Fórum >> Típusok >> 156

Liquid2016-11-12 19:59:36 // 151942
A kedves CarTárs csupán trollkodni akart :)
Egyszer használtam csak Mannol olajat az UNO-ban régen.Nyilván nem volt vele gondom, de az 15W40 volt, így sajnos nem tudok neked segíteni.
Levee156SW2016-11-12 18:06:37 // 151941
Sőt,már a Biblia sem-de ennek lehetnek kronológiai okai is. :)
Épp ezért tettem fel a kérdést.
Hardy2016-11-12 17:34:49 // 151940
Az enyém is szokott. Lehet kontakt hiba is. Nekem új szűrővel is csinálta.
Mogyi9732016-11-12 11:25:46 // 151939
Üdv! A kérdésedhez kapcsolódva én a Duster mellet tenném le a voksom a cégemnél ahol dolgozok 4 is van az egyiket én hajtom,van hogy napi 800 km-et is levezetek és frissen szálok ki belőle.Kényelmes,ütheted vághatod,olcsó a fenntartása 5.5-7.5-ig fogyaszt. Kilencven lovas 1.5d elsőkerekes.A főnök az idén lecserélte az Opel,Skoda,VW autóinkat további Daciákra nagyon beváltak,csak ajánlani tudom!
VV62016-11-11 21:38:21 // 151938
Fújfújfúj! A szent kézikönyv nem említi a Mannol nevet!
Levee156SW2016-11-11 21:12:14 // 151937
Sziasztok, JTS-ben probalta mar valaki a Mannol 10W60-at?
Foleg a fogyas utemere gondolnek,ill. esetleges rendkivuli tapasztalatokra. Eleg vicces ara van, de elvileg fullszint-eszterbazisu,es Made in Germany.
(Jelenleg Valvoline-al jarok,ha lefele mennek arban,meg lehet,hogy a Gulf is bejatszana koztesben.)
Trombozis2016-11-11 18:19:02 // 151936
(Nekem a 159ben a gyenge aksi okozta.)
3Szék-ej2016-11-07 09:06:05 // 151935
Hali. Látom téged is utolért a klasszikus Jts rémálom a pori hibával. Én lassan megtanultam együtt élni vele...jó házasság...
Nálam is így kezdődött pori hibakód gyujtaskimaradas, társul hozzá egy kis katalizátor és lambda is és máris kész a finomság. Ezeket kénye kedve szerint keveri.
Magas alapjárat nálam nincs.
Szerintem a gázpedál és pillangó poritól éred minden. Rosszul adagol és emiatt dobja a többi hibát is
Ha fojtószelep pori hibát érzékel akkor nem engedi a tempómért,ez logikus hiszen leszabályozza a motort biztonsági haladásra. Újraindítás után eltűnik mert csak időleges a hiba de egy hirtelenebb gázadásnál újból előjön.
Én már cseréltem fojtószelepet de csak időlegesen oldotta meg a problémát. Most gázpedál cserén agyalok.
Ha már áll meg a motor ( mert olyan is lessz) akkor megfújom a gázpedál csatlakozót kontakt sprayal.
Én is kérem minden hozzáértőnek a segítséget ebben a problémában, mert tényleg megőrjít.
Pisti13002016-11-06 19:38:50 // 151934
Sziasztok!
Van egy 2.0 JTS 156-osom. Tegnap kezdodott a hiba. Hidegen nagyon kohogott, egyenetlenul jart majd melegedes utan eltunt minden tunet. Kesobb tempomat 90-es temponal elkezdett lassulni es a gazpedalra sem reagalt. Ujrainditas utan minden jo volt kiveve az alapjaratot, az 1800-2000. Akarmit csinalok nem megy lejebb. Diag gazpedal es folytoszelep poti hibat es 4es henger gyujtaskimaradast irt. Ma kitakaritottam a folytoszelepet es a potijat. Kitoroltem a hibakat, tps resetet es onbeallito parametereket nullaztam. Latszolag megjavult, de par perc jarkalas utan ismet 1500 korul volt az alapjarat. Most hidegen 4es henger gyujtaskimaradast ir (valoszinuleg trafo, mert csak hidegen panaszkodik) es p0505 alapjarat szabalyzas hibat. Ezeket toroltem es megegyszer nullaztam a motorparametereket, most egesz jonak tunik de gondolom valami kezdodik. Van otletetek?
Levee156SW2016-11-06 18:20:04 // 151933
Sosem ertettem,embertarsaimnak hogy birnak a szilentjei meghalni :O-nalam mindig mindenen eonokkal hamarabb kijelentkeznek a gömbfejek-igaz,olyanrol,amit magamnak szereltem be (=nullrevizioban a gyari optikai zsirtusszentes melle a gumiharang teletoltese grafitossal) meg nincs tapasztalatom. :)

Vagy Poweflexkedes lesz? :)

Amugy mikor ujraraktam az elejet,nekem ugy tunt,hogy a felso sima ügy lehet, viszont az also mintha nagyon ossze lett volna sütve(btw. itt mar valoban gyengult a hatso belso,mikozben a gombfej meg epp nem kottyant,de mar sajat sulyatol lengett ide-oda a csap).
Ezt erositi meg,hogy a felsot akar bontas nelkul jol megszilikonzsirozva par nap mulva mar kremesen forog a baehol fixre huzott tengelycsavaron, az alsot viszont eleve csak foldre engedett autonal szabad fixre huzni,mert kulonben csavarodik,es ido elott elhal
-de konkret bontast meg nem probaltam.
gazsilaszloo2016-11-06 15:08:40 // 151932
sziasztok! Elöl az alsó lengőkarban a középső szilentet mennyire nehéz kicserélni? Illetve a felső lengőkar szilenteket?

k1vsol2016-11-06 09:24:52 // 151931
Eddig 3 hónap alatt csak 2-szer felvillant. Csak nem tudtam mi az.
Zsolteen2016-11-05 18:04:11 // 151930
Gazolajszuroben viz van. Aljat kiteker es leenged. De csak ha vilagit.
k1vsol2016-11-05 17:33:48 // 151929

Hali!
A képen piros karikával jelölt ikon mit jelez?
Levee156SW2016-11-04 23:27:57 // 151928
En szuszogost valasztottam, a bodonbe egy ag megy az eredeti keresztmetszettel(PCV-leagazas szelephazfedelnel ledugozva),majd a bodonbol a fele keresztmetszet a kartergazszurobe megy,fele pedig itt osztodik tovabb fojtoszelep elott/utanra. Bizom benne,hogy igy komolyabb mennyiseget megfog majd olajbol is. :)
JulesTS2016-11-04 08:59:52 // 151927
Meg ilyen:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/4935

Bár olajat nem sokat fog, főleg víz ami bele kerül, persze az is jó trutyis...
dallosj2016-11-03 23:31:40 // 151925
És az mi? No meg hogyan készül? Mitől lesz az jobb? Kevesebb Kormosodás?
detox202016-11-03 21:23:35 // 151924
Sziasztok! Váltohibával küszködöm. Valaki megprobált már a 8 szelepes 116 lóerős motorhoz a 16 szelepes 140 lovasét társitani? 1.9 jtdröl van persze szó. Mert ugye az már hatos váltóval szerelt. Hogy passzol e rá és hogy mennyire gyenge vele a gép? Meg ha vkinek netán lenne egy ilyen váltoja elfekvöben nyugodtan irjon érdekel!

Köszi üdv
Levee156SW2016-11-03 18:54:00 // 151923
JTS-t sok várossal nem ajánlanám,vagy max kartergázlecsapatóval(enyémis most épül),és vallásos injektortisztító-használattal(alul csodájra képes,de ha felül egyszerűen már a levegő nem fér be,marad a dióhéjszórás).
(Igazsághoz tartozuk,hogy az enyém korai(2002 vege)-valszeg veztengely és vezérlő is a legelső verziók egyike.)
Amúgy kétségtelenül vicceseket lép nyomatékból is-olyan,mint a jisegér (minden lukba belefér :))
Szabeee2016-11-03 17:56:52 // 151922
köszi a tippet :)
sparco2016-11-03 14:45:39 // 151921
Sziasztok

Megválnék Tőle, ha valakit érdekel.
Keressetek nyugodtan.

2002-s, 1.9 JTD

Poló2016-11-02 23:59:30 // 151920
Nem nagyon variáltak a kábelekkel. Nagyjából ugyanaz a kábel ment mindegyikbe, a fapadba is meg a fullosba is. A xenonos kábel volt más. Megy ugye a belső faceliftnél változott a kábel.
gazsilaszloo2016-11-02 23:55:43 // 151919
sajnos ezt nem tudom. Csak érdekesség képp, nekem az SW-ből kihagyták a csomagtérvilágítást. Ami a jobb oldalborításban lenne. A helye sincs meg. Nem tudom, hogy gyártódott le anno így :) De a kábel a csatlakozóval ott van a kárpit mögött.
Poló2016-11-02 23:29:04 // 151918
Laptop mit mutat?
Cseréld meg a két vezérlőt ami a lámpa aljára van csavarozva, hogy viszi -e a hibát a túloldalra.
Poló2016-11-02 23:27:02 // 151917
A klubtagság vagy az AlfaAmore tagság szerintem még nem garancia arra, hogy jó állapotú az autó és nem csesznek át vele. Ha tagtól veszed, akkor érdemes megnézni, hogy vezeti -e a blogot, milyen hozzászólásokat írt. Nagyjából leszűrhető, hogy mennyire foglalkozik az autójával.
Az 1,8 TS kisebb költséggel fenntartható motor, mint a 2,0 JTS. Nincs balansztengely. Viszont van 8 db gyertya, amit ki lehet hozni 35.000 Ft-ból és 100.000 km-ig nincs vele gond. A váltó úgy tudom rövidebb az 1,8-on. Az 1,6 harmat a 2,0-hoz képest, pedig az enyém csak 155 lovas TS (a JTS 165). Szerintem azt vedd, amelyik jobb állapotban van, amelyiknek gazdája van. Ha találsz egy jót, azt vedd meg, mindegy hogy 1,8 TS vagy 2,0 JTS. A fogyasztásuk nagyjából azonos.
Szabeee2016-11-02 21:44:15 // 151916
Halihó!

Találkoztatok már olyannal, hogy a gyári xenon nem csinálja meg az állító tesztet, de magától átállítja a magasságot? A bal lámpám ezt csinálja és marhára idegesítő...
janikiraly2016-11-02 20:56:19 // 151915
Sziasztok!

A kérdésemet a szerelőműhely c. fórumban is feltettem, de hátha itt többen olvassátok:
Egy néhány napja gázolaj szagot érzek a motortérből (legalább is a fűtésszezon megérkeztével), ma utána jártunk, a nagynyomású szivattyúból származik, sajnos, gázolaj folt látható a blokkon.
Tudtok valakit Jászberény-Nagykáta-Hatvan környékén, esetleg kicsit távolabb, aki felújít ilyeneket, és nem kell egy hétig nála hagyni az autót (munkába használom minden nap), és kb. milyen árra számítsak?
Autóm: 156SW, 1.9JTD, 8V.

Köszönöm előre is a segítségeteket!
Alfás Fecó2016-11-02 20:06:25 // 151914
egy sága háromsszőg felkíálltó jelel és fölötte félkör nyillal
Alfás Fecó2016-11-02 20:05:21 // 151913
igen de valamiért nem engedi
Liquid2016-11-02 20:04:23 // 151912
gyanítom képet is akartál mellékelni :)
Alfás Fecó2016-11-02 20:03:26 // 151911
sziasztok . Érdekelne ,hogy ilyen hibakód jelent meg mostanábban a műszerfalon ez mit jelent ? Mi okozhatja ? a piros nyillal megjelőlt hibakódot?
Rolee19862016-11-02 16:55:12 // 151910
Szia! Nekem 1.6 ts van, ráadásul sw. És városban, illetve országúton sem kell szégyenkeznie. Hosszú pályázásra, több személlyel valóban jobb lehet a nagyobb motor. Csak egy észrevétel volt.. :)
benczemark2016-11-02 13:28:21 // 151909
Az enyem lehet eladò lesz tavasszal! Kéne helyette egy 159😊😊!
Alfa Amore2016-11-02 12:12:31 // 151908
Sziasztok!

Kaptunk egy ilyen levelet, szakértő válaszokat várunk:

Kedves Alfasok! Reményeim szerint fél éven belül magam is az Alfa-családhoz fogok tartozni, mellyel összefüggésben kérném a segítségetek az alábbiak megosztásával, illetve a többi klubtaghoz való eljuttatásával:
Mindig is nagyon tetszettek a 156-os Alfák; de valamiért a szóbeszédből jövő negatívumok miatt sosem latolgattam komolyabban, hogy ráessék a választásom. Szerencsére egyik őszi nap nem sajnáltam sok órát eltölteni különböző fórumok olvasgatásával, és – meglepetésemre – nagyon is pozitív képet kaptam az autóról. Miután ennél a típusnál az átlagosnál talán némiképp fontosabb az autó előélete, olvastam valahol, hogy lehetőség szerint Alfa-klubtagtól próbáljak meg vásárolni, hiszen ez garancia arra, hogy jókezekből veszem a négykerekűt:)
Tehát elsődlegesen az lenne a kérésem, amennyiben közületek tervezi bárki jövő tavasszal eladni szeretett autóját, szívesen egyeztetnék vele; megkötésem annyi lenne, hogy kizárólag 1.8 TS vagy 2.0 JTS, Giugiaro-féle faceliftes sedan kivitel érdekel.
Fentiekkel el is jutottunk a másik dologhoz, amiben tanácsot kérnék, az pedig a motor hengerűrtartalma. 1.6 TS-t semmiképp sem szeretnék venni: nem gyorsan, inkább lendületesen szeretek vezetni (ami persze nem a padlógázt jelenti). Az autó elsősorban városi közlekedést szolgálna; de ha úgy adódik országúti használatban is lenne természetesen. Nyilván nem a fogyasztás az elsődleges szempont (főleg nem egy alfásnak:); de érdekelne mekkora lehet a különbség. Valamiért „feleslegesnek” érzem számomra a 2.0 JTS motort és az 1.8-as felé húzna a szívem; gyors, biztonságos előzésekhez elvileg elégnek kéne lenni a 140 pacinak; de ez csak elképzelés; ezekkel kapcsolatos tapasztalatot, tanácsot szívesen vennék.
Előre is köszönöm a segítőkészséget!
Győr, 2016. november 1.
Sebő F. Dániel
Dévid2016-11-01 11:38:18 // 151907
Az első ülések megegyeznek. A hátsó ülésnek enyhén más a formája, és más a felfogatása is.
Lackó156TS2016-11-01 09:04:49 // 151906
de csak a hátsók, nem?
Rolee462016-11-01 07:49:30 // 151905
Jo kep😉
Béci Ɨ|ѯ2016-10-31 22:40:03 // 151904
Az SW-ben dönthetőek, míg a berlinában nem és ezért máshol vannak a rögzítési pontok is.
Manky9562016-10-31 21:39:04 // 151903
Sziasztok , 156 sedan és a kombi ülés között mi a különbség ,tudja valaki ? Köszönöm
rbalint882016-10-31 12:24:45 // 151902
A helyedben elengedném a CW-t, szerintem nem bírná hosszú távon a futóműve a terepezést... Fékben, futóműben valószínű drágább az alkatrész vagy az azonos darab hamarabb elfárad a többletterhelés és a nagyobb kerekek miatti nagyobb rugózatlan tömeg miatt. Plusz hibaforrás csak az összkerék lehet, de az tudtommal nem nyűgös fajta.
Amiben gondolkoznék, ha számít a kényelem, az a Volvo XC70 2001-, akár benzin, akár dízelmotorral vehető és világbajnok ülései vannak. Egyszerűbb, tartósabb a futóműve, egyébként kb alfás nagyságrendű a fenntartása (a kapott kényelemmel, biztonsággal és élménnyel értékarányos, ahogy az Alfáknál is.) Ha dízelt szeretnél, akkor érdemes az újabb, 6 gangos automatás felé orientálódni, az eléggé megbízható, de általában az ötösök is elmennek 3-400ezret komolyabb baj nélkül.
Zselé2016-10-30 11:22:01 // 151901
Sziasztok Ex-Cartársak! :) Mint páran tudjátok, ez év elején eladtam a 156 SW-met, és vettem egy off-os egyterűt, mostanság pedig egy Spiderrel élem ki az Alfázási igényeimet.

Viszont hamarosan autót kell vennem a munkához, ami havi 3000-3500km megtételét jelenit, amiből 50% autópálya, 30% országút, 20% sokadrendű, rossz aszfaltút (ide sorolom a Budapesten belüli közlekedést is), 10% földút, könnyű terep. Néhány fiatalabb, olcsó SUV volt a képbe (Duster, Vitara, stb.), viszont elmerengtem azon az ötleten, hogy veszek egy Crosswagont.

A 156-ossal is végeztem ezt a munkát, imádtam a kényelmet, a dinamikát és a vezetési élményt, napi 5-600 km után sem fájt a hátam, viszont a futóműve nagyon keveset bírt az említett 30%-ban problémás utakon.

Kérdésem főleg a Crosswagonos tulajok felé szól: mi az, amiben más (költségesebb vagy bizonyos pontokon esetleg épp olcsóbb) a fenntartása, mint egy hagyományos 156 SW-nek? Mindenképp az utolsó évjáratokból szemezgetnék.

Előre is köszönöm a válaszokat!
lausz2016-10-30 06:55:37 // 151900
a kábel előkészítés benne lehet?
Rolee19862016-10-30 05:53:38 // 151898
Reggelt cartársak! :)
lausz2016-10-29 21:14:17 // 151897
létezik 156 fl riasztó nélkül csak központi?
gazsilaszloo2016-10-28 20:46:31 // 151896
ez lenne az.
Esetleg valaki meg tudja mondani, hogy gps vagy telefon antenna vezetéke?
Levee156SW2016-10-28 18:51:06 // 151895
Sziasztok,

téma:akksicsere belső FL-es SW JTS-en.

Kérdések:
át kell-e hidalni párhuzamosan kötött alternatív áramforrással a sarukat a csere idejére,hogy utána ne legyen parttalan rollerezés kódokkal meg effélékkel?(Összesen egy 4 jegyu radiokodot kaptam azautojoz,egy kulccsal.
Ha kedvesen vibrál üzem közben a tompított/távolsági fényszóró(/műszerfalvilágítás/stb...),annak lehet-e köze ehhez,ill. jelentheti-e,hogy nem (csak) az akksival van gond?

(Egy 5 fokos reggelen a minap nem birt akkorat tekerni,hogy a vezerlo inditsa a befecskendezest/gyujtast;
ill.tudtommal az akksinak van egyfajta zavarszuro
funkcioja is a halozatban,ami esetleg az oregedesevel ugyanugy romlik?)

Köszönett: L
IceMan19852016-10-27 19:45:18 // 151894
Köszi a segítséget. Mind a 4 trafó meg volt repedve. Csere után már jól üzemel.
gazsilaszloo2016-10-27 15:42:38 // 151893
hát akármilyen erősen toltam előre, nem csúsztak le. Szerencsére sikerült törés nélkül leügyeskednem.
más:
a rádió antennával párhuzamosan találtam egy másik koax kábelt, ami ugyanarra megy(az egyik vége szabadon a műszerfal alatt,majd középről a jobb első lábtérbe a szőnyeg alatt) Sajnos nem fotóztam le, szerintem gps antenna kábele lehet. Vajon az antenna is megtalálható az autómban? Ha igen, hol lehet? 2005 SW.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak