Fórum >> Típusok >> 164-166

Totti (NagyVad)2013-10-14 13:54:13 // 68579
Azt azért ne felejtsük már el hogy ezeket őssze visze lehet cserélgetni! Nagy valoszinüségel nálad azért megy mert egy régebbi model van benne olyanban amiben igazolhatoan gyári szerelésű nagy valoszinüséggel nem müködik! Kolegádnak meg valaosznü egy ujjabb van benne azért nem megy néla!
Csótány2013-10-14 13:45:30 // 68578
és a csere gáz ??
Andy2013-10-14 11:11:18 // 68577
Fiatnál dolgozik és jártas ilyenben?? Ne idegesíts fel. Olyan képzetlen, fogalmatlan mind mint a rosseb. Semmilyen képzést nem kapnak. A hibakódokat sem ismerik és gyakorlatilag azt sem tudják miért hová kell nyúlni. :(
Andy2013-10-14 11:06:01 // 68576
Két hsz-al feljebb. 2013-10-13 20:25:49 // 68564

A fagyállószag pedig szivárgó radiátort jelent. Szépen csepeg a mutra az elektromos részekre. Manuálisnál nem akkora gáz, de automatánál pont a váltó elektronikára.
atis_166jtd2013-10-14 10:12:49 // 68575
Akkor lehet nekem ezt olyan mondta aki fiatnal dolgozik és jártas ilyenben. Akkor ezek szerint tényleg valami más lehet.
Sajna csak nekem van ilyen szerencsém hogy nem megy.
Csótány2013-10-14 09:51:36 // 68574
hello miért a pici fagyi szag már azt jelenti???ne idegelj !!!én is érzem néha :(
Csótány2013-10-14 09:46:22 // 68573
hali hogy lehet előhívni a rejtett menüt???
Föckös2013-10-14 06:50:54 // 68572
dehogynem! esős párás időben a kompresszor bekapcsolásával segíti elő a páramentesítést. anélkül is lehet, de kényelmesebb.
Föckös2013-10-14 06:49:28 // 68571
no az igaz, nekem szerencsém volt egy ajándék töltéssel egy baráttól :-)
Trumpf (NagyVad)2013-10-14 06:32:01 // 68570
Ezt így nem merném kijelenteni, mert a kollégám 1999-esén nem megy, de az én 2005-ösömöm megy. Szerintem nem évjárat függő, valami más turpisság lehet benne :).
atis_166jtd2013-10-13 22:07:44 // 68569
ez igaz, de 25 alatt nem találtam olyat amihez van kód, viszont ennyiért mondják meg a szervízben is. Csak azt nem tudom mi kerűl ennyibe mert kollégám opját most kértük le egy 10es volt az autó összes kódja.
BOCS A HASONLATÉRT!!!
atis_166jtd2013-10-13 22:03:08 // 68568
Ez csak a 2000 elötti szoftveresen működik de azért köszi. Ezt egy ebben jártas kollégától tudom. Ő mondta, hogy vigyázzak mert 3 rossz kód után már nem is lehet próbálkozni.
Trumpf (NagyVad)2013-10-13 21:16:11 // 68567
igaz, nem működik mindenkinél.

Apropó tegnap felkerült GT ☻ cartárs ajándéka.

Imyx2013-10-13 21:07:37 // 68566
Kösz szépen!!!! :). Holnap kipróbálom! :).
Zoli19802013-10-13 20:47:41 // 68565
Már akinek. :)
Imyx2013-10-13 20:23:38 // 68563
Ilyen is van?? :) Hogy lehet előhívni a rejtett menüt? :-)
Trumpf (NagyVad)2013-10-13 20:16:20 // 68562
A rejtett menüben az ICS kiírja a kódját:
(bocs a rossz képminőségért )
Zoli19802013-10-13 19:36:35 // 68561
Akkor meg lehet egyszerűbb egy olyan ICS-t venni, amihez van kód. Lehet nem egyszerű dolog, de találkoztam már olyannal, aki kódot is adott hozzá.
atis_166jtd2013-10-13 18:59:51 // 68560
Nekem az olaszhoz semmi kódom nincs jó lenne legalább az icst megtudni. Sajna nem keveset kérnek érte a szervizben.
Imyx2013-10-13 18:50:45 // 68559
Hm, köszi. Sejtettem, hogy kellene lennie egy másik kódnak is.
Zoli19802013-10-13 18:40:50 // 68558
Ha jól tudom, kell lenni egy másik kódnak, a "mechanikus" immo esetére. Érdekes, mert az olaszból behozott autómhoz kaptam mindent, a magyarországon vásároltéhoz meg semmit. Ics kód is bemondásra van meg. :-(
Imyx2013-10-13 18:10:09 // 68557
Ok. Pár nappal ezelőtt véletlenül kivettem az ISC biztosítékát. Az ISC kérte a kódot, elfogadta, minden rendben. Ezen kívül kellene legyen másik kód az autóhoz? Ezt szeretném megtudni :). A 156-hoz volt rádió kód, és külön "motor kód". A 166-nál is így van?
kapeka (Nagyvad)2013-10-13 18:04:40 // 68556
Egyébként újra mozgóképes a verda, kiderült a hiba: a motorterben egy áramszál elrohadt, de úgy, hogy hol volt kapcsolat az ECU és az immo között, hol nem. Pont mint a mesében. Az ECU végülis rendben van, de rendesen szétszedték a kocsit, mire megtalálták a hibát, pedig teljes kapcsolási rajz is volt hozzá. Valószínűleg pont a bikázáskor engedte el magát a kábel...
Úgyhogy holnap teljes takarítás, polír, és műszaki vizsga a héten, mert az is lejárt.
kapeka (Nagyvad)2013-10-13 17:52:29 // 68555
Azért a gáz nem veszik el, ha a klímás fejti le, utána vissza is tölti, csak minimális pénzbe kerül, legalábbis felénk így is megy. Nem olcsó a gáz, nem kell pazarolni...
tipoatti2013-10-13 16:51:40 // 68554
Ez közhasznú info, köszönöm! :)
Zoli19802013-10-13 16:36:37 // 68553
Tehát akkor célszerű mostanában megcsinálni, mert nagy valószínüséggel nem használjuk a klímát kb tavaszig. :)
atis_166jtd2013-10-13 16:31:58 // 68552
de egy zár cseréhez nem kell levenni a sarut.
Föckös2013-10-13 15:52:37 // 68551
Kívülről kell cserélni, nem olyan sok idő, és nem akkora nagy munka, mint gondolná az ember. Klímagáznak annyi, le kell ereszteni.
e learnben megvan lépésről lépésre
GTPeti2013-10-13 14:22:43 // 68550
Atti, a rádió backup vezetékére kéne aggatni egy motor- v. zselés akksit. Elektromos tekintetben közvetlenül a rádió elé. Ezután ha kiveszed annak a szálnak a gyári biztosítékát, a rádiónak továbbra is megmarad a tápja. Utána már le lehet szedni a normál akksi saruját is.
Josh.812013-10-13 11:40:43 // 68549
Feltenném Én is, a már sokak által feltett 'nyűgös' kérdést..Mennyire nehéz és mi a folyamata a fűtőradiátor cserének? szerintem nem folyik még az enyém mert a fagy.szint az állandó, csak melegre állítva..enyhe fagy.szagot érzek egy ideig...Tudom már sokaknak 'lerágott'csont ez a téma ,de érdekelne, hogy mennyire nehéz és esetleg bonyolult kicserélni az egyébként nem drága radiátort. Ha jól emlékszem és olvastam az előzményekben, akkor kívülről kell szerelni és cserélni?És kb.mennyi időt vesz igénybe?
Aki cserélte már saját magának a radiátort(sikerrel:) azt kérem írja már le a folyamatot és a tapasztalatokat! Szerintem csak idő kérdése és cserélnem kell nekem is, mielőtt nagyobb kárt tenne a csepegése! Előre is köszönöm nektek a válaszokat! Üdv.
Imyx2013-10-12 21:42:20 // 68548
Az ISC kódja van csak meg. Vajon Föci Papa erre gondolt? Kellene legyen más kód is? Thx.
tipoatti2013-10-12 21:21:26 // 68547
Legalább a kódot tudod? Mert ha nem, nem irigyellek a következő akksi csere / bármilyen más áramtalanítási projekt miatt...
Imyx2013-10-12 20:51:18 // 68546
Kód kártyára gondolsz? Sajnos nem kaptam az autóhoz :(.
Imyx2013-10-12 20:47:37 // 68545
OK, kösz az infót. Szerintem kicserélem, az előző tulaj küld új zárat.
Föci papa2013-10-12 19:57:24 // 68544
Jó az a kocsi, csak a gazdi laza mind a Riga lánc.

Ahogy ismerlek azt is megoldod, mármint az ASR-t.

Ami ha működik valóban nagyon jó.
Erre csak idén télen jöttem rá mikor tiszta jég volt az út és nem értettem miért tötyög mindenki.
Aztán mikor a Kada- Maglódi sarkán a kék busz keresztbe állt és csúszkált össze vissza, pedig igen gyakorlott rutinos vezetők a buszsofőrök, és én meg elkezdtem fékezni és csak a ABS hangját hallottam, de a gép nem lassult olyan intenzíven mint ahogy én azt vártam.
Hogy őszinte legyek tele volt egy pillanatra a gatyám. Na utána már én is lassabban hajtottam .
Azóta mindég csinálok egy próba fékezést ha jeges az út, vagy ha csúszósnak találom.

A kuplungról meg annyit, hogy a programot írd át, legyen meg a nyomaték limit és akkor nem biztos hogy megfordul.
A te kuplungod nagyon új még ahhoz hogy cserélni keljen!

Apa
Föckös2013-10-12 19:41:56 // 68543
na majd holnap a vasárnapi közös ebéd előtt nyomok én egy főpróbát, aztán jóól megvizsgálom a nyomatékot fordulaton, az asr-t, hogy működik-e, na meg az esp-t is, az új rugókat gátlókat, és a féket sem hagyom majd hidegen:-)))

hát igen, szeretnék az autómba egy jobb féket, de egy asr-t legalább.

és mindenképpen egy bivalyerős kuplungot, a gyári ugyanis nem bírta túl sokáig...
dpetrenyi2013-10-12 18:15:51 // 68542
Ilyenem nekem is van :-) Nekem is 3-assal kezdődik :-)
Föci papa2013-10-12 16:50:07 // 68541
Helló !

Nagy az öröm!

Elkészült a kocsim 12-én!!!!...


Nagy meló volt, igen nagyon szét lett szedve, és láss csodát van aki össze is tudja rakni a legókat.
Zolinak hála, fő legó szakértő, aki összerakta a gépet!


Főbb vonalakban,
-vezérlés csere,
-kuplung csere+kettős tömegű lendkerék,
-első és hátsó futómű felújítás.

Zolira bíztam mindent, mondván, ha úgy látja cseréljen minden olyan alkatrészt amit most a megbontáskor cserére érettnek ítél.
Kapott még a gép új lég- és olajszűrőt, olajat, ablaktörlő lapátokat.

Persze egyesek nem állhatták meg -Csabika-, hogy ne jegyezze meg- most már jöhet a csapágy csere a futóműben, én meg ugrottam, és el kezdtem ijedtemben tekergetni a futómű csapágyait. persze csak ugratás volt, és persze bejött, jót nevettünk rajta, én meg hajkurásztam a kisördög jelöltet.

Kell egy kis lazítás a nagy stresszre, mert ugye nekem a szétszedett, mondhatnám elemi darabjaira szedett járművem látványa azt okozott.

Ne merje meg kérdezni senki se mennyibe volt, aki kicsit ért a 166-osokhoz az tudja, sejtheti úgy is az előbbi munkák felsorolásaiból.

Zoli mindent elrendezett, elvitte a futóműveshez, aki olyan jól beállította a futóművet, hogy nem húz el a kocsi!
Mert bizony eddig enyhén húzott jobbra és le is nyalta a gumit ahogy kell.

Csak ajánlani tudom Dudás Zoli barátomat aki, segített a mentésben és a kocsi rendbetételében,Ő a Nagy Legó Mester!
Na és a futóművest, XX. Határ ut 82.


Szóval beültem a kocsiba és remegő kézzel fordítottam el az indító kulcsot. Láss csodát elindult, szépen jár a motor, aránylag -dízzel révén- csendes. Vagy mondhatnám úgy is, hogy az eddigi hangok után ítélve csendes. Mert bizony nyáron volt egy időszak amikor olajat akartam cserélni mert a szokottnál hangosabbnak találtam a motor hangját. Így utólag átgondolva lehet, hogy a berágódott vezetőgörgő és vízpumpa valamelyike adhatta az erősebb motor hangot, de akkor még nem hagyott cserben a masina.
A fiam kocsiját használtam egy hétig, megszoktam a váltót, nagyon jó, úgy szintén az alacsonyabb tartományban való húzást. Most hogy átültem az enyémbe rájöttem, hogy a váltó az Opel és egy kicsit karcosabb az érzés váltáskor.
A 20 szelepes nem húz alacsony fordulaton úgy mint a 10 szelepesek.
Viszont a fékje kétszer olyan erős. Egy kicsit hozzáérsz a pedálhoz és már le is ragad az aszfaltra a gumi.

Egy szó mint száz kész van a kicsikém és csodálatos az új futómű és olyan feszes , olyan stabil a gép, hogy ez idáig soha nem éreztem át ezt az érzést.
Szerintem új korában volt talán ilyen.

Összefoglalva a következtetéseim a következők,

1, Ne halaszd el a javítást ha érzed, hogy valami nem stimmel. Különben összegyűlik a
sok kicsi és egyszerre fogja a zsebedet megterhelni.
2, Rendszeresen keresd fel a szerelődet, nem egy pofavizit a legfontosabb, hanem az,
hogy átnézze. Vagy megbeszéld a problémádat vele ha van.
3, Ne építsetek be olyan alkatrészt amire azt mondják , hogy olcsó, de jó.
Olyan nincs!
4, Az alkatrész minősége sorsdöntő lehet, lásd az én esetemet, sokkal rosszabbul is
járhattam volna. Nézd meg a fényképeket, ha még nem láttad.
5, A kocsi olyan mint a NŐ, szertinivaló és törődni kell vele! Sokba kerül, de még többe
is kerülhetne!

Most jön a főpróba, a használat.


Üdvözlök mindenkit aki olvasta a bejegyzéseimet és figyelemmel kísérte sorsunkat.

Föci papa
Föci papa2013-10-12 15:57:58 // 68540


Pótolva, mert valamiért eltűnt, vagy lemaradt.
Föci papa2013-10-12 15:47:16 // 68539
Putyesz!

Hol szerzed be a motort?
Föci papa2013-10-12 15:46:16 // 68538
Ja igen, a zárat nem kel tanítani, de nem árt ha a kódot megadod a kocsinak mert csak így indíthatod el újra.
Föci papa2013-10-12 15:44:24 // 68537
Szia!
Igen, a vezető oldali zár velem is ezt csinálta, a csere, vagy a javítás a megoldás.
Én speciel leszereltem az ajtókárpitit és utána kiszereltem a zárat.

Spéci frézerrel lemartam a szegecs fejét és szétszedtem a zárat. A motort miután a polaritást megjelöltem kivettem. Motor szétszed kitisztítva, összerakva szuperül működik.
A motor kommutátorán annyi piszok volt, hogy nem volt átvezetése és ezért állt meg a motor. minden más rendben volt rajta. Igaz mellette van két db. mikrokapcsoló is amit természetesen leellenőriztem működnek-e.
Ami bosszantó volt a dologban , hogy alig egy héttel előtte volt ugyan ez a problémám a baloldali zárral is.

A kis japán motor alapvetően filléres árú de nem lehet külön beszerezni.

Csak akkor kezdj neki a motor megbontásának, ha van gyakorlatod a finom munkához, mert könnyen el lehet rontani, és akkor veheted meg bontóban 8-10 ezer között a zárat.
nem mindegy, hogy balos, vagy jobbos a zár!



üdv

Föci papa
tipoatti2013-10-11 22:54:42 // 68536
+ gyakori bug: elektromos ablakok végigpróbálása.
Cro1662013-10-11 22:48:36 // 68535
Esetleg még a holtponti jeladók..(amikot néha indul, néha nem)
tipoatti2013-10-11 22:15:46 // 68534
ENNYI. Erről van itt szó kérem. Beszélgetésünk részlete Zolival (engedelmével) faszbókon:

"Hali
Buzi egy dolog ez a V6..

????????????????????????

egész héten nem mentem vele, ma már remegtem érte...

Persze, hogy az. Nem is ígértem mást!!! "

:P
Andy2013-10-11 16:44:29 // 68533
Szia! :)

A konkrét autókat nem ismerem, de úgy általában ugyanazokra a dolgokra kell figyelni mint egyéb típusoknál. Gondolok itt a futóműre elsősorban. Másik vesszőparipám a vezérléscsere, ezt nem szokták szeretni a friss userek. Inkább hisznek az eladónak, aztán jön a sírás! :)
Tendenciózusan előforduló probléma szokott lenni a fűtőradiátor szivárgása, ill a centrálmotorok szarakodása. Más jellemző nincs.

Jó kocsi, sokkal jobb mint egy Spider! ;) :D
KGBMAN2013-10-10 23:08:08 // 68532
Illetve van egy ilyen, ezt is nézte a srác:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2.4_jtd-7308460

Erről ha valaki tud valamit és megosztja velem, azt megköszönöm.
kalo166TB2013-10-10 22:46:43 // 68531
ezt szerintem ingyé, vagy max pár doboz söráru :D
Josh.812013-10-10 22:37:58 // 68530
Nem szégyen,mert ha nincs affinitásod hozzá akkor ne kezdj bele mert pl.a kárpitbolhák leszedése is óvatosságot igényelnek...És a csap rugója is hamar elpattan.
Nem tudom, hogy mennyi pénzt kérhetnek ezért a műveletért egy szervizben?!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak