Fórum >> Típusok >> 155

G-Burt2011-08-31 18:30:28 // 117206
Én végül mágnessel és madzaggal oldottam meg a dolgot. Muszáj volt kiszednem a láncot, mert cseréltem. Nem újra, de sokkal jobb állapotban volt a donor motor lánca:) Az eredeti eléggé meg volt nyúlva...
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-31 18:28:17 // 117205
Én amikor szétszedtem a láncot, minkét végére kötöttem egy-egy madzagot. :-D
G-Burt2011-08-31 18:26:54 // 117204
Köszi! Ez eddig megvolt, én magára a lánc befűzésére lettem volna kiváncsi (ugye a főtengely nem adja föl.... párszor visszaesett a rohadék... Végül megoldottam mááágnessel:) A jelrerakást nem pont így csináltam, de sikerült az is.
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-31 18:18:52 // 117203
Ezért van az, hogy az 1.8-as elvileg jobb, mert ott 84x 80 -as a furat és a löket. A 2.0-s pedig 84x 90mm. Tehát hosszúlöketű. Csak a löket más, a furat ugyan akkora.

OFF
Ez van a 9000-es Saabokkal. Ott a 2.3-as motor a kockamotor, tehát a furat és a löket egyezik. Ugyanaz a blokk a rövid lökettel már problémás, mert abban ki szokott könyökölni a hajtókar. Pedig csak a löket más.

(Anno vettünk eladásra egy 2.0 EcoTurbo 9000-est. A motorja ki volt könyökölve. Kapott egy 2.0-s motort 2.3-asra átszerelve, a kicsi halott turbót meg egy Aero nagy turbojára cseréltük. A 150-ből így lett 230 LE...)

ON
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-31 18:09:15 // 117202
Egyáltalán nem szopás visszatenni. Visszanyomod a láncfeszítőt és úgy rögzíted. Majd először a kipuf-tengelyre teszed fel aztán a szívóra. A manual szerint az 1. hengernek a bütykei egymással háttal álljanak. A kipufogó tengelyen van egy jelölés, amit 3-4 mm-re pontosan be kell állítani. Fontos utána ráengedni a feszítőt a láncra. Majd fel kell lazítani a tengelyek lánckerekeit. Ha az 1. henger a felső holtponton van, akkor műanyag kalapáccsal jelre lehet ütögetni a két tengelyt. A szívó tengelyen 3 nagyobb csavar tartja a lánckereket, a kipufon pedig 1 nagy és egy kicsi csavar. Az utóbbi a fogaskerék lyukain át van dugva. Így bonyolult, de manual alapján én is meg tudtam csinálni.

Longman2011-08-31 18:00:51 // 117201
De komooly.. Tedd el jól.. :))
Ati772011-08-31 17:26:08 // 117200
Ez + lemaradt.
EZ
Ati772011-08-31 17:23:04 // 117199
Ez nagyon gáz, eltörni kezétlábát az ilyennek!
Merre laksz ,nem lehet ráhúzni erre a f@szra?
NaTo2011-08-31 17:03:18 // 117198
:DDD ISmerős valahonnan!!!!
Baszki teljesen gyanútlanul kezdtem nézni a videót....
nézem nézem... rendszám... GMP 653...
MIVAN???
A totalcarban az én kocsimat tesztelték? :D
Bexarok! :D
NaTo2011-08-31 16:48:54 // 117197
részvét... több oldalon is látszik? Akkor valszeg nem biciklis volt... Rohaggyon meg a parasztja!
Thomika2011-08-31 16:02:46 // 117196
Sziasztok!

Ma elég szomorú kép fogadott reggel... Valami sötét gyökér szépen összekarcolta az autó jobb hátulját. Persze semmi cetli, sem egyéb infó.... Hogy ki és mikor és hogyan.... ez örök rejtély marad :((( Az még kérdés, miből lehet helyrehozni :(

NaTo2011-08-31 13:06:00 // 117195
Sör legyen nálad! :)
Joecee2011-08-31 11:40:18 // 117194
Köszönöm a tanácsot, biztos ami biztos, megnézem azt a munkahengert délután.
RoliQ42011-08-31 11:30:37 // 117193
Van némi köze hozzá... de egyébként nem hiszem, hogy ott is kell légteleníteni,(nekem legalábbis nem kellett) ha mégis akkor a váltón található munkahengeren is van egy légtelenítő csavar.. olyan mint a féken... !
Joecee2011-08-31 10:26:30 // 117192
Ha a hétvégi féktárcsa+ betétcsere alkalmával le akarom cserélni a fékolajat is, akkor a hidraulikus kuplung miatt gáz lesz a feltöltés utáni légtelenítés, vagy semmi közük egymáshoz?
Valahol mintha azt hallottam volna, hogy a kuplungot is légteleníteni kell, arról viszont fogalmam nincs, hogyan kell.
Buksi2011-08-31 05:04:43 // 117191
Sztem nem kell nagyobbra cserélni, de azért kíváncsi leszek arra is, ha lecseréled! :-))
Buksi2011-08-31 05:03:31 // 117190
Nem rossz! :-)
G-Burt2011-08-30 22:09:29 // 117189
vezérműlánc felrakására vkinek van vmi könnyítő ötlete, vagy tényleg akkora szopás amekkora valójában?:D
G-Burt2011-08-30 22:05:23 // 117188
Gréta tele van meglepetéssel:D nem sok kellet volna ahhoz, h kifeküdjön
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-30 21:59:41 // 117187
Akkor marha nagy mázlid volt :-O
G-Burt2011-08-30 21:49:51 // 117186
én is azon akadtam fenn, h nem is zörgött túlzottan... volt olajnyomás. bár az is csoda, h még volt, 5-10 centis tömítőpaszta darabokat húztam ki az olajpumpából...
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-30 21:38:33 // 117185
Az enyém meg olyan volt, mint a traktor. :-)
Tony1552011-08-30 20:56:49 // 117184
Tegnap rendezgettem a számítógépen a dolgokat, és találtam egy időkapszulát egy V6-ról, ami azóta turbósodott:-) Ha ismeritek, bocs...
sprint832011-08-30 20:46:20 // 117183
Köszi, remélem tartós.

Hátsó fékekek köszönik jól vannak, a tárcsák mind2 oldala szép fényes fognak is rendesen, a fékerő szabályzó teszi a dolgát. Ma bal lábbal fékeztem kíváncsiságból, mert azzal csak nem érzi úgy az ember. Majdnem lefejeltem a kormányt:)) Szépen fog a fék, de a betétek fogynak előröl rendesen, porol. De fog is szépen. És még a gyári főfékhenger van, mi lesz ha nagyobbra cserélem?:))
G-Burt2011-08-30 20:46:16 // 117182
megvolt:) hengrefejen is lett kurtítva 1mm:)
G-Burt2011-08-30 20:44:56 // 117181
van km benne bőven:) az a vicc, h 4000 fölött volt hangja csak...
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-30 20:34:42 // 117180
Ha már szétborítod a motort, akkor grammozd ki a dugókat és a hajtókarokat. Minimális tuningnak lehet nevezni.
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-30 20:30:03 // 117179
Nekem is van ilyen, de te viszed a prímet :-D
szasza9112011-08-30 18:47:23 // 117178
hat ez meg hogy sikerült?
admirális2011-08-30 17:21:20 // 117177
Akkor csak Alfa Testerrel lehet? Laptoppal nem lehet kiolvasni, vagy kivillogni? 1993-as TS 8V-t kéne tudnom kiolvasni.
G-Burt2011-08-30 14:46:33 // 117176
A mai nap slágere: 9 darabos hajtókarcsapágy szett...

NaTo2011-08-30 13:49:02 // 117175
Burt, jól szétborítottad. :) Az ujjadat oda ne szorítsa a bütyköstengely! :)

Amúgy megjegyezném, hogy G kollega segített kicserélni a hátsó fékbetéteket. Pontosabban Ő csinálta :) Most már azt is tudjuk, miért kell egyszerre nyomni és csavarni... Azóta is vasalom a betéteket... már most érezhetően jobb a fékhatás.
Buksi2011-08-30 00:52:51 // 117174
Gartula, ezt nagyon leleményesen megoldottad! Kíváncsi vagyok rá mennyire lesz tartós! :-)
Hátsó fékkel mi a helyzet a fékerőszabályozó csere után? :-)
Buksi2011-08-30 00:51:45 // 117173
Írtam az oldaladra! ;-)
Buksi2011-08-30 00:50:06 // 117172
Egy hétig nem vagyok és csak 3 oldalt írtok?? :-D
G-Burt2011-08-29 22:12:20 // 117171
erre még énse számítottam... (blogot vezetem amúgy, ha valakit érdekel:)
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-29 22:03:52 // 117170
Akkor inkább semmi tömítés...
vm2011-08-29 22:02:58 // 117169
Ez már inkább...eresztés
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-29 21:59:47 // 117168
Nem semmi tömítés :-((
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-29 21:58:27 // 117167
Hali! A manual szerint az ECU melletti csatlakozón keresztül lehet kommunikálni.
Vagy kivillogtatod az ECU 8-as lábán. A villogtatót - ami egy ledből és egy kapcsolóból áll - is össze lehet rakni manual szerint.
T.a.m.a.s.2011-08-29 20:47:12 // 117166
Gondolom ezt már fejből nyomod! Köszönöm!
G-Burt2011-08-29 20:02:06 // 117165
Megoldottam az olajos a hűtővizem című rejtélyt:D a tömítés volt a ludas...

afri2011-08-29 19:50:53 // 117164
még nem tettem le a Kappáról! :-))
ha kész lesz az Alfám, akkor is eladó lesz! ... és lehet Kappa lesz utána!
Marklar1552011-08-29 17:38:52 // 117163
A hűtő rács a maszk:) Ezt most pontossan nem tudom, mert Paco hívott ma, hogy kéne neki.
Lámpa 10e/db 18e/pár :)
Embléma nem szép akadhat.
rasta1552011-08-29 17:28:15 // 117162
Szia Marklar! érdeklődnék,van-e néked 155öshöz 2első lámpád,ill jelvény-hűtőrácsod,és ha igen,mennyibe ....köszi
atesssz2011-08-29 16:56:11 // 117161
Anyósülés előtt, ahol van az ECU, ott van egy ledugózott 3 eres csatlakozó, oda tudod dugni az ALFA-TESTER-t
Marklar1552011-08-29 16:32:39 // 117160
-Lámpa feletti takaró le (ha van ilyen)
-maszk le
-mögötte 2x 13 as fejű csavar
-alul is 2 csavar a hűtőtartóhoz
-2 szélén alul vagy oda csavarták vagy maradt a csúszka
-sárvédőnél 1-1 csúszka
-műanyag dobbetéteket ki pattintani vagy csavarni
Utána csak le kell rántani.
Ez arra az esetre igaz, ha még gyári, vagy a közeli a felszerelése ;)
T.a.m.a.s.2011-08-29 16:28:52 // 117159
Szevasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Hogy jön le az első lökös? Nem akarok vele sokat szívni, így inkább megkérdem. A manual a benti gépemen van, én meg szabin vok a héten, hogy csináljam az alfát...
Marklar1552011-08-29 16:23:26 // 117158
Te hívtál tegnap emiatt?
Marklar1552011-08-29 16:13:33 // 117157
Szerinted? :)
5e
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak