Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2011-03-23 18:49:01 // 112357
Ehh be kár lenne elválnod azzól a vastól.... hétvégi másodiknak nem fér el?
Azért fasztrázni nem kéne... :P

156bol amúgy milyen motorost vennél?
Fairlane2011-03-23 18:44:45 // 112356
Nah, ezt én is tervezem végigszopni már egyszer...
Mi a szalag tipusa, neve, és kb mipénz? Hol vetted? :)
Longman2011-03-23 18:42:47 // 112355
Hát ez volt a terv pontosan.. Csak eddig olyan problémáim voltak amik úgymond "úri huncutságok", aprólékos munkával tökéletesíthető apróságok, persze ezen felül fényezés, stb.. Eddig úgy voltam vele hogy ezeket elnézem, hiszen műszakilag tette minden a dolgát.. De ez most 180 fokot fordult.

Nem értem, tényleg fel volt újítva amit fel kellett.. Valószínüsítem hogy szerelési hiba történhetett anno :S Valamit nem jól mértek meg amikor az alja össze lett fűzve. Gyűrűket kellett volna cserélni, de nem volt semmi bajuk állítólag, így visszamentek. Ez lehetett a hiba, TALÁN.
Azon gondolkodom hogy alulról meg lehet-e ezeket bontani? Nem kellene kivenni a motort, csak látni hogy egyáltalán mi újság van odabent..


Én is racionális kocsiban gondolkodtam, vagyis nem teljesen, hiszen normál kocsinak CSAK Alfa, így egy 2002 vagy fiatalabb 156-ban gondolkodom.
Most viszont van egy Fastra, olcsóbban mint amibe a motor javítás kerülne.. :) És első tulajos.. :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-23 18:31:54 // 112354
Van, aki a szőröset szereti, van aki a szőrtelent :-DD
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-23 18:30:04 // 112353
Ez nagyon nem semmi :-(
Viszont asszem, hogy teljesen el lett újítva a motor, nem?
Ez a fiatalabb autós témáról:
Ha bevállaltad, hogy van egy egyedi 3.0 24V-S 155-öd, akkor már fanatizmusból is megtartaná az ember. Hiszen görcsöltél vele, mire jó lett. Kombináltál, reszeltél, szenvedtél, és végre működött.
Én csak azt a verziót tudnám elképzelni, amit Thomika fog elvileg bejárni. Leteszi a 155-öt pihenni és szép lassan felújítja. Találkozókra, élvezkedi előveszi. Talán még a veterán-vizsgának is neki fog vágni. Addig jár egy racionálisabb autóval.

Én is nyafogok az autóm miatt:
Ma beültem a J1-be és becsuktam az ajtót. Az ajtón levő rekesz közepén van egy csavarhely, amiben nincs csavar. Kell pótolnom. :-(
sprint832011-03-23 18:29:02 // 112352
Az volt.:)
Ez nem sima bandázs szalag, legalább is nem az amit mindenhol használnak. Ennek ilyen szőrös a felülete, nem olyan sima mint a textil bandázsszalagnak. Ha egymásra tekered nem is tapad hozzá a második réteg.
Longman2011-03-23 18:18:56 // 112351
Nahhhhh!
Mindenki abbafejezheti a nyafogást az autójával kapcsolatban... :)
Én jártam megint a legrosszabbul.. :S

Ugye már egy ideje rendetlenkedik a gép..(asszem tavaly novemberben jelentkeztek az eső nagyon apró tünetek) Torpan, megszívja magát, mostanában már erőtlen is lett, 5 hengerezett, csattogott a hidrotőke (vagy szelep)
Diagnosztika mindent rendbentalált, ez volt asszem 2 hete, nagyon kevés időm volt foglalkozni vele.
Gyanakodtam trafókra, kábelezésre, termosztátra.
Teganap átvittem a műhelybe, óriási szenvedések árán, alig akart menni.
Ma kiszedtem a trafókat, az egyik volt gyanús, a többi mind jó elöl/hátu egyaránt. A gyertyák szintén nem voltak kormosak, egyedül a szivócsonk volt belül borzasztó benzinszagó.
Belenéztem a gyertyafészkekbe és olyan fura dolgokat láttam. Mintha összefüggő olajsár lett volna a dugók tetején, de nem egyértelmű.
Hirtelen támadt egy ötletem, ha jók a trafók, jók a gyertyák, csak leszakadt egy szelepvezető, gondoltam..
Hát mérjünk kompressziót! Ezután jött a feketeleves, a döbbenet:
legjobb hengerben 7,5(!!) a legrosszabban 6,4, a többiben 6,8!!!!!!! Hoppá..

Na ez az amit nem tudok hova tenni.. Olajat soha nem ette, olajnyomás mindig volt.
Azt mondták ott szervizesek, hogy gyűrű tört el, vagy nincs a helyén. Esetleg anno rosszul let összefűzve, ilyenek.
Most nem tom mi lesz.. Épp ma hívtak hogy bontanak egy 24V 164-est, kicsi pénzért eladó a motorja. Kérdés mi a kicsi pénz?
Meg aztán hamarosan amúgy is fiatalabb kocsit akartam venni, addig meg van most egy alkalmi autó amit nagyon apróért meg tudnék venni..
Nem akarok most már több pénzt beletolni ebbe.. Legalábbis egyenlőre.
Tehát apró pénzért akár vihetik is ha úgy van, akár a másik motorral is..
Nem tudom, több forgatókönyv is lehet.
Hát ez van
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-23 18:14:23 // 112350
Jó játék lehetett! :-DD
Amúgy ez a bandázs-szalag. :-)
sprint832011-03-23 18:07:27 // 112349
Úgy néz ki beválik a dolog.
Buksi2011-03-23 18:02:49 // 112348
Ne az ujjad faragd! :-DD
Longman2011-03-23 18:02:35 // 112347
Akkor bejönnek a tanácsaim?
sprint832011-03-23 18:00:59 // 112346
Ja:)) 3 helyen van elvágva az ujjam, meg becsípve:)) De megéri:)
Buksi2011-03-23 17:59:21 // 112345
Jó kis időtöltés ez! :-))
sprint832011-03-23 17:56:38 // 112344
Végre kezd jó idő lenni, neki is álltam a kárpitokat lebontani. Kezdenek megszűnni az idegesítő nyiszogások. Minden élre ahol érintkezik a kárpit raktam ezt a textiles ragszalagot. Az ajtó olyan masszív lett, még a hangja is más amikor csukódik. Tettem a rossz patentok helyett újakat is. Levettem a fél műszerfalat is, főleg a kesztyűtartó nyiszogott nagyon. Fiatalodott a belső 10 évet:))
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-23 17:55:24 // 112342
"meg ilyesmi" ?:-DDD
Buksi2011-03-23 17:48:30 // 112341
Persze, hogy nem! ;-)))

Meló meg ilyesmi! ;-))))
Buksi2011-03-23 17:46:42 // 112340
Akkor lesz helyette túrós Lancia? :-)
Buksi2011-03-23 17:44:58 // 112339
Alatta biztos, hogy nem viszont fölötte igen! Bár nem mindegyik! ;-)))))))))
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-23 16:27:31 // 112338
Hidegen beindítva alapjáraton 4 bar.
Nyomod, akkor max 6 bar.
Melegen alapjáraton 1 bar.
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-23 16:21:45 // 112337
Vazze! Neked nem is megy fel kisebb felni! :-DD

Végre jelentkezel! Mi a tök van veled?
SD2011-03-23 15:59:14 // 112336
és tényleg jó:D

egy buzukira sok a 7mila...

de egy csoffadt 1milás autóra is az 5 naná...

ez mind fosszar, vagy kell venni egyszerűbbet ami még occsóbb:) vagy kell drágábbat ami legalább vagány:)

pff 7 mila egy retkes esixét:D:D
fujjj

a ezt hívom családi megalázónak:)
SD2011-03-23 15:01:20 // 112335
Vagy dobj rá egy atomgombát:)
Fairlane2011-03-23 14:57:17 // 112334
Jófajta Csikóscikk :)

És rohadjonmeg, tényleg gyászkeretes a körmöm most is :P
süsnye2011-03-23 13:40:24 // 112333
volt már benne, még a régi gombával.... az sem mutatott semmit a régi gombával...
de lehet, majd megpróbálom azért az új gombát is a régi egységgel...
SD2011-03-23 13:24:00 // 112332
próbálj egy másik műszeregységet ki:)
SD2011-03-23 13:23:37 // 112331
az mondjuk elég sok, annyi nekem talán sosem volt tehát holyan 3/4 körül mozod a mutató?

de mozog vagy csak áll ott? lehet más ellenállás van a gombában vagy nemtom:)

Jómunkáseber beállította a mutatót, hogy jó értéket mutasson a szar gombával, aztán meg most jóval meg sokat mutat?
süsnye2011-03-23 10:11:02 // 112330
f@sza... akkor vmi nem jó... vagy az új gomba, vagy a kábel.. nekem nem nagyon mozdul el 6-7bar környékéről..
Fairlane2011-03-23 09:15:54 // 112329
A 8 szelepesét 9.75-15.75 Nm-el; a 16 szelepesét nem találtam meg így hirtelen, de az is hasonló lehet.
afri2011-03-23 08:38:46 // 112328
ez most nálam is előfordul! :-(
figura 155 2.5 TD2011-03-23 08:18:26 // 112327
Szervusztok! Valaki nem tudja véletlenül, hogy a 2.0TS szelepfedelét milyen erővel kell meghúzni...nem hiszem, hogy "ahogy érzed" ... ?
atesssz2011-03-23 06:59:27 // 112326
mondtam. :)
SD2011-03-23 06:20:39 // 112325
ja és régi olajjal mutathat alacsonyabb értéket mint újjal, ez saját tapasztalat, szintén a régi gombával lehet összefüggésben
SD2011-03-23 06:13:07 // 112324
hidegen, vagy fordulaton 4 bar körül, alapjáraton 2 bar, ha nagyon meleg az olaj lehet fordulaton is 2-3 :) ha csak kigurul az ember autópálya 200 után 90 körül

de ha már haldoklik a gomba néha üzemmeleg motornál is le-le esik 2 barra, alapjáraton meg 1 körülire
süsnye2011-03-22 23:24:39 // 112323
tudja vki fejből, h a 8V-be hogyan kell alakulnia az olajnyomásnak?
nem tetszik nekem, amit mutat az óra, az új gombával... kezdve azzal, h álló motornál már 1bar-t mutat :)
süsnye2011-03-22 23:23:22 // 112322
ugye, az a fránya test.. ;)
afri2011-03-22 22:42:20 // 112321
nahh, hát ugy néz ki, a V6megy! :-/
de még semmi sem biztos!
biztosat majd csak akkor mondok, ha már nem lesz! :-(
sajnos a széleskasztnis projekt nem jött be (ma)! :-/ ... hajthatatlanok ..
holnap azért még a 4. hengernél szelepemelőtőkét cserélek .. ;-) ... képek később ...
afri2011-03-22 22:38:57 // 112320
máramelyik ...
;-)
Fairlane2011-03-22 22:33:04 // 112319
Egyébként akár boldogság is lehetne: megy az autó.

Átpájszereltem a dagonyán, be a garázsba.
Némi méricskélés után feltűnt, hogy nem sipol a műszer a kasztni és a motorblokk közt...

Szóval végigmentem az összes testponton, és a nyúlványokra csatlakozók elég oxidáltnak, salétromosnak tűntek. Az egyik kézzel mozdítható is volt.... (azért nem lötyögött)
Kontaktspré, újra meghúzás.... és megy. A faszom se gondolta volna, hogy ez ilyen galibát tud okozni.... pláne menet közben.

Nemtom mióta lehetett úgy, most nem nyúltam hozzá és vagy két éve nem volt más szerelőnél az autó.

Szóval akár boldogság is lehetne, ha nem fosnék attól, hogy mi lesz a következő.
Kicsit elbizalmatlanodtam...
atesssz2011-03-22 22:27:44 // 112318
ja tényleg... néha gondjaim akadnak az olvasással :D
Fairlane2011-03-22 22:23:40 // 112317
Ööööööö ez keresztben van.... :P
atesssz2011-03-22 22:16:35 // 112316
logika. Ha -gondolom- tudod melyik a váltó oldali főtengely szimmering, akkor szvsz ki tudod következtetni, hogy melyik a homlokfal oldali. A vezérlés oldali :)
Nem, sajnos nincs keresztben benne a motor.

atesssz2011-03-22 21:50:59 // 112315
de jó, hogy írsz! Elfér a brembok alatt 16-os alufelni?
Buksi2011-03-22 21:36:49 // 112314
Én le sem szedtem a nyári kerekeket! :-)))
Buksi2011-03-22 21:35:35 // 112313
Azért az utóbbi az durva! :-DD
Buksi2011-03-22 21:33:03 // 112312
Áááá. ahhoz még hideg van! ;-))))
SD2011-03-22 21:03:19 // 112311
Egy auto amiben keresztben van a motor. Melyik a homlokfal oldali szimering?:D vagy ez valami 75 szleng?
atesssz2011-03-22 20:02:11 // 112310
ja, hát az egyik lényeget ki is felejtettem:

új Valeo kuplungszettet is kap a gép.
atesssz2011-03-22 20:00:49 // 112309
Kezdetét vette a felújítás!

-Differenciálmű-szimmeringek cseréje
-Homlok oldali főtengely-szimmering cseréje
-Váltó oldali főtengely-szimmering cseréje
-Sebességváltó szimmeringjének cseréje
-Olajnyomásgomba cseréje (órához)

meg még ami közben lesz...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak