Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002018-11-24 18:08:48 // 113109
a múltkor az index fórumon rátévedtem a TSI fórumára. Azóta is szívesen olvasgatok bele, mert náluk sincs kolbászból a kerítés. Csak ők nem mondják ki hogy szarnémet.
alfa155gyuri2018-11-24 17:46:34 // 113108
Ez Így van,azok az igazán szarok.
Smith2018-11-24 17:40:41 // 113107
Csak annyit, hogy a saját autónk kínjait jobban ismerjük, mint az offosokét. Ez nyilvánvaló. De nehogy már emiatt még mi is lassan elhigyjük azt, hogy a mi olaszunk szarabb szar, mint a német szar. Abban is eltörik a csomagtartó átvezető, nem csak ebben. Csak azzal nem mi szopunk, hanem a saját gazdája.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 17:32:01 // 113106
Így van. Csak általában az erősen "használt" vasak az olcsók, azokat érdemes behozni. Innentől már inkább szerencse kérdése a szívás a rozsdával, a kókler javításokkal...


Azt már én tapasztaltam hogy a szigorú hangú elbeszélgetés hasznos lehet :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 16:57:38 // 113105
Az autó alapvetően használni van :-)
Más kérdés az élettartama, és hogy mennyi erőfeszítéssel hosszabbítható. A régen minden jobb volt frázisban mindig van egy kis igazság is :-)
Minden esetre miután elszidtam az összes anyját az olasz tervezőjének, a hiba megszűnt. A tegnapi beriasztott állapotban csomagtartó nyitás és CAN bus jelzés (óra villigás) óta semmi.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 15:37:05 // 113104
"minden csak törődés kérdése" - ennél egyszerűbb a helyzet.
Ha nem vagy csak keveset használták télen a fehérre sózott utakon, akkor nincs semmi baja. Ha sokat, akkor van.
Tavaly volt szerencsém németbe végignézni elég sok autót (Spidert). Pár db után már nem kellett megkérdezni hogy használták-e télen, mert annyira egyértelmű volt az alsó látvány alapján.
szelod92018-11-24 15:18:13 // 113103
Az enyémet németből hoztam. Másnap Csepelen kezdtem alvázmosással. Elég komoly reteklè jött le róla. Szerencsére komoly rozsda nincsen sehol, a bölcső is rendben volt. Utána szépen le is lett kezelve az alja, szóval szerintem minden csak törődés kérdése. Láttam már szép osztrák autót, persze jóval ritkább :D
Roll19832018-11-24 15:02:06 // 113102
Köszi, akkor berendelem.
Liquid2018-11-24 14:45:26 // 113101
Ez így ebben a formában nem igaz szerintem. Inkább úgy mondanám, hogy a minél prémiumabb annál több gond lesz vele 200e km felett vagy 8-10 év után. Most az hogy egy 159-cel több gond van mint egy fapados Octaviával, az nem csoda, nem egy kategória.
Kolegám szopik az Alteával, egy fos a futóműve, már mindent cseréltek, mégis billeg, a másiknak a Passatja esik szétfele állandóan, a harmadiknak a Transportere (bár az igaz hogy abban 300e van és sokat húz valamit). Szóval a konklúzió az hogy mindennell baj van, max. ahogy öregszik és minél bonyolultabb annál több...
Zolibácsi2018-11-24 14:27:08 // 113100
Én folyamatosan kapom a savazast az alfak miatt. Aztan ha megnezem miben ül, ezer éves rohadasnak indult caddy, 600 ért vette aztán már több mint a dupláját rá költötte és még mindig egy caddy. Mellette kb 6-7 éve épít egy Audi s2-t de még mindig száz ezer darabban áll a kocsi egy halom pénzért. És sorolhatnam még. Persze megszivtam én is a hf témában de nem bántam semmit. Kiváló autó és nincs alternatíva amibe szívesen at ülnek ami jelenleg elérhető számomra. Autó forgó kopó alkatrészeinek nagy részét már cseréltem. Valószínűleg az autóm most van a legjobb formában mióta nálam van.
ProdyG2018-11-24 14:20:49 // 113099
Igen, igaz a mondás. Minden elromlik. De amíg egy olasz 5x romlik el, addig egy pl. német csak 2x. Olaszéknál inkább spórolnak olyan dolgokon, amin nem kéne... sajnos az olaszság bejátszik... persze ilyet kívülálló embereknek nem mondanék soha, mert magam ellen beszélnék.
És ettől függetlenül sose fogok német kocsit venni :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 14:19:25 // 113098
Ettől a cégtől rendeltem én is, ez jó lesz. Nekem BT-s is van, a kábeleset nem is használtam azóta.
Lörke2018-11-24 13:52:59 // 113097
Nekem ilyen van bt-osban. Azt hiszem Warbi-nak van ilyen usb-s.
mmmcsongor2018-11-24 11:53:01 // 113096
laikusként azt gondoltam, hogy az izzó ha nem jó, nem világit. kicsit utánaolvasva, azért a xenon már más. :)
ki is használtam a black friday-t és rendeltem egy pár xenon-t.
Süti1592018-11-24 11:27:26 // 113095
Az Osztrákból jött autók porladnak, azt a sózásra és a nemtörődömségre írnám. Osztrákot nem érdekli eladja 6-7 évesen, tojik rá, hogy mi lesz utána, ül bele az újba, mi kispénzű Magyarok megvesszük és sírunk és nevetünk, attól függ mit dobott a gép. Igaz amit írsz, de sajnos minden márkára igaz. Sajnos már sehol sincs teljesen prémium kategória, fogyasztás tartja fenn a gazdaságot. 83 000 huf egy kábelkötegért tényleg nem olcsó, amennyiben van időd és jó szakember, szerintem lemásolja egy nap alatt, Nekem nem volt időm letenni az autót 2 napra, bevállaltam. Csak, hogy tovább csigázzalak, kilopták a díszcsikót a tetőről, egy gumi szalag gyakorlatilag, csak gyári rendelésre 12 000 huf, mert a paraszt kilopta. Erre mondták nekem "Aki majmot vesz legyen pénzre banánra is." Meg kel fizetnünk a vámot , hogy a mai napig a legszebb autóval közlekedhetünk, szerintem Dengiben a gulia is alatta van.
Roll19832018-11-24 11:19:28 // 113094
Srácok, ez a kábel kell nekem az 59-hez?

ELM327 kábel
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 11:18:09 // 113093
És igen, igaz a mondás :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 11:08:06 // 113092
Ez stimmel, nem az olaszsága a baja. Inkább 'prémiumsága'. Sajnos autónál nem ugyanazt jelenti a prémium, mint más eszköznél. A szép ruha alatt nincs minőségibb anyaghasználat, igényesebb tervezés. Egy prémium eszköz általában megéri a felárát azon kívül is, hogy más használati élményt ad. 3 év helyett 5-6 év múlva kell cserélni, akkor is az avulása miatt, nem mert baja van. Autónál sajnos nem ez van. Nem véletlen, hogy a prémium autók értékvesztése a legnagyobb, egyszer nem képes az autóipar a tartósságot biztosítani. Vagy inkább nem akarja, hanem 83e-ért akar kábelt rám sózni. Félre ne értsétek, egy Audit, BMW-t nem is mernék megvenni. Az olaszokat ismerem, van hozzá jó háttér, a Multiecuscan, és elég jól hozzáférhető a rendszere. De ezt nehezen tudom megemészteni, hogy sok helyen szimplán spóroltak az anyaggal. Egy kategórián felüli váz, formaterv, beltér, futómű, kategórián aluli vezetékekkel, csatlakozókkal, és egyebekkel. A rozsdásodó zárhíd is egy vicc, sokaknak a bölcső porlad el, a szilentek konstrukciója a felső lengőkarokban tök gagyi.. így nyekereg a lauxus autó mint egy viharvert Lada. Ezek miért....? És vajon a Giulia 5-6 évesen jobb lesz e?
Süti1592018-11-24 10:38:27 // 113091
Sziasztok,

egy hozzá értő ember nekem egyszer ezt monda "Nem tudsz olyan autó márkát mondani amiről ne tudnék rosszat mondani, mindegyiknek megvan a maga hibája. Ezért olyan autót vegyél amit szeretsz, mert annak mindent megbocsátasz," Nagy igazság van benne!
Itt a fórumon 90% mindenki a problémákról ír, ami rendjén is van. 10% hogy miért is szeretjük ezt az autót, és itt nagyon igaz és szép hozászolások születnek.
Össznépi felfogás, hogy a Francia és Olasz autók csak szarok lehetnek, és a Japánok és Németek tudnak csak autót gyártani.
Kétszer voltam hiba miatt szervizbe, kima és kettestömegű, mindkétszer megkaptam, hogy szar Olasz. Klimáshoz ügy mentem, hogy a Japán autós ismerősöm ajánlotta, hogy jól dolgoznak, volt már náluk :), Német autós ismerősömet ebben az évben már 3x vettem fel a szerviz előtt, mert mindig volt valami apró nyűg a kocsijával. Viszont ha nekem van bármi problémám akkor szar Olasz. Igen vannak apró nyűgök, viszont ere igaz az a mondás, hogy "Akkor van megcsinálva rendesen, ha megcsinálod magadnak."
Tudnák számos példát felhozni Német és Japán autókról, hogy milyen komoly problémái voltak 2-3 évesen, de ennek nem itt van a helye. 10+ -os autókkal járunk, persze, hogy nem lehetnek gyári állapotba. Viszont a köznyelvben még nem hallatom, hogy szar Japán vagy szar Német. Csak azt, hogy igen ez ilyen benne van a pakliban.
Sajnos nem igen van hozzáértő lelkiismeretes szerelő, vagyis én még nem találkoztam ilyennel aki Alfákat javít. Nem nagyon szeretik javítani, főleg a 2,4 -est.

Mindenkinek szép hétvégét!
ProdyG2018-11-24 08:34:43 // 113090
:D

Nekem is ez a fő problémám az autóval, hogy a legapróbb elektronikai hibák okozzák a legnagyobb szívást. Nekem az injektor csatik érintkezési hibája okozott több heti idegeskedést, meg leállást pályán (míg végül vettem 25 ezerért 5 szaros kis csatakozót és Gyuri beforrasztotta nekem).
Majd az előző télen, amikor az önindító szart be, és nem volt hajlandó beindulni a kocsi (még szerencse hogy épp nem a világ végén voltunk). Ott is, mint kiderült, kontakthibás volt egy kábel az önindítón... ahogy sikerült hozzáférnem és megmozgatnom, egyből megjavult minden (de 1 hét ráment erre is). Utána elvittem a szerelőhöz a kocsit, aki egy 20-asért átnézte az önindítót, kitakarította stb.. de amúgy mondta, hogy semmi baja nem volt, igazából nem kellett csinálni vele semmit...

Ezekhez képest a hengerfej mizéria semmi, mert az legalább nyíltan és valóban szar :)

De én abszolút értem, amikor sokan az olasz autók elektronikáját fikázzák. Gyurinak is ez a mostani problémája a vicc kategória, és mégis nagyon sok pénz és/vagy idő fog rámenni...
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-23 22:13:50 // 113089
Egyszercsak az lesz. Projekt autóm van, egy elég. A szépsége és a gép muzsika amit kiad, ami függóvé tesz. Finom egy dög. De egyszerűen nem arra vettem, hogy forrasztgassam, tippelgessem az apró nyűgjeit. Nem nekem való az ilyen bonyolultságú autó. Nem lelem örömömet a komplikáltságában, sőt. Leginkább bosszant. 83e-t meg elvből nem adok egy kábelért, az szimpla lehúzás. Írjon tőlem amit akar.
RomeoOne2018-11-23 21:55:44 // 113088
*OBMAKA
ha valaki nem ismerné a mozaikszót :))
RomeoOne2018-11-23 21:54:50 // 113087
Kis piti dolgok ezek, de hatalmas szopással tudnak járni. Ha meg meg akarod csináltatni, akkor meg drága. Ugyanez volt a hátsó ülésem. Látszólag apróság, leesett a műanyag gomb a biztonsági övről, ezért nagyon visszacsévélte a szerkezet, ami, ha nem függőlegesen áll, blokkol is. Így lent maradt az ülés. Akár hagyhattam volna úgyis még egy darabig, hisz nagyon max 1 gyerekülés szokott hátul lenni, de már csak égett volna a pofám, ha úgy marad.

De a javítással egy szerelő is rendesen megszenvedett úgy, hogy neki van rutinja, tapasztalata, szerszámai, meg konkrétan a műhely. Még szerencse, hogy egy kis rángatás meg csapkodás után azt mondtam, hogy OBMAKA és gyorsan elvetettem azt a gondolatot, hogy én kezdjem kókányolni. Tehát könnyen (azaz kevés időből vagy kevés pénzből) nem lehet megúszni.

És amúgy rohadt frusztráló, mert az van benned, hogy egy apróság és mégis rámegy a hétvégéd, amikor pihenhetnél. Vagy ha szerelőhöz viszed, akkor meg kurva sokba fog kerülni és vakarod a fejed, hogy egy rakat pénzt kell fizetni egy ilyen kis hülyeségért? De ez van, ezek már nem a Ladák meg Wartburgok :/
Süti1592018-11-23 21:42:14 // 113086
Szia eladósorba kerül?
Pár nap szöszölés, idegeskedés, kínlódás és a bizonytalanság VS 83 000 huf és 10 perc egyszerű munka. Nálam az utóbbi lett a nyerő.Vannak azért ennél nagyobb és költségesebb problémák.
Giuntini2018-11-23 21:04:46 // 113085
Már le is foglalóztam:)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-23 20:52:27 // 113083
Nem tudom, de kezd érdekes lenni ez is. Le volt zárva az autó, kivittem bele csomagokat, így csak a csomagteret nyitottam kulcsról. Bepakoltam, visszacsuktam, amit nyugtázott is a szokásos vészvillogózással. Na mondom mi van!? Tudja, hogy visszacsuktam?
És lőn, amikor indultunk haza, nem volt Trunk Open üzenet. Helyette villogott a km számláló hazáig. Lehet hogy szimpla body computer zizi? Proxy rendezés kéne neki? Most azt fogom csinálni, hogy nem érdekel tovább. A kábelt két helyen felbontottam ameddig hozzáfértem, egy vezetéken találtam szigetelő sérülést, de a vezető ép volt ott is. Azt levédtem és ennyi, hagyom. Jelezzen amit akar. Majd valaki akinek erre ideje van, pár napot elszöszöl vele és jól jár ezzel az autóval, nekem nem sok kedvem van ezekhez az apró szarságokhoz.
Süti1592018-11-23 19:42:31 // 113082
Nálam az volt furcsa az egészben, hogy forrasztás után teljesen jó lett, működött minden,
Fél év múlva meghülyült a rendszer, nem jelzet vissza semmit, nem nyitotta a csomagteret, nem jelezte a kiéget izzókat. Pedig az alap hiba a kezdeteknél csak annyi volt. hogy mindig nyitottnak jelezte a csomagtér ojtat, Új kábel beépítése után újraéledt a rendszer, minden működik hibátlanul, de rögtön csere után kaptam pár hibajelet. Nem értek hozzá, talán a forrasztás miatt megnő az ellenállás és ez bolondította meg a rendszert?
szelod92018-11-23 19:24:05 // 113081
Ma visszamentem a gumishoz. Ők állították, hogy hibátlan munkát adtak ki a kezükből. A szervíz vezető kételkedett benne, úgyhogy elvittem egy körre, hogy ő is megbizonyosodjon róla. 100-130 között annyira vert a kormány, hogy nekem fájt. Átnézték az összes kereket. 4-ből 3(!) hibásan volt centírozva, darabja olyan 20-30 grammot kért. Szóval újra csinálták, teszt kör a német autópályán... :D Egész jó lett, de nagyon dühítő volt az egész szituáció.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-23 19:09:08 // 113080
Nyolcvanhárom???? Az a vacak dróthalmaz? Azta.. Akkor C megoldás lesz. Törésnél forrasztani nem az igazi, ki kell váltani az egész érzékeny szakaszt. Úgy látom ez egy ilyen forrasztós autó, nagyon nincs a csúcson a vezetékelése...
Süti1592018-11-23 18:42:44 // 113079
Szia,

nálam hasonló volt a probléma, én taknyoltam :), három testkábel volt megtörve, megforrasztottam. Így bírta fél évig és minden kezdődött élőről. utána vetem bele gyári kábelt és 10 perc alatt kicseréltem, csak gyári van belőle meg kellet rendelni 83 000 huf.
Van a kábelen egy gyári kód az alapján azonosították be a Fiatnál.
yani🍀2018-11-23 18:19:58 // 113078
Egy kis optikai "tuning"
Zselé2018-11-23 18:15:49 // 113077
Neuwirth György, 1224, VI. Utca 17. tel:(06-1) 362 4584
Zolibácsi2018-11-23 17:35:51 // 113076
Budapesti vagy akkor DZ ék et mondanám.
Viszont a regenerálasnak mióta van külön programja?
Hol van kábel szakadás?
És milyen hiba üzenetet ír pontosan?
Angelo2018-11-23 17:22:22 // 113075
Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem!Autóvillamossági szakember kerestetik, de nem egyszerű a helyzet...sőőt...
Helyzet a következő:
5 hónappal ezelőtt a M0-áson haladtam, amikor is elkezdett regenerálni az autó. Szépen csinálta a dolgát, programot váltott a kocsi, szokásos regenerálás feeling, majd egyszer csak feltorlódott a kocsitömeg, és beálltam a dugóba. Dugóban való 15 perces állás után teljes kék halál a kocsinak...a műszerfalon 5 különböző hibalámpa, majd elszállt a KM óra(ABS)...és félig abban a programban maradt a kocsi(regenerálós progiban).Kulcsot nem engedte kivenni, csak ha gyújtásra tettem és pedálnyomás nélkül start/stop sokszori nyomása után.Az elmúlt 5 hónapban próbálkoztak az autóval, de nem jutottak sikerre...sajnos nem tudom megmondani, hogy jelenleg milyen állapotban van a kocsi,mert sajnos elég fura helyre sodort az élet, nem szeretném minősíteni a dolgot, csupán abban kérnék segítséget, hogy tud-e valaki ajánlani olyan speckó autó-villamoságis szakembert, aki komolyabb eseteket is vállal, és meg tud oldani?
Mellékes infó, hogy a fenn sorolt hibákon kívül két olyan hiba van, amit nem tudnak törölni és folyamatosan visszatér, az egyik egy fatal error kábelszakadás , de elvileg nincs kábelszakadás.
Szóval itt tart a dolog...ha bárki tud ajánlani ilyen komolyabb történetre specializálódott helyet/embert, azt megköszönném.
Liquid2018-11-23 15:56:08 // 113074
Az az átvezető kábel sajnos nem erőssége a 159-nek. Nálam rosszabbul jött ki a kábelhiba...
Tudom, hogy ez nem vigasztal :)
Viszont nem én javítottam, így sajnos nem tudok segíteni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-23 15:43:14 // 113073
Hilfe.. mer' felgyújtom.
Megpróbáltam ma megjavítani a "TrunkOpen" hibáját. A véleményem nem idézem, de nem a mikrokapcsolóval van gond. Gondosan óvatosan levettem a kárpitot vigyázva a patentokra, levettem a zárat, kiműtöttem a mikrokapcsolót. Leforrasztottam, szétszedtem. Nyilván semmi baja. Összeraktam, irány a kábelköteg. Hát az összes anyját annak aki azzal a takonnyal tekerte be. És ilyen igénytelenül oldotta meg. Hogy lehet ahhoz a részéhez hozzáférni egyáltalán, ami a gumi átvezetőben van? Vagy nincs más út, mint kárpit újra le, és kézbe kivenni a kábelt? Lehet ilyet kapni? Meg tudnám forrasztani, de ebben a trutyiban turkáljon a fene... Elb.tam egy órát a semmire. :-(
Macccy2018-11-23 14:11:13 // 113072
Az tényleg van amit ő írt, a szervó tartály kupakján a pálca az valóban olyan, hogy van egy 70°C fokos oldala és van egy 20°C fokos oldala, el vannak tolva a MIN MAX vonalak, nyilván a 20 fokoson lejjebb.
De ez más ..
RomeoOne2018-11-23 14:03:19 // 113071
Csak arra mondtam, amit Tocke a szervóolajra írt. Nem tudom azt hogy kell mérni, de az olajnál biztos nincs olyan, hogy melegen meg hidegen. Azt egyféleképp kell mérni.
Macccy2018-11-23 13:48:31 // 113070
9 órát állt mindkét nap, annyira azé' nem sűrű azza mótul ötWé-harminc :D

Még egy dolgot láttam az egyik kedvenc youtube videósomnál (z19dth astra), megnézem majd hétvégén leállítás után egy fél órával, de úgy, hogy kihúzott pálcával várok minimum tíz percet. Úgy könnyebben kifolyik a csőből a pálca mellől, ha van esetleg ott behúzott nyál. .. szerintemnincs.
RomeoOne2018-11-23 13:38:45 // 113069
Szerintem sem kéne, hogy különbség legyen az oldalak között. Olajszintet úgy kell mérni, hogy már egy ideje leállítva kell legyen a kocsi, hogy visszacsorogjon minden olaj, meg ne legyen felverve. Közvetlen leállítás után értelmetlen nívópálcát nézegetni
Macccy2018-11-23 13:02:29 // 113068
Ez nem olyan, dehát látod is a fotón, ugyanannyi "bogyó" van a hegyén, utána a lapított rácsos rész, aztán megintbogyó, aztán flexi szár.
esvé2018-11-23 08:54:18 // 113067
:D
Tocke2018-11-23 08:12:39 // 113066
A lapítás ugyanott van mindkét oldalon? A szervó olaj ellenőrző pálcáján is 2 különböző tartomány van, az egyik a hideg, a másik a meleg olajra szintjére vonatkozik.
Piritu - 1.000.0002018-11-22 23:05:16 // 113065
Első lépésként megpróbálnám a pálcát féktisztítóval letisztítani, megszárítani és visszadugni. Lehet hogy van rajta valami izé ami miatt felfut az olaj az egyik felén.
Piritu - 1.000.0002018-11-22 23:02:55 // 113064
Miért is kellene tudnia? Nem is értem hogy hogy jött ez a kérdés.
Ahhoz hogy be lehessen rakni a csatlakozási felületnek kell stimmelnie meg a CAN illesztőnek. A régi cucc megy a lecsóba ez meg tud amit tud. Kihangosítást és USB lejátszást már az 5-6e Ft-os rádiók is tudnak. Mi az a több amit a B&M tud és ami miatt meg kellene tartani?
Morfiusz Cédula2018-11-22 22:48:26 // 113063
Nem tudom, meg nekem nem a B&M hiányzik, ha van helyette más, inkább csak az lepett meg, hogy Alfába akar eladni ilyet, de nem tudja mi az a B&M.
Macccy2018-11-22 22:46:13 // 113062
Olajválság, 3. felvonás

Tőttikéztem bele, most mivel minden nap mélygarázs van munkaidőben, van időm tölteni és másnap megnézni. Ma és tegnap töltöttem bele 2-2 decit, meg ugye az az 1 liter amit beleöntöttem múlt héten (kivolt száradva mondtam). Na de ami érdekes, íme a nívópálca. Ez nektek is ilyen? “A” oldal:



“B” oldal:



A hátoldala max fölött mutat. Ez azért elég tré, elméletben 4-5 deci tévedést okozna. És nem igazán lehet a pálca csöve olaj taknyos, mert bedugtam majdnem végig, kihúztam, úgy nem lett retkes. Amúgy most műszer szerint 4/6.

Na több felvonás nem lesz, bocs hogy ezt ennyit mondom, de az olajozás ugye nem játék és ez a görbe pálca szerintem hülye megoldás.
Macccy2018-11-22 22:33:34 // 113061
Inkább izzó szerintem is. Miért egyből trafóra gondolsz?
Csabi2018-11-22 22:05:30 // 113060
Hát, a bevillanás tipikus jele az izzó halálának.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak