Fórum >> Típusok >> 159

pettinke2019-06-14 12:47:53 // 117308
demóval biztos nem megy.
minden, ami piros, csak a fizetős változatban érhető el.

hangmester2019-06-14 12:09:39 // 117307
Demó van. Egyszerűen nem tudok belépni a szervíz funkcióba, mert can dus hibát ír
Liquid2019-06-14 12:06:27 // 117306
milyen MES-ed van? DEMO-val úgy emlékszem nem lehet szervízt nullázni. A dízelnél, amúgy is 2 helyen kell nullázni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-14 12:01:58 // 117305
A szilentek elhallgattak. Bármit csinálok 30 fok fölött nem szólalnak meg. Semmi pici nyösszenés. Mediterrán ribi.. majd épíek bele szilent fűtést :-)
Egyébként meg innentől anyag választás hiba, legközelebb már nem tennék bele Lemfördert, csak gyárit szalonból.
hangmester2019-06-14 11:58:26 // 117304
Szervusztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom a szervíz jelzéts kiütni az autó agyából.
A szeretett autóm elérte a 200 ezer km-ert és most arra kér, hogy cseréljek olajat.
Kb öt ezer km van az olajban.
Valaki?
MES-el próbáltam, de can bus hibát ír ki.
ELM327 olvasóm van.
Hibakódot tudok olvasni, de szervíz funkciót nem tudom elérni.
Giuntini2019-06-14 11:47:32 // 117303
Sajnos a hőfokmérő emelkedése nem játék! Még 110 foknál is 90 fokon áll, aztán kezd szélvészgyorsan emelkedni.... Ne tedd hengerfejessé a motorodat!
Haddel2019-06-14 11:19:46 // 117302
Nemnem,vigyázok én😃 Az viszont jó volt most az úton nem jött semmi hibajelzés.Multkor kifele még írtam is,hogy légzsák,meg kulcs hibát is kiírt. De aztán feltöltöttem még az aksit ,biztosan alacsony volt az akkufeszültség. Műszakin kitörölék a légzsák hibajelzést,nem is jött vissza.
RomeoOne2019-06-14 10:55:52 // 117301
Hát igen, sokszor kiderül a végén, hogy valójában az olcsóbb opció a drágább :)
Giuntini2019-06-14 10:29:13 // 117300
Amikor ismét megrepedt a felújított hengerfej, akkor nagyon sok pénz ment rá, "mert ez nem hengerfejes"! Csöri mondta ki a frankót! Hozzáállás! Én autózom hozzá 80 km-t, kivéve mikor a generátort kellett cserélni, mert nem akartam letrélerezni hozzá. Aztán kiderült, jobban jártam volna vele...
Giuntini2019-06-14 10:22:45 // 117299
Nehogy megfőzd a motort!
Haddel2019-06-14 08:59:51 // 117298
Már nem sokat fogja húznia Boci,vettem egy Vivarot hozzá😃
tirex2019-06-14 08:15:03 // 117297
Ekkora futóval agyonrakva csak idő kérdése mikor főzöd megna motort.
Haddel2019-06-14 02:37:39 // 117296
Én is nagyon régóta Dz-hez jártam.Anno még a Yugo-ban is Zoli cserélt kuplungot. Akkor még otthon a házánál dolgozott. A műhelyük meg itt van tulajdonképp nekem pár utcányira,de mégis inkább már Csörihez járok,70 km-re.Pl mikor kuplungozás után majdnem elhagytam a kerekemet,mert nem lett lebiztosítva a központi anya,az kicsit durva volt.Meg pl az olajfolyásokat harmadik nekifutásra sem sikerült megoldaniuk a szelepfedéltömitésnél,meg a vákumszivattyúnál. Érdekes ,Csörinek egyből ment.. Turbóhoz menő cső eltört,de nem szóltak róla ,megragasztották vmi szarral,persze nem tartott sokáig..
Berlingomat is ők hengerfejezték,abból is orrán-száján folyik az olaj azóta..,müanyag fülek letördelve légszűrőháznál..áá hagyjuk.
Haddel2019-06-14 02:14:21 // 117295
Olyat csinált a Boci ,mint még sosem. Láttam a vízhőfok mérőt megindulni a 90 fok fölé. Elég jól megrakott utánfutóval jöttem haza. Tele volt Osb-vel, Doka táblával,tuti volt másfél tonna az össztömege,vagy még több. És nagy emelkedőknél rá kellett adnom a fűtést,mert ment felfele a mutató. Holnap megnézem ,megy-e a ventillátor egyáltalán. A hűtőközeg maximum szinten áll a kiegyenlítő tartályban.
Liquid2019-06-13 23:53:13 // 117294
Ez egész jó megfogalmazás :) Mindenkinek mást jelent a kényelmes tempó. Kényelmes autópályázásra az is teljesen jó, bár nem oda való. Városba jó lenne, de oda meg túl nagy. Mondjuk ha kell egy sima szívó benzines nagy családi autó, arra alapvetően jó. Én hiányolnám belőle a bugit.
Gergely2019-06-13 22:49:07 // 117293
Lehet ezt úgy is nézni, hogy túl van kinézetezve a motorizáltságához képest ;)
Mindenesetre nem a belső sávot szeretném takarítani vele, pusztán csak egy kényelmes tempóval krúzolni.
Gergely2019-06-13 22:44:47 // 117292
Szia! Köszi az infót! :)
RomeoOne2019-06-13 22:17:01 // 117291
Giuntini-re rá kellett volna csörögnöd, hogy kell egy kis segítség :D Elküldte volna a francba is helyetted :D
'''''2019-06-13 21:31:34 // 117290
Nekem épp az Olaszokkal van bajom:
Vettünk egy 80M-es ablakgyártót egy Magyar cégtől de Olasz a gyártó.Gyártó bejött és összerakta a gépet majd két emberünket három nap alatt megpróbálták betanítani.Persze a megbeszélt idő egy hét volt.Olasz kolléga nem beszél más nyelvet így nekünk kellett tolmácsot szerezni.Persze ez is csak itt derült ki mert elvileg angolul is tudnia kéne.Ma este 7-kor utolsó próbánál elszállt valami elektronika.Még két órát szarakodott aztán feladta.Holnap már utazott volna vissza így most bukott a történet.Folytatásra kíváncsi leszek.
Folyamat ordít,srácaink már ki vannak.Ma már mutatták neki,hogy elverik.
Állítólag olyan bunkó volt a szálláson,hogy tegnap este majdnem kibaszták onnan.
Két pálinka és két sör után még elindult kocsival.Szerinte olyan papírja van amivel neki lehet.Engem is bekóstolt,hogy megveszi a spidert bármennyi is.Kicsit rezgett a léc nálam is már.
Ezt csak azért írtam,hogy nem csak nálunk vannak furcsa szervizek,szerelők.
Piritu - 1.000.0002019-06-13 20:20:26 // 117289
Nem felvetés :-(
Tapasztaltam:
"Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t."
szelod92019-06-13 18:51:22 // 117288
Érdekes felvetés ez a gyári beszállított vs utórendelt dolog. Szerencsére olyan szettet tudtam szerezni, ami gyári volt. Egy új Skoda Superb szett került hozzám kb 20km-t futott. Az ügyfél négyévszakosra cseréltette még átvétel előtt a gumikat. Mindig meg tudnak lepni az emberek :D
Vittorio1592019-06-13 18:27:05 // 117287
Azért storyzni én is tudnék...nemrég 5db ssanaggyyyooonnggg gyári cseredarabos befecsit adtam el márkaszervízbe. Eladáskor mondtam h a szivattyú is 10ből 9szer bajos, ledarálja magát és kinyírja az injektorokat...nem, nem ebben nincs fém reszelék ez jó nem lesz baj.
Aztán persze beütött a xar és most itt reklamál a köcsög fennhangon, meg ügyvéddel irat levelet.
Megnéztük a szivattyúját, tiszta kuka az egész....

Persze nem tudom, h az autó tulajnak mit adtak elő...lehet neki úgy adták be a dolgot, h mi átbaxtuk a szervízt...simán el tudom képzelni.

Szal nem minden fehér vagy fekete a mai világban...nem tudsz mindenkit boldoggá tenni mindig lesznek elégedetlen ügyfelek csak az a kérdés, h ki hibázott,annak kell viselni a felelősséget...
Ez csak egy szösszenet amúgy 10 éves alkatrészes tapasztalatomból....
Piritu - 1.000.0002019-06-13 18:10:27 // 117286
Itt is volt rá példa hogy a "károsult" hatalmas hisztit dobott le. Aztán mindenkinek lejött a szövegéből hogy nem biztos hogy a szolgáltatóval volt gond. Főleg miután megtudtuk az ő verzióját is...
.. ez utóbbi hihetőbbnek tűnt.
Piritu - 1.000.0002019-06-13 18:08:29 // 117285
Vannak emberek akiket senki sem lát szívesen, ilyenkor nem biztos hogy a többiek hibásak...
psychoati2019-06-13 18:05:47 // 117284
Ez így tényleg szarul hangzik, de én semmi ilyet nem tapasztaltam.
RomeoOne2019-06-13 17:37:11 // 117283
Lehet, hogy akkor a negatív dolgok jobban terjednek és nem olyan rossz a helyzet, de elég sokszor hallok azt velük kapcsolatban. Legutóbb ez rémlik nekem: panasz1. Érdekes ami utána történt is :) panasz2
psychoati2019-06-13 17:16:56 // 117282
Én is erősítem a szabályt. Nekem D.Z.-nél minden alkalommal tartva voltak a megbeszélt munkák és időpontok is. Mióta ott van a Dóri azóta telefonon is elérhetőek. Én csak azt tudom mondani, hogy teljesen jól működik a dolog.
Kazes☻2019-06-13 17:08:48 // 117281
Naugyehogyugye! Járt utat járatlanért...! :D
A Td-nek persze, hogy maradnia kell... különben meg is kövezünk! :P A többit meg kibírod akár fél lábon is! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-13 16:50:41 // 117280
Hogy én kövessek másokat? :-) Egyébként tök logikus lenne és gazdaságilag maximálisan indokolt kihozni egy 7 személyest 5 milla körül, használni 3 évig és 2.5m értékvesztésnél megszabadulni tőle. Természetesen a TD marad, szóval a 159 helyett jöhet szóba. Ha összeadom a megspórolt cégautóadót és éves szervizköltséget három évre, hirtelen kedvet kapok a dácsiázáshoz... úgyhogy egyelőre nem számolgatok. De (szigorúan saccra alapozva :-DD) az összegből 3 év múlva egy egész szép veterán Alfa kitelne. Azt a 30-40e km-t meg ki tényleg lehet bírni bármiben.
Kazes☻2019-06-13 16:29:49 // 117279
"Ne várd el hogy az utcáról be esel és máris mindenki kedves lesz veled." - ez nagyon gáz... szvsz! : /
Kazes☻2019-06-13 16:29:08 // 117278
No, akkor már megvan a minta, csak követned kell! :D
Zolibácsi2019-06-13 16:11:15 // 117277
KB 4 éve járok hozzajuk 3 autóval, azaz Zsoltihoz. Autoszereleshez értenek, szervezeshez nem annyira.
Talán pont olyanok viszik a rossz hírt mint te, hogy hallottad hogy ez és ez van, közben sosem voltál ott.
Pl most a héten be jelentkeztem gt-vel egy turbó cserére. Jovohet péntekre adtak időpontot. Aztán mondtam hogy most azonnal kell egy klíma töltés. Délutánra vissza hívtak és fel is töltötték. Kifizetni meg majd jövő héten fogom.
Szóval van ilyen is. Ne várd el hogy az utcáról be esel és máris mindenki kedves lesz veled.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-13 16:07:48 // 117276
Ez nagyon nem így van. Jó szerelők, nem olcsók akikről beszélek. még Sanyi baratom számolja legolcsóbban (nekem), de nem ettől függ. Aki jó, megbízható , annak dugig a várólistája. A helyi Fiat szervíz híre nem túl jó, így nem fogom oda vinni akkor sem, ha tegnapelőttre ígérik :-) Nem pénz kérdés ezen a szinten. Sajnos itt nincs arányosság, hogy a drágább az jobb. Ha tudsz jót, örülj és várd ki. Biztos Kelet - Magyarország is más mint Budapestia és környéke. Tesóm az alapvetően gondtalan Astra-ját cseréli be most egy új állami családi buszra. Pontosan ezért. N8ncs kivel szereltetni az amúgy nem sokat kérő Opelt. Ő sem akar kinlódni. Kitol egy Lodgy-t, és van 3 évre kvázi ingyen autója garival. A másik 80e-t futott Corsa-t már zaciba adták, ahelyett 1.4 szívó Kia lett, 7 év garival. Tojik a presztízsre es a lóerőre. Ő most évekig megússza ezt a szerelő mizériát, kb nulla percet kell az autóival foglalkozni . Mellette gyűjt egy pályára kivihető hobbi autóra.. Sok szempontból igaza van.
RomeoOne2019-06-13 15:52:38 // 117275
Én lebeszéltem velük előtte anno, mégis ez volt. Azóta inkább nem vittem arra a kocsit. Másik fórumon is sok a panasz van folyamatosan, szóval nem gondolom, hogy egyedi eset lenne.
RomeoOne2019-06-13 15:50:51 // 117274
Nyilván látnia kéne, hogy ha annyi kocsit hordanak a nyakára, hogy ki se lát belőle, akkor nem lesz jó. De ha emelné az árat, akkor a minőség felé billenhetne a munkája, mert nem lenne kiégve, mint a sz.r, lenne szabadideje és kevesebb autót tudna menedzselni és nem fordulnának ilyen dolgok elő, hogy oda se jut, hogy megnézze.
Pl. D.Z.-ék jó szerelők, bár ez a menedzsment dolog nem nagyon megy nekik, ez tény. Ha 2x ennyiért kezdenének dolgozni, akkor viszont nem lennének ennyire ellepve kocsikkal és utolérnék magukat, nem az lenne, hogy folyton ide-oda kell kapni és nem alakulnának ki a ilyen helyzetek sem nagyon, amiket leírtam.
samu1262019-06-13 15:49:44 // 117273
Lendkerék mindenestől sztorinál 1 napot "csúsztak", felhívtam őket hogy mi újság és kész volt, csak nem szóltak (és 1 óra múlva már vittem is el) ez azért előfordul, nem telefonból erősek :D

Másik 3 alkalom pontosan annyi időt vett igénybe mint amit mondtak.
Zolibácsi2019-06-13 15:49:38 // 117272
A megbeszélt időpontot eddig nálam is tartották. Talán egyszer volt hogy csuszunk egy hetet amikor az ügyfél vitte az alkatrészt ami szar volt és nem akartak be szerelni.
De ha be esel az utcáról persze hogy ott áll az autód egy hónapig. Időpontos beteg az orvosnál is előrébb van.
RomeoOne2019-06-13 15:44:44 // 117271
Akkor te lehetsz a kivétel, aki erősíti a szabályt :DDD
Liquid2019-06-13 15:44:43 // 117270
pedig nincs igazad :D
Az hogy hetekig nem állnak neki, és rájuk kell járni az "minőségi tanúsítvány" negatívban.
De ez nem ár kérdése, hanem a hozzáállásé. Az ilyen kérhetne akármennyit, akkor is szarul szervezné a kevesebb melót is.
Márkaszervízzel volt már tapasztalatom, pont azért negatív a hozzáállásom.
samu1262019-06-13 15:39:31 // 117269
DZ-éknél (igaz hetekre előre szoktam bejelentkezni) de nem várattak meg eddig. (Minta 4 alkalom 2 év alatt)
RomeoOne2019-06-13 15:24:21 // 117268
Kereslet-kínálat. Ha ilyen a terheltség az ismerősödnél, emeljenek árat, mert ezek szerint még mindig olcsón dolgoznak az ottani viszonyokhoz képest.
RomeoOne2019-06-13 15:16:57 // 117267
Hát akkor de, még mindig igen :DDD
Mindegy, én láttam, hogy mi megy mondjuk egy D.Z.-nél, kb. az az állapot, amit leírt Gyuri. És mindenki küzd velük. Megbeszélsz velük egy időpontot, lerakod a kocsit náluk. 1 hét múlva sem szólnak, rájuk telefonálsz, kiderült ,hogy még rá sem néztek a kocsira. Még egy hét múlva ránéznek. Talán egy hónap múlva kész van. De egy idő után már a telefont sem veszik fel, úgy kell a nyakukra járni. Rossz mindenkinek. Aztán ha mégis elkészül, akkor persze általában nem kerül sokba, de inkább azt mondod, hogy fizettél volna másfélszer ennyit, csak az 1 hónapos kálvária egy napos lett volna.
Csöri pl. jól szervezi a dolgokat. Felméri előtte a dolgokat, beszerzi az alkatrészeket, a megbeszélt időpontra odaviszem a kocsit, aznap megcsinálja, aztán egy időre megint búcsút intünk egymásnak. Viszont tény, hogy nem is olcsó, még ha nem is egy márkaszeviz árképzés. A márkaszerviz az harmadik dolog. De általában azt úgy szokta fikázni a legtöbb ember, hogy még nem is látott olyat :DDD
Liquid2019-06-13 15:06:08 // 117266
nem, nincs igazad :)
Mondhatnám példának a 2 móvári ismerősömet és a győrit is, náluk is hasonló a terheltség.
Liquid2019-06-13 15:04:57 // 117265
most nemrég volt olyan hogy azt mondta csak bő 1 hónapra tud időpontot...
Igen Ő nem éjszakázik, úgy csinálja hogy jó legyen, de azért nem áll nála az utcán 200 autó, mert kénytelen azt mondani, hogy 1-2 hónap, és addig ne is vigyék oda. De ettől még kb. 2x ennyire is lenne kereslet, ha bírná :)
RomeoOne2019-06-13 14:56:41 // 117264
De igazam van. Csöri pont erre példa. Csöri is értelmes munkarendben tolja, nem éjszakáig és hétvégente nem dolgozik. Nem is mondanám olcsónak. Ő sztem pont arra példa, aki jól csinálja ezt.
Igaz én nem úgy szoktam hozzá menni, hogy másnapra kéne időpont, hanem kitalálom, hogy mikor akarok menni és 3-4 héttel előtte szólok. Eddig még sosem volt az, hogy 3-4 hétre előre azt mnodta volna, hogy az az időpont már foglalt. Cserébe megcsinálja úgy, hogy nem kell utána visszaszaladgálni, hogy ez még mindig nyikorog meg nem múlt el a tünet stb.
Liquid2019-06-13 14:45:34 // 117263
nincs igazad, mert pl. Csöri is el van havazva meg mindegyik értelmes szerelő, gyakorlatilag az ártól függetlenül. Ráadásul a márkaszervizek agyatlanul magas óradíja és hozzánemértése is a "maszek" szerelők felé tereli a népet, mert ki akar 120-et fizetni egy komplett olajcseréért (ahol nem is biztos, hogy mindent megcsinálnak ami a papíron van) , ha az megoldható a feléből is?
RomeoOne2019-06-13 14:23:25 // 117262
Ezt már egy másik fórumon is tárgyaltam. Véleményem szerint a probléma, hogy az emberek nem akarnak fizetni a szolgáltatásért, mindig a legolcsóbbat keresik. Olyan ez, mnit a közbeszerzés tenderek. Az ár győz, hiába lenne sokkal jobb egy drágább. Érdekes módon tdemeter másnapra kapott időpontot a márkaszervizbe. Miért is? Mert ott kb. 1,5x-ek az árak. Ott nem állnak sorban. Cserébe be tud jutni, megcsinálják a kocsit és ha ne adj' Isten valami baj lenne, azonnal tud visszamenni reklamálni.
Egy olcsó szerelőnél vársz 1 hónapot, lerakod a kocsit, még 2 hét mire ránéz, aztán ha valamit hibázik (mert a túlhajszoltság miatt előfordulhat), akkor megint jön a kálvária, hogy mikorra tud ránézni.
Az ilyen szerelők is hülyék amúgy. Ha én autószerelő lennék és ennyi munkám lenne, felemelném a munkadíjam 1,5-2x-esére, egyből kevesebben állnának sorban. És még így is valószínűleg jobban keresnék, de semmiképp sem rosszabbul, mnit előtte, cserébe lenne hétvégém, meg szabadidőm meg életem. Nem is értem, hogy mi viszi rá az iyleneket arra, hogy ezt így csinálják.
Liquid2019-06-13 13:42:26 // 117261
Ugyanezt tudja bármelyik hasonló kategóriás.
Giuntini2019-06-13 13:29:29 // 117260
Eszement különbségek vannak a gumik között. 5 éve 225/50 méretben nem létezett Pilot Sport, ezért Primacy került rá. Hihetetlen jó gumi volt a zajosságától eltekintve. És baromi tartós. 60 ezer km! De amit ez a Pilot Sport 4 tud, az hihetetlen! Az autó még agilisabb, és a Primacy-val ellentétben nincs zaja. Az tény, hogy a profilmélység is kisebb. Ez biztos nem megy el 60 ezret....
droberto2019-06-13 13:07:23 // 117259
Szégyen, hogy egy Alfára zöld gumit tesznek.

Mások véleménye másodlagos, mivel elég soktényezős a verdikt.
De elég, ha megnézed a teszteket.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak