Fórum >> Típusok >> 155

SD2009-01-15 16:22:30 // 72310
koaxiális azt jelenti egy tengelyben van a magas és mély sugárzó, helytakarékos és kompakt beépítési lehetőség minimális babrával

a komponensszetteken van külön a mély és magas, ott kell a hangváltó

és ne engedd magad rábeszélni ovális hangszóróra, a mélyek miatt, mert ahoz szét kell faragni kalaptartót:) ha mély kell akkor már egy aktív lád is jobb mint ovállal berhelni

szóval négy koax azt kész:) ha kell több alja akkor egy aktív mély aleg egyszerűbb megoldás:)
SD2009-01-15 16:12:44 // 72309
A JBL jónak hangzik:)

a gyári kábeleket meg lecserélheted később is nincs azokkal semmi baj és a fejegység a "4x50" watt-al nem fogyja elfüstölni, aztán majd később ha van kedved barkácsolni le lehet cserélni mégis bár nem fogod hallani a különbséget szal maradhat kb.

A hátsó hangszóróra most biztosan nem tudom. Vagy koaxiális vagy egy sima mély sugárzó van ott.

de hagvátó biztos nincs mert a koaxial-oknl az be ven építve, az egyutasokál meg nincs

akkor a legjobban akkor jársz ha fogod a gyári hangszórókat kiveszed elbattyogsz a kiszemelt hifibotlba aztán mondod hogy ebből és ebből ekkorát mint ezek:)

aztán rádug és örül:)

akkor hátulra is egy koaxiális hangfal a legideálisabb, de tudnod kell hogy a koax hangfalak azért nem a zene csúcsa:) de egy jó cucc abból is szólhat jó, és nincs babrálás kábelekkel meg kütyükkel.
BL2009-01-15 15:43:50 // 72308
Az biztos hogy nem akarok közel 200e Ft-os hangcuccot a gépbe, inkább költséghatékonyság plusz egy új teljes kipufogórendszer meg lefújószelep és meglesz az a hang ;)

Pályán keveset járok, a város gyakoribb nálam és gyanítom hogy a JBL GTO széria csak jobban szól a 14 éves gyári membránoknál :)
BL2009-01-15 15:21:03 // 72307
A "kicsit" jobb hangzás a cél, az überhifi túl sok átalakítással járna én pedig szeretném megtartani a gyári kinézetet amennyire lehet. Plusz az erősítő, mélyláda, első ajtók átalakítása megdobná az egyébként sem kevés másfél tonnát :)

A hátsó hangszórónál nincs is magas külön csak egy közép-mély ?
SD2009-01-15 15:18:29 // 72306
ja az első megoldás komplett újrakábelezéssel és ekkumlátorló vezettett 12v-al értendő és 100k plusz fejegység minimum.
SD2009-01-15 15:17:20 // 72305
ha jobb zenéz akarsz akkor fejegység legyen jó, és vagy szókséged lesz egy erőssítőre.
Ezenkívül egy mélyládára, és egy komponensszettre előlre, meg egy jobbfajta hagszóróra hátulra.

ha a költséghatékony megoldást választod, és feltételezzük hogy jó a fejegységed, akkor elmész egy autóhifi boltba, és meghalgatod a kedvenc zenédet, pár fajta mezei hangfalaon, aztán cválasztasz, és a gyári hangfalkábellel szépen bekötöd az erederi helyére a cuccot:)

De ez még nem elegendő ahoz hogy pl pályán élvezhető zenét hallgass. De városban hogy ne száradjon le az ember füle ahüz elegendő.

De figyelmeztetlek ilyen sony xplod meg hasonló szintű a gyári alfa hangszóró is van így 15 év távlatból is:D szóval nehogy csalódj:)
SD2009-01-15 15:13:24 // 72304
Attól függ mit akarsz elérni:

über hifi:?

kicsit jobb hangzás:?

- a gyári hagszóróknak nincsenek hangváltói, a hátsó hangszóró ha jól emléxem egy közép-mély hagszóró, az első pár egy közép, és eg magas sugárzó.

hátulra a 16.5 a jó méret, a rácsra kell csavarozni, mert amúgy a lukba beesik :)
BL2009-01-15 15:04:30 // 72303
Cartársak, ki cserélte már le a gyári hangszóróit ? Tervezem hogy a megkopott hangú eredetiek helyére bekerüljön valami jobb megoldás de pár dolog még nem világos.
Előre 10 centis koaxokat néztem ki a gyári komponens helyett, hátra pedig 16.5 cm-es passzív hangváltós komponens szettet.
1. Van 16 és 16.5 cm-es változat is, a hátsó gyári helyre az utóbbi a frankó nekünk ?
2. Keressek gyári hangváltókat az autómban, mert mindkettőt elvileg ki kéne vennem, vagy ne mert nincsen és nyugodtan köthetem a hangszórókat a gyári kábelekre ?
SD2009-01-15 15:01:23 // 72302
nyilván:) :P

avagy az igazság nam aztakarón innen, hanem "oda át van" :)
süsnye2009-01-15 14:42:26 // 72301
hát nem konkrétan a takaróról, hanem (ahogy Frei Tamás mondnaná) ami mögötte van... :))
SD2009-01-15 14:29:42 // 72300
arról a kormán melletti kis takaróról beszélsz nem? :) buksi le is tudja fényképezni az neki most még nincs beépítve:)
süsnye2009-01-15 13:55:17 // 72299
hát annyit tudok, mondani, ami az enyémben van. :) az enyémben van egy venti az érzékelővel egybeépítve. Először én sem tudtam, aztán amikor elkezdett hangja lenni akkor fedeztem fel :)
SD2009-01-15 13:50:32 // 72298
A kis venti a kormány mellett jobra lent van egy kis takaró mögött.

És teljesen mind1 hogy auto klíma vagy mi, LO felirat esetén teljesen lezárt fűtéscsap kellene hogy legyen, HI esetén meg teljesen kinyított. közötte a fokkal meghatározott esetekben meg az épp szükséges állás a gomjúter szerint:)
Longman2009-01-15 13:43:59 // 72297
De, hogyne lenne meg! Csak ventillátorra nem emlékszem..
süsnye2009-01-15 12:59:54 // 72296
az érzékelő sincs meg?
Longman2009-01-15 12:58:48 // 72295
Úristen! :)
Tehát mégegyszer:

Hát én ott ventit nem láttam. Az érzékelőn kellene rajta lennie? Akkor felírjam ezt is a pótlandó dolgok közé? :)
Longman2009-01-15 12:57:03 // 72294
Hát én ott ventit nem láttam? Az érzékelőn kellene rajta lennie? Felírjam a pótlandó dolgok közé ezt az érzékelők.
süsnye2009-01-15 12:51:17 // 72293
akkor elég gyanús, h folyamatosan nyitva van a csap...
süsnye2009-01-15 12:50:40 // 72292
igen, ott van egy kis érzékelő és a burkolatot külön le lehet szedni előle. Ott van egy érzékelő, amin van egy kis venti, ami keringeti neki a levegőt
Longman2009-01-15 12:31:05 // 72291
A belső hőérzékelő ami a kormánytól jobbra lent van, egy rács mögött? Ott kéne pici ventillátornak lennie? :O
Longman2009-01-15 12:20:28 // 72290
Ahha, mostmár tudom melyikről beszélsz, az volt is lekötve, és elég szarul hozzáféerhető, előfordulhat hogy rosszul tettem vissza.
Az OK hogy nem érezhető egy fok tartományonként, de 18 fokra is, és 32 fokra is állítva ugyanolyan meleg (nagyon meleg) levegőt fúj.
Buksi2009-01-15 11:18:38 // 72289
Ő érti, hogy miért kérdeztem a klímást! A következő meg már a sapi, az egy másik biznic! :-D
Buksi2009-01-15 11:17:49 // 72288
Most mi van? Etóták a havat, nna! :-DDDD
süsnye2009-01-15 11:14:26 // 72287
"Klímás? Ha szép állapotó, akkor kellene az olajbeöntő sapija!"

?? ezt az összefüggést! :DD
Buksi2009-01-15 11:10:53 // 72286
Tulajdonképpen így is hozzá lehet állni! :-D
Buksi2009-01-15 11:08:27 // 72285
Klímás? Ha szép állapotó, akkor kellene az olajbeöntő sapija! ;-))
Buksi2009-01-15 11:05:59 // 72284
Köszi az ötöst! :-D
süsnye2009-01-15 10:38:57 // 72283
bár mondjuk,amikor hőmérsékletet állítasz, akkor asszem figyelembe veszi a belső (ill. nem keringetés esetén) a külső hőmérsékletet is... szal az én logikám szerint, az hogy hogyan állítja a csapot az függhet ezektől az adatoktól is... esetleg még a belső hőérzékelőt pucold meg, az a kis venti miatt be tud porosodni...
süsnye2009-01-15 10:34:56 // 72282
vezető oldalon, jobb lábadnál, ahol nyomja a meleg levegőt, amikor lábra fűtesz, van egy műa burkolat, amit egy vagy két csavar rögzít. Azt leveszed, és meglátod a fűtőradiátort, amiben a csap van, ami zárja/nyitja a víz útját. Azt a csapot egy léptetőmotor állítja karon keresztül. Amikor változtatod a hőmérsékletet, akkor tképpen a léptetőmotort vezérled, hogy mennyire nyissa/zárja a csapot, tehát ilyenkor mozgatnia kell a csapot, de hallani is lehet, amikor a léptetőmotor dolgozik.
Viszont vélemyénem szerint ez nem annyira precíz klíma, hogy minden tartományban 1 fok változtatás érezhető a befújt levegő hőmérsékletén...
SD2009-01-15 10:08:58 // 72281
hát nekem is volt 13 a 2000-es motorral mikor kicsit rángatós volt meg bizonytalan gyorsításnál plisz nem ismertem ki. Szóval ez simán le mehet szerintem 10-re:)

Most gondolj bele ott ahol a leginkább kéne hogy precízen adagolja a benyát, alacsonyfordulatnál, gyorsításnál ott ha bizonytalan mert zöldségeket mér a comuter, fals meg, minden... akkor nem csoda. hogy zabál:)

no meg aztán ha forgatod az már más tészta akkor leeszi a hajad:D de azért van nem? :D hát legalább lép is nem csak nyög:)))
Longman2009-01-15 10:00:31 // 72280
Igen, ilyen! Biztos h nem a kipuff, az más hang lenne.

Van fogyi adatom, nem túl jó, 14,8L. Bár szar termosztáttal nagyon kímélő üzemmódban (a múlt szombatot leszámítva :P), de gyanítom nem sokat segít hogy ki lett cserélve. A lambdát már kimértem, az még lehet ludas, bár az sem egyértelmű.
Mindenesetre kap újat, meg egy alapjárati jeladót is.
SD2009-01-15 09:26:27 // 72279
a benzintankba menő csöveket kéne szétszedni így 15 éves korára egy elenőrcsire... de kinek van arra ingerenciája megy nem? sokat nem fogyaszt... (jelezem nekem most hogy itt a hide qva jó a fogyasztásom... még a 300ft-os vépovejből van féltankig:D:D:D) biztos a hideg kemén levegőt jobban hasznosítja:D:D:D vagy mert nem megyek vele?D:D:D:D
SD2009-01-15 09:24:21 // 72278
fosdapass 2009.01.14. 19:16:51
@Kopi3.14:
a hókotró sztem csak hozzáköltés, így lesz pár erős fotóból egy kerek, bár gyengécske poszt.
Szarok ezek a mai autók, ezek tényleg úgy törnek mint a szappantartó. Régen még tudtuk, hogy a kőolajból benzint, nem kocsit kell csinálni...

ezt a csákót bírom:D:D:D jó aszöveg
Fairlane2009-01-15 09:22:06 // 72277
wááá, ha nem járó motornál is sziszegne, akkor valszinüleg kígyó.... :))


amugy érdekes, mer nekem is van sziszegés
akkor ez vagy sztenderd, vagy szar az összes :P
SD2009-01-15 09:20:45 // 72276
SD2009-01-15 09:15:54 // 72274
De 3.0 felújított motorral :O teeeee:)

őőő sziszegés nekem is van hátul: nekem egyik vélemény azt mondta hogy az az üzemanyag szivattyú

de csak járó motornál van, lehet kipuf is

de én arra gyanakszom hogy valaemelyik cső az üzemanyagtanknál, ott is van ilyen vákum cső nem? amibe nem beny amegy?

pontosan olyan hang mint amikor mondjuk ereszt egy labda vagy egy bicikli belső

neked is ilyen?
van már fogyasztás mérésed?
Fairlane2009-01-15 09:15:34 // 72273
Morning

ez ki kúnégye?

Régen volt már egyszerre négy Q4 a használtautón - ha volt már egyáltalán :))
Longman2009-01-15 08:44:23 // 72272
Az igaz, de gyorsan orvosoltuk. AMúgy meg vannak ezek a z apróságok, ennek ellenére mindennap elvisz a kocsi ahová kell. És ha akarom jó gyorsan.. :)
Egyébként úgy vagyok vele, hogy az alapkoncepció kész, aztán most ott állok, mintha egy alapvetően jó műszaki állapotban lévő 10-enéves kocsit megvettem volna, és az apróságok helyre kell állítani.
Longman2009-01-15 08:42:05 // 72271
Melyik ez, hol van pontosan?
Marklar1552009-01-14 23:46:31 // 72270
Míndenhol a nők a fönökök. Csak nemmindenki vallja be. (náluk van a pina:))) )
Szokta mondogattni, de azért haveromnak is van elég "lomja" kint.
Azért is vettem az új suffnit.- Az csak úgy fog kinézni, mintha egy autó lenne ott. Még tologattni is lehet majd...
Amúgy tegnap csak 1 autóm volt már ott a suffnin kivűl. Ügye elvitték a TD.-t.
Viszont ma vettem egy ződ 2,0 8V-t:))))
Képek holnap.
Marklar1552009-01-14 23:42:54 // 72269
Jahh. Leülhetsz:)))
süsnye2009-01-14 21:18:34 // 72268
szedd le a burkolatot a fűtéscsapnál, és nézd meg, hogy megfelelően állítja-e a csapállást ha változtatsz a hőmérsékleten. Egy aktuátor állítja, az is lehet szar...
Nekem is hasonló problémám van, csak a másik végen a fűtésnél. De még nem volt elég fontos, h kivizsgáljam :)
Gyozi1552009-01-14 20:46:55 // 72267
hááát, amennyien már jelentkeztek rá, semennyien :(
Gyozi1552009-01-14 20:46:20 // 72266
jaja :D bizony! muszály
Buksi2009-01-14 20:43:45 // 72265
Örülök, hogy megoldódni látszik a probléma! :-)
De bakker, egyet megcsinálsz és jön helyette másik! :-((
A beltér világítás nem azonnal alszik el, hanem kb. 20-30 mp múlva! :-)
Longman2009-01-14 20:22:05 // 72264
Nem, nem úgy sziszeg, és fentebbről hallani.
Fairlane2009-01-14 20:20:20 // 72263
Ha hátulrol sziszeg valami, nem lehet, hogy a kipuff fúj ki egy toldásnál?

A beltérpilács kb 30 másodpercig ég nálam
Longman2009-01-14 20:13:33 // 72262
Jah hibaüzenetet nem ír, a panelon engedi állítgatni a hőmérsékletet. Nem tom ez összefügghet-e azzal hogy a levegőt is mindenhonnan fújja egyszerre bárhová állítom, vagy állítja az automatika a panelon.
Longman2009-01-14 20:11:06 // 72261
Na kérem szépen, lecseréltem a gyorskötözőket bilincsre, koppkoppkopp azóta nincs hiba.. Köszi SD! :)DE (mindig van DE) azért nagy gödör után még mindig torpan egyet, de azonnal meg is szűnik a hiba...

Ennek örömére elfosta a szervolajat, hiba oka: elnyírta az egyik csövet a szivattyú kereke, kicserélte és megigazította a szerelő haver.

DE, neki is feltűnt a sziszegő hang hátulról, úgyhogy vhol még szívja a falsot, és gondot fog okozni. Szóval még próbálkozom..

Másik: nem emlékszem már hogy a beltér világítás azonnal, vagy késleltetve alszik el ajtócsukás után? Ha késleltetve kb mennnyi idő? 5mp, vagy 1perc?

Megjött néhány hiányzó cumó Maklár kollégától, nagy örömmel be is szereltem a hátsó ablakfűtés reléjét, de még így sem működik. Holnap nyomtatom a kapcsolási rajzát..:)

És még egy újabb probléma: azt hiszem a fűtésvezérlés beállt egy adott hőmérsékeltre, mert ha már nagyon meleg van és LO állásra vagy 21 fokra teszem akkor is olyan meleg jön mintha 28 fokra lenne állítva.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak