dezoxiribo2005-08-04 10:34:21 // 358
Azt mondta az ember (még csak telefonon beszéltem vele), hogy be is indul a klíma, csak hamar lekapcsol. Lehet, hogy ez más hiba?
joe752005-08-04 10:00:39 // 357
Biztos hogy van benne klíma? A kereskedők nagy faszok. A 155 bizonyos felszereltségi szintjéhez digitális automata fűtésrendszer volt. Tényleg úgy néz ki mint a klíma, és az automata fűtés jól is működik. De sokan ráaszaldnak erre, holott ettől még nem biztos hogy klímás az autó. Ha van rajta hópihés gomb akkor van benne klíma, és ha kevés benne a gáz valamennyire akkor is kell hűtenie csak gyengébben.
joe752005-08-04 09:56:18 // 356
Azt, hogy a motor mennyire jár szépen, azt aránylag laikus füllel is hallható. A kék füst mint george is mondta nem kívánatos. Ugyanakor nézd meg olyankor is amikor nagy gázt adsz, mert lehet hogy alapjáraton nincs füst, de gázadásra van. Mindenképp járassátok amíg bemelegszik és akkor nézzétek mi jön ki a kipuffból. Ha eljutsz egy próbakörig akkor figyeld a futóműből érkező hangokat. Ha csúnyán kopog / amire amúgy van esély/ akkor kivan a lengőkar. Ez idővel úgy is előjön mert szétkúrják az utak. Nem túl költséges a cseréje, anyaggal munkával mondjuk 50k körül megvan. Viszont jó alkupoziciót jelent. Arra számíts hogy menet közben rossz minőségű úton, macsakövön ez az zöröghet az utastérben, ez sajnos a 155 velejárója. Spóroltak a ragasztóval a műanyagoknál.
Mivel ez csak 8V motor így a 8 db gyertya benne tök egyforma, így azok cseréje lényegesen olcsóbb mint a 16 V -nél ahol 4 kicsi négy normál gyertya van.
Ha megveszed, ettől függetlenül vidd el valami ismerős szervízbe és nézesd át alulról is. Szilentek, stabilizátor gumik, kipuffogó rendszer, fékcsövek, stb. Így aránylag hamar kellő képet kapsz az autód állapotáról. Ne feledd 13 éves autóról van szó amiben inkább 200.000 km van mint 100.000 mutasson az óra bármit is.
Sok sikert hozzá!
dezoxiribo2005-08-04 09:51:37 // 355
Valószínűleg felismerem, ha törve volt, meg lesz velem egy cimborám, aki kicsit jobban ért hozzá. Ha doboló-kopogó hangot hallok és kékes füst száll belőle nem veszem meg, becsszó :))
A klímára azt mondta a tulaj, hogy fel kell tölteni. Arra van tipped, honnan tudom meg, hogy tényleg csak fel kell tölteni vagy odavan?
GEORGE2005-08-04 09:42:29 // 354
Tényleg nehéz tanácsot adni!
Felimered ha törve volt?? Mert avval sok bosszuságot megsporolsz magadnak, főleg ha rosszul van megjavítva vagy a futómű sérült volt, és azt nem "tették" vissza a helyére mert vagy zabálni fogja a gumit, vagy ha annyira nem jó, kis mértékben folyamatosan húzhat valamelyik irányban :-((((((
Olyanokat meg nem kell mondanom, hogy ami benne van fék, kormány, mot.ablak-tükör ,klíma azok müködjenek igaz??
Ha menetközben doboló kopogó hang jön az eleje felöl akkor a szilentek ki vannak kopva, ha erős fékezéskor beremeg az eleje akkor nagy valószínűséggek oda a fék is:-(
Na akkor sok sikert ifjú tagunk :-)
dezoxiribo2005-08-04 09:35:59 // 353
Kösz a bátorítást :)))
GEORGE2005-08-04 09:30:32 // 352
Hát mindenre!!!!!:-)))))))
Ha tényleg nincs pici jártasságod a dologba akkor elég kockázatos dolog!
A motorjából, az az akipufogóból, semmiképpen nem jöhet kékes füst, akkor lépj tovább!
A tööbit nehéz így leirva elmagyarázni.
Ennek az évjáratnak még "fekete" kulcsa van, tehát nem imos bármikor másoltatható hozzá pótkulcs.
Sok szerencsét hozzá! :-)
dezoxiribo2005-08-04 09:25:40 // 351
Sziasztok!
Úgy döntöttem A héten veszek egy 155 2.0 1992-es évjáratút. Ez tény. Mire figyeljek, amikor elmegyek megnézni (szerelőt sajna nem ismerek a környéken, nem tudok vinni magammal/elvinni hozzá). Köszi a segítséget.
András bácsi2005-08-04 07:40:26 // 350
Írtam mailt.
Marklar1552005-08-03 23:14:38 // 349
155 ös ALFA volt, meg piros is ez tutti.
Melyik "bandáé" azt már nemtom;)
Marklar1552005-08-03 23:13:36 // 348
Péntek este v. szombaton.
USA tali lesz arra felé...
Remélem ez nem nagyon off? ;)
András bácsi2005-08-03 07:41:57 // 347
Mikor jössz? Ha vasárnapig ideérsz, akkor meg tudom mutatni, hétfőn már darabolják. Egyébként ami van otthon karosszériaelem, azok között is van, amin a felületi rozsda megjelent, pedig sérülésmentes. Belülről eszi át magát az alattomos.
farki2005-08-03 00:02:07 // 346
egy olyat, vagy azt(?) én is láttam egyik szombat hajnalban.
Csak nem tudtam villogni, meg dudálni, meg integetni neki, mert egy bütyköstaxi állt mellette, én meg hajnali 2h 30-kor nem akartam feltűnősködni. :-))
Marklar1552005-08-02 23:54:01 // 345
Hmmm.
Direkt azért vettem 155 öt, mert nekem is aztmondták, hogy nemrohadnak!
Kénytelen leszek utána nézni...
Láttam ma egy TAXI 155 öst!!!!!!
Pirosat!
András bácsi2005-08-02 21:10:59 // 344
Ez nem volt törve, illetve nem itt... :-) Telemegy sárral, hólével a hátsó dob, a benzintöltőcső mögé felragad, illetve a két lemez között szépen megeszi az anyagot. Elhanyagolás esetén. Már amikor elhoztam, kezdett punnyadni egy kicsit, akkor kellett volna kivágni a szar részt, csak nem akartam belejavítani a piros színbe. Most úgyis telifényt fog kapni, így mindegy.
Thomika2005-08-02 20:49:30 // 343
:((((( Hogyhogy ennyire szétrohadt? Meg volt ütve?? Én úgy tudom,hogyha nem volt szétcsapva az autó,akkor a 155ök nem igazán rohadnak?! Tévednék?!
Fészi2005-08-02 01:19:48 // 342
azóta megvettem ott az oil-t :)
András bácsi2005-08-01 19:33:05 // 341
Bontom szét az 55-öst, jövő héten megy a kasznishoz. Sajnos egyes részei kurvára elrohadtak. A hátsó doblemez szinte csak festékes rozsdapor. Csomagtartó vízszintes lemeze sok helyütt átrohadva. Úgyhogy kicsit többe lesz, mint gondoltam. :-( Viszont legalább rendesen meg lesz csinálgatva.
Összegezve: sem Ausztriából, sem Németországból nem érdemes használt gépet behozni, a svábok nem törődnek az autókkal!
perdix1552005-08-01 19:30:35 // 340
Így igaz!!!!! Mérni kell nincs mese!!!
Ja majd elfelejtettem: Köszi a feladást!
Üdv.perdix155
András bácsi2005-08-01 19:29:00 // 339
Inkább mérni, mint szemmel megnézni. :-)
perdix1552005-08-01 18:26:38 // 338
Lehet, hogy így megpróbáljuk: az a helyzet, hogy ez a kompresszor igen beTSapós jószág, mert vannak rajta "kinövések" és sokszor az ami miatt nem fér ki itt meg ott meg amott......a lennti kiszedésnél meg csak a kompresszor kivételle meg visszarakása 30 K pénz, és akkor még a klímás szaki is kér, meg klímát vagy egy részét is vennem kell.....így már naon sok...... úgyhogy szemmel meg kell nézni ki e fér felül ahol a generátor......vagy marad a lennti de az meg drága......
kertecs2005-08-01 16:26:32 // 337
Pécsen a Bolgár közben lévő ricambi-boltosnál kapsz Selenia-t hasonló áron.
András bácsi2005-08-01 14:27:32 // 336
A szívosor levételt biztosra mondom, kb. egy hónapja szívtam vele. Viszont a generátor kifér felfelé úgy, hogy a szívósor oldalán lévő kartergáz-tartályt leveszed (az a kis fekete henger), kikötöd a felső motorkitámasztót, és a kábeleket. Itt talán a klímakompresszort is ki lehet játszani. Talán. Alul meg a kormánymű lesz túl közel szerintem.
Az ellenállásod postán van.
perdix1552005-08-01 14:11:48 // 335
Akkor zsákutca? mÉGIS ALUL KELL BONTANI MINDENT???? aJJAJ!!! (beragadt a keps log hogy az a !!!!) Szal ez biztos? Nincs más lehetőség??
András bácsi2005-08-01 09:07:14 // 334
Írja Szamosi a honlapján, hogy a szívósor leszerelésével felülrül lehet kivenni a klímakompresszort. A baj az, hogy a szívósort nem bírod levenni, csak ha előrehúzod a motort (mivel a vezérlésmódosítónál lévő tőcsavar igen hosszú, és egyébként is max 20 mm-re van alaphelyzetben a tűzfaltól). Akkor viszont fel kell kötni, és a kötési pontok egyikétől nem lehet levenni a szívósort. Hogy is van ez? :-))
perdix1552005-07-31 17:10:08 // 333
Én is küldtem mélt! Üdv:Perdix155
perdix1552005-07-31 17:04:28 // 332
Ok, már olvasom is!
András bácsi2005-07-31 16:46:53 // 331
Írtam mailt!
Thomika2005-07-31 16:08:35 // 330
körbe kell kérdezni,hátha van vkinek talonban egy....végülis használt is jó ,ha még nem látszik ki teljesen a tekercs,akkor egy darabig még elmegy vele...
Thomika2005-07-31 16:07:10 // 329
Klímánál elvben azért jobb, mert ott korábban bekapcsol a venti, igaz csa kis fokozaton,de így nehezebben melegszik fel, kisebb az esélye,hogy felforrjon... De ha mind2 fokozat rendesen műxik,akkor nem lehet gond..:)
Marklar1552005-07-31 15:43:58 // 328
Az egy ellenállás.
A klimánál kapcsolja erősebb fokozatra a ventit.
7-8ezer az új.
Én 3500 ért vettem újonan, mert nem volt leltárban a sz.gépen.
;)
perdix1552005-07-31 15:02:20 // 327
Na végre...itt vagy: szal azt mondod, hogy ha szakadt belül, akkor cserés? Nekem is egyből feltünt.....még jó hogy megnéztem...ennyit számít a kisfokozat....felmegy a fok....
Thomika2005-07-31 14:49:15 // 326
Igen,akkor az sajna cserés...
perdix1552005-07-31 13:16:16 // 325
Igen, arra, most hoztam föl: A 802, 0,30 ohm. Szét van szakadva a tekercs, égnek állnak azok a fémszálak=emiatt nincs gondolom kisfokozatom!!! Ez kellene!
András bácsi2005-07-31 12:52:50 // 323
Üdvözlöm az urat!
András bácsi2005-07-31 12:52:16 // 322
Nem tudom, hogy egyre gondolunk-e. Ventilátor házán, két keresztfejű csavar fogja az ellenállást, két kivezetéssel. 0.23ohm, A802 szám.
perdix1552005-07-31 12:45:09 // 321
Bandi:Köszönöm is a felajánlást! Az a helyzet hogy müxik a rendszer, de a kiskapcsoló bizti nem jó. Nekem egyenlőre csak erre a kis henger alakú csodára volna szükségem, ez egy pár centis vacak 2 csavar fogja. Ez mennyibe lenne nekem? El tudnád postán küldeni, kis levélben elfér?
Don Gombóc2005-07-31 12:41:04 // 320
Szeva te 155 üzér. :)
András bácsi2005-07-31 12:36:21 // 319
Már valahol lentebb is írtam, hogy van komplett ventim, amit elvihetsz, kipróbálhatsz. Vagy akár a darabjait is, ha a többi része szerinted biztos jó.
perdix1552005-07-31 11:26:51 // 318
Thomika: Megnéztem...és hát szerintem baj van vele. A 2 csavart leszedtem, majd megnéztem: egy kerámia féle anyagból van, és henger alakú, rajta fekete anyag, az alatt ilyen fém szálon fut az egyik csatlakozótól a másikig, de nekem ez a fémszál több helyen elvan szakadva, és így az egyik érintkezővel nincs kapcsolata....
Van vkinek ilyen kis hengeralaku bizbasza? aki esetleg cserélt komplett ventit!!! Kérem az jelentkezzen!!!
Thomika2005-07-31 01:39:23 // 317
Amióta megcsináltam a kifokozat kapcsolót,azóta szépen visszahűt 90re,még dugóban is jól műxik,igaz ott már a nagyfokozaton is kell mennie....
Thomika2005-07-31 01:38:02 // 316
Nekem még nincs klímám! Fel kéne töltetni! :PPP De persze ez a baromi meleg meg most jött, nem tudott várni jövő hétig, mire megkapom a fizumat?! :PPP
Thomika2005-07-31 01:36:31 // 315
Na jah, meg ott is! :))) Lehet,hogy venti relé a motortérben van (én úgy emléxem a lámpák reléi vannak ott), a biztije viszont tuti a belső térben :)
Thomika2005-07-31 01:34:05 // 314
Lacus:
A 90 fok teljesen jó, a legtöbb autónál ez (85-90fok között) a normál hőmérséket, ha fölé megy, bekapcsol a kisfokozat, ha visszahűl, akkor úgyis kikapcsol a venti....
Thomika2005-07-31 01:31:58 // 313
A relék bal oldalt alul vannak a kuplung pedál fölött, meg a kormány mellett a fényszóró magasság állító alatt , azt az egész panelt le kell szedni, 3 csavar fogja, egy a kormány alatt, egy a belső hőmérséklet érzékelő mellett kicsit alatta (kormány mellett jobbra kis rácsos műanyag borítás)) egy pedig oldalt,csak nyitott ajtónál férsz hozzá....
GEORGE2005-07-31 01:28:24 // 312
mszabikaaaa!
Nálam van a hűtőrácsod!!! :-))))
Thomika2005-07-31 01:28:11 // 311
Hát a manual szerint sem kell szétbontani....vmi ügyes szaki,aki csinált már ilyet, biztosan meg tudja oldani....
Thomika2005-07-31 01:26:33 // 310
Azért azzal óvatosan! Öreg a hűtő,nehogy úgy járj,hogy utána meg orrán-száján dől a víz.... De alapból a régi hűtőknél még jó is a vízkő, mert a tömítőanyag szerepét tölti be:)
Thomika2005-07-31 01:23:33 // 309
A nagyfokozat 100 fok fölött kapcsol, a kicsi meg 90-nél, de van ,hogy a mutató többet mutat még, de már lekapcsol,ez nem probléma!!