Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2018-11-26 10:24:57 // 113140
Kingám tegnapi kérdése. "Egy dologra nem jöttem rá, pedig végigkapcsolgattam mindent. Hol lehet bekapcsolni a hátsó ablaktörlőt?" :-DDDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-26 10:18:33 // 113139
Ahogy olvasom, lehet hogy módosítottak ezen a kábelen, mert nekem a csugorcsöves test kábel összehozatal a body comp felé bentebb van a kaszniban, úgy 2-3 centire a gumi átvezetőtől. Így nálam szerencsére egyesével lehetett haladni. Elvágtam, forrasztottam. Olvastam a blogod, olyat már rutinból nem művelek, hogy nyissz az egész :-D
A következő projekt a bal hátsó hangszóró lesz. Újra recseg néha döccenőn. A kárpitot nehéz levenni?
Tocke2018-11-26 08:34:01 // 113138
Én is csak cserével tudtam megoldani a dolgot. Írtam róla blogot, de nekem elsőre vmiért nem sikerült. Volt olyan, hogy kulccsal a zsebemben (!) betettem a tolató lámpa izzóját a helyére és az autó magától bekapcsolta a gyújtást. Azonnal égnek állt a hajam is. Aludtam rá egyet és másnap újra összeraktam, azóta tökéletes minden. Az egész 4e Ft-ba került :-)
yani🍀2018-11-25 21:55:54 // 113137
Máshol sem jobb a helyzet:
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-25 16:40:44 // 113136
Kihúztam a computer melletti toldó csatiból, de most a kárpitot nem bontottam le. Másfél órám volt, ebből kellett gazdálkodni. Kivágtam a gumi átvezetőben lévő szakaszt és kiváltottam azonos keresztmetszetű vezetékekkel. A szín ahogy sikerült :-) Van ahol három vékony vezetéket egy három eres szenzor vezetékkel helyettesítettem. Az törjön el ha tud :-)
A testkábelek összehozatala nekem bentebb esik, ott nem volt gond.
Majd írok blogot, ilyesmi lett:


Majd ha megint baja lesz, újra húzom a csatlakozóktól. Vagy szerzek eleve rossz bontottat, és abból gyártok cseredarabot.
Csoda, hogy bármi működött hátul..
Haddel2018-11-25 16:11:59 // 113135
Hu gyerekek,épp úton vagyok kifele sógorékhoz végre a Bocival. De jó ezzel az autóval utazni!:)
Süti1592018-11-25 15:59:58 // 113134
Szép,

nálam klasszisokkal jobb állapotba volt, én csak műszerrel tudtam kimérni, hogy melyik szakadt, nálam a gumi átvezetésnél voltak elszakadva, ahol egybe vannak vezetve a testkábelek. Ha van időd érdemes újrahúzni csomagtérnyilas tetején van egy csatlakozó szépen kijön egyben.
szelod92018-11-25 12:29:18 // 113132
Berlinaval kapcsolatban már viszonylag sokszor hallottam ezektről a kábeltörésekről, de az SW-ket is érinti ez a hiba?
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-25 12:10:41 // 113131
Elöljáróban egy kis dróthorror:
Don Gombóc2018-11-25 07:18:08 // 113130
Ez a beépített amortizáció, hogy basszák meg. A 166-ot én is kétszer forrasztgattam, mert a gyári 11-12 vezeték belsejében vagy 8-9 elemi szál volt, és nagyon vékony. Ide azért illene valami normális szilikonos kanócot betervezni. Vagy rugós érintkezősre megoldani a két oldal közötti kapcsolatot.
Giuntini2018-11-25 06:57:52 // 113129
Ebben tökéletesen igazad van, csak ahogy én leírtam, nekem volt sérülés a küszöbön, és ahol a galvanizált karosszériát javítják, utána óhatatlan hogy felüti a fejét a rozsda. egyébként nagyon sok 159-nél láttam azon a részen rozsdaképződményeket. Nálam az alja teljesen jó, a bölcsőnél sajnos normális a rozsda, de az alja rendben van.
Vannak olyan dolgok, amik érthetetlenek. Két éve ki lett cserélve mind a két haspáncél tartó rögzítő lemez, szita volt a rozsdától. Természetesen gyárit kapott, mára tiszta rozsda. Az autót garázsban tartom, ha esik a hó és sóznak, ki sem hozom inkább. Sajnos nagyon sok vacak, újra felhasznált anyagot használnak, úgy tudom a bölcső is ilyen, és ezért rohadnak, akármit csinálsz velük.
Sajnos én nagyon kikaptam az osztrák szervizminőséget az autómon. Lehet, hogy vannak tökéletesen megjavított autók, szerintem az enyémet eladásra így megcsinálták. Én biztos vagyok például, hogy ami a szervizkönyvbe le volt írva, a 30 ezres aktuális karbantartás, csak 30 ezer km-enként cseréltek benne olajat. Elmegy gond nélkül 150 ezret, aztán szívjon vele az új tulaj.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 23:02:39 // 113128
Nem véletlenül renováltam a vasgolyót. Néha jó az egyszerűség :-)
Liquid2018-11-24 22:43:27 // 113127
Amúgy meg örüljél neki, hogy csak azt mondja nyitva a csomagtér, és nem azt hogy nem megy a tempomat meg egy csomó dolog véletlenszerűen (Hardy) vagy bekurjantja a vészprogramot oszt csókolom mint nálam :)
Ugyanaz az átvezető kábel okozta.
Liquid2018-11-24 22:40:29 // 113126
Azé a 146-vagy bármely kortára, egy pöppet egyszerűbb... Ezt gondolom belátod.
A vasgolyó kevésbé elromlós mint a kakukkos óra :)
forrasr2018-11-24 22:10:42 // 113125
postolt itt már valaki Magyarországi első forgalomba helyezésű, korábban nem javított belülről kifele rohadó küszöbről, szerintem hazánkban sem általános, hogy 6-8 éves autón megismételtessék a tulajok az üregvédelmet. Pedig a felületen addigra a környezeti hatásoktól romlik a védelem folytonossága(téli hideg, nyári forróság), és szépen megindul belülről kifele a pusztulás, amihez elég a párakicsapódás is az üregeben só nélkül. Ennek ellenére, nem nevezném a felhasználókat hanyagnak, nemtörődömnek, mert erről szerintem számos autót használó ember nem is tud, persze valami ismeretének hiánya még nem jelenti azt, hogy mentesüljön a "felelősség" alól, de ez nem egy általános dolog.
forrasr2018-11-24 21:56:57 // 113124
Gyakorta olvasom általánosságban az osztrákok autófenntartási "színvonalának" savazását, amely szerintem cseppet sem rosszabb a hazaihoz képest(nem Alfásra gondolok-hanem márkafüggetlenül-mert azért aki Alfával jár az jellemzően egy magasabb autózási igényszinttel párosul), csak nagy különbség, hogy náluk nem várják meg, hogy egy rendes lefagyástól hazai szinten megbénuljon a forgalom, és fajlagosan jóval többen balesetet szenvedjenek a lefagyott utak miatt, hanem ha az időjárás előrejelzés indokolja, iszonyat módon lesózzák az útjaikat. Ahol nem szabad sót használjanak "streugut" -ot használnak, amely éles apró kavicsos anyag, ami remekül veri le a festéket ahova felverődik, így szabad utat adva a sónak és a korróziónak. Itthon egy rendes télies napon is töredéke ami éri az autót az úton. Ez persze már rövid idő után is nyomot hagy a gépben. Hazai utakon futó autóknál, ha a kinti sózási viszonyok lennének, szerintem még rosszabb is lenne a helyzet.
Itthon is számos rövid idő alatt leélt pusztulat autó van, sokszor azért érdemes kinti autót megvenni az ismert káros hatásokkal együtt, mert kevésbé spórolnak a karbantartáson, kevesebb a kendácsolás stb..(nem azt mondom, hogy nincs)persze ismerem a storykat, azokról akik igen ennek ellenére belenyúltak és külföldről olyan autó jutott hozzájuk, amibe borítani kell a pénzt, de szerintem az itthoni autóknál ez sokkal jellemzőbb, és kiemelném ismét nem Alfára szűkítve a fókuszt. Elrettentő esetet meg mindenki tud a környékén... A saját autómat(igaz 166) 300e feletti futással 12 évesen vettem felső ausztriából hegyvidékről-szervízkönyv meg minden egyéb szépítés nélkül, közvetlenül a kinti osztrák tulajától, elmondott minden hibáját amit tudott(basterfahrzeug-ként hirdette-ami nagyjából a bontószökevény magyarra fordítva), nem volt benne semmi "faragás-taknyolás", rozsda miatt lakatolni 15éves korában kellet először, ami szerintem már egy ilyen magas futásteljesítménynél és kornál egy nem garázsban tartott autónál egyáltalán nem rendhagyó.
Smith2018-11-24 21:44:32 // 113123
De valami villanyszerelő, még a csoki-korszakban, mikor minden összekötés alapja a csoki volt :D
Piritu - 1.000.0002018-11-24 21:34:05 // 113122
Ilyenkor mindig a volt Spiderem német tulaja jut eszembe. Adta a számlákat a kocsival. Volt közte egy számla 3dl olaj utántöltéséről és egy másik a helyzetjelző izzó cseréről...
Nekünk az a természetes ha ezt mi csináljuk, nekik az hogy csinálja meg az akinek ez a dolga...

Mondjuk az is igaz, hogy erről az átvezető javításról nem volt számlája:

Lehet hogy ezt mégsem szerelő készítette? :-DD
Smith2018-11-24 20:58:57 // 113121
Ha kitaláltad a megoldást, veszek tőled olyan kábelt, jó lesz az még. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 20:54:01 // 113120
Nem ez velük a baj. Ipari gépben használok többféle kábelt, napi 800 ciklust megy átlagosan fel-le a szerkezet. Évekig 0-24 - ben. Soha egyetlen kábel hibánk nem volt, pedig van funkció amire sima 200 Ft-os lengyel vezetéket használunk, semmi spéci hajlításra optimalizált cucc.
A baj a szigetelés minőségével van, nem bírja a hőingadozást és felkeményedik, elreped, majd leválik a vezetőről. Aztán jönnek a parajelenségek amikor két ilyen vezeték összeér.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 20:47:39 // 113119
Nyilván nem :-) Úgyhogy kénytelen leszek összekapni magam, és kibontani azt a kábelt. Majd ha megint lesz hiba :-D Van választék, hogy miből toldjam ki, majd valami tartósabbat nézek.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 20:07:15 // 113118
"A szomszédomat valahogy sosem látom a suzukijait forrasztgatni.. :-S"
...és az öt hengerének a hangjáról hallod áradozni? :-D
Piritu - 1.000.0002018-11-24 20:02:03 // 113117
Csak a te hsz-edet fűztem tovább :-)
A vásárló kérdését nem értettem. Neki tudnia kell hogy mit tud a B&M ami a kocsijában van, cucc azt meg hogy a rendelendő mit tud az meg le van írva.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék hogy hány magyar hifi boltos tudna bármit is mondani a B&M-ről :-)
alfa155gyuri2018-11-24 19:42:40 // 113116
155-ösömbe kellett forrasztgatni a csomagtérnél a hajló kábeleket. :( És a stilonál is törnek most már.
Giuntini2018-11-24 19:39:55 // 113115
Az én autóm osztrák, nem rozsdásabb mint a hasonló német. Rozsdásodásra a kűszöb végénél hajlamosak, többet láttam ott rozsdásan. Az enyém bal kűszöbének végénél alul jött ki, de csak a bal oldalon. És miért? Mert sérült volt. Mikor megvettem, körbemértem rétegvastagság mérővel. A vezetőoldali ajtó volt egyedül javítva, de a kűszöbnél nem mértem meg. Később vettem észre, hogy ott volt sérülés, és emiat rozsdásodott. Megcsiszoltam, lefestettem, egyelőre jó.
Az osztrákoknál a fő probléma a nemtörődömség, a szarok rá, 6 évesen eladom. A hf esetem egyáltalán nem volt egyedi, de az hogy levették, kipasztázták és az bement a hengerek közé, na az már durva. Az osztrákok mindenkinél többre tartják magukat, közben a saját házuk táján kellene körbenézniük.
Smith2018-11-24 19:27:36 // 113114
Én se forrasztgattam a 164-et. De a 166-ot már igen, és valószínűeg a 159-et is fogom még :)

Az a vezeték, amit folyamatosan hajlítgatnak, ráadásul mindig ugyanolyan irányban, el fog törni. Ez a fizika. A nyitogatós és a csúsztatós mobilokban is eltört mindg a két rész közötti átvezető kábel. Ez ilyen, nincs itt semmi csoda.
Morfiusz Cédula2018-11-24 19:25:15 // 113113
Az nem derült ki mi az amit a B&M tud ez meg nem, mivel az eladó nem tudta mi az a B&M. A kérdést egyébként egy vásárló tette fel a Q&A szekcióban, nem én.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 19:05:04 // 113112
Ezt senki nem mondta, a németekkel küzdjön aki azokat szereti, de ettől még szégyen egy 7 éves autón egy ilyen hiba. És ha ez lenne az első ilyen, lelkesen forrasztanám és legyintenék, hogy ugyan, semmiség. A szomszédomat valahogy sosem látom a suzukijait forrasztgatni.. :-S És érdekes 146-ot sem forrasztgattam az elmúlt 10 évben soha.
RomeoOne2018-11-24 18:57:38 // 113111
Meg amúgy is, ami az olasz autókban szar, az a német alkatrész :DDD
szelod92018-11-24 18:26:55 // 113110
Egyik ismerős 2015-ös A6-osa rendszeresen szívatja őket. Nem lehet kinyitni a tanksapkát, a vésznyító pedig elszakadt. Biztos kellemes volt a lengyel benzinkúton éjszakázni. Ehhez képest ezek az elektronikai gondok szerintem nem olyan vészesek, már ami a használhatóságot illeti.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 18:08:48 // 113109
a múltkor az index fórumon rátévedtem a TSI fórumára. Azóta is szívesen olvasgatok bele, mert náluk sincs kolbászból a kerítés. Csak ők nem mondják ki hogy szarnémet.
alfa155gyuri2018-11-24 17:46:34 // 113108
Ez Így van,azok az igazán szarok.
Smith2018-11-24 17:40:41 // 113107
Csak annyit, hogy a saját autónk kínjait jobban ismerjük, mint az offosokét. Ez nyilvánvaló. De nehogy már emiatt még mi is lassan elhigyjük azt, hogy a mi olaszunk szarabb szar, mint a német szar. Abban is eltörik a csomagtartó átvezető, nem csak ebben. Csak azzal nem mi szopunk, hanem a saját gazdája.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 17:32:01 // 113106
Így van. Csak általában az erősen "használt" vasak az olcsók, azokat érdemes behozni. Innentől már inkább szerencse kérdése a szívás a rozsdával, a kókler javításokkal...


Azt már én tapasztaltam hogy a szigorú hangú elbeszélgetés hasznos lehet :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 16:57:38 // 113105
Az autó alapvetően használni van :-)
Más kérdés az élettartama, és hogy mennyi erőfeszítéssel hosszabbítható. A régen minden jobb volt frázisban mindig van egy kis igazság is :-)
Minden esetre miután elszidtam az összes anyját az olasz tervezőjének, a hiba megszűnt. A tegnapi beriasztott állapotban csomagtartó nyitás és CAN bus jelzés (óra villigás) óta semmi.
Piritu - 1.000.0002018-11-24 15:37:05 // 113104
"minden csak törődés kérdése" - ennél egyszerűbb a helyzet.
Ha nem vagy csak keveset használták télen a fehérre sózott utakon, akkor nincs semmi baja. Ha sokat, akkor van.
Tavaly volt szerencsém németbe végignézni elég sok autót (Spidert). Pár db után már nem kellett megkérdezni hogy használták-e télen, mert annyira egyértelmű volt az alsó látvány alapján.
szelod92018-11-24 15:18:13 // 113103
Az enyémet németből hoztam. Másnap Csepelen kezdtem alvázmosással. Elég komoly reteklè jött le róla. Szerencsére komoly rozsda nincsen sehol, a bölcső is rendben volt. Utána szépen le is lett kezelve az alja, szóval szerintem minden csak törődés kérdése. Láttam már szép osztrák autót, persze jóval ritkább :D
Roll19832018-11-24 15:02:06 // 113102
Köszi, akkor berendelem.
Liquid2018-11-24 14:45:26 // 113101
Ez így ebben a formában nem igaz szerintem. Inkább úgy mondanám, hogy a minél prémiumabb annál több gond lesz vele 200e km felett vagy 8-10 év után. Most az hogy egy 159-cel több gond van mint egy fapados Octaviával, az nem csoda, nem egy kategória.
Kolegám szopik az Alteával, egy fos a futóműve, már mindent cseréltek, mégis billeg, a másiknak a Passatja esik szétfele állandóan, a harmadiknak a Transportere (bár az igaz hogy abban 300e van és sokat húz valamit). Szóval a konklúzió az hogy mindennell baj van, max. ahogy öregszik és minél bonyolultabb annál több...
Zolibácsi2018-11-24 14:27:08 // 113100
Én folyamatosan kapom a savazast az alfak miatt. Aztan ha megnezem miben ül, ezer éves rohadasnak indult caddy, 600 ért vette aztán már több mint a dupláját rá költötte és még mindig egy caddy. Mellette kb 6-7 éve épít egy Audi s2-t de még mindig száz ezer darabban áll a kocsi egy halom pénzért. És sorolhatnam még. Persze megszivtam én is a hf témában de nem bántam semmit. Kiváló autó és nincs alternatíva amibe szívesen at ülnek ami jelenleg elérhető számomra. Autó forgó kopó alkatrészeinek nagy részét már cseréltem. Valószínűleg az autóm most van a legjobb formában mióta nálam van.
ProdyG2018-11-24 14:20:49 // 113099
Igen, igaz a mondás. Minden elromlik. De amíg egy olasz 5x romlik el, addig egy pl. német csak 2x. Olaszéknál inkább spórolnak olyan dolgokon, amin nem kéne... sajnos az olaszság bejátszik... persze ilyet kívülálló embereknek nem mondanék soha, mert magam ellen beszélnék.
És ettől függetlenül sose fogok német kocsit venni :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 14:19:25 // 113098
Ettől a cégtől rendeltem én is, ez jó lesz. Nekem BT-s is van, a kábeleset nem is használtam azóta.
Lörke2018-11-24 13:52:59 // 113097
Nekem ilyen van bt-osban. Azt hiszem Warbi-nak van ilyen usb-s.
mmmcsongor2018-11-24 11:53:01 // 113096
laikusként azt gondoltam, hogy az izzó ha nem jó, nem világit. kicsit utánaolvasva, azért a xenon már más. :)
ki is használtam a black friday-t és rendeltem egy pár xenon-t.
Süti1592018-11-24 11:27:26 // 113095
Az Osztrákból jött autók porladnak, azt a sózásra és a nemtörődömségre írnám. Osztrákot nem érdekli eladja 6-7 évesen, tojik rá, hogy mi lesz utána, ül bele az újba, mi kispénzű Magyarok megvesszük és sírunk és nevetünk, attól függ mit dobott a gép. Igaz amit írsz, de sajnos minden márkára igaz. Sajnos már sehol sincs teljesen prémium kategória, fogyasztás tartja fenn a gazdaságot. 83 000 huf egy kábelkötegért tényleg nem olcsó, amennyiben van időd és jó szakember, szerintem lemásolja egy nap alatt, Nekem nem volt időm letenni az autót 2 napra, bevállaltam. Csak, hogy tovább csigázzalak, kilopták a díszcsikót a tetőről, egy gumi szalag gyakorlatilag, csak gyári rendelésre 12 000 huf, mert a paraszt kilopta. Erre mondták nekem "Aki majmot vesz legyen pénzre banánra is." Meg kel fizetnünk a vámot , hogy a mai napig a legszebb autóval közlekedhetünk, szerintem Dengiben a gulia is alatta van.
Roll19832018-11-24 11:19:28 // 113094
Srácok, ez a kábel kell nekem az 59-hez?

ELM327 kábel
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 11:18:09 // 113093
És igen, igaz a mondás :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-24 11:08:06 // 113092
Ez stimmel, nem az olaszsága a baja. Inkább 'prémiumsága'. Sajnos autónál nem ugyanazt jelenti a prémium, mint más eszköznél. A szép ruha alatt nincs minőségibb anyaghasználat, igényesebb tervezés. Egy prémium eszköz általában megéri a felárát azon kívül is, hogy más használati élményt ad. 3 év helyett 5-6 év múlva kell cserélni, akkor is az avulása miatt, nem mert baja van. Autónál sajnos nem ez van. Nem véletlen, hogy a prémium autók értékvesztése a legnagyobb, egyszer nem képes az autóipar a tartósságot biztosítani. Vagy inkább nem akarja, hanem 83e-ért akar kábelt rám sózni. Félre ne értsétek, egy Audit, BMW-t nem is mernék megvenni. Az olaszokat ismerem, van hozzá jó háttér, a Multiecuscan, és elég jól hozzáférhető a rendszere. De ezt nehezen tudom megemészteni, hogy sok helyen szimplán spóroltak az anyaggal. Egy kategórián felüli váz, formaterv, beltér, futómű, kategórián aluli vezetékekkel, csatlakozókkal, és egyebekkel. A rozsdásodó zárhíd is egy vicc, sokaknak a bölcső porlad el, a szilentek konstrukciója a felső lengőkarokban tök gagyi.. így nyekereg a lauxus autó mint egy viharvert Lada. Ezek miért....? És vajon a Giulia 5-6 évesen jobb lesz e?
Süti1592018-11-24 10:38:27 // 113091
Sziasztok,

egy hozzá értő ember nekem egyszer ezt monda "Nem tudsz olyan autó márkát mondani amiről ne tudnék rosszat mondani, mindegyiknek megvan a maga hibája. Ezért olyan autót vegyél amit szeretsz, mert annak mindent megbocsátasz," Nagy igazság van benne!
Itt a fórumon 90% mindenki a problémákról ír, ami rendjén is van. 10% hogy miért is szeretjük ezt az autót, és itt nagyon igaz és szép hozászolások születnek.
Össznépi felfogás, hogy a Francia és Olasz autók csak szarok lehetnek, és a Japánok és Németek tudnak csak autót gyártani.
Kétszer voltam hiba miatt szervizbe, kima és kettestömegű, mindkétszer megkaptam, hogy szar Olasz. Klimáshoz ügy mentem, hogy a Japán autós ismerősöm ajánlotta, hogy jól dolgoznak, volt már náluk :), Német autós ismerősömet ebben az évben már 3x vettem fel a szerviz előtt, mert mindig volt valami apró nyűg a kocsijával. Viszont ha nekem van bármi problémám akkor szar Olasz. Igen vannak apró nyűgök, viszont ere igaz az a mondás, hogy "Akkor van megcsinálva rendesen, ha megcsinálod magadnak."
Tudnák számos példát felhozni Német és Japán autókról, hogy milyen komoly problémái voltak 2-3 évesen, de ennek nem itt van a helye. 10+ -os autókkal járunk, persze, hogy nem lehetnek gyári állapotba. Viszont a köznyelvben még nem hallatom, hogy szar Japán vagy szar Német. Csak azt, hogy igen ez ilyen benne van a pakliban.
Sajnos nem igen van hozzáértő lelkiismeretes szerelő, vagyis én még nem találkoztam ilyennel aki Alfákat javít. Nem nagyon szeretik javítani, főleg a 2,4 -est.

Mindenkinek szép hétvégét!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak