Már írtam e témában a blogomban. Sokmindent néztem már... SZVSZ a belső szenzor nem az elromlós fajta. A ventillátora viszont simán elkoszolódhat és "megáll". Bár szerintem nem ez okozza a problémádat.
Az Alfistin többen írták, hogy szerintük lehet vmi konstrukciós hiba a panelben, mert ha nem _pontosan_ olyan izzók kerülnek bele, mint gyárilag, akkor elkezd hülyeségeket csinálni. Ez elék furcsán hangzik, nem is nagyon hiszem, de ott ezt írták. (Nálad pedig van kiégett izzó, ahogy írod.)
Azt, hogy a motorok döglenének be, kétlem. Nálam is hülyül a fűtés, de mindkét motor volt már kiszedve és ellenőrizve: semmi bajuk. Valaki írt még egy tippet: ha az autórádió hátul megnyomja a "fűtésdobozt", akkor szorulni fog az egyik lapát és ez okozhat "bootoláskor" galibát.
GTPeti2011-11-27 14:23:40 // 124590
mreni2011-11-27 14:00:45 // 124589
mondjuk sokkal egyszerűbb járó motornál légteleníteni! :)
Zselé2011-11-27 13:54:41 // 124587
Az azért elég sok szerintem... ugyanolyan motorunk van ha jól látom, én mindig 6-7 között járok városba, télen-nyáron, és az enyém is java részt hidegen jár, mivel 5km-re dolgozom, és pár km-es körzetbe mozgok csak napközbe... Egyszer evett nekem pont 9-et, minden előzmény nélkül, mivel paranoiás vagyok és összeesküvés elméleteket gyártok, rögtön a benzinkútra fogtam, hogy felütik valamivel újabban a gázolajat (mivel ha drága a diesel, jobb azt eladni még a tartálykocsiból, csak aztán el kell számolni...), nem tudom mi az igazság, de nem mentem oda többet, és maradtam a 6,5-ös átlagnál.. esetleg próbálj ki egy másik kutat, ha ott is ennyit iszik, az szerintem nem egészen normális..
Zselé2011-11-27 13:49:09 // 124586
Te már megnézted ezt, amit Bgabor mondott? Amúgy néha a szellőzés irányítása sincs a helyzet magaslatán, ott meg hallottam, hogy valami motorok tudnak elkopni, amik irányítják lábra, szélvédőre, stb... Jó kis meló lesz ez, hidegben nincs sok kedvem hozzá, melegben meg már nem kell a fűtés... :DD
Zselé2011-11-27 13:45:44 // 124585
Na ezt meg fogom nézni, úgyis szét akartam már kapni, mert a középső tekerőnek nem jó a világítása..
aranytl2011-11-27 13:45:12 // 124584
Nem világos, hogy a hűtőt a felső csövén történő feltöltése miért egyszerűbb a légtelenítő csavar használatánál. Amikor visszarakod a csövet a helyére, ömlik belőle a fagyálló, amíg rá nem húzod teljesen a termosztátra.
A légtelenítés 2 perc alatt megvan, és a motort be sem kell indítani hozzá, a fagyállóvesztés is minimális és nem folyik rá semmire.
A légtelenítés 2 perc alatt megvan, és a motort be sem kell indítani hozzá, a fagyállóvesztés is minimális és nem folyik rá semmire.
GTPeti2011-11-27 13:29:16 // 124583
Üdv a klubban! :)
Kócosw2011-11-27 12:48:24 // 124582
megis mondtad magadnak a välaszt..az en 2.4-em 10 liter körül eszeget most hogy 4 kilometerre järok vele dolgozni...
krysee2011-11-27 12:44:55 // 124581
sziasztok!
ne e tudja valaki megmondani hogy miért eszik az 1.9 jtd 156osom 9 litert 100 kilométeren?
tény hogy városba használom mostanság és az is tény hogy 7 kilométerre van a munkahelyem és vele járok dolgozni . sajnos nem melegszik be a motor mig odaérek. de szerintem ez nem okozhat 9 litere fogyasztást amikor nyáron 6 literrel szoktam eljárni!
segitsetek mert megőrölök tőle :)
ne e tudja valaki megmondani hogy miért eszik az 1.9 jtd 156osom 9 litert 100 kilométeren?
tény hogy városba használom mostanság és az is tény hogy 7 kilométerre van a munkahelyem és vele járok dolgozni . sajnos nem melegszik be a motor mig odaérek. de szerintem ez nem okozhat 9 litere fogyasztást amikor nyáron 6 literrel szoktam eljárni!
segitsetek mert megőrölök tőle :)
156er2011-11-27 09:44:59 // 124580
az enyém is hasonlót produkál... akármire állítom hideget fúj,csak ha rátekerem maxra akkor fúj forró levegőt, ha akár csak egy kattanásnyit visszaveszem máris átvált hidegre. olyan mintha azt hinné, hogy nagyon meleg van az utastérben. mindezt mindegy, hogy automatan van vagy 1.2.3.4-esben!
dfg (Tanárúr)2011-11-27 09:12:47 // 124579
a hűtő alsó csövén leengeded. aztán visszarakod a csövet.
ezután a termostatról leveszed a hűtő felső csövet, és azon keresztül feltöltöd a hűtő felé a rendszert. a fűtés legyen nyitva. mindenhová eljut a víz, és így nem kell baszakodni a légtelenítéssel. bár ha simán a tartályon keresztül töltöd fel, akkor is légteleníti magát, csak akkor után kell töltögetni.
ezután a termostatról leveszed a hűtő felső csövet, és azon keresztül feltöltöd a hűtő felé a rendszert. a fűtés legyen nyitva. mindenhová eljut a víz, és így nem kell baszakodni a légtelenítéssel. bár ha simán a tartályon keresztül töltöd fel, akkor is légteleníti magát, csak akkor után kell töltögetni.
Bgabor2011-11-27 08:10:54 // 124578
Lehet hogy a hőmérséklet érzékelő halt be. Ki kellene mérni ,a középkonzolon a fűtésszabályzó gombok alatt van,a burkolat alatt .
Zselé2011-11-27 02:02:09 // 124577
Fura dologra lettem ma figyelmes... meghülyült a fűtésem! 21 fokra állítva (facelift előtti félautomata klímás) néha nem fűt jól, csak "mintha" meleget fújna... régebben megoldottam azzal, hogy kitekertem max melegre a fűtést, majd visszább, és jó is volt, de most nem volt változás, ugyanazt a semmit fújta meleg állásban is... viszont ha auto állásba teszem, elkezdi fújni a dög meleg levegőt az arcomba, és a vízhőfok is csökken... utána (mivel ez nem túl élvezetes) visszatettem 21 fokra, szépen tartotta is a meleget, bár néha egy-egy hidegfrontot kapott az arcom... mi lehet ez a hiba??
aranytl2011-11-26 23:41:05 // 124576
Ahogyan én csináltam:
A folyadék leengedése legegyszerűbben úgy lehetséges, ha a hűtő alsó csövét lehúzod a hűtőről. Előtte célszerű levenni az alsó műanyag burkolatot és alátenni egy lavrot vagy nagy tálcát. Az alsó csőcsatlakozás megbontásához erősen be kell nyomni az alsó és felső pöcköt és közben le kell húzni a hűtőről.
Amikor kifolyt szárazra kell törölni a csatlakozó részeket és összerakás előtt célszerű ipari vazelinnel bekenni a gumigyűrűt egy esetleges szivárgást megelőzendő.
Feltöltés után TS motornál fontos a légtelenítés. Ehhez kell egy széles fejű, de rövid szárú csavarhúzó, egy kevés papírtörlő vagy rongydarab amit a légtelenítő csavar alá helyezel, hogy felszívja a kifolyó folyadékot. Az első kicsavarásnál hallani fogod, hogy szuszog levegő és látod amint a folyadék szintje a kiegyenlítő tartályban csökken (kb. fél liter). Amikor már csöpög a fagyálló a csavarnál, elzárod. Utána töltesz max-ig.
Ezután a jobb kezeddel összeszorítod a termosztátról jövő nagy csövet, majd a bal kezedben lévő csavarhúzóval nyitsz a légtelenítő csavaron. Kevés folyadék megjelenik, elzárod, jobb kézzel csövet elengeded (fontos a sorrend). Ezt megismételed 2-3x és kész is vagy. A maradék levegő elenyésző, menet közben kimegy a rendszerből.
Sok sikert a művelethez.
A folyadék leengedése legegyszerűbben úgy lehetséges, ha a hűtő alsó csövét lehúzod a hűtőről. Előtte célszerű levenni az alsó műanyag burkolatot és alátenni egy lavrot vagy nagy tálcát. Az alsó csőcsatlakozás megbontásához erősen be kell nyomni az alsó és felső pöcköt és közben le kell húzni a hűtőről.
Amikor kifolyt szárazra kell törölni a csatlakozó részeket és összerakás előtt célszerű ipari vazelinnel bekenni a gumigyűrűt egy esetleges szivárgást megelőzendő.
Feltöltés után TS motornál fontos a légtelenítés. Ehhez kell egy széles fejű, de rövid szárú csavarhúzó, egy kevés papírtörlő vagy rongydarab amit a légtelenítő csavar alá helyezel, hogy felszívja a kifolyó folyadékot. Az első kicsavarásnál hallani fogod, hogy szuszog levegő és látod amint a folyadék szintje a kiegyenlítő tartályban csökken (kb. fél liter). Amikor már csöpög a fagyálló a csavarnál, elzárod. Utána töltesz max-ig.
Ezután a jobb kezeddel összeszorítod a termosztátról jövő nagy csövet, majd a bal kezedben lévő csavarhúzóval nyitsz a légtelenítő csavaron. Kevés folyadék megjelenik, elzárod, jobb kézzel csövet elengeded (fontos a sorrend). Ezt megismételed 2-3x és kész is vagy. A maradék levegő elenyésző, menet közben kimegy a rendszerből.
Sok sikert a művelethez.
szasza(SW)2011-11-26 21:38:45 // 124575
Mert te szereted tekergetni:)Én nem szoktam:)
Poló2011-11-26 21:37:35 // 124574
Akkor minek van a hűtőn légtelenítőcsavar?
szasza(SW)2011-11-26 21:36:36 // 124573
Fűtést ad rá,hogy nyitva legyen a belső kőr is.
szasza(SW)2011-11-26 21:35:28 // 124572
Szerintem semmi extra.A hűtőre menő alsó csövet megbontod ,ott leengeded.Utána feltöltöd kicsit max fölé.Járatod és légteleníti magát.
Frank156Rosso2011-11-26 21:17:52 // 124571
Cartársak!
Nagyon szépen szeretnélek megkérni benneteket, hogy adjatok valami leírást, hogyan kell okosan cserélni hűtőfolyadékot a vasban? Többféle módszert olvastam, lővésem sincs, hogy melyik helytálló.
Biztos vagyok, hogy valamelyikőnk blogjában ott van, de a veszett guglival nem tudom megtalálni a francnak se :S
nagyon köszönöm előre is!
Nagyon szépen szeretnélek megkérni benneteket, hogy adjatok valami leírást, hogyan kell okosan cserélni hűtőfolyadékot a vasban? Többféle módszert olvastam, lővésem sincs, hogy melyik helytálló.
Biztos vagyok, hogy valamelyikőnk blogjában ott van, de a veszett guglival nem tudom megtalálni a francnak se :S
nagyon köszönöm előre is!
Liquid2011-11-26 20:16:49 // 124570
én még azokat is lelőném, akik az eget világítják azért mert 3 zsák búza van a csomagtartóban és baxnak utánaállítani, vagy azért mert kiégett az egyik, vagy csak mert szarul van beállítva
GTPeti2011-11-26 17:26:05 // 124569
Megértelek.Ebben a remek közhangulatban a rendőr urak is ilyesmikkel vigasztalódnak...
Zselé2011-11-26 17:06:42 // 124568
Sajnos igen, de már kezdem megszokni... nincs kedvem a xenonnal járó stresszeléshez.. :S
Esetleg majd kipróbálok valami növelt fényerejű izzót, GE sportlightról például jókat hallottam..
Esetleg majd kipróbálok valami növelt fényerejű izzót, GE sportlightról például jókat hallottam..
boli1112011-11-26 16:12:44 // 124567
Csavarhúzóval oldottam meg. :) De sikerült.
Köszi a tanácsot
Köszi a tanácsot
mreni2011-11-26 16:12:11 // 124566
legutóbb Tungsram Mega Light Ultra-t vettem,szerintem nem rossz
boli1112011-11-26 16:07:03 // 124565
Ciao!
5l olajat 10e körül meg lehet kapni, de a többinek nem tudom a pontos árát.
Szerintem Csöri-t kérdezd meg. Ő megmondja a pontosan.
5l olajat 10e körül meg lehet kapni, de a többinek nem tudom a pontos árát.
Szerintem Csöri-t kérdezd meg. Ő megmondja a pontosan.
zalan2011-11-26 16:05:38 // 124564
szarul irtam ugy akartam h az eddig hasznalt h7-ek csórik voltak. édesapám vett valamit jó multkor volt 4500 ft az egy pár egy hétig bírta, ezért félek a nagyobb beruházástól, hgy csak kidobom az ablakon ...
GTPeti2011-11-26 16:04:43 // 124563
(...és mint Reni írta, egy valódi xenonnal nem érnek fel.)
GTPeti2011-11-26 16:04:03 // 124562
Philips GT150, illetve a legújabb izzójuk. Ezek jók, de nem olcsók!
mreni2011-11-26 16:02:34 // 124561
mindegyik H7,ez a foglalata
zalan2011-11-26 16:01:11 // 124560
én akarok igen valami jobb után kajtatok ... eddig osramot akartam venni de valamelyik fórumban lefikaztak de ha van valami jó ötlet mondjatok nektek mi vált be mert h7 az igen csórias este ...
mreni2011-11-26 15:24:46 // 124559
én sem a xenonnal... :)
GTPeti2011-11-26 15:16:11 // 124558
A 156 MK1 lámpája sima izzóval nem egy nagy eresztés. :(
Zselé2011-11-26 15:14:25 // 124557
Nekem az Alfa előtt egy új Bravom volt, projektoros lámpával. Abba semmit se láttam a halogénnel, a xenonnal már igen, nem is vakítottam senkit, egyszer se villogtak... Rendőr se kötött bele, de az NKH-tól biztos kaptam volna..
Az Alfába maradtam a halogénnél, de így meg feljebb kell állítani, hogy lássak valamit éjszaka, ha nincs közvilágítás, így már volt is aki villogott.. Mit csináljak vele, jogilag én most vagyok korrekt, őt vakítom, én meg látok... (persze azért odafigyelek, hogy ne világítsak sose az égbe, csak annyira lássak, amennyire kell...)
Aztán jönnek szembe gyári xenonos autók, főleg terepjárók, teljesen elvakítanak...nameg egy-két tuning autó is lehet ilyen, ez igaz...
Szerintem ennyi kellene a legális xenonhoz, mert egyébként egy nagyon jó dolog:
Plexis, projektoros lámpatest. Pont. Esetleg egy lámpa mosó, de értelmes ember úgyis takarítja a lámpát, mer különben nem lát jól... Meg annyi morál, hogy ne akarjon senki a kelleténél többet látni a más kárára...
Annyi a gond, hogy nálunk ezeket a szabályozásokat olyanok hozzák, akik szerintem nem is közlekednek, vagy a sofőrjük vezet... :D
Az Alfába maradtam a halogénnél, de így meg feljebb kell állítani, hogy lássak valamit éjszaka, ha nincs közvilágítás, így már volt is aki villogott.. Mit csináljak vele, jogilag én most vagyok korrekt, őt vakítom, én meg látok... (persze azért odafigyelek, hogy ne világítsak sose az égbe, csak annyira lássak, amennyire kell...)
Aztán jönnek szembe gyári xenonos autók, főleg terepjárók, teljesen elvakítanak...nameg egy-két tuning autó is lehet ilyen, ez igaz...
Szerintem ennyi kellene a legális xenonhoz, mert egyébként egy nagyon jó dolog:
Plexis, projektoros lámpatest. Pont. Esetleg egy lámpa mosó, de értelmes ember úgyis takarítja a lámpát, mer különben nem lát jól... Meg annyi morál, hogy ne akarjon senki a kelleténél többet látni a más kárára...
Annyi a gond, hogy nálunk ezeket a szabályozásokat olyanok hozzák, akik szerintem nem is közlekednek, vagy a sofőrjük vezet... :D
Roll19832011-11-26 15:13:46 // 124556
Nem én akartam izzót cserélni, hanem zalan. :)
Roll19832011-11-26 15:12:15 // 124555
Egyébként egy rosszul beállított lámpa nem csak szemből tud zavaró lenni. Nemrég egy Buzuki jött mögöttem este, amiben valami tákolmány lámpa világított, és a tükreimen keresztül tökéletesen vakított a kékes fénye. Hátsó ködfényszóró felkapcsolásával ajándékoztam meg.
GTPeti2011-11-26 15:11:43 // 124554
Mit szólnál egy bilux izzóhoz? :)
Roll19832011-11-26 15:09:18 // 124553
Elhiszem, de nem is vakítok meg vele senkit. ;)
mreni2011-11-26 15:04:02 // 124552
így van,de ilyen itt nem lesz sajnos...
GTPeti2011-11-26 15:01:39 // 124551
Én is így látom.
Felőlem az út szélén is mérhetnék (szervízekben használt műszerrel), hogy vakítanak-e a lámpák. Ha igen: Első esetben figyelmeztetés és azonnali beállítás. (Ha nem beállítható, akkor tréler.) Második esetben 100eFt bírság. Harmadik esetben vizsga.
Picit rugalmasabban és pozitívabban kéne az innovációkhoz viszonyulni.
Felőlem az út szélén is mérhetnék (szervízekben használt műszerrel), hogy vakítanak-e a lámpák. Ha igen: Első esetben figyelmeztetés és azonnali beállítás. (Ha nem beállítható, akkor tréler.) Második esetben 100eFt bírság. Harmadik esetben vizsga.
Picit rugalmasabban és pozitívabban kéne az innovációkhoz viszonyulni.
mreni2011-11-26 14:58:44 // 124550
a "márkás" izzó meg sehol nincs egy xenonhoz képest....
mreni2011-11-26 14:58:11 // 124549
engem ugyanúgy zavar a halogén is... normális minőségű szettet kell,jó állapotú(lehetőleg projektorba) beszerelni,jól beállítani és hidd el,nem fog vakítani.
GTPeti2011-11-26 14:56:37 // 124548
Én egy picit továbbmentem.
Roll19832011-11-26 14:52:10 // 124547
Semmi felelősségről nem beszéltem, az mondtam, hogy minden olyan nyomorultat lelőnék, aki utólag befaragta a xenon-t és ezzel megvakítja a vele szemben közlekedőt.
Téged nem zavar, ha egy ilyen jön veled szemben?
Téged nem zavar, ha egy ilyen jön veled szemben?
GTPeti2011-11-26 14:45:43 // 124546
"Elég, ha megpakolják a csomagtartót."
A vezető felelőssége, hogy megfelelő helyre világítson a lámpa. Ha nem így van, övé minden felelősség. (Tudtommal min. 10 éve előírás halogénes autóknál a belső állítás lehetősége.)
A vezető felelőssége, hogy megfelelő helyre világítson a lámpa. Ha nem így van, övé minden felelősség. (Tudtommal min. 10 éve előírás halogénes autóknál a belső állítás lehetősége.)
Roll19832011-11-26 14:42:12 // 124545
Amíg nem vakít el, nem zavar a xenon. De az utólagos xenonok, amik fixen be vannak rakva, azok minden helyzetben nem tudnak jó helyre világítani. Elég, ha megpakolják a csomagtartót. A xenon akkor az igazi, ha automatán állítja a magasságot. Persze ez csak az én véleményem.
Roll19832011-11-26 14:38:41 // 124544
Vegyél márkás H7-et. (tungsram, osram...)
GTPeti2011-11-26 14:21:50 // 124543
És azokat, akiknek normálisan be van állítva a lámpája?
GTPeti2011-11-26 14:21:49 // 124542
És azokat, akiknek normálisan be van állítva a lámpája?
zalan2011-11-26 14:17:08 // 124541
:D:D:D:D kedved barátom mondj egy fasza h7-es izzót és kussolok :)