Fórum >> Típusok >> 156

speer2016-12-10 09:13:31 // 152092
Sziasztok, nem ég a sóher lámpa,az üzemanyag jelzőn. Nehéz cserélni,milyen izzó,kell forrasztás?
Poló2016-12-10 07:10:12 // 152091
Költségeimnél látszik, hogy 66,68 liter a rekordom. 64-65 liter volt többször is.
Liquid2016-12-09 21:22:41 // 152090
Én egyszer tankoltam 64l-t a 156-ba, az óra sajnos nem mindig teljesen pontos.
Szal elvben lehetséges :)
k1vsol2016-12-09 21:07:23 // 152089
Szerintetek, belemehet a 63 literes tankjába úgy 64 liter a kicsikébe, hogy még egy picit a piros vonal felett volt a mutató?
Levee156SW2016-12-09 01:48:19 // 152088
Amikor a legtobbet mutatja (nyilvan ugy van megtervezve is,hogy mikor kezd meghalni,lefele csaljon).

Egy-ket ilyen" benzintermelos" utam mar nekem is volt az also negyed kornyeken-jobbara a napikm szamlalot hasznalom hatotavbecsleshez, meg mindig tele tankolok,aztan igy elmegy a dolog.:)
Piritu - 1.000.0002016-12-08 22:24:40 // 152087
Szerintem ilyen volt anno nekem is a kocsihoz. A 16V nincs benne, csak a JTD.
Rizzo2016-12-08 22:09:29 // 152086
Olvasd az előző hozzászólást.
Rizzo2016-12-08 22:07:57 // 152085
Itt van a kezelési könyv magyarul .A klíma és az infocenter leírása.Oldalanként fényképezte le valaki egyszer.
Alfa 156 kezelési könyv 2002-2005
ystuc2016-12-08 20:25:55 // 152084
Szerintem a hossza ugyanaz. A rugó rövidebb és erősebb.
blackbird002016-12-08 19:41:39 // 152083
Ezt én sem értem, mert elől a csillapítása is ua. Legalább is kézzel nyomkodva nem éreztem különbséget.
berobbantam2016-12-08 19:21:21 // 152082
Sziasztok
Hátsó kerék csapágy cserénél az ABS jeladót ki kell venni,vagy le jön tőlle az agy?
krisz.v2016-12-08 19:06:47 // 152081
A hosszait nem tudom, de a csillapítása biztos más a sportcsomagosnak elől, hátul, mint a normálnak.
Pecek1562016-12-08 04:54:37 // 152079
Kösz az infót a könyvről! Nekem is német nyelvű de szerencsére tesóm lehet le tudja fordítani. Ha meg lessz vele megosztom nektek is.
Béci Ɨ|ѯ2016-12-07 22:13:19 // 152078
Köszi. De azt nem értem, hogy miért csak hátul más.
Piritu - 1.000.0002016-12-07 20:10:08 // 152077
Azt nem tudom, arra emlékszem, hogy ami nekem volt a kocsihoz, abban nem volt 16V-s diesel motor.
blackbird002016-12-07 19:50:49 // 152076
Szia!

Én cseréltem sportot normálra. A rugókat elől-hátul cseréltem, a lengéscsillapítót csak hátul kellett, az elsők egyformák. A hátsóknál a normál szára hosszabb, ami fontos a megfelelő hasmagasság miatt.
PistaFR2016-12-07 19:47:34 // 152075
A csak belső fl-hez még volt, nem?
Béci Ɨ|ѯ2016-12-07 19:12:58 // 152074
Köszi! És miben más? Rövidebb is, vagy csak keményebb?
rain91x2016-12-07 18:40:23 // 152073
Sziasztok

Állok ki a garázsból, de nem igen akart megmozdulni az autó akkor, amikor vártam. Nagyon fent fog a kuplung. Hétfőn mentem vele akkor semmi baj nem volt vele.

Mi szokott ilyenkor rossz lenni, és ajánlott e elindulni vele, vagy csak a szervizig?

Köszönöm.
krisz.v2016-12-07 17:59:58 // 152072
Más a lengéscsillapító is.
gazsilaszloo2016-12-07 17:31:34 // 152071
miben mutatkozik a "sport csomag" a 156-nál?
Piritu - 1.000.0002016-12-07 16:53:43 // 152070
Szerintem nem nagyon fogsz találni. Az én 156SW-n az utolsó 5 újonnan eladott közt volt Mo-n, de nekem se tudtak adni az autóhoz. Egyszerűen nem lett lefordítva :-(
Végül is német nyelvűt vettem kint.
Alfás Theo2016-12-07 13:04:03 // 152069
Ez én elgondolásom, semmi utána olvasást, műszaki háttér információt nem tartalmaz:

Gyári sportfutóműves sw-men az előző tulaj cserélt lengéscsillapítókat. Monro reflex-et.
nekem nem jött be az aszfalton húzott has, veserázás, vettem gyári normál új rugókat, cseréltem őket. A kocsi hasmagasság beállt az eredetire. Szerintem nincs jelentő különbség a sport és a normál lengéscsillapító között. Talán a gólyaláb íves része picit közelebb került a lengéscsillapító szárához, de lehet, hogy ez a monroe vastagabb szára okozza. (Sima gyári értékre állították a futóművet a beállításkor.)
Ami tény, hogy elearnben, katalógusokban külön OE számon fut a két lengéscsillapító, de külsőre nem vettem észre a különbségeket, lehet, hogy a csillapításában más.
Kirialfa2016-12-07 11:54:20 // 152068
Linket is rakhattam volna... : http://www.alfaamore.hu/tagok/cgo/autok/3320/blog/2532
Kirialfa2016-12-07 11:50:56 // 152067
Szia! nekem még annyi ötletem van, hogy a az immobiliser-nek van egy reléje, ami szokott ilyen problémát okozni. Itt a fórumon cgo nicknéven megtalálod az illetőt, akinek a blogjában le van írva minden. Nekünk egy 146-on is volt ilyen hiba, szerviz után persze...
Ngynrbrt2016-12-07 11:07:05 // 152066
Na az engem is érdekelne :D
Pecek1562016-12-07 11:02:55 // 152065
Sziasztok! Magyar kézikönyvet keresnék 156 1.9 jtd-hez (16 v) és faceliftes belső.
Konkrétan a közép konzolon lévő hűtés,fütés funkciók érdekelnének mert most csak találgatok hogy pontosan mi mit csinál.
Előre is köszi!
Béci Ɨ|ѯ2016-12-05 14:14:03 // 152064
Uraim, próbáltam keresgélni itt is és máshol is, de nem találtam rá egyértelmű választ. A gyárilag sportcsomagos 156-nál (ami elvileg 2 cm-t ültetve van) megegyezik a lengéscsillapító a normál verzióval, vagy a rugó mellett az is más?
Béci Ɨ|ѯ2016-12-05 14:10:20 // 152063
Valsz. letiltott az immo. Kérdezd meg, hogy ahhoz hozzányúltak-e, amikor szétbontották a kormányt.
JulesTS2016-12-05 08:52:16 // 152062
Ilyet olyankor tud csinálni, ha a PCV szelep zárt állapotban meg van szorulva, vagy az az ág le van dugózva. Úgy gázelvételkor a másik ágon tele tudja köpni a pillangószelep előtti részt.
Liquid2016-12-04 21:56:41 // 152061
gondolom a "kartergáz" csövön keresztül szívja, meg kellene nézni jobban, mindenesetre rosszul hangzik
MEO2016-12-04 21:42:44 // 152060
Sziasztok! 156 1.6 Ts motorral kapcsolatba kérem ki a véleményeteket. .... A légtömegmérő motorolaj permetben ázik, a szívócső aljában pedig szinte "patakban folyik a motorolaj".Mi lehet ennek az okozója?
Roll19832016-12-04 21:19:33 // 152059
Köszi, ez nem jó hír! :(
enzo2016-12-04 16:56:21 // 152058
Nem igazán. A napellenzőben van egy rugó, ott ahová bedugod a műanyag csapot. Na az van eltörve!
Roll19832016-12-04 16:51:30 // 152057
Sziasztok!

Egyik nap úgy jártam, hogy egy reccsenés után lifegett a napellenzőm. Ma leszedtem és megnéztem, de ránézésre úgy látom, hogy nem tört el benne semmi, csak valami ragasztószerű anyag engedett el. Jól gondolom én ezt?

Piritu - 1.000.0002016-12-04 12:01:12 // 152056
Majd akkor, ha lesz benne új jeladó. 18 év után a Spideremben is elkopott a benne lévő ellenálláspálya és gyakorlatilag annyit.mutatott amennyit akart.
k1vsol2016-12-04 11:50:01 // 152055
Ez az üzemanyag szint mérő teljesen kiakaszt. Ma reggel elindultam itthonról negyed tank felett a mutató egy kicsivel, megyek 14 km-t és már alá ment. Oké. Vissza 14 km és már félúton van az utolsó vonal és a negyed tank között... Full egyenes helyen áll, 1 óra állás után kimegyek, gyújtás rá, negyed fölé a mutató. Most akkor mikor mutatja a valós értéket??
Renny2016-12-04 10:48:04 // 152054
Sziasztok!

Nagy filózások után, úgy gondoltam megosztom veletek, hogy mit is tettek a mi kis alfánk ellen.

2016. szeptember végén járt le a műszaki róla, úgy gondoltunk, hogy készíttessük fel rá, hiszen mi is érzékeltünk rajta pár olyan dolgot, amit csinálni kell. Október 10-én elvittük szervizbe, és megjegyzem, hogy a kocsi még a mai napig ott van. Cserélték rajta a kormányművet, + emellett még szilent, gumiharang, hűtő(bár hozzá teszem májusban volt beletéve egy vacsi új, állítólag valahol szivárgott belőle a víz,így kicserélték), + még egyéb kisebb dolog, pár nap cseszegetés után, nagy nehezen szóltak, hogy dec. 2-re kész lesz a kocsi, nagyon örültünk a hírnek, hiszen rettenetesen hiányoljuk/tuk.

Erre November 30.-án telefonálnak,hogy nem indul be, kérdeztük, hogy az hogy lehet, hiszen mi úgy vittük oda, hogy működött, + a szerelő 2x is elvitte próbakörre+ki be álltak vele a műhelyből. Kitalálja,hogy biztos az aksi, mondjuk erre, hogy az nem lehet, hiszen még egy éves sincs, utána benyögi, hogy igen valószínű, hogy nem, mert bikázni is próbálták( Wat?), aztán párom kérdezi, hogy esetleg nem lehet e az indításgátló(immobiliser), erre megkérdezni,hogy az mi és azt mondja,hogy ők ahhoz nem értenek, nekik annyit ír ki, hogy hibás kulcs(gondolom a gép amire rádugták). Kész vicc, főleg azután,hogy majdnem fél milliót kérnek el azért,hogy megcsinálják/ták.

Szerintetek mi lehet a gond? Elképzelhető, hogy a kormánymű bontásánál úgy érzékelte a kocsi,hogy el akarják lopni és letiltott?
VKG231!!! (156+75)2016-12-04 08:57:29 // 152053
Igen, kell egy normális komponens szett bele mindenképpen. A saját fejegységemet is beledobnám, de zölden világít és ameddig nem veszek kormányvezérlő illesztőt, nem akarom amúgy sem :)
Mindenesetre ezek szerint igaz lehet az extulaj állítása a klíma felújításról, mert agyonhasználták korábban az ablakemelőt :)
Levee156SW2016-12-04 07:53:57 // 152052
A forralast persze ugy ertettem,hogy azert nyitott termisztatnal,nem hengerfejesen is meg bir annyira melegedni, ha nem kapcsol a ventillator ( nekem anno nem tette-kalandos volt a keso oszi poznani estében vàrni,hogy folyamatos haladasra alkalmassa valjon a helyzet. :))
Levee156SW2016-12-03 10:49:34 // 152051
Hello,
termosztat tipushiba,es hidegben en is elgondolkodtam mar egy reszleges hutotakaron is, mert lassan melegszik,de mikor rossz,az nem igy nez ki (hanem hogy a masodik vonalat se eri el egy enyhe oszben,90-100 fole menve meg inkabb csak meg hul-persze dugoban megforralja. Ugy vettem, igy van mihez viszonyitsak- most 1 eves a Calorstat.)

Lenyeg,hogy nekem is ugyanide all be,es hogy meg tudom erositeni a tobbiek altal irtakat,miszerint obd-n kiolvasva ez 85-88 fokot jelent.
k1vsol2016-12-03 07:43:41 // 152050
Hajnalban azért annyira nem pörgetem, még ennyire se melegszik be, mint neked az elsőn. De délután mikor jövök haza, nagyobb a forgalom a városban akkor a második képednél valamivel feljebb megy, de a 90-ig sose.
byfx2016-12-02 20:31:36 // 152049
udv mindenkinek! keresek 60665492 legzsakvezerlot, tudna valaki segiteni? csak hibatlan erdekelne, koszike!
PistaFR2016-12-02 19:53:33 // 152048
Nekem is kb ugyanoda áll be mint a tiéd. Indítás után szinte azonnal indulok (biztonsági öv, rádió előlap, világítás), kb 6,5 km város (50-70, kis fordulat, kevés megállás) éppen az 50-es fölé megy 0-1 fok körüli külső hőmérséklet mellett. Utána nem releváns a dolog, ugyanis egy kb 2 km hosszú elég meredek emelkedő jön. Pillanatok alatt felmegy 80-90 közé félútra, onnan hül vissza kb arra az állásra mint a második képeden, miután nyitott a termosztát. Venti nekem nyáron sem szokott kapcsolni, egyrészt itt enyhébb a nyár, másrészt nem megyek városi dugóban. :)
Rolee19862016-12-02 19:01:29 // 152047
Ma esti mérés:
-1. Kép Kb 1 perc alapjárat után 6-7km alatt ennyire ment fel a hőfok, de ez szinte mind irszágúti tempó. A második képen meg kb. 10-11km megtétele után állt be véglegesre. 2. Kép. Ez mindig ennyi nálam, kivétel nyáron, amikor álltam pl lámpánál hosszabb ideig klímával. Akkor 90foknál nálam bekapcsol a venti. Nekem még mindig sok időnek tűnik a bemelegedési idő
PistaFR2016-12-02 17:10:56 // 152046
Ja, értem. Nem jött le hogy szétszedted és beállítottad.
k1vsol2016-12-02 14:46:05 // 152045
Én szeptemberben cseréltettem termosztátot és 90re, még sose ment fel. Meg áll a 90es és a szám nélküli vonal között kb félúton.
JulesTS2016-12-01 22:36:49 // 152044
Amit először csinált a műszered, az biztos rossz. Amit meg szétszedés után csinált az akár lehet jó is, csak én (meg még páran) nem így tapasztaltam(-tuk)...
Ami nálam feltűnt, hogy az 50-es és a szám nélküli vonal között elég gyorsan közlekedik a mutató, a vonal után meg lelassul...
atis_166jtd2016-12-01 22:26:37 // 152043
De még egyszer elmondom ez nálam volt így és nem vitatkozom senkivel. A nagyvad is 90 elött áll egy hangyafasznyival üzem melegen. És a hőgomba ugyan az.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak