Fórum >> Típusok >> 156

rain91x2016-09-28 21:16:01 // 151792
Most konkrétan a GT 17-es sok küllős felnijére gondolok. Google képeken több 156-on is látom.
rbalint882016-09-28 20:58:23 // 151791
mondanál példákat "rendes coilover"-re?
nagyon nem akarok belebuzulni és lehetőség szerint nem szeretnék elverni rá 180-at. a koni str.t gátlók 155-ből megvannak koni rugóval együtt mindenféle extra kedvezmény nélkül, bárki által ennyiért megvehetően (deviltuning)

richard: TA és hasonló vackok kizárva.
VV62016-09-28 20:58:13 // 151790
És az se mindegy, milyen széles felnin van az a gumi. Szélesebb felnin mindig keményebben gurul az autó, még ha ugyanolyan is a gumi.
Meg az se mindegy, milyen gyártmányú az a gumi. Óriási különbségek lehetnek pl. az oldalfal merevségében.
Skodra2016-09-28 18:25:07 // 151789
215/45R17-el járok,az még tűrhető, persze 16"-komfortosabb!
rain91x2016-09-28 18:19:55 // 151788
17"-colon hozzá való gumival, ültetés nélkül mennyire kényelmetlen az autó, a 16-os teledial-hoz képest? (205/55 R16).

Azt tudom, hogy 18"-on nagyon rossz, azzal vettem az autót, és azt hittem "szétesik az autó, amikor rámentem egy csatornafedélre.." - kis túlzással.
VV62016-09-28 16:18:34 // 151787
Én még sose láttam ilyen utólag összeválogatott rugó-gátló kombinációból olyat, ami elégedetté tette volna az autó gazdáját. Ha már a 180E Ft környékén jársz, vehetnél bele igazi coilovert, azzal aztán játszhatsz évekig, mire minden lehetőséget kipróbálsz.
Kíváncsi vagyok, mi lesz, majd tudósíts légy szíves az eredményről, köszi.
Béci Ɨ|ѯ2016-09-28 07:49:07 // 151786
Kérdezd meg Erhard cartársat szerintem első körben.
Zsolesz2016-09-27 23:36:33 // 151785
Tudja valaki, hogy hol a legolcsóbb a gyári lengőkar?
richard2016-09-27 14:15:18 // 151784
Hali!

TA-Techincs komlett szett -3cm. http://race-shop.hu/ ~65.000 HUF

Én itthon rendeltem csak később találtam meg hogy 30e rel olcsóbban hozzá lehet jutni. FUCK

Csak ötlet.
Béci Ɨ|ѯ2016-09-27 07:16:08 // 151783
Hát ennél lejjebb lesz az ültető rugókkal. Nekem gyárilag 2 cm ültetés van alatta és láthatóan lejjebb van a tiednél. Ha minden nap használod, akkor minél kevesebbet ültess szerintem rajta.
rbalint882016-09-27 00:01:01 // 151782
jobbklikk kép megtekintése, nem így akartam beszúrni, sorry.
itt van linkesítve: link
rbalint882016-09-26 23:40:46 // 151781
Némi ötletelős segítséget kérnék:
Január-február környékén futóműfelújítás lesz, lengéscsillapítókkal az élen, mert szegények elfáradtak. Arra gondoltam, hogy Koni STR.T szettet veszek az autó alá. A kérdés már csak az, hogy milyen rugóval illene őket párosítani? Nem szeretném agyonültetni az autót, a gyári magassága kellemes meglepetés, eddig még sehol nem koppant le. Szóval a "csóró megoldás", hogy maradnak a gyári rugók, amik azért így 13 év és 300e km alatt csak fáradtak már némileg, aztán egy darabig nem szeretnék hozzányúlni a lengéscsillapítók környékéhez... szóval ebbéli aggodalmam miatt cserélném a gyári rugókat szinte mindenképp. Természetesen toronycsapágyak, felütésgátlók, meg minden egyéb is cserélve lesz.
Van ugye az STR.T kit H&R rugókkal ~180-ért, ez papíron 30mm-t ültet, de Koni rugóval ki lehetne hozni ~150-ből is a szettet, de ez már 40mm ültetésű, amitől kicsit parázok.
A Koni gátló a mindenféle fórumok szerinti élhető komfortcsökkenés miatt került kiválasztásra, de ha van más alternatíva, amiben ingázás közben nem fogok sírni (fogtömés és vesekő nincs), akkor az is jöhet. Vemhes kígyót semmiképp nem akarok csinálni az autóból, bár jól áll a típusnak az ültetés, sajnos a felhasználói szokások és közutak állapota miatt nem fér bele.
A kép alapján lehet tippelni arra, hogy mennyire van összeesve a gyári rugó, ha kb ilyen egy jó és új ültetővel, akkor nincs kérdés :)
Liquid2016-09-26 22:13:38 // 151780
persze hogy maradhat :)
Hááát a 17-es után enyhén szólva fura lesz... Nekem volt 185-ös téiben, de gyorsan lecseréltem 205-re, mert "billegősnek" éreztem a 205/55R16 után.
Rolee19862016-09-26 22:03:31 // 151779
Akkor maradhat? Gondolom :) Téliguminak lett.
215/45 r 17 után biztosan fura lesz, talán komfortosabb..
Liquid2016-09-26 21:51:31 // 151778
A fogyasztáshoz milyen köze van ennek? :) Ugyanaz a szélesség, a /60 valószínűleg pár dekával könnyebb is, ugyan miért lenne rosszabb a fogyasztása.
Ha már a tökéletes váltóméretnél tartunk akkor 15"-ban az a 205/60R15.
Az alapnak tekinthető 185/65-höz képest a 195/60 -7mm, a 195/65R15 pedig +13 mm átmérőben. Mindkettő bőven belefér. (a 205/60 +6mm)
JulesTS2016-09-26 21:29:52 // 151777
195/65R15 lenne az igazi (nekem ilyen a téli). /60-nal javul a gyorsulásod, csökken a végsebesség, elvileg a fogyasztásnak sem tesz jót...
Váltóméret kalkulátor szerint még használható.
Liquid2016-09-26 21:20:48 // 151776
megfelelő méret a 156-hoz
Rolee19862016-09-26 21:02:24 // 151775
Sziasztok! Erősítsetek meg vagy cáfoljatok, a 195/60 R15 jó váltóméret a kocsinak, vagy jól bevásároltam megint? :D
Piritu - 1.000.0002016-09-26 20:04:14 // 151774
Kopásról volt szó, de valami hasonló rémlik. Az előjel volt rossz.
Jorjie2016-09-26 19:28:35 // 151773
na itt a baj
"megnézettem"
aztán a gumis honnan tudja mi a jó érték?
kinézi a katalógusból ami nem jó ,mert attól lesz fürészfogas
nekem -1fok 20perc a kerékdölés
és +0 fok 16 perc az összetartás

a Miton is a gyár érték - 20 perc volt elöl ,aztán felülbíráltam és megállapitottam hogy szar amit a GYÀR megadott,
baromság kerékszéttartást állítani elöre

mivel hátul nem volt fürészfogas ,és ott kerékösszetrtás van,
ezt lemásolva elöl is jó lesz
és jó lett


Erre gondolsz?
Kazes☻2016-09-26 19:07:45 // 151772
Toronyszilent?
Skodra2016-09-26 18:53:24 // 151771
Igen,erre gondoltunk mi is,ezért direkt ugy állítottuk hogy nagyobb legyen az összetartás,mint az előirt érték,és így is a belső oldalt nyalja nagyon,főleg a jobb oldalon....
Piritu - 1.000.0002016-09-25 21:38:51 // 151770
A lényeg az volt, hogy a széttartás miatt eszi a gumi belső felét.
Piritu - 1.000.0002016-09-25 21:34:11 // 151769
Szoszának volt valami felvetése, hogy az ültetett futóműves 156-ok gyári adatai nem jók. Valami az összetartással nem stimmelt, talán az előjel. Mivel töröltette magát elég nehéz rákeresni a hsz-eire.
Kazes☻2016-09-25 21:28:44 // 151768
Nagyon cép! ;)
Alfás Theo2016-09-25 21:04:21 // 151767
Itt vannak a képek is:


2005-ös évjárat, 3500-4000 euró közt szeretnének kapni érte.
Levee156SW2016-09-25 20:28:30 // 151766
Az elso also lengokar hatso szilentjere gondoltam :)-ami fekezeskor osszetartasra,gyorsitaskor szettartasra huzza a geometriat. A leirtak alapjan tenyleg a beallitasi hiba a legvaloszinubb, de nem tudom, hogy az hogyan okozhat ilyet-tippre tul nagy osszetartassal.
Kormany kozepallasa nem tul eros?(nekem osszes lengokar,szilent es osszekoto csereje utan brutal befeszult,beallitasnal valami7-10 fok osszetartast szedtek ki belole-a most gyarinak mondhato beallitas olyan kremes,hogy egyenesfutas ugyan van,de kormanyvisszaterito ero gazadas nelkul alig.)
Guminyomások nem túl nagyok?
Skodra2016-09-25 18:32:58 // 151765
Gyári az ültetés -2cm,tehát nem durvaa, felni is gyári 17" Ti,A hátsó alsó lengőkarnál melyikre gondoilsz, a hosszkitámasztó,vagy a keresztlengőkarok?
Levee156SW2016-09-24 22:57:42 // 151764
Pont,hogy de-ld. lentebbi hozzaszolast.
A pillanatnyi fogymero nyilvan nem abszolut pontos,de osszehasonlitasokra alkalmas,es az is azt mutatja,hogy a legnagyobb kinlodas a 90-100tol 120-130-ig tarto tartomanyban van. Alatta a legelennallas elhanyagolhatosaga,felette meg a lenduletautozas lehetosege miatt fogyaszt jobban. Sajnos konkret ertekeket nem jegyeztem meg,de az feltunt,mikor egy tank felet 160-180-as autopalyazassal (termeszetesen Nemetorszagban) jartam ki,es az atlag ugyanugy 8.5 korul maradt,mint a napi atlagos 100-110-es orszagut +10-20% varos felhasznalasnal. (For the record: a kozvetlen befecskendezesu benzinmotor szereti a premiumbenzint,es tudja is hasznalni :))
Levee156SW2016-09-24 22:48:38 // 151763
Erdekes dolog ez,mert bar nalam pl. a 15->16 valtas szamszeruen 35-40% al noveli a kerekekben tarolt perduleti energiat adott sebessegen,ez az auto egesz mozgasi energiajanak csak5-7%-a,ami elmeletileg nem sok.
Gyakorlatilag meg eros fel liter az atlagfogyasztasban,es erzekelhetoen tohonyabb lassulas/gyorsulas.
Es ugye nem csak az szamit,hogy milyen nehez a kerek,hanem az is, hogy hol-de ha nem kell allandoan megvaltoztatnj a sebesseget,a lendkerek effekt elonnye valik-epp a legellenallas elleneben.
(Kiserletezokedvueknek javaslom kiprobalni egy minden mas parametereben valtozatlan kerekpart 5-600-g-os alu- ill. kozel dupla ilyen nehez acelfelnivel;))
Levee156SW2016-09-24 21:57:21 // 151762
Gyarilag csak az osszetartas allithato.
Szakszerutlen ultetes,nem megfelelo ET/kerekatmero/guminyomas, kiszoposodott hatso also lengokarszilent kulon-kulon es egyuttesen is bejatszhatnak.
Liquid2016-09-24 20:55:02 // 151761
futómű beállításon voltál?
Skodra2016-09-24 20:17:24 // 151760
Sajnos nem 1mm! A belsö 2-3cm -en szinte már kilátszik a szövet,a gumi többi része még bőven jó! 215/45R17
Alfás Theo2016-09-24 20:13:56 // 151759
Emailen úton vannak a többiek.. De Löncinek dobj egy emailt és küld még párat!
Kazes☻2016-09-24 20:07:56 // 151758
Jó sok kép van róla...! ;)
Alfás Theo2016-09-24 20:05:34 // 151757
Egy szenzációs 156 sw. V6 olaszból, egy ismerőstől: http://alfaamore.hu/adokveszek/51814
Liquid2016-09-24 19:59:18 // 151756
Mennyire kopik félre, milyen gumimérettel? Mert mondjuk 1mm van a két oldal között az normális.
Skodra2016-09-24 19:05:24 // 151755
Sziasztok! Valaki tud valami megoldást,hogyan lehetne állítani a kerékdőlésen első futómű, a 156-on? Sajnos a gumik belső széle kopik nagyon, a negatív kerékdőlés miatt!
Köszi!
Liquid2016-09-24 18:14:49 // 151754
Hogy-hogy nem vágod :D Öregszel Gerorge :)
Trombozis2016-09-24 17:40:24 // 151753
:-)
Nem értem, miért nem tudod! :D
GEORGE2016-09-24 13:18:37 // 151752
Ez most komolyan kérded? melyik kettő?
MMárk912016-09-24 11:31:42 // 151751
Tudja valaki mi ez a két csati faceliftes 156
Poló2016-09-23 02:09:53 // 151750
A 16-os sportcsomagos felnivel se és a 15-ös acélfelnikkel se tudtam eddig 8,2 alá vinni. 18-as Superturismoval sikerült. Sok mástól függ a fogyasztás, a felni szerintem csak minimálisan szól bele. Mondjuk az OZ felnim nem valami nehéz :)
Poló2016-09-23 02:07:08 // 151749
Persze, a légellenállással meg nem foglalkozunk :)
Akkor menj 200-zal, még nagyobb a lendület, még kevesebbet fogyaszt :)
Múltkor 110 körül haladva, kevés város, sok autópálya, evett az enyém 7,8-at. 140-es autópályánál 9-10 között van.
Levee156SW2016-09-22 19:55:31 // 151748
Hello,

nekem a téli 15-ös Pepperpot, a nyári 16-os Teledial.

A 15"-ön azért kell pattogósra fújni a gumit,hogy elbírja az autót valahogy, a 16"-ot meg már megérezni gyorsulás/lassulás/fogyasztás terén is (bár a teljes ménes összeterelése még folyamatban van)-de komfortban az ideális kompromisszumnak tűnik.
Ezek a alapján a 17" már a peresség miatt verné hamarabb szét a futóművet rossz úton, és valszeg a fogyasztásnak sem kedvezne (persze ha pályán egyszer beforgatod, meg sem áll :)-azt már 16"-nál is észrevenni,hogy kb. 120-nál,mikor még erőből megy,rosszabbul fogyaszt,mint 140-160 körül,mikor már lendületből is. :)-persze a szelepvezérlés is bejátszik)
Egyik kollégámnak van 147 17" Selespeeddel (1.6 TS...),esetleg kifaggatom,mit érez,és mihez képest. :)
Pisti13002016-09-22 15:34:32 // 151747
Sziasztok! Ha belso facelift alfahoz veszek lila obd toldot akkor a riasztoba es az imoba is bele tudok piszkalni?
Nincs valakinek "eletheto" alfaobd progija?
VKG231!!! (156+75)2016-09-22 13:52:42 // 151746
Igazából a 156 annyival kényelmesebb autó, mint a 155 volt a /45-ökkel, hogy akár fakereket is szerelhetnék rá, amire ráfújok egy kis fekete festéket kívülről, valószínűleg akkor is nagyobb benne a béke :)))

Szóval a komfort csak egy picit mérvadó, nem az a legrelevánsabb tényező. Inkább azt nem akarom, hogy tönkretegyen mindent, és magát is szétverje a felni.

Igen, ritka is mint a fene.
Béci Ɨ|ѯ2016-09-22 13:47:09 // 151745
Ebben én nem vagyok mérvadó. Még csak tavasz óta vannak fent a teledial-ok és nem megyek valami sokat. De az biztos, hogy a 16"-os komfortosabb...

A 17"-es Teledial egyébként annyiban más, mint a selespeed, vagy a GT sokküllőse, hogy más az ET száma, ezért kijjebb van, mint a többi. Olyan mintha nyomtávszélesítő lenne rajta. Gondolom azért más, mert ez a GTV Cup gyári felnije volt.
VKG231!!! (156+75)2016-09-22 13:45:06 // 151744
Hát mert ugye klasszikusan az történik, hogy egy kavics vagy valami eltalálja a lakkot az emblémán, és ettől bele tud folyni a víz, ami télen jól szét is fagy, és akkor onnantól kezdve nem menti meg semmi a festéket.

Szerintem érdemes pici időt rááldozni, hogy tovább tartson ki.
Béci Ɨ|ѯ2016-09-22 13:44:34 // 151743
Szép. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak