Klíma téma:
Nem lehet, hogy el vannak koszolódva a belső érzékelők a klímapanelen? Nekem előző offos autónál emiatt hülyéskedett az automata mód. Arra a két kis rácsos izére gondolok a panel két oldalán. Elvileg azok (is) befolyásolják a működését a cuccnak.
Felni/gumi:
Nekem a nyári 235/40/R19 Ti felnik helyett 225/55/R17 ment fel télre. Ezzel nyertem kb egy centi hasmagasságot, de nagyon sokat számít és komfortosabb is lett az autó. Nem akartam minden szezonban tekergetni a futóművet, ez tűnt kényelmesebb megoldásnak. Én sajnálnám a Ti felniket télen használni...
szelod92018-12-10 21:16:09 // 113540
Piritu - 1.000.0002018-12-10 21:09:09 // 113539
Akkor bödösödik be ha nedves marad, felmelegszik és megmaradnak rajta a gombák. Ha mindig hűt, akkor "lefagynak" róla.
Két megoldás van:
- mindig meneted a kompresszort,
- miután lekapcsoltad a klímakompresszort hagyod pár percig levegővel leszáradni a hűtőt
Két megoldás van:
- mindig meneted a kompresszort,
- miután lekapcsoltad a klímakompresszort hagyod pár percig levegővel leszáradni a hűtőt
Liquid2018-12-10 20:59:24 // 113538
TI-felnik, mindenre is! :)
Liquid2018-12-10 20:57:38 // 113537
Tök fura, hogy nálad "klíma szaga" van, egyszer éreztem tán tisztítás előtt. Lehet, hogy tényleg az a titok nyitja, hogy kikapcsolgatod, másra nem tudok gondolni. Vagy valami nem kerek nálad...
Liquid2018-12-10 20:54:34 // 113536
ugye hogy ugye? :)
Liquid2018-12-10 20:53:39 // 113535
Automata módban eldönti, mit hova fújjon, ha nagyon gennyes az idő, és 4 megtermett ember leheli tele az autót, akkor megesik, hogy feljebb kell tenni a ventilátor fokozatot, mert párásodni akar. Ezenkívül nem igényel beavatkozást, hacsak nem akarsz mondjuk konkrétan az arcodba hideget, vagy ilyesmi. Teljesen jól és kulturált módon működik automata módban. Egy gyenge és idegesítő pontja van, az hogy mikor még minden hideg, de a motorhőfok már elérte a fájdalomküszöböt, és kint hideg van akkor eszetlenül elkezdi tolni a levegőt, ami akkor még alapvetően hideg. Ezt úgy lehet orvosolni, hogy ilyenkor leteszem 1-2-esre a ventit, majd pár perc múlva visszanyomom az automatát és minden megy szépen magától.
Ha bármit beavatkozol, akkor kikapcsolja az automata funkciót, onnantól te vezérled. Ha nyomogatod a befúvási irány gombokat, akkor oda fog fújni ahova kéred, olyankor az világít. Automata módban eldönti maga, nem világít semmi.
Ha bármit beavatkozol, akkor kikapcsolja az automata funkciót, onnantól te vezérled. Ha nyomogatod a befúvási irány gombokat, akkor oda fog fújni ahova kéred, olyankor az világít. Automata módban eldönti maga, nem világít semmi.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 20:46:01 // 113534
Az úgy nagyon nincs rendben, nem kéne neki. Több gázolajat kap, de eltolt időzítéssel, szóval nem kéne jobban mennie tőle. Inkább tényleg a tompább szó a jó rá, hangban és érzetben is. A turbónyomás lentebb marad mint normál üzemben?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 20:03:37 // 113533
Az Qára Semmit se csinál szenzor :-) Gondolom az A állása lenne a gombnak. Hagyjuk :-) Jobb ha én kezelem és lezárom időben. Engem ezek az automatikák nagyon nem nyűgöztek le. Biztos velem van a baj, pedig mindenben igyekszem haladni a korral. Kiforratlan megoldások. Biztos egy újabb autóban jobbak már.
droberto2018-12-10 19:58:51 // 113532
Miért ne?
Csak győzd felgumizni. :)
Csak győzd felgumizni. :)
droberto2018-12-10 19:57:33 // 113531
Nálam inkább tompább.
Nem a téligumit érzed?
Nem a téligumit érzed?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:56:39 // 113530
Négyévszakossal :-DD
droberto2018-12-10 19:56:35 // 113529
"A belső keringetést muszáj használni" - Arra ott van az AQS szenzor. :)
A klíma meg öt fok alatt amúgy se kapcsol be.
A klíma meg öt fok alatt amúgy se kapcsol be.
Shadin2018-12-10 19:10:20 // 113528
Jaja megvan köszi!
Ti felnik télre szentségtörés?
Ti felnik télre szentségtörés?
Shadin2018-12-10 19:09:36 // 113527
Köszi mekktaláltam, de ua. méretre akar cserélni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:03:41 // 113526
Persze hogy így van. Auto módban pikkpakk ki se látok és már sárkányozza is az utasteret, hogy majd megsüketülünk :-) Érdekes, de mono/manualban klíma nélkül fix venti fokozaton csendben pára nélkül elkocsikázunk. Nekem reggel ez vált be.
Roll19832018-12-10 19:02:33 // 113525
Átdobtam a linket Facebookon, de látom közben már megtaláltad. :)
antonov2018-12-10 19:01:26 // 113524
Napi regen kérdés: mitől lehet, hogy regen alatt sokkal jobban megy az autó (1.9)? A sokkal jobban alatt azt értem, hogy ha regen alatt úgy indulok, ahogy normálisan szoktam akkor villog a kipörgésgátló.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:00:20 // 113523
A belső keringetést muszáj használni, ha nem akarok reggelente megfulladni a sok lefingott olajfüstöt engedő 'rohangálós' autó bűzétől. Már rutinosan megvan a zóna határ, ahol nyomom belső keringetésre, és már úgy állok be a kocsisorba :-) Amíg szellősen haladunk, nyilván külsőn van. Klíma részemről off továbbra is. :-)
droberto2018-12-10 18:59:30 // 113522
Szerintem ez minden kocsinál így van. Ha hidegben sokan szálltok be, gyorsan bepárásodik. Most én is így jártam kétszer múlt héten. Viszont ezt nagyon gyorsan lekapta a szévődő gyors párátlanítása gomb. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 18:56:17 // 113521
Nálunk D eset van mostanában. hosszú távon nincs baj vele, de rövid távon városban, esőben nagyon nem találja el hogy mit kéne tenni. Többnyire klímázik alacsony venti fokozaton és teljesen zárt terelőkkel. nyilván lepárásodik. Így inkább mono mód, manuális venti fokozat, klima ki. A levegő is kellmesebb, pára nincs. Ezt a funkciót nem fogom élvezni, mert nem szeretem ha megy a klíma, számomra kellemetlen levegőt 'gyárt', legyen az autó vagy bármi. Egyedül az irodám klímáját birom, mert soha nem hűtök vele, csak fűtök. Valószínű ezért nincs tipikus klíma szaga. És most nem elhanyagolt klimáról beszélek, rendszeresen tisztítom az autóban is, otthon is.
Shadin2018-12-10 18:50:08 // 113519
Nem nagyon találom :-(
Azt írja 2 órája. Én tagja vagyok a csoportnak, de (MÁR) nincs ott?
Azt írja 2 órája. Én tagja vagyok a csoportnak, de (MÁR) nincs ott?
droberto2018-12-10 18:48:04 // 113518
Vitathatatlanul. :)
tirex2018-12-10 18:47:56 // 113517
Mindhárom nyíl világítson úgy használd és ne kapcsold belső keringetésre sem, ne hagyd rá mert összevissza terelgeti a levegőt. Ha így használod nem lesz gondod vele az tuti. Nekem télen nyáron megy de télen soha nem párásodik, mivel a klima szárítja a levegőt, ez a lényege. Csak hőmérsékletet állítok néha.
droberto2018-12-10 18:46:47 // 113516
Ballonos guminál a rugalmasságából kifolyólag sokszor több is az a centi. :)
Ez a Giu "felfúrós" turbina felnije.
Ha én most megtehetném a 18" 439-es típust választanám antracit színben:
Vagy egy Prodrive 8C-set 19"-ban.
:)
Ez a Giu "felfúrós" turbina felnije.
Ha én most megtehetném a 18" 439-es típust választanám antracit színben:
Vagy egy Prodrive 8C-set 19"-ban.
:)
Shadin2018-12-10 18:46:14 // 113515
Tehát csak pont akkor nem megy rendesen, amikor lenne értelme az automatának :-D
droberto2018-12-10 18:33:58 // 113514
A múltkori aut. ablaktörlő témára reagálva:
A baj akkor van, ha csak szemerkél és vagy váltakozik a sötét és a megvilágított útszakasz.
A baj akkor van, ha csak szemerkél és vagy váltakozik a sötét és a megvilágított útszakasz.
Roll19832018-12-10 18:32:57 // 113513
droberto2018-12-10 18:24:41 // 113512
Nem úr aki nem herdál. :)))
droberto2018-12-10 18:23:48 // 113511
droberto2018-12-10 18:20:25 // 113510
Ha párásodik nagyjából hat oka lehet:
- Nedvesség/lé van a rendszerben (szűrő, nedves levelek...stb).
- Nedv van valamelyik kárpitban.
- Poros/zsíros a szélvédő.
- Még hideg a kabin és belehellitek.
- Usziból jöttök.
Az hatodikat nem írom le, azt mindenki fantáziájára bízom. :)
Full autóba oda fúj ahova kell. Ha hideg van a felső testre és a lábhoz, ha nagyon kell fűtsön inkább a lábhoz. Ha klíma kell, akkor a szélvédőre, ha nagyon kell hűtsön a felső testre.
Nálam világítanak a nyilak (FL előtti), de nem nagyon használom. Ha elpiszkálom nekem is kiveszi autóból, de a monoval ráteszi az akaratom a másik zónára (már ha előtte el lett piszkálva innen). Ha utasom van tud nagyon szélsőséges is lenni ha nagyok az igények (nagy dT - ákár 16°C).
Tudomásom szerint a FL három zóna is hasonló működére bírható.
Engem nem zavar, hogy megy a klíma, sőt örülök neki, hogy keni a rendszert és tömítéseit. Nem akarok én már klíma kapcsolgatással és állítgatással is foglalkozni. Szerintem tök jól teszi a dolgát a Fog AQS és az Dual Sun szenzor a dolgát. Szerintem nagyon jó szabályozókört hoztak létre.
Az állítgatás nekem kicsit olyan mint az inverteres klíma. Hozza ügyesen és takarékosan a beállított hőmérsékletet. Nm úgy mint a ki-be kapcsolós, ami viszonylag nagy T tartományba ingázik.
Szerintem dőlj hátra és élvezd a vezetést. Hagyd hogy kényeztessen a szellőzőrendszer (is). :)
- Nedvesség/lé van a rendszerben (szűrő, nedves levelek...stb).
- Nedv van valamelyik kárpitban.
- Poros/zsíros a szélvédő.
- Még hideg a kabin és belehellitek.
- Usziból jöttök.
Az hatodikat nem írom le, azt mindenki fantáziájára bízom. :)
Full autóba oda fúj ahova kell. Ha hideg van a felső testre és a lábhoz, ha nagyon kell fűtsön inkább a lábhoz. Ha klíma kell, akkor a szélvédőre, ha nagyon kell hűtsön a felső testre.
Nálam világítanak a nyilak (FL előtti), de nem nagyon használom. Ha elpiszkálom nekem is kiveszi autóból, de a monoval ráteszi az akaratom a másik zónára (már ha előtte el lett piszkálva innen). Ha utasom van tud nagyon szélsőséges is lenni ha nagyok az igények (nagy dT - ákár 16°C).
Tudomásom szerint a FL három zóna is hasonló működére bírható.
Engem nem zavar, hogy megy a klíma, sőt örülök neki, hogy keni a rendszert és tömítéseit. Nem akarok én már klíma kapcsolgatással és állítgatással is foglalkozni. Szerintem tök jól teszi a dolgát a Fog AQS és az Dual Sun szenzor a dolgát. Szerintem nagyon jó szabályozókört hoztak létre.
Az állítgatás nekem kicsit olyan mint az inverteres klíma. Hozza ügyesen és takarékosan a beállított hőmérsékletet. Nm úgy mint a ki-be kapcsolós, ami viszonylag nagy T tartományba ingázik.
Szerintem dőlj hátra és élvezd a vezetést. Hagyd hogy kényeztessen a szellőzőrendszer (is). :)
Shadin2018-12-10 18:18:47 // 113509
Gyári 18"-os alukereket keresek esetleg használható téli gumival. Jelige: hasmagasság.
Ezután ugyanitt 17"-os RIAL kerekek szinte új Dunlop Wintersport 5 gumikkal eladóvá válik...
Ezután ugyanitt 17"-os RIAL kerekek szinte új Dunlop Wintersport 5 gumikkal eladóvá válik...
Roll19832018-12-10 18:18:38 // 113508
Nekem se tetszik az auto mód a klímán. Valami elb@szott helyen lehet a hőmérője és így télen lesüti rólam a bőrt, úgy ontja be a forró levegőt, nyáron ugyanez fordítva, pedig nem állítok be lehetetlen hőfokot rajta. Persze miután úgy érzi, hogy jó a hőfok akkor átvált egy elfogadható működésre. Jobban szeretem én is a manuál módot.
Shadin2018-12-10 18:12:36 // 113507
Ja kérem a dízelnél...
Én ha full auto-n hagyom az plusz másfél liter :-)
Én ha full auto-n hagyom az plusz másfél liter :-)
droberto2018-12-10 17:26:47 // 113506
Ja, és gratula a vashoz! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 17:25:08 // 113505
Ami volt itthon belefújtam, a 146-nál anno bevált. Ennél 80%-os a siker, néha van szag. Hogy mikir és miért nem tudom. A pollenszűrő az nem nézett ki jól, pedig szoktam cserélni. Most a csere után leszokott a klíma kapcsolgatásról, sokkal jobb lett. A csakhőfok nem tudon hogy működik jól nálatok, itt buta mint a 'főd'. Full auto módban hamar párásodik, nem igazán látom és érzem , hogy hova fúj (sehova?). A nyilak nem világítanak, az biztos. Ha valahova irányítom (pl szélvédő), kiveszi auto-ból.. az egyik felét. Nem érzem az atombiztos logikát benne. Nekem mono módban manuális módban dolgozik jól, ilyenkor tényleg csak két dolog miatt kell piszkálni. Indulás után befűt mint a kazánba, le kell csavarni. Ez 8-10km után normalizálódik (mire beérünk a suliba ). A másik az önkényes klímázás. Lehet az én elvárásom túl sok, el lehet lenni biztos úgy is, ha nem nyúlok hozzá, folyton dolgozó klímával.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
droberto2018-12-10 17:23:41 // 113504
Kulcsügyben a Tata-Agostyáni mókust javaslom.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Krisz562018-12-10 16:56:50 // 113503
Sziasztok!
Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)
Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)
droberto2018-12-10 16:47:46 // 113502
Velencei szállásadónk testvére árulja az autójukat.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is. 159 eladó.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is. 159 eladó.
droberto2018-12-10 16:45:23 // 113501
Én is, csakahőfoktekergetők táborát erősítem. És szerintem Zseniális.
A habot én nem javaslom senkinek. Ördögkísértés.
Azóta csak Loctite.
A habot én nem javaslom senkinek. Ördögkísértés.
Azóta csak Loctite.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 12:45:48 // 113500
Thx. :-)
Shadin2018-12-10 12:34:53 // 113499
Igen.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 12:09:33 // 113498
Köszi a visszajelzést. A Fog sensor-t kell kikapcsolni ha jól értem? Furán van elnevezve :-)
Shadin2018-12-10 11:47:42 // 113497
Múlt héten kikapcsoltam a páraérzékelőt. Nem kapcsolgat be a klíma. Most sem párásodik az ablak, mint ahogy akkor sem láttam amikor a klíma bekapcsolgatott.
samu1262018-12-10 10:23:09 // 113496
Köszönöm az injektoros felvilágosítást, esetleg 1-2 "bevált" műhelyt tudtok ajánlani? A neten keresgélve elég vegyes a felhozatal, és még a jobbak közt is van 1-2 érdekes komment.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Giuntini2018-12-10 07:32:24 // 113495
Kavicsfelverődéshez ecsetes javító festék, illetve létezik karceltávolító, ami képes rendbehozni a nem mély sérüléseket.
szelod92018-12-09 22:23:35 // 113494
Sziasztok. Ma sajnos észrevettem pár karcolást és kavicsfelverődèst a gépen, amiket szeretnél kijavítani. Sima fekete az autó színe. Van valakinek tapasztalata ezekkel az ecsetes javító festékekkel vagy valami pro tippje, hogy mivel lenne érdemes neki állnom?
Liquid2018-12-09 22:22:14 // 113493
milyen szokásos hülyeség? :) az ülés témát már kiveséztük :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 21:57:14 // 113492
Nem, nem az autómban van torokfájás, tudom a klímát kezelni, koszi :-) Megint kezdődik a szokásos hülyeség. Én nem kapcsolom fixre, én dolgom. A tisztítást kérdeztem, a választ köszöneyyel vettem. Jóccakát.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 21:11:53 // 113491
Pedig egyszeru, nem kell hozzanyulni :-)
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
Online tag
1
Vendég1
487
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...