159 hirdetés, érdemes elolvasni :-)
ma láttam a használtautón az alábbi 159 hirdetést:
"Mert az Autó A betűvel kezdődik. Ezt a stílustanulmány gigasztár fullextrás technikai műremeket annak idején katalógusból, a legjobb felszereltség, automata kényelmi szolgáltatások es amolyan igazan odarakó színnel kompletten rendeltem - céges autó, pénz nem számit alapon. A kereskedésben nem hittek el, hogy van ilyen, ők sem láttak, ez volt az első Magyarországon - az eladó kisasszony több hétig randizni akart utána. Azóta bebizonyosodott, hogy az Alfa egyik legmegbízhatóbb, legstílusosabb, és sport-kombi kategóriában az összes többi kocsit leköröző mit leköröző, lapossá verő - modellt alkotott. És még az egykori unikális szín is ikonikus lett. Ár-érték-design és technológia koordinátarendszerben ennél jobb autót nem lehet venni, hiába próbálkoztok. Különösen kíméljenek azok a spílerek, akik ezért a pénzért az audimercibömös vonalon mozgó, másodrangú kisvárosi diszkópatkanykodáshoz, elsőautómlegyensportos csajozáshoz, vagy alsó-középvezetői vállalati kompenzálós-felvágáshoz akarnak valami sablon tucat német járgányt vásárolni. De azoknak a minta-családapáknak sem várom a hívását, akik hervadozó férfiasságukhoz hasonlatos toyota-renault-citroen egyterűekben utaznak. Ez nem az. Végül néhány praktikus infó. Céges autóm volt, amit futamidő végén megvettem. Sosem karamboloztam, nem is gyötörtem. Egyszer valami kis narkós lopós vandál betörte a csomagtartó üveget - remélem túladagolta magát. A reggeli csúcsban lepattant a bal hátsó sárvédőről egy kispolski - nincs mar forgalomban. A motorháztetőt pedig halványan megkarcolta egy lukoilos autómosó - a kutat egy időre bezárták hasonló panaszok miatt. Az utóbbi két parányi sérülést fotókkal dokumentálom és kijavíttatom, nem bírom, ha valami nem tökéletes. És adok a kocsihoz egy bejáratott, normális díjakon dolgozó profi alfás szerelőt is, nem kell drága márkaszervizbe cipelni, ha barmi történik. Ja, es mi történik, ha nem veszed meg? Eladom egy filmstúdiónak, és bekerül Indiana Jones kincsesraktárába. Vagy ebben a pöpec állapotba lezsíroztatom, bedugom egy garázsba, 25 év múlva, mint youngtimert előveszem, és indul a joyride. Mert ne feledd: az Autó A betűvel kezdődik!"
G-MANN🍀2013-02-06 10:00:16 // 30290
Shadin2013-02-06 08:51:45 // 30289
Nekem is Banner van. 1 éves és a gyári méret :-(
Tozo2013-02-05 22:41:12 // 30288
Üdv,
izzításomat miután sikerült rendbe tennem, egy gondom maradt nekem is, melegben nehezen indult továbbra is, hibaüzenet nélkül! 5 fok alatt semmi gond nem volt, viszont ha ilyenkor 1-2km-en belül megálltam, már nehezen indult újra...
Elvittem a vasat kb 1 hónapja chippelni (csak szerényen mert drága a kuplung +20LE kb) és találtak egy nagyon érdekes dolgot a vezérlőben. kb +10°-nál van egy nagyon meredek letörés az indítási befecskendezett üzemanyag mennyiségben (lendkerék védelme érdekében, állítólag), ami okozhat ilyen problémákat. +15%-ot ráhúztak az enyémre, azóta kopp-kopp minden körülmény között indul rendesen. Az ember azt mondta, hogy VW 1.9-esek népbetegsége.
Mindenesetre lehet benne vmi, mert azóta tényleg indul szépen :-)!
izzításomat miután sikerült rendbe tennem, egy gondom maradt nekem is, melegben nehezen indult továbbra is, hibaüzenet nélkül! 5 fok alatt semmi gond nem volt, viszont ha ilyenkor 1-2km-en belül megálltam, már nehezen indult újra...
Elvittem a vasat kb 1 hónapja chippelni (csak szerényen mert drága a kuplung +20LE kb) és találtak egy nagyon érdekes dolgot a vezérlőben. kb +10°-nál van egy nagyon meredek letörés az indítási befecskendezett üzemanyag mennyiségben (lendkerék védelme érdekében, állítólag), ami okozhat ilyen problémákat. +15%-ot ráhúztak az enyémre, azóta kopp-kopp minden körülmény között indul rendesen. Az ember azt mondta, hogy VW 1.9-esek népbetegsége.
Mindenesetre lehet benne vmi, mert azóta tényleg indul szépen :-)!
GTPeti2013-02-05 22:08:22 // 30287
Ha injektorgyanú áll fent én tuti beadnám őket egy Bosch-dízelszervízbe pados diagnosztikára / felújításra. OK... nem biztos, hogy Mo-n, akármennyire olcsóbb.
Csabi2013-02-05 22:05:20 // 30286
"csak nem tudom, hogy kell-e, ha rossz értéket mutat..."
Ha egy szervizest kérdezel akkor ő biztos azt mondja, h illene...és lehet, h igaza is van...
De egyenlőre még nem hullanak a kéttömegű lendkerekek, és a törött dugattyúk sem,egy Cartársnál sem, beleértve a külföldieket is...Könnyen lehet, h ezekkel az injektorokkal még elmész 200e km-t komolyabb hiba nélkül, hisz alig pár másodpercig áll fenn az egyenetlen alapjárat. Amúgy meg ha lenne 250e-em amit nem tudnék másra elkölteni akkor biztos cserélném őket azonnal, és az lenne a biztos...
Ha egy szervizest kérdezel akkor ő biztos azt mondja, h illene...és lehet, h igaza is van...
De egyenlőre még nem hullanak a kéttömegű lendkerekek, és a törött dugattyúk sem,egy Cartársnál sem, beleértve a külföldieket is...Könnyen lehet, h ezekkel az injektorokkal még elmész 200e km-t komolyabb hiba nélkül, hisz alig pár másodpercig áll fenn az egyenetlen alapjárat. Amúgy meg ha lenne 250e-em amit nem tudnék másra elkölteni akkor biztos cserélném őket azonnal, és az lenne a biztos...
Csaszi2013-02-05 21:47:49 // 30285
Szia!
Annak idején a 156-on nekem is annyira beállt a tekercs, hogy megmozdítani sem bírtuk! Kb 1-2 órát áztattuk alkatrészmosóban, majd kb 1-2 órás tisztogatás, mozgatás, tisztogatás, mozgatás után végül meggyógyult (kitisztult), azután a tisztítás után minden olajcserénél kitisztítottam, és nem lett többet ilyen jellegű problémám. Egyébként az EGR szelep kormolódásáért nagy mértékben felelős a motorolaj.
A 159-es ráadásul már részecskeszűrős, amit szintén jobban szennyez egy rosszabb miőségű olaj.De visszatérve a szelepedhez, mielőtt kidobnák a szervizben, érdemes lenne egy alapos tisztítást a tekercsen elvégezni! Viszont az, hogy a motortérben kormot látsz, szerintem nem az egr szelep hibája, sokkal inkább valami cső lehet elrepedve!
A többieknek nem tűnt fel, de szerintem az EGR szelepnek mindegy, hogy hideg a motor vagy nem, ha az elkormolódik és emiatt nem zár rendesen, akkor az melegben ugyan úgy nem zár rendesen!
Annak idején a 156-on nekem is annyira beállt a tekercs, hogy megmozdítani sem bírtuk! Kb 1-2 órát áztattuk alkatrészmosóban, majd kb 1-2 órás tisztogatás, mozgatás, tisztogatás, mozgatás után végül meggyógyult (kitisztult), azután a tisztítás után minden olajcserénél kitisztítottam, és nem lett többet ilyen jellegű problémám. Egyébként az EGR szelep kormolódásáért nagy mértékben felelős a motorolaj.
A 159-es ráadásul már részecskeszűrős, amit szintén jobban szennyez egy rosszabb miőségű olaj.De visszatérve a szelepedhez, mielőtt kidobnák a szervizben, érdemes lenne egy alapos tisztítást a tekercsen elvégezni! Viszont az, hogy a motortérben kormot látsz, szerintem nem az egr szelep hibája, sokkal inkább valami cső lehet elrepedve!
A többieknek nem tűnt fel, de szerintem az EGR szelepnek mindegy, hogy hideg a motor vagy nem, ha az elkormolódik és emiatt nem zár rendesen, akkor az melegben ugyan úgy nem zár rendesen!
Gábor792013-02-05 21:44:57 // 30284
Pont ez járt a fejemben: ha nincs más tünet, akkor nem biztos, hogy cserélem... 50eFt... akkor inkább küszöbspoiler :-)
Persze ha cserélni kell, akkor nincs mese, csak nem tudom, hogy kell-e, ha rossz értéket mutat...
Persze ha cserélni kell, akkor nincs mese, csak nem tudom, hogy kell-e, ha rossz értéket mutat...
Csabi2013-02-05 21:43:06 // 30283
Több cartársnak van ez a jelenség, köztük nekem is, de inkább a nyári időszakban jellemző...egyéb tünet nincs...ha 2x v. 3x izzíttok akkor semmi döcögés, hogy mi az összefüggés az-az 50millás kérdés...persze tippek vannak... Amikor legutóbb mértem(talán novemberben) hidegen az 1.hengernél 4 körül volt a korrekció, a többi 1-2 Melegen viszont 0+-0,5 mind az 5...fontolgatom, h lecserélem pl az első hengerét...de egyenlőre nem zavar annyira :)
Gábor792013-02-05 21:43:01 // 30282
Még olvasni is fájdalmas... (remélem nem ez lesz végül a baja :-P)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 21:28:20 // 30281
49e a felújított
Gábor792013-02-05 21:25:46 // 30280
Köszi!
Remélem leírja :-)
Ha ez lenne a baja, a nehézkes hidegindításon kívül produkál még más tünetet (csak hogy könnyebben be tudjam azonosítani)?
Remélem leírja :-)
Ha ez lenne a baja, a nehézkes hidegindításon kívül produkál még más tünetet (csak hogy könnyebben be tudjam azonosítani)?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 21:24:54 // 30279
jaja a mienkez 46-48
Csabi2013-02-05 21:22:12 // 30278
Az enyémhez (2,4) néztem, a legolcsóbb új 78e/db, a gyári felújított meg 48e/db...Erhard ha akarja akkor leírja nála mennyi... :)
Alfa GT-Csaba2013-02-05 21:20:14 // 30277
egy időben azt mondták mindig hogy az EGR-t 1szer lehet takaritani aztán kuka!Én már 4szer darabokra szedtem és semmi baja!!Akkor ki akar gazdagodni?
Gábor792013-02-05 21:19:25 // 30276
Ja értem... akkor ez azt jelenti, hog a Bosch újít fel...
És nagyságrendileg ezért mennyit kérnek? A Bosch-ban megbízom, különös tekintettel arra, hogy nekik dolgozom :-)
És nagyságrendileg ezért mennyit kérnek? A Bosch-ban megbízom, különös tekintettel arra, hogy nekik dolgozom :-)
Gábor792013-02-05 21:17:43 // 30275
De nekem vadiúj banner aksim van :-(
Viszont ma reggel csinált ismét egy érdekes dolgot, immáron másodszor: benyomtam a gombot, forgatott 2-t, majd se kép se hang... minden kijelző elment, mutatók visszaálltak alapba... mintha "leverte volna a biztosítékot". Benyomtam a gombot ismét, izzított és indult szépen (vagyis inkább azt mondom, hogy indult ahogy szokott). Ez olyan aksi-problémának tűnik, de ha első indításra megzakkan, akkor másodikra miért bír tekerni akár sokáig is gond nélkül?
Hétvégén megnézem terhelővillával az aksit...
Viszont ma reggel csinált ismét egy érdekes dolgot, immáron másodszor: benyomtam a gombot, forgatott 2-t, majd se kép se hang... minden kijelző elment, mutatók visszaálltak alapba... mintha "leverte volna a biztosítékot". Benyomtam a gombot ismét, izzított és indult szépen (vagyis inkább azt mondom, hogy indult ahogy szokott). Ez olyan aksi-problémának tűnik, de ha első indításra megzakkan, akkor másodikra miért bír tekerni akár sokáig is gond nélkül?
Hétvégén megnézem terhelővillával az aksit...
Csabi2013-02-05 21:13:29 // 30274
Ez az üzlet... tisztítás,esetleg kap egy új mágnest amit kb 5ezer forintra sem saccolok és 36-ért dobja...de az a helyzet, h így a versenyző is jobban jár, mert nem 50-ért vesz újat.... A szeleptest meg gyakorlatilag soha nem megy tönkre...ezért kérik vissza :S
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 21:10:55 // 30273
jobban bízom abban amit ott újítanak fel ahol gyártják....egy szokott tönkre menni
Gábor792013-02-05 21:06:30 // 30272
Mennyibe fájna az új? Egyesével lehet venni vagy 4-et (lehet ez hülye kérdés... bocs)
Illetve... ezt nem nagyon értem: nem újíttatod fel, de veszel felújítottat? Vagy nem ezen, hanem a Bosch-on volt a hangsúly?
Illetve... ezt nem nagyon értem: nem újíttatod fel, de veszel felújítottat? Vagy nem ezen, hanem a Bosch-on volt a hangsúly?
Alfa GT-Csaba2013-02-05 20:40:15 // 30271
És felraknak egy másikat ami szintén bontott volt csak kipucolják és 36 ezer ,ami szinte a fele ára az újnak,és a levettet nem kapod meg hanem kipucolják 2 kv között és eladják szintén 36 ért!Amikor megvettem a gt-t segg hülye voltam hozzá és 2 hét múlva én is beszoptam ezt!És a számlán az volt irva hogy fel újított !
droberto2013-02-05 20:33:28 // 30270
Reméljük összejön! :)
Júlia2013-02-05 20:16:46 // 30269
Megírom majd mire jutottam.Remélem igazad lesz!!!:)
Csabi2013-02-05 19:41:20 // 30268
Érdemes... :) egy kis szerencsével tízezreket spórolhatsz...
Júlia2013-02-05 19:35:51 // 30267
Persze nem a szalonban...
Júlia2013-02-05 19:34:22 // 30266
Akkor benevezek egy tisztításba.:)
Csabi2013-02-05 19:32:23 // 30265
A fél óra alatt szinte biztos, h nálad is csak félmunkát végeztek...
Júlia2013-02-05 19:04:45 // 30264
Biztos jobb nekik ha cserélik igen.Én is erre gondoltam.Ők meg arra hogy na egy szőke...:)De ráhibáztak velem.:)
Júlia2013-02-05 19:02:59 // 30263
Szerintem nekem megsem nézték úgy igazából.Kb fél órát voltam a szalonba.Ennyi idő szerintem nem elég egy motordiagnosztikához meg még egy egr szelep vizsgálathoz.
Júlia2013-02-05 19:00:42 // 30262
akkor most kereshetjük a korom hibát is..(
Csabi2013-02-05 19:00:20 // 30261
Szia!
A leírtak alapján, több lehetséges dolog is felmerül:
- Ha a tekercset is leszerelték a szelepről (fekete részt) és megműködtették sikertelenül, akkor sajnos tényleg csak a csere a megoldás.
- Ha viszont csak a szeleptestet "tisztogatták" akkor sajnos az annyit ér,mint halottnak a csók, viszont még jó esély van arra, h egy teljes körű tisztítással , újra működni fog. (Amikor én jártam szervizben mindig pucoltattam az EGR-t, 3különböző szervizesből 2 csak félmunkát végzett, 1 szaki szerelte csak le a működtető tekercset/mágnest és úgy végezte a tisztítást...Ezért gondolom, h talán nálad is csk "félmunkát" végeztek)
-ha nem vagy biztos benne, h nálad miképp végezték a tisztítást akkor szerintem kérdezd meg a szakitól aki csinálta.
Sajna nekem az a tapasztalatom, h egy szervizben nem foglalkoznak az anyagiakkal, csere aztán kész, nekik ez egyszerűbb...
A leírtak alapján, több lehetséges dolog is felmerül:
- Ha a tekercset is leszerelték a szelepről (fekete részt) és megműködtették sikertelenül, akkor sajnos tényleg csak a csere a megoldás.
- Ha viszont csak a szeleptestet "tisztogatták" akkor sajnos az annyit ér,mint halottnak a csók, viszont még jó esély van arra, h egy teljes körű tisztítással , újra működni fog. (Amikor én jártam szervizben mindig pucoltattam az EGR-t, 3különböző szervizesből 2 csak félmunkát végzett, 1 szaki szerelte csak le a működtető tekercset/mágnest és úgy végezte a tisztítást...Ezért gondolom, h talán nálad is csk "félmunkát" végeztek)
-ha nem vagy biztos benne, h nálad miképp végezték a tisztítást akkor szerintem kérdezd meg a szakitól aki csinálta.
Sajna nekem az a tapasztalatom, h egy szervizben nem foglalkoznak az anyagiakkal, csere aztán kész, nekik ez egyszerűbb...
Júlia2013-02-05 18:59:44 // 30260
Fiat szalonba vittem mert sajnos a szerelőm nem tudja gépre rakni.viszont mondta hogy mindenképpen tisztítással próbálkozik csere előtt.Éppen most hívtam,mert már felidegesítettem magam.:)Melegen amúgy megy mint állatt csak reggel nincs erő benne.:(
Piritu - 1.000.0002013-02-05 18:53:25 // 30259
Nem a burkolathoz vezeti a kormot, ha nyitva van. Ha a burkolat alatt kormos, akkor az máshonnan jött.
Piritu - 1.000.0002013-02-05 18:52:20 // 30258
Könnyű kimérni ha szakadt. (Feltételezve, hogy olyan szerelőhöz vitted, aki ért hozzá.)
Júlia2013-02-05 18:16:48 // 30257
Jaa azt is mondtak hogy kicsit nyitva van a szelep.Tény hogy a motorburkolat alatt sok korommal találkoztam.:(
Júlia2013-02-05 18:15:13 // 30256
Kérdeztem hogy tisztható e de azt mondták a benne lévő tekercselő meghalt.:(Bár én nem tudom hogy ezt így kerek perec ki írja egy motordiagnosztika?Most már bizonytalan vagyok.
'''''2013-02-05 16:58:21 // 30255
Ennyiért kiírják és még meg is chippelik az autód.
droberto2013-02-05 15:42:20 // 30254
A csere előtt egy tisztítást (mozgató tengelyt is) megpróbálnék.
droberto2013-02-05 15:11:38 // 30253
Vsz. ez valami CAN kommunikációs hiba. Proxy rendezés segíthet....
Júlia2013-02-05 14:49:32 // 30252
Szia
Sikerült kitisztítíni tényleg gyors volt.:)Jól el volt koszolódva,de sajnos nem oldotta meg a problámát.Olyannyira nem hogy el is keserítettek.:(a egr adta be a kulcsot amire kapásból 45-65 ezres árat mondtak.:(
Sikerült kitisztítíni tényleg gyors volt.:)Jól el volt koszolódva,de sajnos nem oldotta meg a problámát.Olyannyira nem hogy el is keserítettek.:(a egr adta be a kulcsot amire kapásból 45-65 ezres árat mondtak.:(
'''''2013-02-05 14:43:01 // 30251
2.4-nél is van eltérés a könyv és a valóság közt az izzítógyertyánál?
Dömpi (il dottore)2013-02-05 14:00:04 // 30250
Tegnap este az asszony saját kezűleg vitte el a szerelőhöz a kocsiját.
Tényleg komolyan gondolta néhány hete :)
blog
Tényleg komolyan gondolta néhány hete :)
blog
Dömpi (il dottore)2013-02-05 13:47:34 // 30249
Ez érdekes, ugyanis az enyém FL (2008) utáni 8V-s. Mikor először cseréltük, illetve csak cseréltük volna az izzítógyertyát, a VIN alapján rendelt rövidnek bizonyult. Úgyhogy az aranykezű szerelőm elvitt egyet mintának az autósboltba, ahol dolgozik, és úgy hozott.
Ugyanaz kell bele, mint valamelyik opel-be. Pontosan nem tudom, de ma megyek hozzá és rákérdezek, ha valakit érdekel.
Lényeg, hogy amit a VIN szerint kidob az alkatrészbolt számítógépe, az tutira nem jó, rövid.
Ugyanaz kell bele, mint valamelyik opel-be. Pontosan nem tudom, de ma megyek hozzá és rákérdezek, ha valakit érdekel.
Lényeg, hogy amit a VIN szerint kidob az alkatrészbolt számítógépe, az tutira nem jó, rövid.
Dömpi (il dottore)2013-02-05 13:42:54 // 30248
Nekem volt. De nálam kombinálva azzal, hogy nem tudtam bezárni a kocsit. Majd győzött a "windows"-os megoldás: akkusaru le, majd vissza.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 13:34:33 // 30246
Kicsit el vannak írva...
amivel a legjobban jársz 2L Matryx, 1-2L 5.1 fékolaj és 2L dextron IV
amivel a legjobban jársz 2L Matryx, 1-2L 5.1 fékolaj és 2L dextron IV
Coolby2013-02-05 13:33:29 // 30245
köszi, ezek lesznek a jók...
Szervóra ír még elaforg GI/R-t?
Szervóra ír még elaforg GI/R-t?
Coolby2013-02-05 13:18:14 // 30244
ne bazz, ezeket itt találtam az autó adatlapján, akkor nem stimmel ezek szerint :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 13:17:11 // 30243
3-ból egyet sikerült :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 13:16:43 // 30242
váltó olaj 2L Matryx, Fékolaj amilyet akarsz 1L, Szervo GI/E 2L vagy dextron III, én IV-et tettem bele,
Coolby2013-02-05 13:16:24 // 30241
váltóolaj: Tutela Car Tecnix
szervóolaj: Tutela GI/A
fékolaj: Tutela Top4
már csak mennyiségben kérnék segítséget :)
szervóolaj: Tutela GI/A
fékolaj: Tutela Top4
már csak mennyiségben kérnék segítséget :)