Szia!
Mivel névrokon is vagy és ezt én is szenvedtem sokáig, ezért én is megmondom a magamét. :)
Nálam a motor hőmérsékelet jeladó volt a ludas.
Remélem hamar megtalálod a ludast!
Gergő-1562015-08-26 19:41:55 // 144101
Buksi2015-08-26 14:47:13 // 144100
Helyesbítenék, mert nem a hátsó ülés alatt van, hanem a csomitrató kárpitja alatt. ;-)
gergo_1552015-08-26 10:17:06 // 144099
Találtam egy oldalt ahol nagyon sok szerviz leírás volt 155höz, biztos ez is közte van de így azért egyszerűbb, köszönöm.
szasza9112015-08-26 10:12:37 // 144098
gergo_1552015-08-26 09:17:14 // 144097
Pont tegnap beszéltem egy barátommal. A levegőnél minden rendben úgy tűnik, ő is az üzemanyagszűrőket, AC-t mondott rá. Akkor megyek tovább vele.
Hát köszönöm a hosszas kifejtést.
Hát köszönöm a hosszas kifejtést.
szasza9112015-08-26 08:46:50 // 144096
Volt egyszer régen, még a szürke előtt egy piros 155q4-em. Nagyjából ez volt a hibajelenség, annyi különbséggel, hogy nálam a hiba pályán is előjött, szép, nyugis 130-140-nél elkezdett veszettül rángatni, aztán abbahagyta. Nem lett meg a hiba oka, pedig sokan kerestük sokáig. Köztük olyanok is, akik láttak már ilyet.
Ennyit lelkesítőnek... :)
Levegő, benzin, szikra szentháromság van. Eddig ok. Már csak annyi a kérdés, hogy mindig annyi van-e, amennyi kell és a vezérlő is jól tudja-e.
És aztán vannak azok a hibák, amik elvileg nem okozhatnak ilyet, aztán kiderül, hogy mégis.
Én kétféleképpen indulnék neki a továbbiaknak:
1.: az olcsóbb alkatrészeket (pl. üzemanyagszűrő) lecserélném újra, akkor is ha elsőre úgy tűnik nem ott van a hiba. A jeladók csatlakozóit, megy úgy általában a csatlakozókat szétszedném, kipucolnám, összeraknám. A fals levegőt is totál ki kellene zárni, nemtom a levegőcsövek mennyibe kerülnek, de láttunk már láthatatlan repedést.
2.: kihasználnám a közelben lévő "donort" és egyesével cserélgetnék mindent. A jeladóknál és a gyújtásnál kezdeném, beleértve a gyertyákat, gyertyakábeleket, trafót stb.
Ha a tesód is jár a saját donor kocsijával feleannyi próbaúttal megúszod a dolgot, mert ha egyszer nála kezd rángatni, akkor is meg van a ludas.
Persze már olyat is láttunk, hogy nem egy, hanem két hiba együttes állása okozza a problémat. Ez nem dupla cumi, hanem cumi a négyzeten. Ilyen ez a popszakma...
Ennyit lelkesítőnek... :)
Levegő, benzin, szikra szentháromság van. Eddig ok. Már csak annyi a kérdés, hogy mindig annyi van-e, amennyi kell és a vezérlő is jól tudja-e.
És aztán vannak azok a hibák, amik elvileg nem okozhatnak ilyet, aztán kiderül, hogy mégis.
Én kétféleképpen indulnék neki a továbbiaknak:
1.: az olcsóbb alkatrészeket (pl. üzemanyagszűrő) lecserélném újra, akkor is ha elsőre úgy tűnik nem ott van a hiba. A jeladók csatlakozóit, megy úgy általában a csatlakozókat szétszedném, kipucolnám, összeraknám. A fals levegőt is totál ki kellene zárni, nemtom a levegőcsövek mennyibe kerülnek, de láttunk már láthatatlan repedést.
2.: kihasználnám a közelben lévő "donort" és egyesével cserélgetnék mindent. A jeladóknál és a gyújtásnál kezdeném, beleértve a gyertyákat, gyertyakábeleket, trafót stb.
Ha a tesód is jár a saját donor kocsijával feleannyi próbaúttal megúszod a dolgot, mert ha egyszer nála kezd rángatni, akkor is meg van a ludas.
Persze már olyat is láttunk, hogy nem egy, hanem két hiba együttes állása okozza a problémat. Ez nem dupla cumi, hanem cumi a négyzeten. Ilyen ez a popszakma...
szasza9112015-08-26 08:46:49 // 144095
Volt egyszer régen, még a szürke előtt egy piros 155q4-em. Nagyjából ez volt a hibajelenség, annyi különbséggel, hogy nálam a hiba pályán is előjött, szép, nyugis 130-140-nél elkezdett veszettül rángatni, aztán abbahagyta. Nem lett meg a hiba oka, pedig sokan kerestük sokáig. Köztük olyanok is, akik láttak már ilyet.
Ennyit lelkesítőnek... :)
Levegő, benzin, szikra szentháromság van. Eddig ok. Már csak annyi a kérdés, hogy mindig annyi van-e, amennyi kell és a vezérlő is jól tudja-e.
És aztán vannak azok a hibák, amik elvileg nem okozhatnak ilyet, aztán kiderül, hogy mégis.
Én kétféleképpen indulnék neki a továbbiaknak:
1.: az olcsóbb alkatrészeket (pl. üzemanyagszűrő) lecserélném újra, akkor is ha elsőre úgy tűnik nem ott van a hiba. A jeladók csatlakozóit, megy úgy általában a csatlakozókat szétszedném, kipucolnám, összeraknám. A fals levegőt is totál ki kellene zárni, nemtom a levegőcsövek mennyibe kerülnek, de láttunk már láthatatlan repedést.
2.: kihasználnám a közelben lévő "donort" és egyesével cserélgetnék mindent. A jeladóknál és a gyújtásnál kezdeném, beleértve a gyertyákat, gyertyakábeleket, trafót stb.
Ha a tesód is jár a saját donor kocsijával feleannyi próbaúttal megúszod a dolgot, mert ha egyszer nála kezd rángatni, akkor is meg van a ludas.
Persze már olyat is láttunk, hogy nem egy, hanem két hiba együttes állása okozza a problémat. Ez nem dupla cumi, hanem cumi a négyzeten. Ilyen ez a popszakma...
Ennyit lelkesítőnek... :)
Levegő, benzin, szikra szentháromság van. Eddig ok. Már csak annyi a kérdés, hogy mindig annyi van-e, amennyi kell és a vezérlő is jól tudja-e.
És aztán vannak azok a hibák, amik elvileg nem okozhatnak ilyet, aztán kiderül, hogy mégis.
Én kétféleképpen indulnék neki a továbbiaknak:
1.: az olcsóbb alkatrészeket (pl. üzemanyagszűrő) lecserélném újra, akkor is ha elsőre úgy tűnik nem ott van a hiba. A jeladók csatlakozóit, megy úgy általában a csatlakozókat szétszedném, kipucolnám, összeraknám. A fals levegőt is totál ki kellene zárni, nemtom a levegőcsövek mennyibe kerülnek, de láttunk már láthatatlan repedést.
2.: kihasználnám a közelben lévő "donort" és egyesével cserélgetnék mindent. A jeladóknál és a gyújtásnál kezdeném, beleértve a gyertyákat, gyertyakábeleket, trafót stb.
Ha a tesód is jár a saját donor kocsijával feleannyi próbaúttal megúszod a dolgot, mert ha egyszer nála kezd rángatni, akkor is meg van a ludas.
Persze már olyat is láttunk, hogy nem egy, hanem két hiba együttes állása okozza a problémat. Ez nem dupla cumi, hanem cumi a négyzeten. Ilyen ez a popszakma...
VKG231!!! (156+75)2015-08-26 08:46:21 // 144094
Nekem amúgy trafóhibával pont ugyanezt csinálta de látom hogy nálad van szikra mindenhol...
Gyertyakábelek? Pipák?
Gyertyakábelek? Pipák?
indi692015-08-26 07:16:35 // 144093
szia. nem lehet ac pumpa hiba? nekem az volt szar az 55-ben. ha van másik gyorsan lehet cserélni. a hátsó ülés alatt van. üdv
gergo_1552015-08-26 00:28:43 // 144092
Szép estét!
Még mindig ezzel küzdök:
http://alfaamore.hu/tagok/10382/blog
Kérlek valaki.
Még mindig ezzel küzdök:
http://alfaamore.hu/tagok/10382/blog
Kérlek valaki.
Kazes☻2015-08-25 23:10:57 // 144090
Peeersze, mire a csővel kicsit meglazult, már a levegős is bírta... :P
;)
;)
Buksi2015-08-25 22:58:11 // 144089
Én legelőször egy jó hosszú csővel próbálkoztam. Na azzal megszenvedtem. aztán következőre már jött a légkulcs. ;-)
VKG231!!! (156+75)2015-08-25 22:16:01 // 144088
Hát kevésnek bizonyult... De mondom, a 155-ön semmi gond nem volt a csukló cseréjénél. A 145 szopatott meg. (Mint mindennel :D)
Buksi2015-08-25 22:03:14 // 144087
És hova lett? :-/
VKG231!!! (156+75)2015-08-25 21:28:22 // 144086
Volt... :(((
Buksi2015-08-25 21:21:18 // 144085
Ezért kell a légkulcs és a kompresszor. :-)
VKG231!!! (156+75)2015-08-25 20:14:41 // 144084
Na ja, feltéve ha nincs teljesen rágyógyulva... :D Anno a boxeren ketten álltunk rá a kétméteres toldásra, pedig kikalapáltuk a biztosítást rajta. :D
Az 55-ön persze simán kijött.
Ez egy jobb autó! :
:DDDD
Az 55-ön persze simán kijött.
Ez egy jobb autó! :
:DDDD
Buksi2015-08-25 18:28:46 // 144083
Kétféle lehetőség van. Az egyik, ha mindennel együtt kirántod a váltóból. A másik pedig, hogy a csavarokat oldva veszed le. Ekkor természetesen nem kell rántani és az olajat sem kell leengedni. ;-))
Kazes☻2015-08-25 18:19:00 // 144082
"Aztán egy határozott rántással kirántod a féltengelyt a váltóból." - de ott azért van 6 db csavar (képén is látható), azt ne csavarja ki még előtte?! :)
Buksi2015-08-25 18:14:13 // 144081
Bakker... minek hagytad, hogy leírjam a szerelés menetét, ha már egyszer szétszedted? :-DDD
Át lehet tenni a csuklókat egyikről a másikra, de ha azok a rosszak, akkor felesleges. :-)
Át lehet tenni a csuklókat egyikről a másikra, de ha azok a rosszak, akkor felesleges. :-)
Buksi2015-08-25 18:10:12 // 144080
Jajj, az enyém is. ;-))
Buksi2015-08-25 18:08:24 // 144078
Nos... Egy 36-os crova-val meglazítod a féltengely anyát. Persze ezt legegyszerűbben egy kompresszorral és légkulccsal lehet megoldani. Aztán lekötöd a kormányösszekötőt, majd a lengéscsillapítót. Aztán kibújtatod a féltengelyt a csonkállványból. Aztán egy határozott rántással kirántod a féltengelyt a váltóból. Persze előtte azért le kell engedni az olajat a váltóból, mert ha kirántod a féltengelyt, akkor ott kifolyik. :-)
Visszafele ugyanez fordítva. ;-)
Visszafele ugyanez fordítva. ;-)
Kazes☻2015-08-25 16:59:19 // 144077
Nekem ennyit az eredeti felújítására mondtak, de vettem Marklartól jó kis passzoló bontottat és azóta is jó még. :)
afri2015-08-25 15:31:28 // 144076
de miért akarod kicserélni a féltengelyt? Tán görbe?
Nem csak a csuklók szarok?
Fasza kedvezménnyel vmi normálisabb márkát már kapsz 10e körüli áron zsírral, új gumiharanggal, stb. :)
Nem csak a csuklók szarok?
Fasza kedvezménnyel vmi normálisabb márkát már kapsz 10e körüli áron zsírral, új gumiharanggal, stb. :)
NormaN2015-08-25 13:48:09 // 144075
(alsó van benne, a felső lett volna az új)
No, 4óra szenvedés után az eredmény: az új féltengely hosszabb, nem fér be a mostani nincs egész jó állapotban... és 2 darab csavar fogta.
Kérdés: a kettőből lehet valahogyan csinálni egy működőt ? voltam egy féltengelyes műhelyben Csepelen, 15-20ezer forintért összekovácsolják, ennyiért újat kapok ?
Valakinek valami tipp ?
VKG231!!! (156+75)2015-08-24 21:57:30 // 144074
(Oké, az "Alfa döntött úgy". Ja én meg azért állok meg a piros lámpánál mert az a kedvenc színem nem?)
VKG231!!! (156+75)2015-08-24 21:56:34 // 144073
A lényeg úgyis az, hogy már akkor kész volt a 3.2 24V, de a fiat nem engedte gyártásba, mert simán verte volna a 348 TB-t...
Spoiler OFF.
Vagy mit kell ilyenkor mondani :DDD
Spoiler OFF.
Vagy mit kell ilyenkor mondani :DDD
Fairlane2015-08-24 21:54:40 // 144072
Na ezt meghagyom holnap munkaidőre... ;)
Fairlane2015-08-24 21:52:55 // 144071
Jó vételnek tűnik, mozduljon rá aki teheti! :)
VKG231!!! (156+75)2015-08-24 21:47:30 // 144070
NormaN2015-08-24 21:34:27 // 144069
Megoldodott ketto csati kimozdult :)
NormaN2015-08-24 21:31:09 // 144068
Kicsereltem 8darab rizs szem izzot a muszerfalban a volt es a watt szamuk egyezzik. Voltak holtterek ahol nagyon nem lattam pl. Uzemanyag. Most a 8darab kicserelesevel ott vagyok h a visszajelzo lampak felvillanak indexem van minden oke egyedul hattervilagitasom nincs ??? Mi tortent itt ? :)
GT Ɨ|ѯ2015-08-24 20:15:39 // 144067
hátsó szárny újonan gombokért?:-)
Zsoltikj ૐ2015-08-24 20:14:16 // 144066
ha van 36-os dugókulcsod, olyan ami ne tekeredik meg a féltengelyanya lazításakor akkor nyugodtan nekifoghatsz, 1/2 coll-ossal meg sem tudtam mozdítani meg is csavartam kicsit a rövid toldószárat, de a 3/4 coll-os gond nélkül megindította :)
gergo_1552015-08-24 19:35:02 // 144065
Na sziasztok,
Gyertyákat egyenként megnéztem, szépek mindenhol van szikra. ismét leszedtem és kitakarítottam: lmm, alapjárati motor, kettő közti csövet, az ide bemenő csöveket.
Az fordulatszám ugrálása alapjáraton fent áll, és a menet közbeni néhai rántás is.
Mivel próbálkozzak még?
Köszike :)
Gyertyákat egyenként megnéztem, szépek mindenhol van szikra. ismét leszedtem és kitakarítottam: lmm, alapjárati motor, kettő közti csövet, az ide bemenő csöveket.
Az fordulatszám ugrálása alapjáraton fent áll, és a menet közbeni néhai rántás is.
Mivel próbálkozzak még?
Köszike :)
Forró2015-08-24 18:45:55 // 144064
Erre én is kíváncsi vagyok, de hagyd ki belőle az 55 tervezőgárdájának, vagy ez előző ekecs tulajok felmenőinek szerelés közbeni emlegetésének helyét és idejét, mert akkor sok oldal lesz. :D
Buksi2015-08-24 17:53:03 // 144062
Mondjuk jah. :-DDD
Buksi2015-08-24 17:52:36 // 144061
Simán, nincs benne semmi ördöngősség. :-)
Ha gondolod leírom a menetét. ;-))
Ha gondolod leírom a menetét. ;-))
Forró2015-08-24 14:25:08 // 144060
Persze tapasztaltaknak ez felesleges, így mi lenne benne az izgalom :D
NormaN2015-08-24 13:08:41 // 144059
ó meg is válaszoltad a kérdést :) köszönöm. Nem veszem el az autószerelők munkáját ;)
Alfás Theo2015-08-24 12:38:29 // 144058
Én anno bevállaltam. 6 óra kényelmes meló, nyakig koszos és zsíros lettem.
A Jobbost már szerelőm csinálta + néhány apróságot, 5ezerért. Ennyit bőven megért nekem.
Azóta sem tettem semmi ilyen perverz dolgoz! 8)
A Jobbost már szerelőm csinálta + néhány apróságot, 5ezerért. Ennyit bőven megért nekem.
Azóta sem tettem semmi ilyen perverz dolgoz! 8)
NormaN2015-08-24 12:30:48 // 144057
vezetőoldali féltengely cserét "amatőrként" bemerjek vállalni vagy inkább bízzam szakemberre ?
Buksi2015-08-24 07:20:12 // 144056
Igen, lehet ez is egy megoldás. :D
gergo_1552015-08-23 22:37:29 // 144055
Holnap ránézek köszönöm :)
Forró2015-08-23 22:20:40 // 144054
De lehet előbb nem ártana lekapni az akkusarut és akkor nem szikrázik. ;)
Forró2015-08-23 22:16:48 // 144053
Pontosan. Bármi, bárhol, bármikor. ;)