süsnye2009-11-06 10:46:18 // 87452
ezt magyarázom neki már reggel óta, de ő csak gombászni akar.. :))
RoliQ42009-11-06 10:38:22 // 87450
A termosztát ellenőrzése egyszerű, bár igényel némi tapasztalatot, vagy legalább egy kis realitásérzéket. A hidegen beindított motornál fogjuk meg a vízhűtő alsó és felső csövét, és figyeljük a hőmérséklet-különbséget! Normális működés esetén az üzemi hőmérséklet alatt a felső cső lényegesen melegebb, mint az alsó, ugyanis amíg a termosztát nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot a külső körben, addig az alsó cső nem fog jelentősen melegedni.
Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.
Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.
Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.
Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.
RoliQ42009-11-06 10:37:52 // 87449
Unixba van 11ért, ahogy én láttam:) kedvezmény nélkül! akkor én rosszul látom a termosztát működési elvét? abban nem viasz vagy valami ilyesmi van ? ami megolvad aminek hatására a rúgó kitágul vagy összenyomódik így nyit illetve zár! Rosszul gondolom?
süsnye2009-11-06 10:30:37 // 87448
83C szerintem a diesel-é...
A termoszátban lévő hőfok jeladó a VE-nek adja a jelet, amit figyelembe vesz pl. a keverékképzésél, a termoszát nyitásához semmi köze, a termosztát "magától" nyit, nem elektronyos vezérlésű.
Egyébként akivehető a termoszátban lévő jeladó, menetes, de annak semmi köze a melegedéshez/nem melegedéshez.
Ellenőrizted a csövet?
A termoszátban lévő hőfok jeladó a VE-nek adja a jelet, amit figyelembe vesz pl. a keverékképzésél, a termoszát nyitásához semmi köze, a termosztát "magától" nyit, nem elektronyos vezérlésű.
Egyébként akivehető a termoszátban lévő jeladó, menetes, de annak semmi köze a melegedéshez/nem melegedéshez.
Ellenőrizted a csövet?
cac2009-11-06 10:28:40 // 87447
Igen, sajna erre időközben nekem is rá kellett jönnöm. :)
Azért köszi Neked is a választ!
Azért köszi Neked is a választ!
cac2009-11-06 10:26:53 // 87446
A próféta szóljon belőled, mert (3 év alkatrészköltekezés után kiderült) majdnemsógornak van ott 40% kedvezménye.
Én onnét gondolom, hogy alapban nyitnia kell, mert ha meghall a hőgomba, akkor megsülne a TT. Én logikusan legalább is úgy csinálnám, hogy ha nem kap jelet, akkor nyitva legyen. Jobb ma egy túlhűtött motor, mint holnap egy megsült. :)
Én onnét gondolom, hogy alapban nyitnia kell, mert ha meghall a hőgomba, akkor megsülne a TT. Én logikusan legalább is úgy csinálnám, hogy ha nem kap jelet, akkor nyitva legyen. Jobb ma egy túlhűtött motor, mint holnap egy megsült. :)
Buksi2009-11-06 10:25:31 // 87445
Az a 4K-s az tényleg csak a bele! De nem értem, hoyg minek lehet ilyet kapni, amikor szét sem lehet szedni???
A 15 vagy a 20K-s lesz az, ami neked kell! :-)
A töbire meg már válaszolt a süsnye kolléga! ;-))))
A 15 vagy a 20K-s lesz az, ami neked kell! :-)
A töbire meg már válaszolt a süsnye kolléga! ;-))))
RoliQ42009-11-06 10:23:29 // 87444
nos nem tudom.... én 12E ért vettem a termosztátot! Kedvezmény nélkül! Unix! Máskülönben ha lehúzod a jeladót attól még nem fog nyitni sem meg zárni sem a termosztát! Sztem:)
cac2009-11-06 10:23:29 // 87443
Bocsi, időközben látom válaszoltál. Köszi!
Tehát a termosztátot nyitó gomba be van építve a TT-be? Akkor azt nem tudom külön cserélni/tesztelni.
Egyébként tudtommal 83 fok a nyitási hőmérséklet.
Tehát a termosztátot nyitó gomba be van építve a TT-be? Akkor azt nem tudom külön cserélni/tesztelni.
Egyébként tudtommal 83 fok a nyitási hőmérséklet.
cac2009-11-06 10:19:27 // 87442
Pedig a Unixnál, csak ilyen van 155-höz. Legalábbis kétlem, hogy az alu burkolatos kerülne 4k-ba. Csekdisz.
Startautónál dettó 4l a legdrágább (3 termékből)
Bárdinál van egyértelműen komplett TT 15 és 20-ért, de termosztát szelep néven szintén jelen van ez 4k-s cumó is.
No mindegy. Így lehet mégsem lesz előMikulás. :(
Akkor annyit mondjatok meg plíz, hogy:
1. Hol van az a hőgomba, ami a műszerfalhoz órájához viszi a jelet?
2. A belinkelt 3 gomba közül melyik küldi a termosztátnak, melyik a műszerfalhoz a jelet?
3. Ha lehúzom a hőgombáról a kábelt, akkor alapban zárja vagy nyitja a termosztátot (sztem nyitja)?
Köszi előre is!
Startautónál dettó 4l a legdrágább (3 termékből)
Bárdinál van egyértelműen komplett TT 15 és 20-ért, de termosztát szelep néven szintén jelen van ez 4k-s cumó is.
No mindegy. Így lehet mégsem lesz előMikulás. :(
Akkor annyit mondjatok meg plíz, hogy:
1. Hol van az a hőgomba, ami a műszerfalhoz órájához viszi a jelet?
2. A belinkelt 3 gomba közül melyik küldi a termosztátnak, melyik a műszerfalhoz a jelet?
3. Ha lehúzom a hőgombáról a kábelt, akkor alapban zárja vagy nyitja a termosztátot (sztem nyitja)?
Köszi előre is!
Buksi2009-11-06 10:13:35 // 87441
43K????? :-O
Miből van az?? :-O
Miből van az?? :-O
Buksi2009-11-06 10:12:26 // 87440
A kedvenc sapkaárusod! :-DDDDDDD
Buksi2009-11-06 10:11:39 // 87439
Gányolással szét lehet valahogy vágni, de nem érdemes vele vacakolni, mert sztem nem lehet utána összeragasztani úgy, hogy jó legyen! :-)
atesssz2009-11-06 10:06:32 // 87438
tisztelettel jelentem, a dízel termosztát belseje sem cserélhető, csak házastól, az meg 43 ezer ft.
Addig marad a kartonlapos megoldás
Addig marad a kartonlapos megoldás
süsnye2009-11-06 10:03:06 // 87437
szerintem is termosztáttal kezd, vagyis elébb nézd meg, hogy indítás után egyből melegszik-e a termosztát és a hűtő közti cső vagy csak később... nem is tom menniy, asszem 87C-nél kellene nyitnia...
Ami a hőfpkjeladókat illeti, a két tüskés, termosztátban lévő jeladó a VE-nek adja a jelet, a termosztát alatt, mellett a HFben lévő egy csatis, pedig az órának...
Ami a hőfpkjeladókat illeti, a két tüskés, termosztátban lévő jeladó a VE-nek adja a jelet, a termosztát alatt, mellett a HFben lévő egy csatis, pedig az órának...
SD2009-11-06 09:36:48 // 87436
De:)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-06 09:14:31 // 87435
ÁÁ,ne is figyelj ide:-)))
SD2009-11-06 08:50:17 // 87434
Jóreggel
Ki melegedik egy urnát szorongatva, aztán meg agyonüti vele a szomszéd macskáját?:D
Ki melegedik egy urnát szorongatva, aztán meg agyonüti vele a szomszéd macskáját?:D
Fairlane2009-11-06 08:26:43 // 87433
Többféle termosztát van, a V6nak, meg talán a dízelnek cserélhető a belseje, aTSének szerintem nem.
Amikor én cseréltem az enyémet, próbáltam megtanulmányozni, de erősen úgy tűnt, hogy össze vannak sajtolva a dolgok, a ház, meg a bele stb.... Ami lyukjai vannak, azon át meg nem lehet kiberhelni a belét.
Esetleg ha elvágod, aztán aluhegesztővel összevarrod... :)))
egyébiránt jóreggelt :)
Amikor én cseréltem az enyémet, próbáltam megtanulmányozni, de erősen úgy tűnt, hogy össze vannak sajtolva a dolgok, a ház, meg a bele stb.... Ami lyukjai vannak, azon át meg nem lehet kiberhelni a belét.
Esetleg ha elvágod, aztán aluhegesztővel összevarrod... :)))
egyébiránt jóreggelt :)
RoliQ42009-11-06 08:19:17 // 87432
szerintem se lehet hiszen van egy műanyag rész azt kéne kioperálni, de az bele van préselve az alu házba! ha ki is tudod szedni vissza rakni már nem fogod tudni sztem!:)
Buksi2009-11-06 07:59:56 // 87431
Én úgy tudom, hogy külön a belsejét nem lehet cserélni! Esetleg csak valami berheléssel! De az úgy meg nem gyere be! :-)
cac2009-11-06 07:41:04 // 87430
Jah, csak azt elég bonyolult lesz, mert csak a belsejét akarom cserélni. Egy másik cartárs esetében pár hete felmerült a kérdés, és mindannyian a házzal együtt lévő 15-20k-s termosztátot javasoltátok neki, mert még Ti sem cseréltétek csak a szelepes részt. Engem mondjuk csábít az új kihívás, de nincs illúzióm felőle, hogy nem lesz egyszerű. :)
Egy hőgombát cserélni ezzel szemben pár perc. Ha ugyanaz a hibajelenség, akkor visszarakom a régit, és megmarad tartalékba.
No meg valaki említette, hogy neki a TT csere csak 10 fokot tornázott fel a hőmérsékleten, végül a hőgombával együtt lett teljesen jó.
Egy hőgombát cserélni ezzel szemben pár perc. Ha ugyanaz a hibajelenség, akkor visszarakom a régit, és megmarad tartalékba.
No meg valaki említette, hogy neki a TT csere csak 10 fokot tornázott fel a hőmérsékleten, végül a hőgombával együtt lett teljesen jó.
Buksi2009-11-06 03:41:17 // 87429
SZVSZ előbb a termosztátot cseréld ki, mert az lehet a lúdas! :-)
cac2009-11-05 22:25:35 // 87428
Skacok elhatároztam, hogy előMikulásra kap új hőgombákat, termosztátot a kis drága. Nekem is túlhűtött már egy ideje a moci, de nyáron nem volt érezhető az a pár fok, de télen a hűtő elbarikádozása után is max 80 fokra megy fel a víz, de inkább 60-70.
Úgy gondoltam első körben, hőgombák, ha nem oldja meg, belevágok egy termosztátbelső (szelepes rész) cserének.
No. Azt vágom, hogy 2 hőgomba van, azt is, hogy az egyik rögtön a termosztát mellett. Jól gondolom, hogy a másik a kijelző órához tartozik?
Ebből a listából melyik, melyik?
Köszi előre is!
Úgy gondoltam első körben, hőgombák, ha nem oldja meg, belevágok egy termosztátbelső (szelepes rész) cserének.
No. Azt vágom, hogy 2 hőgomba van, azt is, hogy az egyik rögtön a termosztát mellett. Jól gondolom, hogy a másik a kijelző órához tartozik?
Ebből a listából melyik, melyik?
Köszi előre is!
Buksi2009-11-05 20:04:22 // 87427
Ez kész! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 19:56:34 // 87426
Buksi2009-11-05 18:32:00 // 87425
Aha, szoktam olvasni a "beszélgetéseiteket"! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:29:22 // 87424
ÁÁÁ az én fámon hátat is lehet hasítani:-))
Buksi2009-11-05 18:28:31 // 87423
Asszem kapsz majd tőle! :-DDDDDDDD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:27:18 // 87422
Csendben,sd meg ne hallja:-))
Na jó csak álmodozok.
Na jó csak álmodozok.
Buksi2009-11-05 18:26:06 // 87421
Meg lenne rólad mindenkinek a véleménye! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:24:12 // 87420
Gondolj be,állna egy pagani zonda a ház előtt,és lógnának ki belőle a csövek,meg én:-))
Dobálnám szét az alkatrészeket:-))))Nagyon állat lenne.
Dobálnám szét az alkatrészeket:-))))Nagyon állat lenne.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:22:16 // 87419
Visszatérve a szerelésre,éppen ma gondolkodtam,hogy egyszer veszek egy olyan autót amihez nem kell hozzányúlni,aztán rájöttem,hogy még egy zondát is bütykölgetnék itthon,mert nem bírnám ki,ha nem nyúlhatnék hozzá.
Buksi2009-11-05 18:19:48 // 87418
Az nem baj, csak a közeledben ne legyen senki! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:18:44 // 87417
Jaaa,néha megvadulok én..:-))
Buksi2009-11-05 18:17:56 // 87416
Nem semmi fickó vagy te! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:17:21 // 87415
Már nem,gondolhatod:-)mire kikaptam a kuplunghengert 1 perc alatt.
Buksi2009-11-05 18:16:11 // 87414
Akkor most már nem dideregsz!? :-)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:14:41 // 87413
Befűtöttem,uránt kidobtam,világit a szomszéd macskája:-))
Buksi2009-11-05 18:14:28 // 87412
Remélem megtalálod! :-D
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:12:54 // 87410
Buksi2009-11-05 18:10:26 // 87409
Mondom, ha a gép alá mész és felénzel az akksi irányába, akkor ott lesz a munkahenger is a légtelenítő csavarral együtt! :-)
Buksi2009-11-05 18:07:27 // 87407
Akkor viszont lehet, hogy ki kellene cserélned az alsó munkahengert is! Lehet az a lúdas! :-/
Buksi2009-11-05 18:06:52 // 87406
Jó világ van akkor! :-DDD
Buksi2009-11-05 18:06:06 // 87405
Akkor ha hideg van gyúts be! ;-)))
Zoli1552009-11-05 18:05:25 // 87404
Nem tudom mi lehet,mert tegnapelött mikor benyomtam a kuplungot elsőre volt,másodikra már nem nagyon aztán harmadikra már semmi,de aztán 1 fél óra múlva ugyanúgy visszajött és elsőre megint volt,aztán .....Apósom autószerelő és Szte az a papucsnál levő munkahenger mondta fel a szolgálatot,így hát ma kicseréltem és semmi változás,vagyis most még elsőre sincs kuplungom!Azért gondoltam,hogy esetleg levegő van benne és azért,de ahogy írtam fogalmam sincs hol kell kilevegőztetnem:S
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-05 18:05:19 // 87403
Nincs itthon:-))Szabad a pálya.......