Fórum >> Típusok >> 155

cac2010-03-20 13:24:52 // 95960
Sajna rossz hírem van. Az akkor még csak elméleti fejtegetés volt. Időközben utánajártam, és sajna nem kihagyható a relé. Ugyanis 2 külön áramkör van. A relés (amit a bajuszon lévő kapcsoló vezérel) kisáramú. Ami ténylegesen hátramegy az ablakhoz, az nagyáramú. Ezek különbsége az áramerősségben rejlik. Ergó akkora áramot, mint amekkorát elégetnek a fűtőszálak, nem bír ki egy átlagos autóvillamossági kapcsoló. Ez és az időzítés az oka a relé közbeiktatásának.

Szóval két dolgot tudok javasolni:
1. Első körben én egy kis 1-1,5 mm vastag bármivel (én konkrétan méretre hajtogatott alufóliával) kitámasztottam azt a réz patkót, amit behúz a tekercs. Így állandóan be volt kapcsolva a relém. ez azért jó volt jó megoldás, mert én pont napi 20 percet autózok kétszer, tehát pont az izzítás időtartamáig ment volna a cuccos. Ha nincs ráadva a gyújtás hiába világít a visszajelző led/lámpa, nem megy az ablakfűtés.
De akár ki is húzható kissé a relé, és akkor nem megy.
2. Aztán meguntam, és elvittem egy spanhoz, aki secperc kicserélte az tekercset, és tökéletesen működik.

Ezeknek a reléknek 95%-ban a tekercs a hibájuk. Házilag is javítható, ha kiszeded, és letekercselsz róluk pár menetet. Nekem sajna a sok ki-be húzkodástól, teszteléstől meglazult az összes csati a nyákban, így át kellett az egészet forrasztani. Így ha nem akartok nagyobb bajt, akkor rögtön elviszitek tekercscserére. Sajna ez egy összetettebb (2 áramkörös, időzítős) relé, így kicsivel magasabb az ára. Nemtom Marklár mester mennyiért adja, de a legolcsóbb megoldás szerintem, a tekercs cseréje/javítása.
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-20 12:35:20 // 95959
A manual szerint:

Ha bekapcsolod az ablakfűtést, 12V-ot kell mérned a hátsó ablak két csatlakozója között. Ide 2,5mm2-es FEKETE vezetékek mennek. Ha a két pont van 12V, akkor a hátsó ablak a xar (csere).

Ha be van kapcsolva az ablakfűtés, akkor 12V-ot kell mérned a hátsó ablakfűtés vezérlőjének az 1. lábán (2,5mm2 barna-fehér). A vezérlő a kalaptartó alatt a középső merevítőn a csomagtér világítás mögött van. Az kapja meg a 12V-ot a barna-fehéren és kijön belőle 2 szál 2,5mm2-es fekete, ami megy az ablak két sarkához.


Szerintem viszont dugj egy darab vezetéket a relé foglalatába a kis csati helyére és egy próbalámpával nézd meg, hogy ad e ki a bajuszkapcsoló föld impulzust. Ha igen, akkor a relé lehet a rossz, mivel amikor a vastag barna-fehérre Te áramot kapcsoltál, akkor beindult az ablakfűtés.
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-20 12:23:01 // 95958
MIndjárt nézem a manualt, de addig is a vastag barna-fehérmegy hátra és az az ablakfűtés. A bajuszkapcsoló egy kapcsolt negatív impulzust küld a relé "S" lábára (az a kicsi tüske).
SD2010-03-20 12:20:09 // 95957
hú én az elektronoktól nagyon félek ilyet nem merek, semmitesem amiben áram van:D

Még jó hogy jön a villanyautó korszak:P
Longman2010-03-20 10:45:44 // 95956
rákötöttem a fűtés vastag barna-feketéjére akarom mondani barna-fehérjére.. :)
Longman2010-03-20 10:44:58 // 95955
Szerintem a biztosíték táblám lesz a hunyó..
leszedtem a bajuszt, csoki rajta, a bizti táblából meg kihúztam a barna vezetéket, majd közvetlenbe rákötöttem a fűtés vastag barna-feketéjére, aztán adtam közvetlen tápot a bajusznál neki, és úgy is kapcsolt..
viszont ha a vékony barna a bizti táblán a helyén van akkor csinálhatok vele amit akarok, nem működik..
jó a diagnózisom szerintetek?
Longman2010-03-20 10:16:29 // 95954
na emberek tanácsokat várnék..
Ablakfűtés!
Még decemberben volt itt szó róla, cac kollega leírta hogy lehet a relét kihagyni a körből.
most neki is estem az átalakításnak de mielőtt szétvágom a vezetékeket gondoltam tesztelgetek egy kicsit.
az alábbiakat tapasztaltam.
van 2 vezeték ami a bajuszról jön a bizti táblára, fekete és barna (test és táp)
van egy vastag barna-fehér ami megy hátra
van egy vékony barna-fehér ami a műszeregységre
(cac leírása alapján egyébként ezeket kéne összekötni)
namost nálam az van hogy
- ha közvetlen tápot adok a vastag barna-fehérnek akkor kapcsol az ablakfűtés, világít a visszajelző
- ha a bajusz testkábelét kimérem, rendben van, van test
- de ha a bajusz tápjának adok akár tápot, akár testet nem történik semmi...
mi lehet a baj, a kábel van megszakadva, vagy a biztitáblám lehet a szar? mit tegyek? húzzak le egy másik tápot a bajuszról a táblára próbakép?
Marklar1552010-03-20 08:25:03 // 95953
ááá
Itt a könyvjelzőm. -7 oldalban vagyok.
Remélem SD elutazott fakutyázni a 7 végére, s akkor este utólérem magam:)
Takizse2010-03-20 07:31:30 // 95952
A paszta csak átmeneti megoldás, amíg időm meg kreditem lesz .
katbal2010-03-19 23:20:32 // 95951
Huhh, remélem azért az a tömítőpasztás megoldás nem végleges! :)
Hatos csavar alumíniumban max. 10Nm! Lehellet! A hitvány anyagból lévő tömítés meg sajna kikeményedik...... Nekem ugyanígy árasztotta el a gyertyáimat az olaj...........
Takizse2010-03-19 21:14:23 // 95950
hidegen (pedig alig húztam rá)
A tehermentesitőt valahogy kifelejtették belöle :-(
süsnye2010-03-19 21:05:29 // 95949
ehh. részvét? melegen vagy hidegen húztál rá?
süsnye2010-03-19 21:04:37 // 95948
anyám! mennyi kv-t adott ma'zattomata??? 1 litert? :)))
Takizse2010-03-19 20:12:39 // 95947
A mai nap termése :
Megtalálatam a pici rángatás okát:a gyujtás része egy kicsit el volt hanyagolva csoda hogy
egyátalán ment az autó a négyes henger gyertyáit teljesen ellepte az olaj ami a szelepdekli tömitéstől folyt oda. Megpróbáltam húzni a szelepfedélen és el is repedt, de már nem elöször. (A fedél nem a 155 erőssége)
Kipucoltam az alpjárat szabályozót és láss csodát gázadás nélkül indul. :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-19 19:15:14 // 95946
jÓ MAGYARUL,HUBAZEG:Megint meglógtál a gyógyszerosztásról mi?:-))
SD2010-03-19 17:15:39 // 95945
Kis pajkos rögtönn beugrott a tavi kari aji mi? A gyémántberakásos bimbópirciged:D

de komLYra fordítva a saw-t, a költői eszközrendszer ezen stiláris építőelemét vetettem be a szöveg szavakontúli szellemi tartalmának megvilágítására:) és kéretik ezen túl minden a mai konformista elavult nyelvtani eszmerendszertől való eltéréseimet, plusz, bónusz, grátisz, opálba ágyazott gyémántbonbonnak tekinteni mellyel csupán eme szegényes kódrenCerű kommunikációs formát szándoxom feldobni.

Avagy elmaradt a délibogyó:D
süsnye2010-03-19 16:05:12 // 95944
milyenaza "gyűrűmell"?? :))
SD2010-03-19 15:42:47 // 95943
lézer bántja?:))) kérjük kölcsön:) csak kitalálunk valamit:) mi az olvadás pontja?:) mi oldja? lassúvíz partot mos:) dunakavicsot csinálok belőle elszopogatom baszki:D:D:D
SD2010-03-19 15:41:12 // 95942
Kemény vagy pajti mint a wolfram:D

Amúgy igazat beszélsz a meggondolatlanokat átverik bárhol legyenek:)

Én az autómat nem adnám 500é se:) Csak ha nagyon agy szarban lennék:P
SD2010-03-19 15:39:31 // 95941
háde a djémant ötvözetű gyűrűmell belegravírozom eee:D
Abarth2010-03-19 14:46:50 // 95940
De komolyan, te mennyiért adnád oda a kocsidat és mennyibe van? Kétlem, hogy 400 körül, és egy lapon sem említhető a belinkelt pirossal, pedig azért 460e-t kértek. :)

Aki meg típusismeret és anyagi háttér nélkül megy Alfát vásárolni az meg megérdemli ha átverik és még a kocsi is szar, sokan nem látják be, hogy ez nem a kispénzűek autója. Azoknak van más lehetőség lehet buzukival is járni szotyiért.
Fairlane2010-03-19 13:28:41 // 95939
"de mindent tönkre lehet tenni csak akarat kérdése:D"

Ugyanerre olyan sztorit ismerek, hogy valahol valaki azt válaszolta, hogy van otthon egy 20centis wolfram-fasztuiggyami ötvözetü rúdja, azt próbáld meg elrontani. Flex pl meg sem karcolja :)
SD2010-03-19 13:10:35 // 95938
Összességében annak a fenntartása az olcsóbb amit nem használnak:D

Amelyiket használjak az eszi a pénzt:) mint bármely autó... itt már csak annyi a kérdés hogy miből kell újat venni belle és mennyit, és az mennyibe kerül.
SD2010-03-19 13:09:08 // 95937
Annyiban vitatkoznék illeve egyetértenék hogy én tudok egy autóról ami 92-es 8V
500k-t ajánlottak kp.-ben érte és nem adta oda a gazdája.

Tehát a 200-300k állapotfüggő. Elég közeli ismerős úgyhogy hihető.

A 16V-ről pedig ugyan ezt tudom elmondani, van belőle szerencsés darab meg nem szerencsés, de átlagban az is elmondható hogy aki fújog az alfára az nagyon nagy százalékban pont eme 16V motor miatt teszi, tehát nem ok nélkül óvjuk azokat akik 155-öt akarnak hogy nagyon nézzék meg és csak akkor vegyenek 16V-t ha bevállaják a felmerülő költségeket.

Ennek ellenére nem mondnanám hogy a 16V rosz motor, DE több mint véletlen esetben szakadt vezérlés, (persze lehet mondeni hogy gondatlanság, émégis ezek az emberek most kürtülik a világnak hogy szaralfa) vezmód, van akinek az új autóban már másodszor cserélték, gyertyakábel egyben trafóval 50k a szett asszem.. utángyártottban... LMM, belefingik a légy és tönkre megy, főtengely kényes érzékeny ha megfogja a csapágy annyi, gyertyaszett 40k, a 2.0 balansztengely miatt még több olajfojás lehetőség, a 16V lamdaszonda nélkül működésképtelen, ez is 25k
és emellett simán benézhet egy használt atónál egy futómű ez-az egy fék, egy kis elekromos vicc... aztán ott van hogy beleborult 200-300k és szerencsétlen esetben nem működőképes az autó és még nem szakadt a vezérlés mert az +300... persze ahoz fent kell hagyni a szart ...

de összességében egy 8V motor, ami vez-láncos, lmm, torlólapos, gyertya, 8db egyforma sima, kábel akár a ladáé, 2db főtengely szimering van öszesen... (nem úgy mint a szíjasnál 2 vezmű 2főteng és még balansz, aztán cserénél a feszítők és a többi)

szóval annyi a tudomány hogy a 16V motor amellet hogy kényesebb a túlhajtára, még drágább is hozzá az alkatrész, és nagyon sok alfában van... 1.4-2.0-ig
Míg a 8V Ts az öreg Nord motor gyereke, és azt a sok éves tapasztalatot hordozza magában.

ennyi de igazából van szar 155-ös meg nem szar, tök mind1 hágy szlep van benne.

Az biztos hogy egy 8V motorhoz kevesebbet kell nyúlni.. így marad csak a többi gond, ami ugyan úgy fennáll egy 16V-nél is pluszban mert hiába 5 évvel fiatalabb ha az utcán állt... stb.

Nem rosszabb vagy jobb, kényesebb meg nem olyan kényes... de mindent tönkre lehet tenni csak akarat kérdése:D
süsnye2010-03-19 10:27:48 // 95936
Sztem tök felesleges ezen kattogni... ilyen korú autóknál ilyen kínálat mellett már nem lehet egyértelműen kijenteni, h a 16V vagy a 8V fenntartása a drágább , vagy hogy melyik rizikósabb, itt már az adott példány állpota a mérvadó..
Attól függ milyet fogsz ki, mindegyikből lehet fost is meg jót is kifogni...
Abarth2010-03-19 09:38:34 // 95935
Azért azt elfelejted, hogy a 16v-k 5évvel újabbak, és kb annyival jobb az esélyed a kevesebb rozsdára. Mindenki nyavajog a vezérlésmódosító miatt 30e ft nem egy hűdeqrvadrága dolog. Kétlem, hogy egy hátsó sárvédő lakatolás+fényezés olyannyival olcsóbb lenne.

Mindenki 300k-kat adna egy 155ösért, de jelenleg nem ezt a világot éljük, aki jó állapotú autót akar annak megkérik az árát, persze lehet home-barkácsolni lepukkant szarokat, de akkor még sokkal rosszabbul jár az ember. 600e-ért SEM kapsz maradéktalan autót, ez nem fosvágen, hogy annyira nagy lenne belőle a választék. És gondolhatod, ha egy 13éves 16v-ben reálisan már 200-300k van akkor egy közel 20 éves 8v-ben mennyi lehet, persze lehet, hogy vak orvos házaspár használta, hegyen laktak lefele gurultak, felfele meg vontatták őket, annyira kímélték a kocsit, de ezt ugye te sem hiszed el. :)

A 8v-nek is pont annyira tiporták, mint a 16v-nek ez a típus nem a hétvégi boltbajárunk kocsi volt. Ez egy ilyen játék, persze el lehet mókolni otthon a 300k-s kocsin, de hogy jobban nem jössz ki az biztos, az egyetlen ember akinek megéri az Marklar kollega aki kimegy a kertbe és lekapja a hibás alkatrészt az egyik kocsiról.

Én azért vettem a legdrágábbat meg, mert ebbe csak 200at kellett belefektessek, hogy üzemképes legyen, megnéztem több mint 20 kocsit utaztam többszáz km-t a sok trágyadombért amin amire csak ránéztem pénzbe került volna, vagy a futómű vagy a kasztni vagy a motor vagy az elektronika kehes, vagy több egyszerre, én csak a motorra költöttem. A többi apróság (a 200on felül) már csak a saját perverzióm, az le sem merem írni :)

Ez az autó nem olyan amivel jól lehet járni.
Fairlane2010-03-19 09:25:16 // 95934
Valóban nem...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-19 09:17:31 // 95933
Te, és a szekrény méirt nem lett piros?:-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-19 06:42:58 // 95932
Én egyszer vettem fújósat, az xar volt. Maradtam az ecsetesnél.

Néhány kép a saját hátsó felújításról:



Mondjuk nekem hetekig tartott majdnem fémtisztára lecsiszolni, és a gyári még benne volt az autóban. Ez a festék viszont tart rendesen.

Ha mindenképpen fújni akarod, akkor féktisztítót azért venni kell hozzá.
Buksi2010-03-19 03:40:44 // 95931
Ne háborgjál, nem vagy te tenger! :-)))
Egyébként meg nem kell ezt komolyan venni, mert csak egy jó poén! De látom nem mindenkinek jött le!
beero1552010-03-18 22:07:23 // 95930
már megvettem a festéket :( fújni fogom..
Fairlane2010-03-18 21:37:12 // 95929
Csiszold is meg mosd is, rozsdás és fékporos...

Sztem felesleges fújni, hammerite-al le tudod ecsettel is kenni úgy hogy nem lesz olyan az egész környék, meg az meg is tapad elég jól a korrodált felületen.
Fairlane2010-03-18 21:33:35 // 95928
Ez vmi gyenge vicc?

Az hogy egy srácnak leég az autója, és arra gyűjtenek, az oké.
De modellre?
Márbocs, valahogy én ezt nem érzem jogosnak, akinek van felesleges pénze ilyen luxuscikkekre vegyen, akinek nincs, az meg ne...

Legközelebb mire lesz gyűjtés, tálcasörre? :)
beero1552010-03-18 21:26:38 // 95927
7 végén leakarom fújni a féknyergeket!
megkéne elötte csiszolni, vagy valamivel lemosni??egyébként mivel lehet szépen letakarni ott a cuccokat?(hogy ne legyenek festékesek)pl fékcső-tárcsa.......
válaszaitokat és javaslataitokat előre is köszönöm! :))))
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-18 21:00:48 // 95926
Lehet, hogy őrűlt vagyok, de hülye nem! :-)))
Thomika2010-03-18 20:59:20 // 95925
Akkor biza tényleg van egy-két apróság.....De ettől eltekintve azért egy csinos darab :)
Thomika2010-03-18 20:56:10 // 95924
Na az én is nagyon remélem! :)
Thomika2010-03-18 20:55:55 // 95923
Cserébe Neki van gödör a garázsban :P :))))))
Thomika2010-03-18 20:54:12 // 95922
Akkor nem lehet,hogy Te magad rámoltad ki a kocsidat, csak nem emléxel rá?! :DD
Thomika2010-03-18 20:53:05 // 95921
Nem baj, a kipuff rendszered már meglesz a dízel gófra is :)))
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-18 20:50:50 // 95919
Köszi a tájékoztatót!
Remélem, jó idő lesz... :-P
Thomika2010-03-18 20:44:44 // 95918
Kicsit lelassult, de hétvégére átnézem hogy állunk! Tervezek egy picivel rövidebb útvonalat, valahogy 100km alá jó volna beesni, aztán végigjárom a teljes hosszában ,és megnézem hol mit találunk majd! A végleges dátum szinte biztos az ÁPRILIS 24. LESZ! Legtöbben akkor érnek rá!
Thomika2010-03-18 20:39:27 // 95917
Na szép :))) Gratula itt is! :)
Thomika2010-03-18 20:36:44 // 95916
Én tudom ennyiért hozni! Elég sokat emelkedtek az árak év végén :((
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-18 20:33:21 // 95915
Akkor te jól ismerni fogod a típust! :-DD
Thomika2010-03-18 20:32:48 // 95914
Az övében volt, de kiszedte! Láttál már ilyet? :P :)))) Mindenki berakni akarja, ő meg kiveszi ?! :D
Thomika2010-03-18 20:31:31 // 95913
Sajna, láttam, már elvitték, pedig szemeztem vele! :)
Takizse2010-03-18 20:30:22 // 95912
Üdv!
Teljes átnézést követően vannak hibák rendesen pl:
friss vizsgával vettem , de kézifék az nuku a kézifékkötél kuka a fékbetétek el voltak válva a
vastól (lélegeztek ) az ablaktörlő digitálisan ment már amikor ment, az ablakmosó berendezés sem működött, a kipufogó leömlő el volt repedve, a jobb hátsó felnit szétcsapták ez végzett a csapággyal is, nem nyilik elektromosan a csomagtér , és még számtalan apróbb hiba , de szorgalmasan írom mit javítok rajta. :-)
Thomika2010-03-18 20:29:23 // 95911
Maradjunk a 400K-nál! :)) Sok baja van ennek a vasnak!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak