Fórum >> Típusok >> 155

Fairlane2011-06-22 15:01:44 // 115301
A fából szén lesz, nem tudtad? :D
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-22 14:49:46 // 115300
Miért pont carbon? Fakormány és carbon műszerfalbetét? Hogyan jön össze?
süsnye2011-06-22 13:56:05 // 115299
igen, sajnos a hátsó néha becsapós, mert a kasztni meg tudja vezetni a hangot... figyeltem ezt is egyébként, talán-talán jobbra kanyarodva enyhül... csakhát az első kerékcsapágyat (a hátsó val ellentétben) sztem nehéz annyira tehermentesíteni, hogy egyértelmű legyen a dolog... meg, őszintén szólva ilyen kcsapágy hangot még nem hallottam, pedig volt már szerencsém hozzá párszor...
végülis veszteni valóm nincs, megpróbálok egy csapágycserét is beszuszakolni a hosszú hétvégébe.. :)
Longman2011-06-22 13:50:55 // 115298
Mint mondtál balról véled hallani? Akkor próbáld meg hogy annál tempónál balra kanyarodva (nincs bal oldalon terhelés) megszűnik-e. Ha igen akkor kerékcsapágy. Megpróbálhatod a másik irányba is, mert becsapós szokott lenni. Van hogy elölről hallod azt igazából hátulról jön..
Fairlane2011-06-22 13:44:55 // 115297
Hangosbeszélőt rá, azt lehet bele üvölteni, hogy DINNNYYYÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉT! :D

Egyébként akármilyen jó autó is ,azért ennyiből _20_ évvel fiatalabbat lehet venni mindennaposnak. Szóval ez a kimegy a világból duma nemigen állja meg a helyét...
Tentacle2011-06-22 13:36:04 // 115296
Hogy felemelve terhelés nélkül nem zúg, és nem is kotyog, az nem jelent semmit.
süsnye2011-06-22 13:27:30 // 115295
igen, ez valóban pöpec állapotúnak tűnik
süsnye2011-06-22 13:21:23 // 115294
megnézem majd hvégén, csak fura, h kb 1 hónapja csekkoltam és forgatásra nem hallatszott semmi különös hang, meg nem is kotyogott....
Tentacle2011-06-22 13:15:14 // 115293
A kerékcsapágy szokott bizonyos sebesség felett megszólalni, a fék inkább nagyon lassú tempónál/elindulásnál nyikorog.
Tentacle2011-06-22 13:13:23 // 115292
Azt meg kell hagyni, hogy lehúzás az benne volt abban, amit az autószerelő mondott, vagy csak nem akart foglalkozni az autóddal, azért mondott ekkora összeget.
süsnye2011-06-22 13:12:09 // 115291
igen, én is arra gyanakszom leginkább... már csak azért is, mert mióta nálam van (majd' 5 év és 100e km), az az egy kerékcsapágy nem lett cserélve...
még a fékre gyanakodtam, de ha az lenne megszorulva (mondjuk az úszó berohad), akkor sztem húznia is kellene erősen balra...
Tentacle2011-06-22 13:11:13 // 115290
A levegőszűrő nem a turbó előtt van ? Mer akkor hogy kerül oda az olaj a turbóból ? A Kartergáz hova van visszavezetve, a szűrőházba ? Inkább onnan juthat olaj a szűrőre, a sok kartergázt (ami viheti az olajat is) meg okozhatja a gyűrű nem megfelelő tömítése ...
Persze ez csak egy gondolatmenet, én nem vagyok autószerelő :)
Longman2011-06-22 13:06:45 // 115289
az igaz, de nem a 3-400.000-es W124esek fognak még kimenni a világból. Amennyi kókányolást ezek a kocsik már láttak.. Brrrrrrrrrrrr

Egyébként én is nagyon szeretem ezt a típust, de nagyon oda kell figyelni mert rengeteg Mekk Elek nyúlt ezekhez. Horror.. Ezen kívül a kedves tulajok is képesek elhinni hogy teljesen gondozásmentes (!!!) a Mercedes Benz W124.
Egy ilyen, na az igen! :)
Tentacle2011-06-22 13:06:14 // 115288
Sztem ez kerékcsapágy ... legalábbis nagyon gyanús.
Longman2011-06-22 13:02:21 // 115287
Én tudok neked szerelőt ajánlani, de itt Miskolc mellett. Szerintem afrinak van közelebb is kontaktja.
süsnye2011-06-22 12:53:33 // 115286
persze, az retró autó. :)
süsnye2011-06-22 12:52:46 // 115285
nekem is van egy nyűgöm, hátha vki tapasztalt ilyet...

Kb. egy hónapja még otthon figyeltem fel attópályán arra, hogy vmi fémes sikítás, csörgés hallatszik bal elölről. Lehúzva az ablakot határozottan bal elölről hallatszik .
A hang néha olyan mintha vmi csapágy száraz lenne, néha olyan mintha vmi csavar nem lenne meghúzva és az csörögne.
Azóta is többször előjött, de csak autóoályás tempónál. Viszont nem mindig.
Amit még megfigyeltem, h
- nem forulatszám, hanem sebességfüggő a dolog (kb. 100km/h -től)
- kinyomott kuplungnál is csinálja
- nem mindig folyamatos a hang, legtöbbször inkább szagatott (próbáltam, h úthibákra reagál-e, de nem úgy tűnik)
- féket nyomva elhallgat
- ha előjön, akkor általában már kb. 10km auttópályázás után jön elő
Joecee2011-06-22 12:46:35 // 115284
Okés, én elhiszem, mondták már ezt sokan.
De basszus, belenézek egy olyan autó belsejébe, és kész is az időutazás. 80-as évek...
süsnye2011-06-22 12:44:29 // 115283
szép :)
mellesleg a mergával kapcsolatban sztem igaza van .:)
Joecee2011-06-22 12:39:16 // 115282
Az a legszebb az egész történetben, hogy alapvetően szerintem, és néhány más, turbót és dízel autót/gépet látott ember szerint is alapvetően csak a turbó adja meg lassan magát. Újonnan okés, hogy majd 200.000 rongy, de bontottam 30 körül már ki lehet fogni száraz, nem lógó tengelyűt.
Kompressziómérés nélkül megállapítani, hogy gyűrűs az autó, és ezért megbontani elég nagy önbizalomra vall.
Ennyit most biztosa nem fogok rá költeni. Ha a turbócsere után is marad az olajevős gond, akkkor majd jöhet a további fejfájás, de addig egyszerre csak egy lépést.
Joecee2011-06-22 12:33:21 // 115281
kettesgolfot.... :)
Tudod, van az a dal, hogy sírni tudnék... :)
Kösz a tippet, lehet, hogy megkeresem őket a dologgal.
NaTo2011-06-22 12:30:31 // 115280
Azért ezt szeretem ám :)
300 000 ft a javítás, tehát el kell adni a kocsit! ...
De ha egy viszonylag új kocsi lenne, amit valamiért szervizelni kell, és egy rakás dolgot kicserélni, ezt az árat benyelné az ember.
de azért inkább vegyen az ember 300 ért egy másik autót, aminek kitudja mi baja lesz még?
Ha ezt ennyiért megcsináltatod, akkor annak tudatában vezethetsz, hogy ez rendben van. Ha meg veszel egy ilyen merdzsót, akkor annak tudatában vezethetsz, hogy azt mondták ez bírja majd :)
Fairlane2011-06-22 12:27:46 // 115279
Cép történet :) kettesgófot is ajánlhatott volna... :D

Afri, vagy Longman talán tud ajánlani valakit arrafelé...
Joecee2011-06-22 12:20:26 // 115278
Egyébként autószereléssel kapcsolatosan van egy sztorim, amit ezennel megosztanék veletek.
Történt, hogy lakhelyem közelében kerestem egy megbízható, jó szakit, akire rá lehetne bízni az autót.
Ajánlottak egy srácot, egyeztettünk időpontot, el is vittem hozzá az autót.
Már ott rosszul indult a dolog, hogy megkérdezte, muszáj volt-e pont ilyen autót vennem.
Aztán elmeséltem, hogy mia bajom: eszi az olajat a turbó, tömítéseket kellene cserélni (szelepdekni, olajteknő, szívósor - turbóval együtt).
A motor beindítása és bármiféle műszeres mérést nélkülözve, ránézés után jött a diagnózis:
Az olajat nem valószínű, hogy a turbó eszi - jelzem a levegőszűrőben áll az olaj - ez inkább gyűrű probléma. Ha meg kell bontani a motort, akkor az hengerfej síkba köszörülés, hengerfejpakolás, hengerfejcsavarok, gyűrűk. Ha ez meglesz, akkor utána a megemelkedett kompresszió miatt a - idézek - elkezdenek hugyozni a porlasztócsúcsok: ergo csere. Aztán jönni fog, hogy az adagoló is megadja magát. A turbót is meg kell tisztítani.
300.000 forint becsült költségnél jártunk.
Amikor azt mondtam, hogy ez így hirtelen így kicsit horror, akkor jött a válasz: el kell adni az autót.
Ok, ha már ennyire gyászos a helyzet, mi legyen, mit vegyek 3-4száz rongyból. Válasz 2: Mercedes Benz W124 - mert annak kibír 1 miliót is a motorja bontás nélkül.

Nincs az az Isten, hogy én egy olyan szartalicskába beleüljek, minden második "bodzaszedőnek" olyanja van. Meg amúgy is.

Szóval ezért is vadászom egy valóban jó, hozzáértő szerelőre.

Hát ennyi, bocs sok-sok karakterért.
Joecee2011-06-22 12:09:00 // 115277
Is.
Alapjáraton remeg, rázkódik, nyüszít a tárcsa, fordulaton a remegés eltűnik, helyette morgósabb a hangja az autónak.
Sajnos olajcsere még nem volt, de be van tervezve.
Gondolkodtam rajta, hogy garázsban magamnak megoldom, de nem tudom, aláfekve meg lehet-e oldani, vagy mindenképpen emelni kell hozzá.
Alapvetően a váltó jól dolgozik, pontos, könnyű, nem recseg. Csak ha menet közben mondjuk ha ötödikben van, és még előrébb tolom a kart, felerősödik a morgás.
NaTo2011-06-22 12:02:18 // 115276
úgyám úgyám :) A szíj azért a nagy hő miatt igen meg volt vetemedve, szerintem elfáradt, és fogta magát, oszt leszakadt. :)
de persze lehet ott még más is... este meglátjuk.
Fairlane2011-06-22 11:56:55 // 115275
Most morgás van, vagy remegés?

Ha a váltókart mozgatva változik, akkor az akár a váltóbol is jöhet. Kapcsolókörmök, difi...
Cseréltél benne olajat mostanában?
Fairlane2011-06-22 11:54:12 // 115274
Szíj nemigen szakad magától :)

Ott valami megszorult, az tépte el.
A nyik-nyak hang is a görgőre utal. Reméljük inkább ez, és nem a klímakompresszor, vagy a szervószivattyú.
De ha majd részleteiben szemrevételezitek, okosabbak leszünk :)
NaTo2011-06-22 11:40:08 // 115273
Aham, elolvastam a HSZ-t. Ha kell görgő is, akkor Bárdit hívom, és ezt fogom keresni! Köszi!!!
NaTo2011-06-22 11:36:33 // 115272
Azt honnan lehet tudni? A szíj leszakadt, ettől még lehet hogy a görgő is szar?
Joecee2011-06-22 11:33:32 // 115271
Leálláskor is megrázkódik a motor, szóval még igazad is lehet. 16 évesen már elfáradhatnak annyira.
Joecee2011-06-22 11:32:15 // 115270
Azokat kb egy éve megnézettem, és akkor elvileg azt mondták rendben. De akár az is lehet. Főleg, hogy ha rárakom a kezem a váltókarra, és menet közben (sebességben) finoman előbbre vagy hátrébb tolom kicsit, felerősödik a morgás. Sebváltó tartóbakja?

Ami a plüss ülésszetet illeti, még mindig nincs kicserélve a turbó, pedig most már nagyon durván eszi az olajat.
De ha az meglesz, és a költségvetést nem nullázom le teljesen, plusz akad még majd valahol eladó plüss ülésgarnitúra, akkor lehet, hogy ezt is megpróbálom. ;)
Fairlane2011-06-22 11:26:36 // 115269
Csak tipp, de mi van, ha kivannak a motortartó bakjaid is, és ezért erős a szíjtárcsa által keltett vibráció?

De lehet, hogy csak egy szép plüss ülésszett kéne belülre :))
Joecee2011-06-22 11:21:23 // 115268
Srácok, az elképzelhető, hogy a végét járó (folyamatosan nyüszítő) főtengely szíjtárcsa miatt remeg és morog az egész motor? Korábban mintha nem lett volna ilyen gondom, de mióta odalett, azóta mintha a motor is hangosabb lenne, és rázkódik a kasztni is jobban.
Remélem csak ebből fakad, és nem komolyabb az ok.

Ja, Eger és környékén még mindig vadásznék egy hozzáértő szerelőre, aki dízelben is otthon van. Ha ismertek ilyet, megköszönném...
Fairlane2011-06-22 11:07:35 // 115267
Csak akkor hozza be jól a linket, ha oldalanként 100db-ra és időben csökkenőre van állítva a hsz-k száma :S
Fairlane2011-06-22 11:05:21 // 115266
Igen, a 6PK azt jelenti :)

A 99613 hsz-t kéne látnod, feszítőgörgőügyileg... persze csak akkor érdekes, ha a tiedben is ez halt be
NaTo2011-06-22 10:52:03 // 115265
Ez a szíj 6 bordás?

A linken mit kéne keresnem? Csak a topikba rak be :)
Fairlane2011-06-22 10:46:03 // 115264
6PK975 szíj van ott, legalábbis a 2.5 V6ban...

Ha a feszítőgörgő kakkantott be, akkor nézd meg ezt a hozzászólást ;)
NaTo2011-06-22 10:32:13 // 115263
Azért hogy ne csak csupavígasság legyen ... 2 napja igenigen furcsa zajt hallottam a motortérből. Mint amikor egy görgő csapágyas, vagy egy kerék koszol... Nézegettük, de nem nagyon látszott, hogy mi adja. Mentem még vele pár km-t, és elkezdett erősödni a hang... aztán nyik nyik nyik nyik, és leszakadt egy szíj :) ... hosszbordásszíj, A hang elmúlt, a kormányszervómmal együtt. :))) Ennek megörültem, mert féltem, hogy valami komolyabb lesz.
Leszedtem a csüngő szíjat, és láss csodát, 6! azaz 6db borda van rajta...
A unxi meg csak 4 vagy 5 bordás szíjjakat hoz a géphez. Fura...
afri2011-06-22 10:31:02 // 115262
én a helyedben kipróbálnám EZT IS!!! hegyi-drift
afri2011-06-22 10:22:39 // 115261
carbon! :-)
NaTo2011-06-22 09:39:22 // 115260
Nadeviszont!
Júliustól ha minden sikerül, indulunk megint a hazai Drift versenyeken!
Fel kell kötni a gatyát, mert Laci nem viccel :)

addig is kedvcsinálónak:

Kunmadarasi broadside ...

Debrecen 2010 aug. Laci a füstgyáros :)
NaTo2011-06-22 09:25:23 // 115259
najó, akkor még utoljára :) Tegnap este kicsit megvilágosodtam az olajakat illetően, hála Mester kollegának. :)

Figyelem, magyarázok! :) (14 éven aluliak nagykorú felügyelete mellett...)

Mint tudjuk, az olajaknál az alkatrészek illesztési hézagjai a meghatározóak. Lehet, hogy mondjuk 110 fokon a Selenia valamilyen értéke gyengébb, mint a Castrolé. Nem ez a fontos. A fontos az, hogy a Fiat a saját motorjaihoz gyárt és tesztel olajat. A gyárban elkezdenek tesztelni, kínozni egy motort, és ahhoz igazítják az olaj paramétereit. Szerintem ez a legnagyobb érv a Selenia és a gyári olajak mellett. A gyár ismeri az illesztési hézagokat, ha ő a Seleniát kitesztelte hozzá, akkor szerintem nem érdemes más fajta olajjal kísérletezni.
Roli említette, hogy az ő motorja Seleniából eszik, a Castrolból meg alig. Ennek több oka is lehet. Legvalószínűbb az, hogy a motorja volt már felújítva, és nem ugyanazok az illesztési hézagok, ha minimálisan is, de eltérnek. Ettől nem fog tönkremenni a motor nyilván, csak egy picit másképp használja az olajat.
Egy szó, mint száz, én döntöttem. Csakis gyári olajat használok ezután. Nem baj ha többe kerül.
Longman2011-06-22 08:55:08 // 115258
Ilyet láttatok már?
Vezérmű tengely 2 bütyke is rozsdás.. De csak az egyik tengely ilyen, a 4 közül. Ez az első hengerfej felső tengelye egyébként.. A motor autóban beszerelve állt 3 éve. Tehát nem volt megbontva és semmi ilyesmi.


És a feszítőgörgő? :)
Fairlane2011-06-21 23:40:18 // 115257
... a nyugalom kicsiny szigete... :DDD
Longman2011-06-21 22:24:34 // 115256
én nem is ezt "mondtam"..
de nem értem ha magas hőmérsékleten az adatok alapján a B olaj (már nem nevesítem mert tökmindegy mi a márkája) jobb mint a Selenia, akkor hogy jutottunk vissza oda hogy nagyon nem mindegy, hogy mit rakok a motoromba, ha még sokáig szeretném használni "nagygenerál" nélkül.
Longman2011-06-21 22:21:37 // 115255
Na az pl. egy reális ár érte.. Erről a Formula3000 Kft.-ről már hallottam, elég jó árakon dolgoznak..
Buksi2011-06-21 21:47:58 // 115254
A képek alapján nem csúnya, de látni kellene élően is :-)
Buksi2011-06-21 21:45:54 // 115253
Akkor nekem is kellene ilyen jóárasított Selenia! ;-))
katbal2011-06-21 21:45:17 // 115252
Ma sikerült kicserélni a lukas olaj-visszavezető csövet. Nem is volt nagy szívás szerencsére. A friss olajjal meg mintha halkabb is lenne egy kicsit a szivattyú. Gondolom ráfért volna már egy csere korábban. Már csak egy kicsit ki kéne pucolni a motorteret és akkor olyan lenne minden, mint régen :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak