Fórum >> Típusok >> 159

Roll19832018-11-17 20:24:12 // 112959
Nekem is az a Liqui Moly ban a TBi-ben, mint neked, 1-2 hét és cserélve lesz, de egyszer se kellett rátöltenem. Műszerfalon is mindig maxot mutat és havi 1x rá is szoktam nézni a pálcára is, persze biztos hígult.
Shadin2018-11-17 19:01:02 // 112958
Nem igazán érezni ki azt a púpot, egyébként is elég sztochasztikus a TBi működése már csak a vez. módosítók miatt is, de az biztos, hogy a gyárinak a leg lineárisabb a működése, viszont sokkal "gyengébbnek" érződik az autó mint a másik kettővel...
Zolibácsi2018-11-17 17:59:09 // 112957
Pont rád gondoltam, mikor leírtam :-), kis pénz kis rally :-)
RomeoOne2018-11-17 17:41:15 // 112956
+1 :DDDD
'''''2018-11-17 17:13:05 // 112955
Most nagyképű leszek: minek kell ehhez három autó? :-)))
Zolibácsi2018-11-17 15:58:32 // 112954
egy képen 500 lóerő :-)
psychoati2018-11-17 15:43:52 // 112953
Jó flotta :-)
Zolibácsi2018-11-17 15:28:41 // 112952
Csak le mostam őket :)
Smith2018-11-17 14:40:48 // 112951
Én adtam tippet de ezek szerint write-only üzemmódban vagy.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-17 13:36:41 // 112950
Egy rendes benzines program kellene arra a tbi-re, nem dna kapcsoló :-) Azt az alacsony fordulati púpot nem tudom miért jó odatenni. Én még a dizelből is először ezt szedem ki. A benzines érzet esszenciája (tapasztalatom szerint) , hogy lineárisan tol, és nincs púp, fent meg addig tartja egyenletesen a nyomatékot míg birja szusszal/levegővel.
A 2.4-em csúcs nyomatéka 3200-on van pl pont ezért. Alul beáldozom a púpot, viszont felül hozzá tudom húzni jobban, nincs dízeles nyomaték esés sem. Így jön ki a tol a végtelenségig érzet. Stopper ellen lehet jobb a púpos, csak én nem csípem az olyat, nincs feelingje :-)
yani🍀2018-11-17 13:20:54 // 112949
Mondjuk lehetne csinálni egy proxi rendezést, de lehet, hogy az is elég lenne, ha egy 10 percre levennéd az akku egyik saruját!
Zolibácsi2018-11-17 12:49:03 // 112948
Kicsit koszosak sajnos, de szép csoportkep
Caki2018-11-17 12:48:51 // 112947
Hello. Semmi érdemleges hozzászólás,hogy mi lehett a probléma,hogy a multikormány miért nem müködhet? Senki nem jart igy? Kábelszakadás lenne vagy hol keressem a problémát? Egy Alfa 159 multikormány a problémás eset...
RomeoOne2018-11-17 12:47:08 // 112946
Hát amikor 0-t mutat gyújtásnál, akkor nálam még minimum a felénél van a nívónak az olaj. Ha 10ezrenként cserélném, rá se töltenék. De egy 3ezer forintos, 1L-es Selenia 5W-30 PE 2 évre elég, nem probléma (15k-t megyek kb. évente).
De ugye az, hogy gyújtásnál mit mutat, erősen függ attól, hogy hogy áll a kocsi. Nálunk a parkolónak van egy szinte észrevehetetlen lejtése az út felé. Ha farral állok be, (tehát a kocsi orra van picit lentebb), olyankor mindig kevesebbet mutat. Mondjuk, ha ilyenkor 3/6-ot mutat, akkor ha ugyanide orral állok be, simán 6/6 lesz a következő gyújtásnál.
(nyilván, ha van ideje visszacsorogni az olajnak és nem 5 perc múlva indítok rá)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-17 12:41:00 // 112945
ez a Selenia sem a legtutibb szerintem... szerencsére 15e-es a csereperiódus a gari miatt meg marad...
Macccy2018-11-17 12:40:31 // 112944
Lehet félreérthetően mondtam, vagy nem, de szerintem a dpf megléte nem fogyaszt több olajat. Csak ott csapódik le a kipöfögött olaj és ezért amikor ~400 kilométerenként alágyújt, akkor egyben köhögi fel a kéket. Marhára jót tesz a szűrőnek az is biztos .... :/
Shadin2018-11-17 11:36:46 // 112943
Szerintem mindegyikből fogy, csak az a kérdés, hogy olajcsere között mennyire venni észre, meghaladja-e a "fájdalomküszöböt". 4-5 deci mondjuk 30k csereperiódusra semmi, de dízelnél tényleg nem tudni a hígulás mértékét. Benzinesnél meg nincs mese, ott elfogy és kész. Az biztosnak látszik, hogy mindegy h gyári vagy tuning progi van-e rajta. BTW nekem is kellene egy DNA kapcsoló a három programomhoz...



Itt jegyezném meg, hogy a gyári program nem 200 LE és 320 Nm...
'''''2018-11-17 11:19:24 // 112942
Nálam sem evett a 159 annyi olajat,hogy rá kellett volna tölteni.
Igaz,hogy nekem sem volt dpf ha ez számít egyáltalán.
Shadin2018-11-17 10:59:10 // 112941
Ez némileg megnyugtat...
Shadin2018-11-17 10:58:45 // 112940
Dehát ez német olaj!!! :-D
Macccy2018-11-17 10:00:19 // 112939
Igen ez nálad a leginkább talányos meg Erhard Stelviójánál, hogy na akkor az olajfogyás az mítosz e és akkor hogyan vezet az, akinek semennyi nem fogy? A GT-s cimborám ilyen, ő állítja, hogy se most, se a 156-ból nem fogyott :)
Macccy2018-11-17 09:54:32 // 112938
Kicsi szivárgás lehet, hogy van, a vákuumpumpa/olajbetöltő/kartergáz bevezető oldalon koszos, olajos picit, de szerintem ez inkább csak gőzölt, kicsit gyöngyözhet. Az olajbetöltő kupak körüli pici peremben és a kupak oldalán is olajos volt kicsit, szerintem a kupak gumigyűrűje el van már lapulva és nem zár egészen. De ezek egyik se komoly.

Inkább megeszi azt az olajat, aztán regenkor azért indul olyan kékes szmoggal amikor elindulok a lámpától. Vezetési stílusra úgy igazán szerintem semmi komoly, csak itt a rövid M6 szakaszon szoktam hazafelé elrúgni, máshol nemigen. Hidegen nem erőltetem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-17 09:25:20 // 112937
Ez így van, ha nem fogy az megnyugtató, de nem biztos, hogy jó. Az olajnak kicsit fogyni kell. Elmegy a gyűrűknél, a turbónál, olyan nincs hogy nem. Hidegüzemben is vannak veszteségek, hajtva is. Nekem pont ez nem tetszett, Selénia olajjal a 15e km végére 1 decivel több volt benne (sacc a nívóról). Vagyis gázolajjal hígult. A 40-es Motullal most csipegeti ahogy kell, utántölteni nem kell, de 15e alatt lemegy a nivó felére. Én ennek örülök, mert azt jelzi, hogy nem, vagy sokkal kevésbé hígul az olajam regen-kor, vagyis jobb marad a kenőképesség, aminek örül a motor és a turbó is.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-17 08:53:26 // 112936
a Liqui sem egy nagy szám ne is csodálkozz, hogy eszi annál már csak az Eneos NO1 Japán olaja gagyibb 5000e km-en 1,5L-et is megeszik a TBi...pedig NO1 olaj :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-17 08:51:30 // 112935
a TBi-nél 10e km-en felére ment le az olaj a nívópálcán Edge Sporttal, a Stelvio viszont csipegeti a gyárit pedig új :DDD
Shadin2018-11-17 08:23:17 // 112934
Szerintem a Giulietta esetében sem beszélhetünk kóros olajfogyásról. Nekem is annyi volt a 2.0-nál kábé.
Shadin2018-11-17 08:21:36 // 112933
Szerintem mindegyik csipeget némi olajat. A két exem is kb. fél litert tízezrenként. Ha nem fogy valamennyit akkor üzemanyaggal hígul DPF tisztításnál. A nagyobb gáz a Patkány olajfogyasztása, ami 10k km alatt ~8 dl, mindez új gyűrűkkel (majdnem) hibátlan hengerekkel és új turbóval. Az is benne lehet a képletben, hogy ki hogy hajtja, mert nekem amikor tépem a száját akkor látványosan csökken az olajszint, amíg bejárattam finoman addig nem látszott fogyás. Szerintem nagyobb terhelésen áttolja a labirinttömítésen :-( Továbbá sok múlik az olaj márkán is. Nekem a Selenia-t jobban ette a JTDm mint a Castrolt pl. TBi-be már sok fajta olaj volt, de ekkora fogyást mint mostanival (Liqui Moly 5w-40 Top Tech 4100) még nem tapasztaltam. Selenia most nem játszik mert q drága és berágtam rá h csak 5 literes kiszerelés van belőle. Olajwebshop-os srác mondta, hogy azonos viszkozitású olaj között is van különbség, pl. a Motul agy lassabb lefolyású, míg a Liqui Moly egy hígabb olaj. Szóval én úgy töltöm a csomagtartóból az olajat a TBi-be mint ahogy a 145-be :-)
Zolibácsi2018-11-17 07:50:20 // 112932
Nekem a 2.4 jtd-n nem látok számottevő fogyást. Bár valahogy mindig le cseréltem az olajat 8-12 ezrenkent. Párom Giuliettajaban kicsit tovább futott az olaj 2.0 jtdm ott már közelítve a 15 ezret le ment a nivo pálca fele alá. Persze neki helyen van a dpf is.
Zselé2018-11-17 07:03:38 // 112931
Nincs valahol szivárgás? Elég sok idő eltelhet, mire a haspáncélon át a földön is megjelenik folt a kocsi alatt ha olyan helyen van...

Nekem először a vákumpumpa tömítésnél, majd a szelepfedélnél, most épp a nívópálca csonknál gyöngyözik... utóbbi nem jelentős, több ezer km telt el, mire egy pici folt leért.
Macccy2018-11-17 00:31:37 // 112930
Nívó max amikor a szenzor kevesebbet mutat? Én most pont azt látom(ttam), hogy a szenzor mutat mondjuk 3/6-ot, akkor nívópálcán inkább a Min fele van.
RomeoOne2018-11-16 23:01:18 // 112929
Én fél litert szoktam rátölteni 10ezrenként. Olajcserénél szokott maxon lenni, aztán szépen lassan elkezd néha 5-öt mutatni 6 helyett, majd egyre többször 5, néha már 4-et is bedob és így tovább. 10K körül szokta először bedobni, hogy nézzem meg a nívót, mert nincs elég olaj. Olyankor még vagy 1 hónapot szoktam várni. Persze rá-ránézegetek a nívóra, de az meg olyankor még max-ot szokott mutatni, de mindenképpen 50% felett. Aztán rátöltök egy fél litert, megint 5-6-ot kezd mutatni, majd 15k körül jön az olajcsere
Macccy2018-11-16 22:26:51 // 112928
megelőztél
Macccy2018-11-16 22:24:13 // 112927
Megnéztem ezt az x-clean cuccot, sajnos nem az a fiat kódja, amit a gépkönyv ajánl. Igen a dpf lehet az ok, ahogy a srácok is írták. De olyan számottevően ez se lenne sűrűbb szerintem.
Haddel2018-11-16 22:24:13 // 112926
Na ez jó hír!😃
Átérzem a helyzeted,én sem láttam már az autómat vagy másfél hónapja ,de jövő hét pénteken végre elrughatom neki.
Mondjuk idő közben kiderült ,hogy az offos 1.9D kisteherautóm
megfutja óra szerint a 170-et😃😃
Csabi2018-11-16 22:21:31 // 112925
Pedig pontosan bele való olaj, én is ezt használom.
Egyrészt ezért:


Másrészt, ezért
Macccy2018-11-16 22:14:56 // 112924
Fiat számos ez, alacsony hamutartalmú minősítés bla bla, ez belevaló. Különben biztos nem vettem volna 30-ast bele önként.

Nektek nem fogy? Semennyi? A nulla olajfogyós sztorikon mindig csodálkoztam, mert a környezetemben lévő autók többet-kevesebbet mind csipegettek. Csak épp most ez a mennyiség már nekem soknak tűnik

:((
Liquid2018-11-16 21:38:46 // 112923
a motornak 40-es kell, a DPF miatt lett 30-as, mivel a Seléniának nem volt 40-es, DPF kompatibilis olaja
Giuntini2018-11-16 21:37:34 // 112922
Az 1,9-be nem eredetileg is 30-as lenne való? A részecskeszűrő miatt 30 PE olajat kell beletenni.
antonov2018-11-16 21:24:50 // 112921
Nem ez való bele?
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-16 21:17:50 // 112920
Ez nem bele való olaj. Az 5w40 x-clean-nek van fiat jóváhagyása, és amúgy is 40-es kell ennek a motornak eredetileg.
Zolibácsi2018-11-16 20:18:32 // 112919
Nekem nincs látható olajfogyasztas, ezért furcsa hogy neked meg eszi. Valami biztos nem jó.
Macccy2018-11-16 19:45:45 // 112918
Az van benne 9ezer óta, a Motul 5W30 XFE.
Maga az olaj fogyása annyira nem is bosszant, bár azt is kissé sokallom, a 18 éves TDi stabilan 1 litert nyalt el 10 ezrenként, ez pedig a Selenia -val és a Motul -lal is kicsit fölé megy. De jobban zavar, hogy nem jelzett a szenzor és rajtam van a fosás, hogy most akkor amíg az olajnyomás piros kannája nem jelez be, addig kap e megfelelő kenést a motor mindenhol, vagy ezzel odab*sztam neki ? :)(
Én idióta.

Amúgy ilyen ~1,5 dl ezrenkénti olajfogyás már nyomozást, javítást igényel? Lehet ebből jön a regenerálásokkor az a néhány kékes pöffentés az első egy-két percben..
Szergej2018-11-16 18:40:55 // 112917
Illetve még annyi furcsaság volt, ahogy levettem a rossz szimmeringet, magától kiesett belőle, a feszességét adó rugó. Lehet hogy az miatt is volt rossz, mert nem feszült így rá.
Szergej2018-11-16 18:37:15 // 112916
Nem sajnos. Akkor legalább tudtam volna mostmár hogy ott szurtam el. Igy szetszedve annyi látszik hogy a szimmering egy helyen meg gyűrődött pedig a felhelyezést segítő műanyaggal csináltam. Most a gyárit már beraktam kicsit beolajozva, aztán vmelyik nap ahogy az időm engedi összerakom, és remélem jó lesz. Mert már főtengely szimmeringekkel álmodom...😀
hpeti912018-11-16 18:26:54 // 112915
Ezt sajnálattal hallom. Tudom elég vad feltételezés, de nem felejtetted benne a felhelyezést segítő műanyag perselyt a szimmeringben? Még egy rossz, kopott szimmeringnek is max szivárognia szabadna, nem dőlni az olajnak.
Szergej2018-11-16 17:10:27 // 112914
Nah sajnos nem lett jó! Karter leszed kitömít rendesen, egy napot hagytam száradni fűtött garázsba, új olaj, összerak. Ugyanugy döl az olaj. Szétszedtem újra. Váltó le meg minden,és a szimmeringnél nyomja az olajat, egyszerűen nem tömít rendesen. Most vettem gyári szimmeringet, remélem jó lesz.... még az a szerencse, hogy az új kuplung tárcsára nem ment olaj, különben mehetett volna a kukába.
Zolibácsi2018-11-16 16:51:19 // 112913
Milyen olajat használsz? Én motulra szavazok
Macccy2018-11-16 16:39:28 // 112912
Srácok leírom ide is mert van jó tanács a sztoriban: szóval a digitális olajszint mérőt ne vegye senki készpénznek. Nem vagyok pedig én se hülye, de lusta voltam és nem nyitottam ki hónapokig a motorháztetőt. Viszont kezdett fura lenni, hogy a műszer 2/6 szintet mutat mindig. Mindig, leállítás után is, pedig akkor kevesebb kellene legyen. Három napja felnyitottam, kihúztam a pálcát, nulla olaj. Vagyis a pálca hegyén pici olaj volt csak épphogy. (amúgy nem tudom milyen hülyén áll a pálca vége az olajban, de tippre kb 45 fokban ferdén) A műszer egyszerűen megszűnt jelezni, ott akadt meg 2/6-on, amíg nem töltöttem bele 1 Liter olajat, addig nem is kezdett újra mérni. Ez se normális. Most tippre még kábé 0.5 liter olaj kell bele, hogy majdnem maxon legyen, azt még megkapja, de a műszer már most is többet mutat mint amennyi a pálcán van.

Olajnyomás lámpa természetesen sose villant fel, a motor hangja is normális volt, mégis hiányzott belőle vagy ~1.3 L kenőanyag ..... hhhhhh

Olajfogyasztás kábé 1-1.3 liter / 9000 km. Sajnos pontosat nem tudok, mert a cserekor is inkább a műszert vettem alapul, egyszer néztem csak pálcát.
yani🍀2018-11-16 15:38:49 // 112911
Kell hozzá egy fejegység specifikus CAN-BUS adapter.
hangmester2018-11-16 15:17:54 // 112910
Szervusztok cartársak!
Vásároltam egy Jvc 2 dines fejegységet.
Lementem a tesómhoz, hogy majd jól berakjuk az autóba.
Hát valamiért nem akarja az igazat.
A kijelző nem világít, elvileg nem kapcsol be, de ha a eject gombot megnyomom, akkor a cd motorja működik.
Elviekben szabványos iso csatlakozót kaptam a rádióhoz.
Másik kábel kell, vagy kuka a rádió (vadi új).
Várom a válaszokat
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak