdalkózik jobbra-balra.
Innen tudom hogy öregszem, mert csak az jut eszembe, "fiatalság-bolondság", pedig pár éve még ugyanezt csináltam.. :))
Tudta egyébként mit vesz, senki nem állította hogy hibátlan a verda, sőőőőt.
No meg, egy Punto TD-be lett becserélve csókolom.

Akkor azt mondod megmondták hogy kellene javítani a hengerfejet, de nem csináltatta meg? Így végképp nem értem..
Legalább 5 hengeres Kappa hf-et szereztél??? :)) Az ám a tuning.. :))
DESQE2010-05-12 09:10:38 // 99814
Megértem én, és bocsánatot kérek a kirohanásom miatt! Ha az előző tulaj magára vette, akkor sorry, belőlem csak kitőrt a méreg tegnap, fáradt vagyok, rég volt már szabadnapom. És még jól is esik, hogy most is szerelőnél áll! De hát ez van.......
Lehet jobb lenne ha felkeresnék valami sámáánt aki leveszi az átkot 500 ezeré....
Marklar1552010-05-12 08:57:43 // 99813
Látom volt rá válasz.
De sajna nem biztos,h konkrétan az előző tulaj baszott át...
Már Ő elötte is betegágy volt az a szerencsétlen autó.
Győzi is tipp-toppnak vette, de előfordúlt nála is parajelenség és várattlan hiba.
Ez egy Q4. Nagyobb ribanc,mint a sima 155... sajnos érzékenyek is, régiek is+ náhány alkatrészük horror egy TS-hez képest... Nem is ajánlott még senki ilyet alkatrésznek:)
Ha én majd eladom én még az össz képemet is kiírom CD-re. + bescanelem az 5 éve vezetett "szervíz könyvem" (költségeim, fogyasztástól az uccsó alátétig...)
ettől még 2km múlva bármi történhet így is:/
András bácsi2010-05-12 08:51:24 // 99812
Össze. Össze. :)))
Marklar1552010-05-12 08:50:34 // 99811
Bármit szétszedek.... :)))
Meg a Roli féle turbos dolgot sem vetettem még el...
Csak Cupét is kéne ehhez venni:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak