a puttonyban van jelző:) hidegen nyiszorog a kuplung, aztán 80-nál már beőőőőőőő...
melegen meg meglágyul a motortartóbak ezért berrrr, indulásnál, meg melegen kezd el csörögni terhelésre a szonda miatt:D
De megy fűt fasza:) Igénytelen állatja... Néha emlékeztetni kell magam igen azért vettük hogy asszony ne a Piroskát tegye tönkre, igen erőss vagyok kibírom ezt a pár évet aztán már semmilyen autót nem fog tönkretenni:)
SD2009-11-03 14:09:50 // 87202
süsnye2009-11-03 13:59:41 // 87201
minden esetre nem hangzik jól ez az olajhőmérséklet dolog, vagy tényleg csak fos a gomba... vagy az óra...
dobd ki a *csába az egészet... csak mondd meg hova dobtad ;))
látod, látod SDnek csak igaza van... a suzuban nincs olajhőmérséklet kijelezve, azért ennyire önfeledten boldogok a suzu tulajok ;)))
dobd ki a *csába az egészet... csak mondd meg hova dobtad ;))
látod, látod SDnek csak igaza van... a suzuban nincs olajhőmérséklet kijelezve, azért ennyire önfeledten boldogok a suzu tulajok ;)))
süsnye2009-11-03 13:56:36 // 87200
ezt a hsz-t biztos most szúrtad be... ;))
Fairlane2009-11-03 13:53:05 // 87199
Meg maga is... :)
Fairlane2009-11-03 13:50:44 // 87198
Write only maga? :)))
#87156 --> niccsen olajhtőm E! :)
#87156 --> niccsen olajhtőm E! :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 13:44:25 // 87197
Nekem van hűtőm,az előszobában,az nem jó?
süsnye2009-11-03 13:38:29 // 87196
bár elvileg az 1.8 8V-be sztem nincs, de '95 hibridnél ki tudja ;)
SD2009-11-03 13:36:31 // 87195
Az egynyóc nem termel elég hot:)
Tényleg van-e olajhűtőd.
Meg aztán ki tudja megy e a mérőd?:)
Tényleg van-e olajhűtőd.
Meg aztán ki tudja megy e a mérőd?:)
süsnye2009-11-03 13:30:07 // 87194
s most akkor neked van olajhűtőd vagy nincs?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 13:25:28 // 87193
kicsit szarakszik a server.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 13:23:46 // 87192
Nekem hidegen is jól indul,bár én mindig indulás előtt kimegyek egy 10 perccel,és melegítem,csak utána indulunk el.A 64-ben volt olyan,hogy hidegben k..nehéz volt váltani,aztán olajat cseréltem a váltóban,olyat ami nehezebben dermed,most vaj puha a váltó hidegben is.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 13:22:46 // 87191
Nekem hidegen is jól indul,bár én mindig indulás előtt kimegyek egy 10 perccel,és melegítem,csak utána indulunk el.A 64-ben volt olyan,hogy hidegben k..nehéz volt váltani,aztán olajat cseréltem a váltóban,olyat ami nehezebben dermed,most vaj puha a váltó hidegben is.
Fairlane2009-11-03 13:19:36 // 87190
De B+, nem a lightos bemelegítésről van szó....
Hétvégén mentem vagy 700 KM-t, azt csak pályán 160 körül mászott a hatvan fölé némileg az oil.... Sima úton, 100 körül alatta maradt.. e!
Hétvégén mentem vagy 700 KM-t, azt csak pályán 160 körül mászott a hatvan fölé némileg az oil.... Sima úton, 100 körül alatta maradt.. e!
SD2009-11-03 13:12:07 // 87189
Hátt próbára rakhacc oda valami kartonyt, aztán ágy látod mozdul-e:) Már az olaj hűtő elé.
gabor6962009-11-03 13:10:13 // 87188
Nah most ako mi a jó? ha meglexik vagy ha nem? :) Mert nekem se nagyon akarodzik, még nyáron 50C ban volt hogy felment 100 körülire de csak ha araszolgattam, de már régóta azt veszem észre hogy megsemozdul.
Longman2009-11-03 12:24:03 // 87187
Anno a TS-emen nekem sem melegedett igazán az olaj télen, pályán is csak épphogy ment fel valamivel 60 fölé..
A v6 viszont nem szarozik, ott melegszik az olaj rendesen, bár gondolom annak is van köze hogy az olajhűtő nem nagyon kap hűtést, még.. :)
A v6 viszont nem szarozik, ott melegszik az olaj rendesen, bár gondolom annak is van köze hogy az olajhűtő nem nagyon kap hűtést, még.. :)
SD2009-11-03 12:23:22 // 87186
Én szeretem az olajhűtőmet:))) Isten éltesse sokáig:))) Télen nem kell tiporni.
De szo-szo most a hétvégén hidegebb időben vagy 5 évvel idősebbnek éreztem az autót... mint amúgy mikor a pályán virgonckodunk rendesen bemelegedett béllel:)
De ilyenkor ennek megfelelően vezetem:)
De szo-szo most a hétvégén hidegebb időben vagy 5 évvel idősebbnek éreztem az autót... mint amúgy mikor a pályán virgonckodunk rendesen bemelegedett béllel:)
De ilyenkor ennek megfelelően vezetem:)
Longman2009-11-03 12:21:34 // 87185
Erre akartam kilukadni.. :)
Buksi2009-11-03 12:12:17 // 87184
Én az olajhűtő elé szoktam tenni kartont és az használ! :-)
Buksi2009-11-03 12:11:02 // 87183
Igen, az enyém is ilyen, mert benne van a rohadék olajhűtő! :-/
SD2009-11-03 11:36:43 // 87182
Valógan beugrott olajsugárral hűtött dugattyúk... igen, de akkor is később kell csak melegednie, mert az első feladata a surlódás csökkentése.
SD2009-11-03 11:35:51 // 87181
Van egy drágább megoldás: nem miusz húszról melegíteni a motort, hanem +5-ről és akkor nem keheskedik annyit:) Kapd elő a betonkeverőt azt épüljön a fal:)))
SD2009-11-03 11:34:04 // 87180
Hát hogy csinálod meg azt hogy ha egy gép szélsőséges körülmények közt működjön?
Nyilván a nagyobb para a szétolvadás, meg a felforrás, mint az elkopás hidegben. Egyértelmű hogy erre gyúrtak olaszék:)
Ha valaminek nyári 50fokban is kell működnie, meg téli 20-ban is akkor ott valami kell hogy csorbát szenvedjen..
És tegyük fel nem egy volga, aminek a motor olyan hogy cserépkályhák megirigyelhetnék, és erő/ccm arányban is kb azt tudja mint egy cserépkályha:D
Szóval érted:) Pörgős moci, vékony anyagok, kihegyezett teljesítmény, melegre optimalizálva, de hidegben is működő képes, csak körültekintőbben kell eljárni a melegítés tekintetében. Én amúgy a kartonlapban nem hiszek... Kitalálták azt a gyárban.
De az is igaz hogy a puttony hamarabb és jobban fűt:P
Szerintem lightos bemelegítés, és nem értdekel amíg melegszik jöhet a td-góf röfögve hogy letol nekem meg hideg a moci leszarom...
Nyilván a nagyobb para a szétolvadás, meg a felforrás, mint az elkopás hidegben. Egyértelmű hogy erre gyúrtak olaszék:)
Ha valaminek nyári 50fokban is kell működnie, meg téli 20-ban is akkor ott valami kell hogy csorbát szenvedjen..
És tegyük fel nem egy volga, aminek a motor olyan hogy cserépkályhák megirigyelhetnék, és erő/ccm arányban is kb azt tudja mint egy cserépkályha:D
Szóval érted:) Pörgős moci, vékony anyagok, kihegyezett teljesítmény, melegre optimalizálva, de hidegben is működő képes, csak körültekintőbben kell eljárni a melegítés tekintetében. Én amúgy a kartonlapban nem hiszek... Kitalálták azt a gyárban.
De az is igaz hogy a puttony hamarabb és jobban fűt:P
Szerintem lightos bemelegítés, és nem értdekel amíg melegszik jöhet a td-góf röfögve hogy letol nekem meg hideg a moci leszarom...
süsnye2009-11-03 11:11:27 // 87178
A kenés csak az egyik feladata az olajnak a sok közül. A hűtés szintén benne van a TODO listájában ;)
Egyébként a hőgomba nekünk a teknyőben van, nemde?
Egyébként a hőgomba nekünk a teknyőben van, nemde?
RoliQ42009-11-03 10:54:37 // 87177
nos nem tudom.. a víz nekem ugyanaz 87 fok ennyi nem kevesebb nem több:) (bár most nem tudom mert nem mér) de tavaly így volt:) olaj meg kb 10 fokkal kevesebb:) és kicsit késöbb melegszik be! a mediterrán autós dolog.. van benne valami! nekem se szereti a hideget nagyon nem! nekem... pl nehezebben indul be, "alig akar menni" míg be nem melegszik, váltani sem egyszerű! míg egy másik autó apám kis kalóza ugyanúgy teljesít mint melegben! bár más kategória más korosztály ... ki tudja! de Alfi nem szereti a hideget az biztos!:)
RoliQ42009-11-03 10:48:57 // 87176
én a pontosságára értem..:)
Fairlane2009-11-03 10:40:36 // 87175
A párhuzam jogos, de akkor az hogy van, hogy nyáron jók a hőfokok, télen nem?
Azt a magyarázatot nem fogadom el, hogy "mediterrán autó...." :P
Azt a magyarázatot nem fogadom el, hogy "mediterrán autó...." :P
SD2009-11-03 10:39:14 // 87174
Nekem az olaj szórakozik néha, nyár óta.. de pl: kegutóbb pályán beállt..
Ja ilyen info jellegű hpgy hide még nem csapasd vagy meleg mostmár lehet kb ennyire értelmesek. :)
De azért jó hogy van!:)
Ja ilyen info jellegű hpgy hide még nem csapasd vagy meleg mostmár lehet kb ennyire értelmesek. :)
De azért jó hogy van!:)
RoliQ42009-11-03 10:36:52 // 87173
egyébként meg ezek a műszerek nem mindig százasok!
RoliQ42009-11-03 10:36:08 // 87172
nekem mondjuk most nincs vízhőmérséklet mérőm vagyis baszik mérni! elkezdett ugrálni és lefeküdt! az olaj hőmérsékletből indulok ki most!
SD2009-11-03 10:32:21 // 87171
A régi dzsuva olaj nem kent és azért darálta magát a motor:) homokkal még fentebb menne:)))
SD2009-11-03 10:31:36 // 87170
Jó azért a 60 alatt az tényleg gáz.
Még álló helyzetben is:D
Még álló helyzetben is:D
RoliQ42009-11-03 10:30:41 // 87169
nah az meg a ló másikfele:)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 10:30:41 // 87168
Na nekem meg mennem kell,majd jövök pár óra mulva.
RoliQ42009-11-03 10:30:05 // 87167
de azt nem írtad hogy a vízzel mi van...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 10:29:24 // 87166
A 60-at eléri,csak feljebb ne mnagyon akar meni,a régi olajjal,ami tiszta dzsuva volt,azzal rögtön felment 90-ig.
RoliQ42009-11-03 10:28:57 // 87165
azzal nem lehetne ilyen gond..
RoliQ42009-11-03 10:28:19 // 87164
nekem miután elindultam kb 10 perc v 6km:) és 60 fok az olaj! ebben a hidegben!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 10:27:37 // 87163
Drága!shell 10w40
RoliQ42009-11-03 10:26:40 // 87162
az olajon biztos sok múlik!
RoliQ42009-11-03 10:25:31 // 87161
de ez így van... ott is kering... lehet is hogy fűt! de az előző motoromnál se volt soha 60 fok alatt az olajhőmérséklet!
SD2009-11-03 10:24:47 // 87160
Hát milyen olaj van benne?:)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-03 10:24:06 // 87159
Oké ,kidobom és átrakjuk a tiédet.Amugy felmegy lassan de kell vele menni sokat.Gondoltam tanácsolsz egy jobb olajat vagy valami,de hát mit is várhat az ember:-)))
SD2009-11-03 10:17:09 // 87158
Ezért nem kell pörgetni hidegen.
Viszont a turósnál a túróban is kering az olaj nem, ezért nyilván az is fűti?
Viszont a turósnál a túróban is kering az olaj nem, ezért nyilván az is fűti?
SD2009-11-03 10:16:13 // 87157
Igen de a víznek a hőelvezetés a dolga tehát az égéstér körülről szállítja el a hőenergiát, ezért nyilván melegnek kell lennie.
Az olajnak a kenés a feladata, tehát olyan helyeken mozog ahol erre van szükség, akkor melegszik ha az egész motor tömb átmelegedett, nyilván a hengerfejben elősször.
És így tovább a váltó nem véletlenül olyan szögletes hidegben, mert ode még kell pár perc mire eljut a hő.
Van benne olajfűtő ott meg el a kipuff:)))
Az olajnak a kenés a feladata, tehát olyan helyeken mozog ahol erre van szükség, akkor melegszik ha az egész motor tömb átmelegedett, nyilván a hengerfejben elősször.
És így tovább a váltó nem véletlenül olyan szögletes hidegben, mert ode még kell pár perc mire eljut a hő.
Van benne olajfűtő ott meg el a kipuff:)))
RoliQ42009-11-03 10:12:54 // 87156
dobd ki:) nem tudom de 60 fok alatt nem igazán ken az olaj tehát gondolom terhelésnél nem igazán tesz neki jót az alacsony hőmérséklet!
RoliQ42009-11-03 10:10:49 // 87155
a vized tökéletes? én azért húznék némi párhuzamot víz és olaj hőmérséklet között!
hiszen pl dugóban állsz ! nő a víz a motor hőmérséklete így az olaj is! de elvileg mintha úgy halottam volna van valamifajta.. olajmelegítő ezekben a szerkezetekben ? vagy ezt rosszul tudom?
hiszen pl dugóban állsz ! nő a víz a motor hőmérséklete így az olaj is! de elvileg mintha úgy halottam volna van valamifajta.. olajmelegítő ezekben a szerkezetekben ? vagy ezt rosszul tudom?
Fairlane2009-11-03 10:08:38 // 87154
Jó, de nekem nincs olajhűtőm se... :|
SD2009-11-03 10:00:37 // 87153
éőítsünk az olajhűtőbe olajtermosztátot:)