Először is hadd mondjam el, hogy szuper király, hogy megvan a beállítás, engem is érint, bár még most se értem igazán.
Másrészt Rollnak is annyiban igazat adok, hogy e megoldás mellett nagyon érdekelne mi a fő kiváltó ok. A kompresszió esést, öregedést én nem nyelem be, mert többeknél ez 100k alatt, nálam pl 130k, szóval relatíve keveset futott mocikkal történik, ennyire meg csaknem centizhette ki a gyár a kompressziókat. Ha nem áll - ezután már kételkedem - az üzemanyag nyomás elmélet, akkor arra tudok még gondolni, hogy az előizzítás körül romlott, égett, kontaktosodott el valami. Relé? Ezekben asszem van külön preheat elektronika is.
Meg mostakkor nem értem, amikor levettem az összes izzi gyertyapipát, akkor is pöcc indult két kattintásra. Ezt valaki megnézné az övén is, hogy gyertya nélkül is indul e hidegen néhányszor?
Macccy2017-10-18 19:01:20 // 100749
Csabi2017-10-18 18:56:44 // 100748
Tuti, hogy nem ez a tábla van nálunk. 15-20s-ig mindig izzít a bizonyos hőfokig, egy jellegzetes relé kattanással ér véget, biztos hallottad már... Multiméterrel ha nézed, jól látható mennyire megszívja az akksit, addig.
Aztán az utóizzítás már a motor beindulása után játszik , itt már jó a 180s ,itt is jól lehet hallani a relé kattanását 3perc után, plusz a motorhang változását, ahogy lejön a teher a generátorról.
Aztán az utóizzítás már a motor beindulása után játszik , itt már jó a 180s ,itt is jól lehet hallani a relé kattanását 3perc után, plusz a motorhang változását, ahogy lejön a teher a generátorról.
Shadin2017-10-18 18:50:26 // 100747
Szép gépsárkányok :-)
Shadin2017-10-18 18:49:39 // 100746
Piritu - 1.000.0002017-10-18 18:40:40 // 100745
Shadin2017-10-18 15:47:30 // 100743
droberto2017-10-18 15:22:59 // 100740
Szerintem jó olaj az EDGE. Mobil1-nek nincs még ilyen olaja?
alfa155gyuri2017-10-18 15:21:00 // 100739
Lejjebb vitték a kompressziót a beporlasztási nyomást meg fel.
droberto2017-10-18 15:19:29 // 100738
droberto2017-10-18 15:14:04 // 100737
Ügyesek vagytok!
Kíváncsi lennék, hogy hogy van az EDC16C39-ben ez a tábla.
Gondolom akkor az előizzítás volt a 30°C, amit most 50-re emeltetek...
Biztos akkor az utóizzításon is dobttatok 20°C-ot?!?
A félmelegen nehezen indulás kiváltó okának most a lehető legrosszabbra gondolok: Motor főalkatrész kopás okozta kompressziós csúcsnyomás vesztés...
Ehhez kellene méregetni és tudni kéne a gyári értékekt és azok tűrését...
Ezzel némileg ellentmond, hogy a JTD-k tudomásom szerint nem azok a kifejezetten kopós motorok. Az elődökre pedig ez nem volt tudtommal jellemző. Bár lehet, ott pont az izzítás máshogy volt paraméterezve.
Nehéz kérdés...
Kíváncsi lennék, hogy hogy van az EDC16C39-ben ez a tábla.
Gondolom akkor az előizzítás volt a 30°C, amit most 50-re emeltetek...
Biztos akkor az utóizzításon is dobttatok 20°C-ot?!?
A félmelegen nehezen indulás kiváltó okának most a lehető legrosszabbra gondolok: Motor főalkatrész kopás okozta kompressziós csúcsnyomás vesztés...
Ehhez kellene méregetni és tudni kéne a gyári értékekt és azok tűrését...
Ezzel némileg ellentmond, hogy a JTD-k tudomásom szerint nem azok a kifejezetten kopós motorok. Az elődökre pedig ez nem volt tudtommal jellemző. Bár lehet, ott pont az izzítás máshogy volt paraméterezve.
Nehéz kérdés...
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 15:08:47 // 100736
Más, olaj téma: tud valaki olyan 5w40-es DPF barát olajat, amit bátran lehet használni a 2.4-ben? Egyedül Castrolt találtam ilyet, de attól tartok, nekem Castrollal még csak bajom volt eddig.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 15:05:08 // 100735
Van, persze, de régebben nagyon szerettem autót buherálni, mostanában viszont kifejezetten utálom. Van annyi műszaki probléma amit meg kell oldanom, hogy pont nem hiányzik az autóval szenvedni. Eljutottam én is oda, hogy az autótól semmi mást nem várok el, csak hogy működjön. És hogy miért? Mert ugyanaz van, mint minden másban. Nincs szakember. Aki van és ért hozzá, be van táblázva. Hármat is ismerek jó szakit helyben, mind dugig melóval.
A 146-om fékerőelosztója csepeg. 27-én tudom vinni leghamarabb az autót úgy, hogy szívességből hétvégén nekiáll. Aztán műszaki is lesz, arra külön bonyodalom időpontot keríteni, hogy felkészítsük.
A 159 olajcseréje (+ felső lengőkar csere) 3-ára van beírva. Nincs hamarabb, pedig picit már most túlszaladtunk a 15e-n. Ennyi akkor cserélem 17e-nél.
Szóval utána is van élet, de nem biztos hogy azt én annyira akarom :-)
Legszívesebben vennék két szívó benyás szkájaktív mazdát...
A 146-om fékerőelosztója csepeg. 27-én tudom vinni leghamarabb az autót úgy, hogy szívességből hétvégén nekiáll. Aztán műszaki is lesz, arra külön bonyodalom időpontot keríteni, hogy felkészítsük.
A 159 olajcseréje (+ felső lengőkar csere) 3-ára van beírva. Nincs hamarabb, pedig picit már most túlszaladtunk a 15e-n. Ennyi akkor cserélem 17e-nél.
Szóval utána is van élet, de nem biztos hogy azt én annyira akarom :-)
Legszívesebben vennék két szívó benyás szkájaktív mazdát...
Corben2017-10-18 14:08:20 // 100734
Köszi az infót.
Amiket én tudok kedvezménnyel venni az Frap / Ruville :-(
Lemfölder / TRW-t hol érdemes venni?
Amiket én tudok kedvezménnyel venni az Frap / Ruville :-(
Lemfölder / TRW-t hol érdemes venni?
Roll19832017-10-18 13:57:31 // 100733
Vagy Lemförder.
_Ata_2017-10-18 13:55:59 // 100732
TRW-t szokták ajánlani :)
theBanyai2017-10-18 13:46:28 // 100731
Ha uzemmeleg a motor akkor is varnod kell? Nalam pl. akkor egyaltalan nem.
alfa155gyuri2017-10-18 13:45:32 // 100730
Addig jó! :) Mondjuk utána is van élet. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 13:42:43 // 100729
Az enyém nem csinálja, ennyit tudok :-) Az itt fellelhető problémák közül egyet sem produkál egyelőre.
Corben2017-10-18 13:41:25 // 100728
Liquid2017-10-18 13:40:27 // 100727
A 15 másodperc nem egzakt érték, a lényeg hogy várni kell még miután elaludt az izzítás jelzés. Ha nem várok akkor is elindul, csak sokat köszörül és dob füstpamacsot. Télen / hidegben nehezebben indul, de nyáron se pöccre. Viszont ha várok, akkor indul, függetlenül a hőfoktól.
alfa155gyuri2017-10-18 13:39:51 // 100726
Hidegen 25C-ig a felett nincs izzítás.
RomeoOne2017-10-18 13:33:08 // 100725
És 15 mp-ig kell izzítania? Akkor azért elég nagy baj van ott az izzítógyertyákkal vagy valamivel.
alfa155gyuri2017-10-18 13:12:43 // 100724
Tetszik a kormányod! :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-18 13:11:01 // 100723
Köszi. Jók az ilyen hasznos dolgok, pláne ha mocskos 2.4 ről van szó :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-18 13:07:45 // 100722
theBanyai2017-10-18 13:01:52 // 100721
Kiprobaltam amit mondtal, nekem semmivel nem lett jobb. Most mindig akkoe inditok mikor kiirja a startot, ahogy a videoban is.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-18 12:59:14 // 100720
80e km-rel vettem a 2,4-et de nekem nem volt ilyen első indítási gondom sosem
alfa155gyuri2017-10-18 12:57:36 // 100719
Mert addig izzít.Azért mert az izzítás lámpa csak felvillan attól még az izzít tovább.
'''''2017-10-18 12:52:24 // 100718
Nekem.Nem csinálta.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-18 12:47:50 // 100717
ejh Svájc vadas egy ország :))) Opel bontott önindító 200 frank (itthon az új 38 rugesz) de az embernek kell leszedni az autóról, mert ha ők szedik le az még plusz 400 frank :DDD
Liquid2017-10-18 12:45:52 // 100716
No akkor már csak azt mondja meg valaki, miért kell hidegindításnál (meg néha félmelegnél is) 15 másodpercet várnom gyújtáson ahhoz hogy pöccre induljon? :)
Nincs valami nyomás-tartó, visszacsapószelep-szerű akármi a rendszerben, ami esetleg elöregszik és emiatt később épül fel a megfelelő üzemanyagnyomás?
Nincs valami nyomás-tartó, visszacsapószelep-szerű akármi a rendszerben, ami esetleg elöregszik és emiatt később épül fel a megfelelő üzemanyagnyomás?
alfa155gyuri2017-10-18 12:43:47 // 100715
Csak amikor csinálod és próbálkozol hónapokon keresztül és találsz valami megoldást és azt megosztod utána meg csak azt hallgatod hogy kókány meg kendács meg hülye akkor lemegy a kedved.És akkor inkább megcsinálom magamnak meg a közvetlen környezetemnek.
Mert amikor ennek nekiálltam tavasszal és nem kevés melóval meg mérésekkel meg stb és ez lett a jelenlegi tökéletes megoldás mert azóta nekem egyszer sem volt indítási problémám.De én is valahogy a komputeres átírást preferálom de nem találtam eddig aki megcsinálta volna,de most megvan.
Húúú elég kacifántos mondat lett de betudom annak hogy ma még nem feküdtem le,több mint egy napja fent vagyok :)
Mert amikor ennek nekiálltam tavasszal és nem kevés melóval meg mérésekkel meg stb és ez lett a jelenlegi tökéletes megoldás mert azóta nekem egyszer sem volt indítási problémám.De én is valahogy a komputeres átírást preferálom de nem találtam eddig aki megcsinálta volna,de most megvan.
Húúú elég kacifántos mondat lett de betudom annak hogy ma még nem feküdtem le,több mint egy napja fent vagyok :)
Haddel2017-10-18 12:30:52 // 100714
Én lájkolom az ilyen oknyomozásokat,megoldás kereséseket!
Abba ne hagyjátok! ,)
Abba ne hagyjátok! ,)
theBanyai2017-10-18 12:18:41 // 100713
Hat , persze, gyuruzzuk is meg a motort, HATHA :) Vicces gyerek vagy, szerintem torpedozzal a sajat penzeddel, meg a sajat autoddal. Ha mar erdemlegeset hozzatenni nem tudsz a temahoz. Nagyon sok ember, nagyon sokmindent megprobalt, es kicserelt mar. Megsincs megoldas. Gondolom azokat nem lattad.
Roll19832017-10-18 12:11:25 // 100712
Nem igazán jó a példád, mert még nem tart ott az orvostudomány, hogy öreganyámból kidobáljanak minden elhasználódott "alkatrészt", hogy újakra cseréljék. Ezzel szemben az autóknál ez gond nélkül megoldható. Persze tudni kéne, hogy valójában mi a rossz benne.
Szergej2017-10-18 12:09:03 // 100711
Udv. Nekem nincs inditasi problémám semmilyen körulménynél,de lehet inkább átiratom és akkor tutti,hogy nem is lessz. :-)
RomeoOne2017-10-18 12:05:20 // 100710
Ki mondta, hogy új korában nem csinálta? Kinek volt közülünk új 1.9-ese vagy 2.4-ese?
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 12:03:28 // 100709
Szerintem írj megoldást máskor is nyugodtan, mert valójában a megoldáshoz vezető kísérletet Te végezted el :-)
Az tényleg jó kérdés, hogy miért jön ez elő és új korában miért nem csinálta. De erre a mai napig nem született megnyugtató válasz, szóval nincs miért kínlódni vele. Át kell írni az izzítást és használni.
Az tényleg jó kérdés, hogy miért jön ez elő és új korában miért nem csinálta. De erre a mai napig nem született megnyugtató válasz, szóval nincs miért kínlódni vele. Át kell írni az izzítást és használni.
theBanyai2017-10-18 11:41:05 // 100708
Szerintem te is jobban szaladsz , mint oreg anyad, pedig mikor fiatal volt, biztos neki se okozott gondot. Sokat hozza tettel a temahoz, koszonjuk, ;)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 11:13:45 // 100707
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 11:01:42 // 100706
Ugye, hogy ugye? :-)
yani🍀2017-10-18 10:45:45 // 100705
2017-07-31 08:41:43-kor már javasoltam, hogy keressétek Mankyt a témában, valószínűleg tud segíteni :-)
Jobb későn, mint soha....
Jobb későn, mint soha....
alfa155gyuri2017-10-18 10:45:12 // 100704
Már egyszer kétszer le lett írva,hogy miért is csinálhatja.
Roll19832017-10-18 10:41:30 // 100703
Amikor ezek a dízelek újak voltak nem volt velük ilyen gond, pedig nem izzítottak 50 fok-ig. Akkor miért működtek? Tőlem lehet ezt megoldásnak hívni, de szerintem ezzel nem a valódi hibát találtad meg, hanem csak kikerülted. Ez csak az én véleményem, ráadásul érintett sem vagyok az ügyben.
theBanyai2017-10-18 10:38:09 // 100702
Szivesen, Akos megoldja neked pikk-pakk!
alfa155gyuri2017-10-18 10:33:43 // 100701
Szupi!Köszi,akkor megkeresem átíratom és kiveszem a nyomógombot mert elegánsabb.
Én már nem nagyon fogok megoldást írni mert mindig valaki jobban tudja.Tudom elvben a gyorsításkor történő hibajelzés okát is de már nem írom le csak ha megkeres akinek az a gondja mert mert a lehülyézésre nem vagyok kíváncsi.
De neked köszi,hogy megtaláltad komputeres megoldást.
Én már nem nagyon fogok megoldást írni mert mindig valaki jobban tudja.Tudom elvben a gyorsításkor történő hibajelzés okát is de már nem írom le csak ha megkeres akinek az a gondja mert mert a lehülyézésre nem vagyok kíváncsi.
De neked köszi,hogy megtaláltad komputeres megoldást.
theBanyai2017-10-18 10:12:04 // 100700
Azt gondolom motor homerseklet, de manky kompetensebb lesz az ugyben. Amugy igen, ez gyuri jol mukodo megoldasanak az elegansabb valtozata.