sty2018-12-27 12:13:31 // 113740
Srácok egy kis segítséget ,tanácsot szeretnék kérni. Kb másfél éve vettem az autót 2,4JTDm. Pár hónap elteltével elkezdett nyekeregni indítás után az ékszíj vagy valami de csak kicsit és kb 1-2 másodpercre igy nem is fordítottam nagy figyelmet rá mert alig volt hallható. Pár hónapja sajnos generátor cserén esett át újat kapott de csak a generátort cseréltük ki viszont azóta erősebb,hangosabb lett ez a nyekergés és kb 10-15 másodpercig csinálja. Elellenőrzésként rámértünk multiméterrel a töltésre és az akkura. Az akku feltöltve 12,5V indítás után és nyekergés közben a töltés leesik 11V környékére de a nyekergés elmúlásával felmegy 14,5V-ra alapjáraton. Nem tudom gondolom az ékszíj vagy a vízpumpa nyekereghet vagy esetleg a generátor miatt is csinálhassa?
esvé2018-12-26 23:08:03 // 113739
Drága Feleim:)
sztoriznék...
az Alfa közösségi szellem ismét megcsillantotta magát:)
Karácsony előtti pénteken egy mélygarázsban kedvenc dög autókám önindítója kilehelte a lelkét. Elég kellemetlen szituban: mosóban leadtam az autót, de ott már nem tudták elindítani, az időpont se volt túl szerencsés, ezen felül egy családi tragédia miatt sem voltam túl hepi.
Több kör kétségbeesett telefon után az Olasz Autók Házából Horváth Laci ugrott be "hozzám", szerencsére pont útba esett neki. Sok mindent kipróbáltunk, kiderüljön mi a baja, hogyan lehetne életre kelteni azt a dögöt. Már csak egy opció maradt - vontatva be kell röffenteni, igen ám, de nem volt vontató kötelünk.
S ebben a szent pillanatban megálltak mellettünk Puskásék Dunaújvárosból (piros 147es, IlonaCecilGizella rdsz) és a "segíthetünk?" kérdésükre még szinte el se rebegtem az összefagyott "igent", már feszült is a vontatókötél a 147es és az én alfám között, pár mp múlva pedig járt a motor....
Nem akarom túlragozni, de nagyon megható volt az önzetlen segítség két embertől is...Nagyon hálás vagyok nekik és ezúton is köszönöm még egyszer!
Alfásnak lenni a legjobb!
Az öninditó meg monnnnyon le:)
sztoriznék...
az Alfa közösségi szellem ismét megcsillantotta magát:)
Karácsony előtti pénteken egy mélygarázsban kedvenc dög autókám önindítója kilehelte a lelkét. Elég kellemetlen szituban: mosóban leadtam az autót, de ott már nem tudták elindítani, az időpont se volt túl szerencsés, ezen felül egy családi tragédia miatt sem voltam túl hepi.
Több kör kétségbeesett telefon után az Olasz Autók Házából Horváth Laci ugrott be "hozzám", szerencsére pont útba esett neki. Sok mindent kipróbáltunk, kiderüljön mi a baja, hogyan lehetne életre kelteni azt a dögöt. Már csak egy opció maradt - vontatva be kell röffenteni, igen ám, de nem volt vontató kötelünk.
S ebben a szent pillanatban megálltak mellettünk Puskásék Dunaújvárosból (piros 147es, IlonaCecilGizella rdsz) és a "segíthetünk?" kérdésükre még szinte el se rebegtem az összefagyott "igent", már feszült is a vontatókötél a 147es és az én alfám között, pár mp múlva pedig járt a motor....
Nem akarom túlragozni, de nagyon megható volt az önzetlen segítség két embertől is...Nagyon hálás vagyok nekik és ezúton is köszönöm még egyszer!
Alfásnak lenni a legjobb!
Az öninditó meg monnnnyon le:)
ProdyG2018-12-26 20:38:45 // 113738
az szép! na majd jövőre :)
Zolibácsi2018-12-26 20:20:34 // 113737
2 dpf szenzorod jó? Egyik a dpf en van a másik előrébb. Mindkettőben egy kerámia érzékelő van ami szeret el törni.
szabozé2018-12-26 19:04:47 // 113736
Üdv.,
Kiolvasáskor azt a hibát hozta, hogy nem regenerál.
Az ECU-t nézték, az eltömödés, 35-36 milBar alapjáraton.
Két kényszer regen volt rajta utoljára elvégezve.
A részecskeszűrő csere után, 600 km után próbált regenerálni, de sajnos nem sikerült.
Az ECU szerint, az utolsó 5 regenerálás hőmérséklete, -40 fok.
Levegőszűrő, olajszűrő, EGR tisztítás, MAP szenzor tisztítás és olaj csere lett elvégezve Válaszodat előre is köszönöm!
Kiolvasáskor azt a hibát hozta, hogy nem regenerál.
Az ECU-t nézték, az eltömödés, 35-36 milBar alapjáraton.
Két kényszer regen volt rajta utoljára elvégezve.
A részecskeszűrő csere után, 600 km után próbált regenerálni, de sajnos nem sikerült.
Az ECU szerint, az utolsó 5 regenerálás hőmérséklete, -40 fok.
Levegőszűrő, olajszűrő, EGR tisztítás, MAP szenzor tisztítás és olaj csere lett elvégezve Válaszodat előre is köszönöm!
droberto2018-12-26 15:19:25 // 113735
Nekem 7-7,5 a nagy átlagom, csak a szélsőségeket akartam megmutatni. :)
Város: 9-10
Városon kívül: 5,2-6,2 (90-105)
Pálya: 6,3-7 (120-150)
Város: 9-10
Városon kívül: 5,2-6,2 (90-105)
Pálya: 6,3-7 (120-150)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-26 14:33:42 // 113734
Nekem ugyanez Krakkó oda-vissza kb 8 liter volt :-) 81km/h teljes sebesség átlaggal (pihenőkkel). A comp 7.8-at mondott, a valóság inkább 8. :-)
alfa155gyuri2018-12-26 13:27:37 // 113733
Nekem is egy tele tank átlag fogyasztása 6,4-7,1 között szokott lenni de java részt 6.8 és alatta.
Szabister2018-12-26 13:05:24 // 113732
Ez szép teljesítmény :) Néztem már én is amikor 100 körüli tempóval megyek h simán beesik 6 liter alá,de nálam az ritka hogy csak 100al menjek :) Nekem Lengyelország oda vissza kb 850km mentem annak a vegyes fogyija jött ki 6.4-re. (autópálya,autóút,főút,hegyi út,városban araszolás)
droberto2018-12-26 11:57:47 // 113731
Mit jelent a nem regenerál?
A szervizek nézték az ECU-t?
Te meg tudod nézni?
Hány százalék a tömődés?
Mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton illetve 2000-es fordulaton?
Mikor regenerált utoljára?
Mennyi az 5 átlagtáv és a hőmérséklet?
Eltőmődött már annyira, hogy befulladt a motor?
Mit értesz szűrők cseréje alatt?
A szervizek nézték az ECU-t?
Te meg tudod nézni?
Hány százalék a tömődés?
Mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton illetve 2000-es fordulaton?
Mikor regenerált utoljára?
Mennyi az 5 átlagtáv és a hőmérséklet?
Eltőmődött már annyira, hogy befulladt a motor?
Mit értesz szűrők cseréje alatt?
Shadin2018-12-26 11:36:52 // 113730
Ki kell olvasni a regen. paramétereket, mikor volt utoljára, hány % stb. Ha vannak valid adatok, meg lehet tolni egy kényszerítettel, persze akkor, ha nincs kiírva a DPF az ECU-ból :-( A cserélt DPF nem volt átütve?
szabozé2018-12-26 09:41:38 // 113729
Kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánok Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni, van egy 159-es, 1.9 JTDM Alfám, ami nem regenerál.
Ami eddig ki lett cserélve:
- részecske szűrő,
- csővezeték,
- nyomás szenzor,
- hőmérsékleti szenzor,
- szűrők.
EGR kipucolva, de a regenerálás továbbra sem megy.
Több szervízben is jártam vele, de senki nem tudott eddig segíteni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv., SzabóZé
Segítséget szeretnék kérni, van egy 159-es, 1.9 JTDM Alfám, ami nem regenerál.
Ami eddig ki lett cserélve:
- részecske szűrő,
- csővezeték,
- nyomás szenzor,
- hőmérsékleti szenzor,
- szűrők.
EGR kipucolva, de a regenerálás továbbra sem megy.
Több szervízben is jártam vele, de senki nem tudott eddig segíteni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv., SzabóZé
Krisz562018-12-26 09:12:02 // 113728
Ivánszky egy beképzelt, nagyképű majom. Én a 156-osomat vittem volna hozzá, elmentem a kocsival megmutatni, hogy milyen munka lenne rajta. Meglátta, hogy csak két elemet kéne fényezni, majd azt mondta, hogy ne tartsam fel ilyen apróságokkal, inkább vigyel el a kocsit roncstelepre és húzzak haza. Lehet, hogy amúgy igényes munkát végezne, de sajnos másoktól is rossz véleményt hallok mostanában róla, mind a hozzáállást, mind a határidőt tekintve.
droberto2018-12-25 23:36:20 // 113727
Haddel2018-12-25 21:36:50 // 113726
Szabister2018-12-25 21:16:31 // 113725
Süti1592018-12-25 18:24:20 // 113724
Szia,
nagy meló
első lökhárító, lámpák, zárhíd és hűtök, és szerintem ha már szét van szedve kalkuláld be a szíjcserét és a szíj feszítő cseréjét is, és nem árt ránézni a generátorra sem.
nagy meló
első lökhárító, lámpák, zárhíd és hűtök, és szerintem ha már szét van szedve kalkuláld be a szíjcserét és a szíj feszítő cseréjét is, és nem árt ránézni a generátorra sem.
MateE3e2018-12-25 17:36:18 // 113723
Mekkora meló a klímakompresszort leszedni 2.4ről?Manuál váltós.
Köszi.
Köszi.
αλφα2018-12-25 14:12:16 // 113722
Egerben az általam ismert legjobb karosszériás mester: Zele Imre. Húsz éven át álltam vele munkakapcsolatban (javíttattuk vele az összetört rendőrautókat). Mindig gyors, korrekt volt és a munkájára sosem volt panasz. Ő meg fogja mondani, hogy mennyi lesz a várható anyag- és munkadij, hogy gazdasági totálos-e (magyarul a javítás várható költsége meghaladja-e az Alfa kárkori forgalmi értékét). Aztán Te eldöntöd, Neked megér-e annyit. Nekem az előző Alfámat (egy 156 TS-t), melynek az eleje volt törött (sajnos nagyon, húzatni is kellett, plusz teljes bal első futómű) gyönyörűen megcsinálta. Igaz nyolcszázba fájt... és egy évbe, mert addig tartott összeszednem rá a pénzt. Azóta minden kocsimon volt és van CASCO... Ha kell a száma, dobj egy üzit! Ja, festőnek pedig Ivánszky Árpit javaslom. Nem olcsó, de minőségi munka.
alfa155gyuri2018-12-25 12:55:58 // 113721
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Csabi2018-12-25 11:32:33 // 113720
ProdyG2018-12-25 10:53:47 // 113719
Láttam a kocsidat itt a szomszédban :)
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
psychoati2018-12-25 09:25:29 // 113718
Boldog Karácsonyt!
ZoliNix2018-12-25 08:23:26 // 113717
Haddel2018-12-25 08:00:31 // 113716
szelod92018-12-24 19:53:50 // 113715
Invisible2018-12-24 19:00:18 // 113714
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Szergej2018-12-24 18:11:47 // 113713
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-24 17:32:18 // 113712
M0-ás... benyaltam, mint nyáron az ötgombócost .. 10.9 lett a fogyi a 3 órás túrával (120km) igaz hazafelé 180 alatt nem igazán jöttem :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-24 17:30:49 // 113711
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
Süti1592018-12-24 15:45:28 // 113710
Giuntini2018-12-24 15:03:14 // 113709
Boldog Karácsonyt!!!
Shadin2018-12-24 14:13:30 // 113708
Persze. Rendes dugóban többet is. Tempomat 87 100 km-en pedig akár 6 alatt is lehet :-)
Kispatesz (1.6 TS) is bekajál 10-et SZHB-Erzsébet-Csepel viszonylatban, köszönhetően az M0 felújításnak :-)
Kispatesz (1.6 TS) is bekajál 10-et SZHB-Erzsébet-Csepel viszonylatban, köszönhetően az M0 felújításnak :-)
droberto2018-12-24 14:00:54 // 113707
droberto2018-12-24 13:06:31 // 113706
Piritu - 1.000.0002018-12-24 12:18:15 // 113705
Tudom, csak furcsának tartottam hogy van olaj ami az eu-n kívül jó a dieselbe, belül nem.
Gyengusz2018-12-24 11:32:55 // 113704
Nekem az eleje nem tört az ütközéskor akkor tört a lökhárító mikor ki lett rángatva az arokbol de az nem vészes meg az egyértelmű hogy lökhárító csere. Igazából a tető és "a" oszlop amit nem tudok hogy mi lesz vele vagy mi lehet rá a megoldás csütörtökön ki lesz vonva ideglenesen ez már biztos!
Smith2018-12-24 11:11:41 // 113703
Csak szakadásvizsgálat volt, vagy ellenállást mértetek? Nekem is jelezte a hibát, és a 4 közül az egyik az elfogadott 1-3 ohm helyett 70-80 ohm volt. Ez a 70-80 ohm szakadásvizsgálóval hibátlannak tűnhet, de ellenállást mérjetek inkább.
yani🍀2018-12-24 11:00:38 // 113702
Hiba törlés után próbáld megvezérelni az áramláskorlátozó lapkákat, vagyis a motort. Mondjuk emlékeim szerint annak nem nézi a végállását, de magát a motort még ellenőrizheti. Ha hibát dob, akkor azzal lehet a baj. Vagy ugyanígy ellenőrizheted a folytószelepe is!
RomeoOne2018-12-24 10:52:08 // 113701
Kerdés, hogy az orra mennyire tört össze? Az nem látszott a kèpeken
Süti1592018-12-24 10:30:56 // 113700
Köszönöm, ebből szaki lesz. nem lettem okosabb.
David | Centocinquantanove2018-12-24 10:18:35 // 113698
Üdv Mindenkinek!
Műszaki segítséget szeretnék kérni.
A hibaüzenet "Pre-heating glow plugs not available", ehhez társul, hogy fél percig sárgán villog az izzítást jelző spirál piktogram.
Hibajelenség gyakorlatilag nincs, elsőre indul, nem füstöl, stabil az alapjárat. Több nap állás után is vagy nagyon hidegben volt az, hogy dadogósan röffent be.
Adódott, hogy jó eséllyel izzítógyertya cserés, de szakadásvizsgálattal kétszer is át lett nézve mind és elvileg azok jók.
A kiolvasott hibakód azt mondja, hogy adatkapcsolati hiba van a gyertyavezérlő (izzítórelé?) és a gyertyák között és/vagy a motorvezérlő között.
Az izzítórelét kicseréltük, a hibát ugyanúgy visszajelzi.
Volt valakinek akár csak hasonló? Merre induljunk tovább?
Előre is köszönöm a tippeket.
Műszaki segítséget szeretnék kérni.
A hibaüzenet "Pre-heating glow plugs not available", ehhez társul, hogy fél percig sárgán villog az izzítást jelző spirál piktogram.
Hibajelenség gyakorlatilag nincs, elsőre indul, nem füstöl, stabil az alapjárat. Több nap állás után is vagy nagyon hidegben volt az, hogy dadogósan röffent be.
Adódott, hogy jó eséllyel izzítógyertya cserés, de szakadásvizsgálattal kétszer is át lett nézve mind és elvileg azok jók.
A kiolvasott hibakód azt mondja, hogy adatkapcsolati hiba van a gyertyavezérlő (izzítórelé?) és a gyertyák között és/vagy a motorvezérlő között.
Az izzítórelét kicseréltük, a hibát ugyanúgy visszajelzi.
Volt valakinek akár csak hasonló? Merre induljunk tovább?
Előre is köszönöm a tippeket.
Süti1592018-12-24 10:15:55 // 113697
Sziasztok,
Előjött a sárga tengeralattjáró. Eddig is néha feldobta, de következő indításnál mindig eltűnt, most már nem tűnik el.
OBD II ELM327 Bluetooth olvasóval kiolvastam a hibakódokat.
Három hibakódot ír:
P2006
P2015
P2014
Az autó indul pöcce, nem érzek semmi különbséget.
Mit jelentenek ezek a hibakódok, mi lehet a gubanc?
Üdv és Kellemes Ünnepeket!
Kornél
Előjött a sárga tengeralattjáró. Eddig is néha feldobta, de következő indításnál mindig eltűnt, most már nem tűnik el.
OBD II ELM327 Bluetooth olvasóval kiolvastam a hibakódokat.
Három hibakódot ír:
P2006
P2015
P2014
Az autó indul pöcce, nem érzek semmi különbséget.
Mit jelentenek ezek a hibakódok, mi lehet a gubanc?
Üdv és Kellemes Ünnepeket!
Kornél
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-24 09:33:42 // 113696
nem X-Clean + írt :))) az X-Eco Clean meg az FE, EFE jó bele... csak annyi, mint a WRPE...
Piritu - 1.000.0002018-12-24 09:18:41 // 113695
MOTUL 8100 X-clean+ 5W30
Érdekes: "Az EU területén, továbbá Svájcban, Norvégiában és Liechtensteinben BMW gyártmányoknál csak benzin üzem járművekhez használható (a BMW ajánlásoknak megfelelen). " -
Az EU-n kívül mitől lesz jó a dieselbe? :-O
Érdekes: "Az EU területén, továbbá Svájcban, Norvégiában és Liechtensteinben BMW gyártmányoknál csak benzin üzem járművekhez használható (a BMW ajánlásoknak megfelelen). " -
Az EU-n kívül mitől lesz jó a dieselbe? :-O
Piritu - 1.000.0002018-12-24 09:15:10 // 113694
Az WR 5W40-es Selenia nem való a dpf-hez, még anno a dpf nélküli 156-ok olaja volt. Neked az WR PE kell.
Szabister2018-12-24 04:20:33 // 113693
Én ezt használom,mióta nálam van az autó. (Motul 8100 x-clean 5w30 Fe) Nekem is benne van dpf+egr. Különösebb problémám nincs vele.
szelod92018-12-23 23:36:05 // 113692
Sziasztok!
Eljött az olajcsere ideje, de minél többet olvasok, annál tanácstalanabbá válok :D Szóval adott 1.9 JTD 2009 DPF EGR bent. Most 5w30 Selenia volt benne, nem volt különösebb gondom vele, 10 ezer km alatt nem fogyott számot tevő mennyiség belőle. Motul 8100-ról mi a véleményetek? Valamint olvastam sok helyen, hogy 5w40-et is ajánlanak. Szóval a kérdés az lenne, hogy Motul X-Clean 8100 vagy Selnia WR? 5W30 vagy 5W40?
Eljött az olajcsere ideje, de minél többet olvasok, annál tanácstalanabbá válok :D Szóval adott 1.9 JTD 2009 DPF EGR bent. Most 5w30 Selenia volt benne, nem volt különösebb gondom vele, 10 ezer km alatt nem fogyott számot tevő mennyiség belőle. Motul 8100-ról mi a véleményetek? Valamint olvastam sok helyen, hogy 5w40-et is ajánlanak. Szóval a kérdés az lenne, hogy Motul X-Clean 8100 vagy Selnia WR? 5W30 vagy 5W40?
Gyengusz2018-12-23 18:28:30 // 113691
Persze nem szeretném elkapkodni. Ezek csak ötletek és hirtelen csak itt tudom megosztani 😁
Online tag
0
Vendég0
539
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...