Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2009-05-11 06:39:38 // 78702
Ott arra a ti környéketeken, ahogy jön befele az M0 felől a szentendrein az ember, a legelső nyomógombos zebrás rendőrlámpa előtt ki van irva egy helyen, hogy "generátor, önindító".

De mást nem tudok róluk :P
SD2009-05-11 06:22:34 // 78701
na keresek én is egy ilyen szagembert akkor:)
Buksi2009-05-11 04:10:02 // 78699
Okés! :-)

A hűtőnél nem huzkodtam szét semmit, meg úgy emlékszem, hogy miután beraktam a klíma kábeleit utána is ment a venti! :-)
süsnye2009-05-10 23:30:41 // 78698
ahhoz igen gyorsnak kell lennie. :) úszósakpa hasznos lehet. ;)
süsnye2009-05-10 23:23:34 // 78697
én is kb. egy évig szarakodtam vele, de egyre rosszabb lett, és nekem is főleg melegben csinálta, aztán már hidegen is. Meguntam, elvittem genrátor-önindítóshoz, nem volt occsó (asszem 20k körül), de felújította, bosch cuccokkal, és azóta semmi gond, mint az álom úgy indul. :)
SD2009-05-10 23:06:13 // 78696
Szerencsére akkor konnyen indul, de volt már ilyen, csak elfelejtettem hogy a titkoskapcsolót átkapcsoltam, miután indultam, 45p-ig malmoztam, mire rájöttem:D

Hát szerencsére eddig mindig elindult és elég régen szórakozik (kezdettől fogva néha néha, főleg melegben), de tényleg mostanában már mindíg csinálja ha épp nem hidegről indítok. Eddig ráfogtam a régi akkura, meg amire épp tudtam de mostmár tényleg nincs mese muszál lesz megint valamit okosítani.
süsnye2009-05-10 22:24:09 // 78695
én javallom, h minél előbb újíttasd fel, mert nekem is így kezdődött, aztán egy idő után voltak olyan esetek, h semmi nem segített (fél óra után egyszer csak beröffent), és ez elég idegesítő tud lenni... (pl. ha mondjuk lefulladsz egy kereszteződésben. ;) )
Longman2009-05-10 22:10:57 // 78694
járassad nyugodtan 100 fokig, és ha nem kapcsol addig, akkor valszeg rossz a gombád. vagy, ugyebár a klímás/nemklímás gomba nem ugyanaz talán.. Nem maradt a motortérben olyan vezeték ami nincs dugva sehová?
egyébként a cseréhez nem kell feltétlen leengedni a vizet, ha elég gyors vagy..
Buksi2009-05-10 21:49:15 // 78693
Köszi! Holnap meg is nézem! :-)
Az a baj, hogy ma járattam egy kicsit a gépet és egy kicsivel 90 fok után ált már a mutató, de nem kapcsolt be a venti! Viszont működik, mert direktbe adtam neki áramot! :-)
És mit tudok vele csinálni, azon kívül, hogy kiszedem??
Téynleg, a vizet le kell előtte engednem? :-))
Longman2009-05-10 21:44:48 // 78692
Azt nem 90fokon kapcsolja nagy valószínűséggel, hanem ehhez közei értéken. 92-95 fok körül. A ventillátor hőmérséklet jeladót (lsd. ventillátor hőgomba), a hűtőbe csavarozva találod, 2 vagy 3 vezetékes.. :) Ha szemben állsz, jobb oldalt lent, az alsó vízcső fölött.
Fairlane2009-05-10 21:04:20 // 78691
Hihetetlen, milyen trógerek vannak... Sajnálom...


Hol álltál, közterületen? Kerékőr volt?
Buksi2009-05-10 20:58:11 // 78690
Egyébként ma végre jó lett a fékem, Marklar hozott egy másik nyerget tegnap este és ma össze is raktam! Már mentem is vele pár kört! ;-))
Pénteken meg jöhet is a műszaki! :-)
Buksi2009-05-10 20:55:42 // 78689
Srácok!

Melyik jeladó szabályozza a ventit, hogy 90 celsius foknál kapcsoljon be? Az, ami a termosztátban van? :-)
SD2009-05-10 20:27:06 // 78688
Az autóm ér annyit:D Igen tudom nem occsó (de azért ennyire nem is drága alfánál) az ilyen felújítósdi, de hát végül is ettől lesz üzembiztos... Mert ha generátor vagy önindító szórakozik akkor van ottmaradás...
gab552009-05-10 20:22:32 // 78687
Ha már lenn a motor, akkor érdemes a keféknél kitisztítani, meg a motor csapágyait megnézni. Egy Marelli motor nekem már betegeskedett ugyanígy (OFF-os masina), annak oválisra kopott a hátsó csapágya, és a forgórész néha feltámaszkodott az állórészen. Drága javítás volt. Majdnem 300Ft volt a bronzpersely. :)
SD2009-05-10 20:22:23 // 78686
Bazzeg nem hiszem el a klíma után megfogadtam többé legózom szét a fél autót... erre generátor csere most meg önindító, jobban nem is lehetne egyik sem eldugva...

Lehet azt alulról is???

Feltámasztani meg utálom...

Veszek egy buzukit:D

Ja mondtam már? Tegnap bepróbált egy mazda:D
Piros sződ kilő, én alapjáratról, de valószínüleg nem bízott a fékeiben mert előbb áltam meg a köv pirosban (biztos mazda féket akarsz?:D) de nem nyomtam, csak így jött ki, aztán piros ződ elindulunk, én megint deffenzíven alapjáratról, kettesben elkezdte megint taposni:D faxom... na akkó odaléptem lenyomtam:D:D:D mit ugrál ez itt???
Olyan szép volt, mert ahol neki el kellett váltani pont akkor értem mellé és úgy maradt le mint ami horgonyt vetett:D:D:D aztán szépen gurultam tovább gondoltam hátha van még kedve:D:D de nem volt:D

Faxom öntudatos mazdáok... hülye marketing hadjárat, mostmár ezeket is tanítani kell...?
Jó jó valami régebbi volt de az enyimnél újabb:)
Gery832009-05-10 20:16:15 // 78685
Hát, valami ilyesmi :D
Apámé super, de nem tudom mitől... :D
Gery832009-05-10 20:15:24 // 78684
Bazze...
Ne legyél már ilyen punci...
Nem momdod hogy egy önindító kifog rajtad... szégyen!!! :D
SD2009-05-10 20:13:45 // 78683
Jó:D

Na majd rászánom magam... aztán lehet a még működő helyett berakok egy teljesen szart:D

Valami elektromos ember, megbízható és nem rabló ismerősöd van?
gab552009-05-10 20:13:45 // 78682
:D
Aha, szal arról szól a történet, hogy akinek nem volt pénze super-re, az se érezze nyomorultul magát. :)
Buksi2009-05-10 20:11:51 // 78681
akkor biztos, hogy benne van, mert a venti működik! :-)
Buksi2009-05-10 20:11:27 // 78680
Abba megy a másik két csati? :-)
Gery832009-05-10 20:11:17 // 78679
Nem nagy ügy....

Kiszed-berak (kábeleket is fel-le köt)!
DE!!
Mielőtt nekiállsz, kösd le az akksit!!!
SD2009-05-10 20:09:48 // 78678
elvileg 2cm elől, de ez valójában kérdőjeles hogy csinál-e valamit.
gab552009-05-10 20:09:35 // 78677
Villamos sín???? Mi az? :) A házunk előtt földút van, félméteres kátyúkkal. Ezért áll a kicsike az utca végén.
Amúgy a koccolást nekem csak a küszöb spoiler fényezése bánta.
SD2009-05-10 20:08:42 // 78676
Jajaj...

Na jó akkor van 2db indítómotorom, melyiket rakjam be amíg kiderítem felújítom stb?

:) Honnan lehet látni melyik ajobb? Ha szétszedem lehet úgy marad...

Úgy is a generátorral is amit legutóbb kiszedtem el akartam menni egy szakihoz, akkó még egy kolonc... :P

Na de mennyire nehéz indtó motort cserélni, a hozzáférésig ok, már kismilliószor baxtattam szegényt, a szívó csonk le-föl 35p+40p a szint időm:)

De a motor könyen lejön nem esik ki belőle semmi?:D
nem lehet fordítva rosszúl meg mittom én?

Szóval kicsavaroz kiszed berak? Vagy szülész-nőgyógyász és Urigeller képesítés a minimum? :D
Gery832009-05-10 20:07:05 // 78675
Rengeteg szellemi pluszlóerőt. :DDD
gab552009-05-10 20:05:03 // 78674
Az én masinám Sport verzió. Tudja valaki, hogy ez milyen különbséget jelent?
Gery832009-05-10 20:02:56 // 78673
Biztos nem a vezeték, ki kell szedned a motort.
Az a behúzómágnes okozza a bizonytalan működést.
Higgy nekem, és csináld meg, addig amíg még egyáltalán néha beindul.
Mert ezután nemsoká következik az a fázis, amikor már csak kattan, de nem történik semmi, hiába próbálkozol.
SD2009-05-10 20:02:30 // 78672
Én egyszer járdán vágtam oda a küszöböt...
De futóműgyilkolásnak a kátyúkon kívül ott vannak a félméteres csatornafedelek, amik természetesen a keréknyomba esnek, meg a repedések, dilatációk, a keresztbe villamos sínek... kamionok által kitaposott, kereszteződések...

Én sem mertem még rávenni magam az ültetésre.
SD2009-05-10 19:59:33 // 78671
Sosincs semilyen más jelenség hogy em húzna be és úgy pörgetne, vagy ilyesmi, csak az hogy nem tekeri meg csak kattan.

Tényleg ki kell szedni az indítómocit:P áááá Bandi is ezt mondta, de mééééé???

És akkor miért indul be utána?

Hülye egy szerkezet...

És ha nem csinálom meg azonnal, lehet azonkívül gond hogy nem indít?
gab552009-05-10 19:57:18 // 78670
Nekem ilyen gondom nincs, hogy hogyan ültessem.
Mifelénk az elmúlt húsz évben elfelejtettek utat építeni. A gyári cuccal is leért egyszer az alja!!!!!!! Azt hittem megőrülök. A Lajtán túl egész más a helyzet, de oda azért vhogy el is kell jutni.
SD2009-05-10 19:53:55 // 78669
Na akkor félig értem:

azt tudtam hogy az indító motor nincs állandó összeköttetésben a motorral, és azt is gondoltam hogy a kis vezeték az a vezérlést csinálja.

Nem lehet az egész oka a kis vezeték? Mert az nem érintkezik rendesen?
SD2009-05-10 19:51:07 // 78668
Úgytudom Thomikának is Kayaba van bent és nem panaszkodik.

De én ha már ilyen 100k magasságába merészkedsz miért nem adod el az ültetőrugókat és veszel komplett gátlót, és rugót, egyben?
Gery832009-05-10 19:50:02 // 78667
Szia!
Biztos nem!
Mihamarább cseréld ki, vagy újíttasd fel az indítómotort!

A hiba oka egyszerű. Fontos hogy tudd a motor pontosabb működését.
Mivel a motor működés közben nagyon nagy áramot vesz fel, így a vastag vezeték az, ami a motor tápellátását biztosítja, a vékony pedig amit a sluszkulccsal kapcsolgatsz.
(Mivel több száz ampert nem lehet csak úgy kapcsolgatni)

A kis henger a motor tetején arra szolgál, hogy ha indítózol, a benne lévő mágnes feszültséget kap, kitolja a fogaskereket, illetve összeérint egy nagy réz kontaktust (olyasmi mint egy primitív relé), ami a motorra kapcsolja a nagy vastag vezetéken keresztül a 12V-ot.
Ez a kontaktus szokott összeégni, eloxidálódni.
Ez okozza a bizonytalan működést.
gab552009-05-10 19:43:14 // 78666
Szia!

Én a Monroe-t nem ajánlanám.
Most voltam az enyémmel előműszakin, kb. 1 hónapos, 5-600 km-t futott 155-be való széria gátlókkal. A bal 46, a jobb 39%-os. No comment.
Majd a jövő héten viszem vissza a kereskedőhöz, hogy baxa+ a szarját.
Attól függetlenül nem csillapít rosszul, de lehet, hogy ez csak azért van, mert a régiek inkább gerjesztették a lengést, mint gátolták volna.
Haver két garnitúrát vitt vissza, mert kopogott. Harmadszorra Kayaba-t rakott bele asszem.
SD2009-05-10 19:42:52 // 78665
Na és itt is a baj mert gondoltam rá hogy megberhelem valami csokival, és akkor lesz kontakt 100%-ra, de azért elég barbár dolog lenne levágni a kábelkötegről a csatlakozót...

Immáron 3 éve így van de jó lenne ha már nem lenne:P
SD2009-05-10 19:41:24 // 78664


de jó is hogy raktad fel ezt a képet:) amúgy nagyon szép lesz!!! :)))

na a TS-nek is hasonló az önindítója, és már régóta az a gyanúm hogy engem az a vékonyabb kábel szivat... Mert ugyi a vastagabb rá van húzva az ok. De néha nem indít elsőre az indítóm... Akkor ha meleg a motor, és megálltam valahol, vagy ha napon állt az autó.... Csak nyáron csinálja, és pár próbálkozás, imádkozás, után mindig megforgatja, addig meg semmi csak áram le és semmi, csak kattanás. Ha meglököm az autót 1-esben, vagy bekapcsolom valami fogyasztót, ablakot tekerek, lámpátgyújtok, vagy kikapcsolok mindent. Akkor utána még mindig elindult...

Na az a gyanúm hogy az a felső csati, ami sima rápattintós, az kilágyult a melegtől és nem érintkezik mindig jól. Ha megfújkálom megmozgatom akkor egy darabig jó aztán megint szivat...

Szertintetek az lehet a tünet oka?

Mert vagy elektromos változás, vagy mehanikus mozgatás kell neki hogy rákapjon....
SD2009-05-10 19:32:29 // 78663
A ventilátor előtétellenállása, de enélkül nem is menne.
SD2009-05-10 19:31:48 // 78662
Mondom alul, a ventilátor mellet balra mögtte rögtön, arra csatlakozik a venti kábele.
SD2009-05-10 19:25:38 // 78661
Más a csonkálvány, a nagyobb tárcsához, kb ennyi.
Buksi2009-05-10 19:17:05 // 78660
Azért szépen alakul már! ;-))
Gery832009-05-10 19:16:24 // 78659
KB... :D
afri2009-05-10 19:10:40 // 78658
ja és még valami! : a 95'-ös alfa futómű felépítése miben más, mint egy 94'-esé?
mert amit kinéztem, az úgy van írva, hogy 95'-ös évjárattól!
Buksi2009-05-10 19:10:31 // 78657
Nekem Bilstein van bent és elég brutál! ;-)
Buksi2009-05-10 19:09:51 // 78656
Jön a vonat?? :-DDD
Buksi2009-05-10 19:09:27 // 78655
Most nem tudom, hogy miről beszélsz! Valami képet tegyél fel, hogy hol van az!!!
afri2009-05-10 19:08:06 // 78654
szerintem ez lesz a nyerő a gép alá! de még várok egy BILSTEIN válaszra is! :-)
Gery832009-05-10 19:01:28 // 78653
Szasztok!
Már látom a fényt az alagút végén! XD

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak