Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:45:43 // 8802
Ülj bele mindkettőbe, ha nem tűnik fel a különbség az már nagy baj :-)))
Poló2010-10-23 21:45:31 // 8801
A futóművet ne vedd ide, vegyük csak a motort. Miért nulla az elektronika? Nagy köbcenti kevés lóval? 3000 ccm és 185 ló körül van az Iveco Daily. Jó, kevesebb, mint a személyautók, de nem olyan sokkal. Viszont ezek az autók meg nem 2 tonna alatti súlyt cipelnek, hanem sokszor a dupláját.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:45:07 // 8800
csak alhangon van bennük 6-8 szűrő :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:44:27 // 8799
50? inkább 100e-ként :D
ALFI1562010-10-23 21:43:55 // 8798
Lehet.Olajat is vagy 50ezrenként kell cserélni.
Poló2010-10-23 21:43:04 // 8797
Ha egy csavart lehúzol 2x, attól nem fog könnyebben eltörni, hanem megnyúlik rajta a menet.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:42:50 // 8796
Csak egy lehetséges okként nevezném meg, ha pl hengerfej cserekor újat tettek volna be a meglazított és újra megfeszített helyett, kisebb valószínűséggel törne.
Mondjuk egy túrócsere/javításhoz is lehetett leszedve.
ALFI1562010-10-23 21:42:43 // 8795
Na igen.Nagyobb kategóriánál amit árba elbuksz azt kisebb árkategóriás (régebbi) autónál ráköltöd szervízre.Csak akkor a drágábra ne keljen ennyit költeni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:42:03 // 8794
jah persze nagy köbcenti kevés lóval, "paraszt" futóművel nulla elektronika ...ne hasonlítsd már a kistehert a személyautóhoz...ennyi erővel ott a kamion millió km-et megy el hiba nélkül...lehet csőröst kéne venni :DDD
Poló2010-10-23 21:40:09 // 8793
Miben másabb kategória? Személyautónak minősülnek már itthon is, menetdinamikában és menetkomfortban is inkább hasonlítanak egy személyautóhoz, mint egy teherautóhoz.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:39:15 // 8792
ha jól értettem a Cartársnál a tőcsavar hagyta el magát.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:39:05 // 8791
kiránduláshoz meg nyaraláshoz is általában autó kell :) Volt 10 éves autóm is csak meguntam hogy mindent cserélni kellett rajta...
ALFI1562010-10-23 21:38:46 // 8790
Akkor lehet,hogy akinek törött a leömlő csavar az mindenkinek bontva volt már?De miért is volt bontva?
Poló2010-10-23 21:38:02 // 8789
A leömlő gondolom tőcsavaros és a végére anyák vannak téve. Az még nem olyan gáz, ha azok az anyák újra fel vannak használva. Viszont filléres dolog lenne újakat tenni helyettük.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:37:27 // 8788
"Kisteherautók" - mint a nevük is mutatja haszongépjárművek, teljesen más kategória, azt erre építik. A mozdonyoknál se számít a kor meg a km :-)
ALFI1562010-10-23 21:36:48 // 8787
Szerinted?Mert nem tudok sokáig egy kocsiba üllni.Azok maradtak meg a legtovább.A rekord a kék volt.2.5év.Na ezen kéne változtassak.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:35:44 // 8786
Akkor nem szabadott volna visszatenni a leömlő csavarokat? :-O
Innen egyértelmű, hogy a szerviz fizet :-))
Poló2010-10-23 21:35:43 // 8785
Kisteherautók között nem ritka, amelyik 2-3 hónap alatt tudja le az 50.000-et, mégis elindulnak velük még 4-5 éves korukban is Európa másik végébe. Aztán amit ezek az autók kapnak...
ALFI1562010-10-23 21:35:25 // 8784
Ez igaz.De ennyi km. megtételéhez adja is a cég a kocsit.
Poló2010-10-23 21:34:07 // 8783
Akkor miért nem tartod meg 6-8 évig? Az 56-osokat miért cserélted 2 évente?
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:33:42 // 8782
A költségek nagy része a futással arányos.
Ilyen pl a gumik, a 156-nál komoly tétel volt, de a Póknál (eddig 8.000km-t mentem vele) nem számolok azzal, hogy belátható időn belül kell, mivel új gummákkal kaptam :-)
Értékvesztés már nem nagyon van egy 13 éves kocsinál, maradnak a fix költségek (biztosítás és adó) és évente egy olajcsere, az meg már nem sok.
Poló2010-10-23 21:29:08 // 8781
A nagyobb nyomatékkal meghúzott csavarokat nem szabad 2x felhasználni. Ilyen a hengerfej csavar, a hajtókar csavar, a csapágyhíd csavar és még sorolhatnám.
Vannak még a különböző csavarrögzítővel ellátott csavarok és a magnézium csavarok, ezeket sem szabad 2x nyomatékra húzni.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:28:35 // 8780
A gáz mindössze az, hogy évi 50ezret megyek, 8 éves korára már izgalmas lenne elindulni egy 2.500-3.000 km-es útra :-))
ALFI1562010-10-23 21:28:19 // 8779
Ebből a pénzből menjünk többet kirándulni,nyaralgatni,világot látni.Mondjuk az az élmény amit a kocsi ad az is hatalmas még ha sokba is kerül.
ALFI1562010-10-23 21:26:52 // 8778
Erről beszélek.Kicsit én is kezdem sokallni.De lehet bennem van a hiba,hogy 2évente lecserélem.Rendberakom,leszervízelem valaki meg jól jár vele.Sokkal jobban jönnék ki ha legalább 6-8évig megmaradna.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:26:37 // 8777
jah de akkor minek éljünk?
ALFI1562010-10-23 21:24:49 // 8776
Persze.Mit szóljon az akinek a hajózás a hobbija.
Na de a motorozás se kiskutya.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:24:34 // 8775
nem biztos :-(
ALFI1562010-10-23 21:23:43 // 8774
Persze én is próbálom nyugtatni magamat.Majd ki derül mi lessz.Ha több évig marad úgy jóval kisebb a bukó.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:22:05 // 8773
minden hobbi drága :)
ALFI1562010-10-23 21:20:42 // 8772
Nekem meg munkaeszköz a ford.Az alfa meg hobbi.Munkaeszköznek nem vállna be nállam.
'''''2010-10-23 21:18:45 // 8771
Neked is igazad van,sokat veszít az értékéből,De melyik márka nem?Nézd a jó oldalát,legalább nem egy tömegcikkel jársz!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:15:46 // 8770
Te lehet a kukába dobod nekem munka eszköz az autó ...
ALFI1562010-10-23 21:15:38 // 8769
Vagy megmarad sokáig és nem cserélgetem 2 évente.Hanem marad 6-8 évig is.
ALFI1562010-10-23 21:14:14 // 8767
Pedig nem is vészes.Nem a gumimérettel van itt a gond.Hanem nem valami jó a 156 futóműve.
ALFI1562010-10-23 21:13:01 // 8765
De megmarad.Ezt a pénzmagot amit a kocsi elvisz meg dobjuk a kukába.
ALFI1562010-10-23 21:11:56 // 8764
Így van!De faterod biztos megteheti,megengedheti.Én is tudok olyat aki R320-at vett amin 1 év alatt 6m.-et bukott.De én csak a saját zsebembe látok és én kezdek beleunni a havi 200-300ezer bukóba ami már sok éve így megy.Ezek szerint a kocsira keresünk?Lehet neked jó igy de nekem nem.És ezt mástól is hallom csak legfeljebb nem írják le vagy nem mondják.Lehet most akkor mondani,hogy mit szóljanak azok akik hitelre veszik.Azok mit buknak?Én erre csak azt mondom úgy kell nekik!
imi1562010-10-23 21:09:44 // 8763
225/45-17 volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:09:15 // 8762
ha én is annyit keresnék mint faterod szerinted hol érdekelne hogy bukok 6 millát/év ? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:07:36 // 8761
jah lehet számolni pl arra is hogy mennyit kell dolgozni pl egy kecóért ami pl 20 milla amit nem tudsz magaddal vinni a sírba :P
ALFI1562010-10-23 21:07:18 // 8760
Mi a gumiméret?
'''''2010-10-23 21:07:17 // 8759
Akkor faterom mit szóljon.Most vette a 18millás merdzsót.Szerintem tavasszal csak 12-öt fog érni.Az asszony csinálta jól,neki alap grande puntója van.Négy év alatt sem fog annyit bukni vele mint te meg én az alfával.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:05:37 // 8758
nincs nyikorgás, kopogás ...
imi1562010-10-23 21:03:44 // 8757
No,ennek igazán örülök:-))!
A 156-on a két felső kicsi lengőkar kivételével mindent kellett cserélni legalább 1x az öt év alatt,amíg nálam volt:S!
Persze erről nagy mértékben tehetnek a magyar utak és a széles,alacsony profilú gumik is:P!
ALFI1562010-10-23 21:01:47 // 8756
Senki nem vitatkozik itt.
Én meg csak kezdem sokallani a havi 200-300ezer bukót 4éves autónál.Mint írtam is ebbe az amortizáció meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs benne.
ALFI1562010-10-23 20:59:48 // 8755
Egyáltalán nem!
ALFI1562010-10-23 20:59:15 // 8754
És saját zsebből beválalnál havi szinten 200-300 ezret?Ebbe a bukó meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs.
imi1562010-10-23 20:58:09 // 8753
Aha,értem.Tehát egyértelműen nem lehet meghatározni.
A 159-re annyira nem jellemzőek a futómű problémák,mint a 156-ra?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak