Roll19832013-11-06 13:07:28 // 43177
Nem is 8v-d van.
Roll19832013-11-06 13:06:43 // 43176
Ismerjük a gyorsulás és a végsebesség jelentését is. A beszélgetés a végsebesség firtatásánál indult, ahol fórumtárs írta, hogy 200, de még ment volna, illetve te is írtad, hogy 190, de hát még annyira ment volna. Én erre írtam, hogy kizárt, hogy hú de még ment volna, de a 200 is picit a hihetetlen kategóriába tartozik, mert az enyém is ezzel a motorral van szerelve, sokkal könnyebb, nincs dpf, ami fojtogatná az autót és épp, hogy megfutja óra szerint a 200-at.
Végsebessgénél számítana a 6-os váltó, de tapasztalatom szerint nem azért nem megyek én se gyorsabban mert leforog az ötödik sebesség, hanem elfogy az autó ereje, a 85kw itt már kevés a négyzetesen emelkedő légellenállás leküzdéséhez.
Szóval továbbra is hihetetlen a chippelés nélküli 190-200-at annyira túlfutó 250 kilóval nehezebb, dpf-es 1,9 8v-s repülő üzemmódban közlekedő 159.
De srácok, ha egy vw fórumra írjátok be természetesen mellétek állnék! De "itthoni" fórumon legyünk őszinték. :D
Végsebessgénél számítana a 6-os váltó, de tapasztalatom szerint nem azért nem megyek én se gyorsabban mert leforog az ötödik sebesség, hanem elfogy az autó ereje, a 85kw itt már kevés a négyzetesen emelkedő légellenállás leküzdéséhez.
Szóval továbbra is hihetetlen a chippelés nélküli 190-200-at annyira túlfutó 250 kilóval nehezebb, dpf-es 1,9 8v-s repülő üzemmódban közlekedő 159.
De srácok, ha egy vw fórumra írjátok be természetesen mellétek állnék! De "itthoni" fórumon legyünk őszinték. :D
Shadin2013-11-06 13:06:00 // 43175
A 136 lovasom is megy 200-at gyári sw-vel.
vzolee2013-11-06 12:51:56 // 43174
Én elhiszem, hogy jobban kéne mennie, de az mégsem megy jobban. Persze, mint már írtam, lehet, hogy az a kocsi már egy öreg, leharcolt darab és azért lomhább ;)
Dömpi (il dottore)2013-11-06 12:50:38 // 43173
Dömpi (il dottore)2013-11-06 12:47:11 // 43172
Jövőre elviszem az Arkangyalt, aztán megnézzük.
Dömpi (il dottore)2013-11-06 12:45:36 // 43171
Más dolog a gyorsulás, és más a végsebesség.
Ráadásul a motor 1 dolog, de tutra más a váltó (és itt nem csak az 5 vs. 6 gangra gondolok), tutira más a turbó is, és más a kipuff rendszer is. A programról nem is beszélve. Biztosan nem ugyanaz a program van gyárilag sem írva a 156-osra, mint a 159-esre - annál is inkább, mert azért a két fejlesztés között eltelt néhány év, az informatika meg ugyebár jellemzően nem topog egy helyben.
SZVSZ a motor-ccm és a szelepek számának azonosságából meg némi súlykülömbözetből azért messzemenő következtetés nem vonható le.
Ráadásul a motor 1 dolog, de tutra más a váltó (és itt nem csak az 5 vs. 6 gangra gondolok), tutira más a turbó is, és más a kipuff rendszer is. A programról nem is beszélve. Biztosan nem ugyanaz a program van gyárilag sem írva a 156-osra, mint a 159-esre - annál is inkább, mert azért a két fejlesztés között eltelt néhány év, az informatika meg ugyebár jellemzően nem topog egy helyben.
SZVSZ a motor-ccm és a szelepek számának azonosságából meg némi súlykülömbözetből azért messzemenő következtetés nem vonható le.
Roll19832013-11-06 12:45:14 // 43170
Tudom, enyém 85kw-os.
Roll19832013-11-06 12:43:09 // 43169
Szerintem se megy el, azért írtam, hogy keresztbe lenyelem. :D Csak többen írták, hogy megfutja a 190-200 sőt még menne tovább is, és erre írtam, hogy hihetetlen lenne számomra ezzel a motorral.
ALFI1562013-11-06 12:36:20 // 43168
Egyértelmű,hogy nem megy el.Súly/lóerő aránya.Ráadásul az 56-ba 5-ös váltó van.Hosszabb fokozatok.Majdnem,hogy az 56 1.9 8V megy úgy mint az 59 16V.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-06 12:23:30 // 43167
felejtős...a 150 lovas sem biztos, hogy elmegy a két autó között van némi 200-250kg különbség, nekem volt mindegyik 156 1.9 8V, 16V, 159 150le, 170le meg a 200le szóval van tapasztalat
vzolee2013-11-06 12:21:09 // 43166
Volt belőle 105, 110 és 115 Le is. Sógoromnak a 105-ös van és az érezhetően lomhább.
'''''2013-11-06 12:18:40 // 43165
Kaposon megmutathatták volna! :-)
Liquid2013-11-06 12:01:52 // 43164
hát az a fizika meghágása lenne :) mármint ha elmegy :D
ValeRossi462013-11-06 11:39:55 // 43163
próba.......próba.......próbaaaaaaa.... :D
Roll19832013-11-06 11:32:31 // 43162
Ha chippelés mentes 59-es 1.9 8v elmegy a szintén chippelés mentes 1.9 8v 56 mellett, akkor keresztbe lenyelem az autómat! :)
Roll19832013-11-06 11:30:49 // 43161
" Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel"
vzolee2013-11-06 10:36:17 // 43160
Az enyém nem volt programozva és a 116LE-s változat. 200 fölött én sem száguldoztam vele, óra szerint mutatott 200at a 205/55 R16-os kerekekkel (120-nál kb 10 km/h-t csal az óra gps szerint). Mostanában viszont a lavina miatt nem hiszem, hogy újra kipróbálom :)
ValeRossi462013-11-06 09:25:15 // 43159
Dömpi (il dottore)2013-11-06 09:03:15 // 43158
Amúgy tök jó lenne, ha a 2014-es VTT-re el tudnál jönni és kipróbálnád. Igazán kíváncsi lennék a véleményedre. (nincs ugyan 159-ed, de ez csakidő kérdése szerintem, amúgy meg bármilyen alfa jöhet)
Dömpi (il dottore)2013-11-06 09:00:55 // 43157
Én még 200 felett nem jártam!
"Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et."
"Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et."
Dömpi (il dottore)2013-11-06 08:59:23 // 43156
Szénné szerintem nincs, de tény, hogy jól megy.
Sajnos nem tudom - ezt már többször beszéltük itt - mert így vettem.
Ami tény, hogy a FES szerint egyszer volt programoszva. Namármost ez vagy egy olyaszországi (előző tulaj alatt) okosítás, vagy egy a behozatal utáni óravisszatekerés.
Pityukoma 1.9 16V-s 159-e a megvételkor egy "buta" belga volt, azaz 150 helyett 135 LE. Ő utána íratta vissza a "kivett" lovakat".
Januárban ment az enyémmel, és azt mondta, hogy érzésre úgy megy mit, ahogyan az övé ment a "belgásítva". Utána én is mentem az övével. Természetesen volt érzésre némi külömbség, de korántsem olyan egetverő.
Másik tapasztalat, hogy mikor mentünk a VTT-re, akkor Ildikóékkal mentünk Pestig együtt konvojban. Az övé is 8V, ráadásul a belga, 115 LE-s. Egy-egy kereszteződés/piros lámpa után láthatóan elmaradt mögöttem, korántsem gyorsult úgy mint az Arkangyal. Ezt 5 LE külömbség nem okozná, az tuti.
Mindezekből arra következtetek, hogy az enyém tényleg nem a gyári 120LE-s, hanem kicsivel több. Ha veszünk egy normális, nem túlzott okosítást, akkor az kb. 15%. Ezzel a feltételezéssel élve, és kiindulva abból, hogy kb. úgy megy mint egy 16V belga módban, akkor olyan 135-138 LE-re lehet felhúzva (120LE*1,15=138LE), a gyári 280 Nm pedig 320Nm körül lehet.
A valóságra én is kíváncsi lennék, de sajnálnék néhány tízezret kiadni azért, hogy padon ki legyen mérve, csak azért, hogy tudjam mennyi az annyi.
Úgyhogy maradok a feltételezések szintjén és élvezem a menetdinamikáját és minden percet amit együtt töltünk az aszfalton.
Sajnos nem tudom - ezt már többször beszéltük itt - mert így vettem.
Ami tény, hogy a FES szerint egyszer volt programoszva. Namármost ez vagy egy olyaszországi (előző tulaj alatt) okosítás, vagy egy a behozatal utáni óravisszatekerés.
Pityukoma 1.9 16V-s 159-e a megvételkor egy "buta" belga volt, azaz 150 helyett 135 LE. Ő utána íratta vissza a "kivett" lovakat".
Januárban ment az enyémmel, és azt mondta, hogy érzésre úgy megy mit, ahogyan az övé ment a "belgásítva". Utána én is mentem az övével. Természetesen volt érzésre némi külömbség, de korántsem olyan egetverő.
Másik tapasztalat, hogy mikor mentünk a VTT-re, akkor Ildikóékkal mentünk Pestig együtt konvojban. Az övé is 8V, ráadásul a belga, 115 LE-s. Egy-egy kereszteződés/piros lámpa után láthatóan elmaradt mögöttem, korántsem gyorsult úgy mint az Arkangyal. Ezt 5 LE külömbség nem okozná, az tuti.
Mindezekből arra következtetek, hogy az enyém tényleg nem a gyári 120LE-s, hanem kicsivel több. Ha veszünk egy normális, nem túlzott okosítást, akkor az kb. 15%. Ezzel a feltételezéssel élve, és kiindulva abból, hogy kb. úgy megy mint egy 16V belga módban, akkor olyan 135-138 LE-re lehet felhúzva (120LE*1,15=138LE), a gyári 280 Nm pedig 320Nm körül lehet.
A valóságra én is kíváncsi lennék, de sajnálnék néhány tízezret kiadni azért, hogy padon ki legyen mérve, csak azért, hogy tudjam mennyi az annyi.
Úgyhogy maradok a feltételezések szintjén és élvezem a menetdinamikáját és minden percet amit együtt töltünk az aszfalton.
Roll19832013-11-06 08:51:27 // 43155
Én is így gondolom a a 200 felett száguldó 1.9 8v-s 159ekről. :)
ValeRossi462013-11-06 08:44:41 // 43154
Jó reggelt...ha valaki készül Svájcba vagy útba esik neki,van egy felesleges éves matricám. :)
Piritu - 1.000.0002013-11-06 06:49:10 // 43153
Így van.
Piritu - 1.000.0002013-11-06 06:48:47 // 43152
Piritu - 1.000.0002013-11-06 06:44:03 // 43151
Javítani kellene az Amore adatbázisát :-(
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
Zsolt1552013-11-06 04:43:08 // 43150
GTPeti2013-11-05 23:23:47 // 43149
Dömpi, mint sok éve praktizáló 1.9 8V + Novitec tulaj, teljes meggyőződéssel állítom, hogy a te autódat valaki szénnéchippel(tet)te. ;)
Dömpi (il dottore)2013-11-05 23:20:35 // 43148
Semekkorát! Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et. Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel (csere előtt álltunk) és így már beremegett a kocsi ennél a tempónál, úgyhogy nem toltam tovább. De még ment volna lazán.
Most, hogy féltengely téma pipálva, jövőre, ha lesz a 19-es felnimen új, gyári méretű gumi (235/40), akkor megnézem, hogy óra szerint hol a vége az enyémnek.
Most, hogy féltengely téma pipálva, jövőre, ha lesz a 19-es felnimen új, gyári méretű gumi (235/40), akkor megnézem, hogy óra szerint hol a vége az enyémnek.
_ÁRPÁD_2013-11-05 22:32:23 // 43147
Ezt így gondolom én is:)
Liquid2013-11-05 22:20:40 // 43146
fura is lenne ha kevesebbet kérne, erősebb és nehezebb
Amúgy a 156-ba én is tankoltam bő 64l-t és még nem volt full üres szerintem
Amúgy a 156-ba én is tankoltam bő 64l-t és még nem volt full üres szerintem
_ÁRPÁD_2013-11-05 22:16:32 // 43145
Hát akkor marha sokat csalnak a kutak .... mert én már raktam a 156ba 67,xx litert amikor imádkoztam h elguruljak a kútig :D
De akkor meg ha úgy van ahogy mondod, akkor meg pláne többet eszik a 159 2.0 ...legalábbis az enyém :(
De akkor meg ha úgy van ahogy mondod, akkor meg pláne többet eszik a 159 2.0 ...legalábbis az enyém :(
Liquid2013-11-05 22:07:38 // 43144
a 156-é tudtommal 63l, a 159-é pedig 70l
_ÁRPÁD_2013-11-05 22:05:50 // 43143
A fogyi egy kicsit több a 2.0 mjetnek, legalábbis én amelyik szakaszon járok németbe az 56 (140lovas) 1.9-l simán kiértem Wangenba, de most viszont a 159 2.0 (170 paci) kicsit többet kért, rá kellett tankolnom :( Elméletileg ugyanakkora a két tank (ha jól tudom)
Liquid2013-11-05 21:57:43 // 43142
Csabi2013-11-05 21:55:51 // 43141
231 a gyári végsebesség, megjegyzem a 2.0-é 218
És nagyjából ezek is olyan értékek, mint a fogyasztási adatok...
És nagyjából ezek is olyan értékek, mint a fogyasztási adatok...
Csabi2013-11-05 21:54:17 // 43140
Ezt kifejthetnéd, h miért... közel azonos az áttétel, vagy ugyanaz....a teljesítménybeli eltérést már leírtam, akkor mitől lenne ugyanaz a végsebesség...
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:51:48 // 43139
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:47:19 // 43138
Most néztem, a 2,4-nek 228 a gyári végsebesség adata. Valószínűleg nem szívesen pörög 4e fölé.
Liquid2013-11-05 21:43:55 // 43137
na kb. így gondolom én is :)
Egyszer mentem óra szerinti 220-szal (a 19-es kerekekkel gyakorlatilag nem csal)
Majd egyszer kipróbálom...
Egyszer mentem óra szerinti 220-szal (a 19-es kerekekkel gyakorlatilag nem csal)
Majd egyszer kipróbálom...
Szabolcs 1592013-11-05 21:32:50 // 43136
Ennyi
.......................2013-11-05 21:30:18 // 43135
nyomatékban erösebb a 2,4
de végsebben nem
de végsebben nem
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:22:49 // 43134
Csabi2013-11-05 21:18:27 // 43133
Ne érts félre, de azért ez nehezen hihető! Enyhe lejtő nem volt benne, vagy egyéb segítő körülmény? :) 236-ot szerintem még egy húzott 2,4 is alig éri el...
És mint pl... KUL-on is kiderült, h óriási a különbség a 2.0 és a 2.4 ereje között.
És mint pl... KUL-on is kiderült, h óriási a különbség a 2.0 és a 2.4 ereje között.
Szabolcs 1592013-11-05 21:16:13 // 43132
1.9 16v. 150 le gps szerint gyári állapotba 220
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:14:04 // 43131
2.0 gyári állapotban GPS 236. Majd leszabályozásig kipörög.
Csabi2013-11-05 21:13:44 // 43130
a hátszelet, kihagytam :)
Csabi2013-11-05 21:12:15 // 43129
Nekem eddig 235 volt a max 17-es kerekekkel, amikkel 10km/h-át csal az kmóra.
225 volt a 18-as kerékkel amivel halálpontos az óra....
1.9 vagy 2.0 szerintem 215nél max 220nál gyorsabb sebességre nem képes(gyári állapotban), persze van az a lejtő, és program :)
225 volt a 18-as kerékkel amivel halálpontos az óra....
1.9 vagy 2.0 szerintem 215nél max 220nál gyorsabb sebességre nem képes(gyári állapotban), persze van az a lejtő, és program :)
W.2013-11-05 21:06:08 // 43128
Urak! Van valakinek tapasztalata a 159-ben lévő TBI motorral? Érdemes beruházni rá?