Fórum >> Típusok >> 155

cac2009-11-17 19:23:27 // 88160
Oksi! Én maga leszek a megtestesült hitelesség. :)
Longman2009-11-17 19:07:43 // 88159
Bocs az 5.-en! Ellenállást kellene mérni rajta úgy, hogy ráadod a gyújtást, leveszed a csatlakozót, és a szelepen megméred 1-2 és a 2-3-as lábakat. Elvileg az 1-3-on 13 ohm, a 2-3 lábakon pedig 23 ohm körül kell lenni, folyamatosan. De ha mást tapasztalsz, ne tartsd magadban! :)

Más? A hitelesség miatt 2 mérés kellene legalább.. :)
cac2009-11-17 19:01:19 // 88158
Nem az 5.-en? ;)
Azt hittem az az alapjárati motor. Holnap megmérem jól. :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-17 18:54:53 // 88157
Engem ugyan nem.:-))tudok valamit:-))
Longman2009-11-17 18:43:01 // 88156
az amire a harmadik képeden nem volt rádugva a csatlakozó.. :)
RoliQ42009-11-17 18:33:15 // 88155
majd picsán rúgnak a rendőrök! xenon ért nem szólnak! ködlámpáért igen!:)
cac2009-11-17 18:29:23 // 88154
Na Urak! Csináltam pár képet a titokzatos lambda szonda kábelről.

Látható az első képen, hogy az a csúnya reduktor, ahová a szondából jövő kábelnek kéne mennie. A 2-es képen van az a 2 kábel melyek a szondából jönnek, és a reduktor mögött (3) eltűnnek a zajcsökkentő szövet mögött. Sejtésem szerint abba a kis fekete dobozba (4) tartanak, ami gáz üzemben a lambda szonda jelét generálja.

Bónuszkép:
Hát igen, ez a csati nem volt bedugva. Ez egyébként az 1-es képen is látszik. Nos, ha nem tévedek ez az alapjárati motor. Innét kezdve már nem csodálkozom, hogy 2 héten keresztül kissé járatnom kellett, mert eléggé instabil volt hidegen a motor járása. :D
cac2009-11-17 18:16:12 // 88153
Én holnap délután megyek termosztátot cserélni. Szívesen megmérem, de mi az az alapjárati szabályzó szelep, és hol van? :D
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-17 17:53:56 // 88152
Na,ma szerettem volna berakni az új ködlámpákat,de hát sehol nincs gyári kivezetése!!
Így hát lett belőle nappali fény,helyzetjelzőre kötve.
süsnye2009-11-17 17:18:58 // 88151
ha nincs rajta a csati a szabályzón (csak úgy tudsz a lábain mérni), akkor minek a gyújtás? ;)
Longman2009-11-17 16:33:17 // 88150
Jah ,és az alany rendelkezzen folyamatos, stabil alapjárattal, ez is fontos.. :)
Longman2009-11-17 16:32:16 // 88149
Na ki az a vállalkozó szellem akinek 8V-s 1.7 vagy 1.8 vagy 2.0 motor van az autójában, és megmérné nekem az alapjárati szabályzó szelepét, hogy ha le van húzva a csatlakozója akkor gyújtáson (nem járó motorral) mekkora az ellenállás az 1-2 és a 2-3 lábakon (3 lábas a csatlakozó, és a szabályzón kellene mérni nem a csokin)??
Elég sürgős lenne.. :)
Longman2009-11-17 14:23:07 // 88148
az se rossz! :)
süsnye2009-11-17 14:09:08 // 88147
behhh :))) inkább megkeresem az elérhetőségét és megadom, amilyen régen láttuk 1mást, nem is biztos, h emléxik rám :))
Longman2009-11-17 14:05:50 // 88146
De Te mindig a kivétel vagy ami erősíti a szabályt.. :)
Te figyelj már vedd már fel lécci - ha nem nagy kérés - a kapcsolatot legalább emilben a volt kocsim vásárlójával, annyira kíváncsi lennék mi van vele!! Egyáltalán nála van még?
Gaso2009-11-17 14:01:03 // 88145
Ezt a megtorpanós bulit az enyém is elkezdte játszani néhány hónapja, de csak alacsony fordulaton és 1-2 fokozatban, a többiben nem.
süsnye2009-11-17 13:57:33 // 88144
nekem sem bosch van benne, hanem NTK (NGK tulajdona) és nincs vele gondom, pedig már amikor belekerült 3 éve, akkor sem új volt.
Ha meg az univerzális ingyé van, akkor persze, h megér egy próbát... :)
cac2009-11-17 13:46:53 // 88143
Köszi az infókat! Sanszos, hogy akkor nekem a hozzáértő autószerelő bácsi barmolt megint bele. Ugyanis tök olcsón hozott szondát, aminek tökre örültem, de annak nem, hogy váltás után 1000-2000 között megtorpant, majd kilőtt a kocsi. A tanácsotokra át is tisztítottam minden csövet, de ugyanolyan maradt. LPG-vel nem volt ilyen.
A belinkelt oldalon meg ezt olvastam a hibajelenségek között, ami a szonda meghibásodására utal: "- a gépkocsi időnként megtorpan, majd nekilódul". Emelett ette is a benzint. Szóval sanszos a dolog.
Longman2009-11-17 13:45:47 // 88142
Na ez teljesen igaz! :)
gabor6962009-11-17 13:43:24 // 88141
:))

Kösz akkor 1 ellenvélemény, vagy szerencse? :)

Mondjuk 0 FT ért megéri megnézni az univergálist is azzal csak nem veszíthetek, ha meg szar ako vezsek 1 bost
gabor6962009-11-17 13:41:53 // 88140
rendben köszönöm szépen.
Gaso2009-11-17 13:41:37 // 88139
ÁÁÁÁÁÁ ne xarakodj unival, mondd le a francba. Vedd meg a gyárit ezt meg küldd el nekem. :-))))
Nekem most az van benne, mikor megvettem akkor ki kellett belöle dobni a régit, és én is ugy-t vettem. Azóta jó. Ennek kb 4 éve.
Longman2009-11-17 13:40:43 // 88138
Utángyártott szondát ne, nem fogja sokáig húzni, ha egyáltalán jó lesz már az elején..
Alapszabály Alfáéknál: hőfok jeladó, lambda szonda, LMM, AFM, szögállás jeladó
, csak a gyári Boschal működőképes! :)
Longman2009-11-17 13:38:42 // 88137
Megvan:

A szonda jelének meleg motornál 150 - 900mV között kell ugrálnia. ha


Az ECU - ban lévő lambda controller IC küszöbszintjei: 450mV és 540mV. Azaz, ha 450mV alatt van a lambdán a feszültség, akkor dúsit, ha pedig 540mV felett akkor szegényiti a keveréket.
gabor6962009-11-17 13:37:46 // 88136
:))

Mára már csak 1 kérdés, hogy valakinek van e/volt e tapasztalata univergális lambda val? mert haverom olyat tud nekem szerezni 0 ért vagy ne baszakodjak vele inkább gyári BOSCH?

Kösz

u.i: s report olni fogok de már csak ha hasííííííííítttt :)
cac2009-11-17 13:36:21 // 88135
Köszi Neked is! Utánajárok.
cac2009-11-17 13:35:05 // 88134
Köszi! Mondjuk nekem nem sikerült megtalálni a szonda csatit. :(
Az lpg miatt kicsit át van építve a kocsim, és semmi sem ott van ahol kéne. Addig eljutottam, hogy alulról rángatva a kábelt span fentről belőtte, hogy melyik az. A baj, hogy úgy tudtam, hogy a szondából jövő kábel szétágazik y-ban. Na nálam úgy van, hogy a szonda kábelébe csatlakozik egy másik kábel bele és együtt tartanak felfelé. Mindkettőn van lent egy 'alfás' kábelcsatlakozó, tán még bontható is.
Tudom, hogy a tűzfalnál a fékfolyadék tartálynál kéne valamibe belemennie, de nekem ott a reduktorom van. Úgy néz ki a kábel eltűnik a zajszigetelő szövet mögött.

Majd csinálok du képeket, mert úgyis le kell mennem visszarakni a vezető oldali ajtókárpitot. Tegnap nem záródott az ajtóm, kicsit meg kellett hákolnom a zárat, de nem volt már lelkivilágom visszaszerelni a feles cuccokat.
SD2009-11-17 13:31:33 // 88133
nem csak lassan kígyót békát kiabálsz a gépre, közben meg nem orvosolod:)

persze én is szeretek előbb a magam a végérejárni, ezáltalában úgy megy hogy kiderítem aztán elviszem a szervízbe:) és akkor ott meg megcsinálják:) és mindenki jól jár, nem fizetem a semmire a pénzt és jó a gép:) és nem a szerelőre van bízva hogy épp milyen napja van, vagy mit talál vagy nem.

de ilyen probléma esetén, azért sokmindentől lehet, tehát próbálkozni kell hanem sikerül marad a szervíz, de el lehet vinni injektor tisztításra, csak gyakorlatilag van rá 10% esélyed kb. hogy az a baja, lehet jobb lesz két hétig, azátn akkor meg van oldva? még 10 próba és ott vagy százkánál aztán nyomhatod az hvgére hogy szaralfa:))):D

szóval néz mérlegel, visz, javít:)

mostmár a te érdekedben a szondát ki kéne zárni a körből, ha az meg van lehet tovább lépni, ha jó jó ha rossz akkor csere, vagy lehúz, de mondom a 16V asszem rángat nélküle... de mivel nem volt 16V-m nem tudom

LMM?

Gyújtás?

Ha ezeken túl vagy akkor nyúlnék én az injektorokhoz.

Ez nem szar opel... öcsém töltögette folyton a fastrába az injektor tisztítót, de annak is LMM problémája volt... :)

Na szóval mi a tehendő? :) Holnap kikérdezlek:D:D:D
Longman2009-11-17 13:31:03 // 88132
Melegen 0.1 és 1V között kell lenni, vagy mi. De ez függ a fordulatszámtól is. Talán alapjáraton 0,08 és 1,2 között lehet. Nem emlékszem pontosan pedig mennyit méregettem.. Keress rá "kizzo" nevű srác hozzászólásaira a 75 vagy a szerelőműhely topicban, már 1000x leírta, nagyon érti a dolgát a csávó.. :O
süsnye2009-11-17 13:01:44 // 88131
akkor jó, csak az Urban Legend-el aszittem arra célzol, hogy ez nem igaz.. :)
süsnye2009-11-17 13:00:56 // 88130
feszültséget kell mérni a csatlakozóján és multiméterrel :))

megvan a görbéje a manualban... vki biztos be tudja gyorsan dobni ide...

itt van egy kis leírás
Longman2009-11-17 12:58:44 // 88129
????

Ezt mondom én is.. :)
süsnye2009-11-17 12:57:54 // 88128
tudomásom szerint az ECU ilyenkor kényszer üzemmódban megy (gondolom más paraméterek alapján ki tudja számolni nagyjából milyen lehet a keverék).
Ez akár lehet jobb is, mint a nagyon rossz értékek a szar szondától... meg hát ott van a fűtőbetét is ugye... erről is van vmi halvány emlékem, hogy amíg a szonda fűtőbetét nem éri el a szükséges hőmérsékletet (asszem 300C és 1-2 perc), addig ugyanúgy kényszerüzemmódban dolgozik az ECU.
cac2009-11-17 12:54:30 // 88127
Btw, hogy kell kimérni a szondát? Gondolom multiméterrel, de mit? Ellenállást? És ha igen, mi a jó érték?
Ja meg a jövőheti lottószámok is jól jönnének... :)
Longman2009-11-17 12:53:08 // 88126
Igaz, csak az kavarhatta meg, hogy van olyan Urban Legend, hogy lehúzva beáll az ECU egy közép értékre, és ebben az esetben lehetnek jobb értékek mint az összedugott nagyon rossz szondával..
süsnye2009-11-17 12:50:53 // 88125
ha lehúzod a szondát és ugyanolyan, mint rádugot szondával, akkor az én értelmezésem szerint szar a szonda...
Longman2009-11-17 12:48:26 // 88124
egyébként sd védelmében, én is úgy látom hogy egy egyértelmű hiba miatt lassan belehajszolod magad egy felesleges és drága ultrahangos injektor tisztításba.. lelked rajta, mi csak segíteni akartunk. De ha a hvg-n úgyis megmondták akkor szükséged is lesz a jókedvedre.. :) Peace!
Longman2009-11-17 12:45:18 // 88123
Attól hogy lehúztad a szondát még nem kell csodákat várni, mert vagy bejön vagy nem. Nem törvényszerű hogy jobb lesz lehúzva..
gabor6962009-11-17 12:42:59 // 88122
türelmes ember vok meg mondjuk sok esetben lusta is,c sak azt hittem hogy megfejtettem azért maradt abba a történet azért nem szoltam hogy mi merre hány óra, de most úgynézki mégse.

S most nem esettanulmányé jöttem hanem kérdeztem valamit, s mostmár eljutottál arra a szintre hogy ugatozá nekem, mind1 most nem izgat jó kedvem van, so leszarom.
gabor6962009-11-17 12:40:45 // 88121
meg az én quanyámat nem? :D
SD2009-11-17 12:40:09 // 88120
de mivel hónapok óta nem tudod megoldani, lehet már kijött volna 10L benya árából egy megnézés:)
SD2009-11-17 12:39:22 // 88119
a 16V úgy tudom nem tolerálja a szonda hiányát, tehát ne csodálkozz hogy nem jó...

de ezek szerint még a szonda sem lett kimérve, ha még mindig itt tartasz, akkor mit vársz? öngyógyulás nem jellemző.
gabor6962009-11-17 12:38:20 // 88118
Értem én de első körbe mindíg megpróbálom megoldani én mivel hely s szerszámok adottak csak a tudás hiányos :) s nem is vok épp kőgazdag so feleslegesen nem akarok pénzt adni a szerelőnek arra amit én is meg tudnék csinálni.
cac2009-11-17 12:37:07 // 88117
A linkelt cikkből:
"A benzinben van néha egy és más /pl. víz/ ami ott nem nagyon hiányzik. 2
Érdekes. Lehet, hogy urban legend, de régebben a taxisok is mondták, hogy egy kis víz a naftába direkt jó. Mondjuk már akkor sem vágtam, hogy miért, de ők sem igen támasztgatták tudományos érvekkel alá a dolgot. :)
gabor6962009-11-17 12:36:21 // 88116
Így ahogy mondja, de nem értek 1et :) mivel nélküle is ugyan az a jelenség jött elő kis idő múlva, vagy csak én vok fax? :)
SD2009-11-17 12:36:09 // 88115
vagy ha pl: gyorsításnál magasabb fordulaton megfejeled a kormányt akkor gyújtás

ha alcsonynál baszkodik akkor valami érzékelő pl: szonda

de lehet több oka is minden esetre a felgyújtás tuti módszer:) de ha meg akarod javítani akkor inkább javaslom az odafigyelést és szerelőt:)
SD2009-11-17 12:34:10 // 88114
szerintem nézze meg egy szerelő 10k-ból dertse ki mi a baja, ésutána ha kell cserélni valamit az akko ris fennál ha injektortisztítót locsolgatva sámántáncot jársz körülötte, szóval azt úgy sem úszod meg, de akkor legalább tudod, mi a stájsz
Longman2009-11-17 12:33:53 // 88113
Akkor az a pontos hiba hogy rángat, és sokat fogyaszt? Hogyan rángat? Mondjuk ráállsz 2000 rpm-re és aprókat berángat??
Mer akkor ez lambda szonda, és pássz!!!
SD2009-11-17 12:32:25 // 88112
gyújtáskábelek trafók rendben vannak, ki lettek mérve, lmm ellenőrizve?
gabor6962009-11-17 12:28:25 // 88111
Injektor tisztító már volt azzal érezhetően jobb lett, de mostmár tényleg kezd nagyon érdekes lenni, mert múltkor lekaptam a lambda t s utánna is sokkal sokkal jobb lett kb 1 hétig vagy kicsit tovább de megen kezdte, mondom basza szellő leszedem a légtömeget is :) utánna még rosszabb lett majdnem menet közbe is leállt.

Oszt most vissza van dugva minden de kiborít, lehet hogy a javítási költséget benzinre költöm és faszán átlocsolom mindenhol és meggyújtom :)

Nah mind1 ahogy láttam injektor tisztítás olyan 10k körül van so ez még az olcsókhoz tartozik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak