Fórum >> Típusok >> 164-166

Public Enemy2013-10-28 12:25:43 // 68779
Sziasztok!
166-os Alfa "Sportronic" 4 sebességes autómata váltójáról kérnék tulajdonosi véleményeket. Mennyire megbízható (igényes) szerkezet, várható javítások (gyengéi) stb. Minden érdekel róla. Előre is köszönöm.
Totti (NagyVad)2013-10-28 11:46:52 // 68778
Valószínű hogy a turbód geometriája van össze kokszolódva!
Fairlane2013-10-28 10:44:17 // 68777
Szatyi ott rendel pár saroknyira...
tipoatti2013-10-28 09:25:04 // 68776
A tapasztalatom az, hogy a 166 ( facelift előttiek, még a dízel is, ha nagyon ritkán felbukkan ) akár hazai, akár külföldi aukciós oldalakon igen nyomott árakon kerül kikiáltásra sajnos. Tavaly láttam külföldi oldalon álomszép állapotú, 200K km. alatti futásteljesítményű 2001-es évjáratú, prog. felsz.-ű, 103 KW-os motorral szerelt nagyvadat SZALON állapotú bézs bőrrel, kulcsokkal, kódkártyákkal toka-boka 300 EUR (!!!) áron meghirdetve... Ez nem azt jelenti, hogy szar az autó, inkább ekkora potenciált látnak a típusban. :S

Ez a Csonti-féle verda szerintem látványosan szép, és nagyon jól felszerelt. Még az árverési oldalon is jól nézett ki - pedig minősíthetetlen képekkel volt illusztrálva. MEG KELL nézni.
Csótány2013-10-28 09:13:45 // 68775
hali Na hétvégén szétborítottam a levegő rendszert arra számítva hogy minden tiszta olaj és gané.Ezzel szemben a turbo tengelye egy picit sem lóg olaj sehol az egr sem áll a koromtól összes szenzor letisztítva jó a levegőszűrő hurrá.Összeraktam arra számítva hogy na most megszűnik a nagy gázra való megtorpanás de nem akkor most mi van????????????
Imyx2013-10-27 20:37:18 // 68774
Elvileg jó állapotban kell lennie. Aki tőlem megvette a 156-ot, az övé volt :). Bár nem tudom, mennyi ideje annak, hogy eladta.
Imyx2013-10-27 20:33:24 // 68773
Kösz a helyesbítést, nem láttam már a hahun, gondoltam, már új tulajdonoshoz került :).
dev1662013-10-27 18:52:58 // 68772
Már volt szó itt erről a példányról. Annyi kiderült Tipoatti cartárs jovoltából, hogy csontiék tetemes árréssel árulják, vagyis nagyon olcsón vették. Most vagy ők csináltak nagyon jó üzletet az árveréssel, vagy a kocsi tényleg annyit ér.
Don Gombóc2013-10-27 18:39:20 // 68771
Egy cimbimet érdekelné, adna érte egy 156 sw 1.6 Ts-t és egy 1000-es Suzuki sport mocit amit be is számítanának, de kéne valaki aki átnézné, mi az amit kellene csinálni rajta a szokásos vezérlés csere stb dolgon kívül vásárlás után.
GTPeti2013-10-27 18:31:38 // 68770
Meglehetősen régen árulják már.
Don Gombóc2013-10-27 18:07:48 // 68769
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2.4_jtd_vaj_bor._navi._gigolo_style-7258640

Hahó !
Valaki látta esetleg ezt a Csontis verdát?
Egy cimborámat érdekelné, autóbeszámítással és egy moci beszámítással elvihetné.
GTPeti2013-10-27 14:14:06 // 68768
Lecserélte a régi autóját. -> Norbi update. :)
tipoatti2013-10-27 10:33:17 // 68767
NEM. Norbi a jelenlegi tulaja.
Imyx2013-10-27 09:06:39 // 68766
Új tulajdonosa van az elmúlt napokban-hetekben szóban forgó 166 V6-nak! :).
Josh.812013-10-26 00:02:24 // 68765
Köszönöm a helyesbítést..:)
Mire jó a wikipédia...!
Imyx2013-10-25 21:25:59 // 68764
Kösz a kommentet! Hallgatok rád, és nem öntöm bele :). Elvileg ez is piros, nem bontottam fel, hogy vissza tudjam vinni. A manuál szerint Dexron II kell a szervóba.
Imyx2013-10-25 21:21:18 // 68763
Thx :)
GTPeti2013-10-25 21:19:06 // 68762
(OFF Dexron helyesen. Ld. 68760. ON)
Josh.812013-10-25 21:17:08 // 68761
Szerintem az nem igazán jó szervo olajnak a 75W-85, ugyanis szervóba 'tudomásom'tapasztalatom szerint ATF olaj kell(ami automata váltó olaj)ez általában piros színű(bizonyos márkáknál eltérő lehet,zöld vagy sárga is..)
Dextron II vagy Dextron III kell a szervóba!A megfogalmazása meg ne zavarjon meg mivel az ATF(II-III) olaj is hajtóműolaj amiket az automata váltókba öntenek. A 75W-85 viszkozitás az egy spécibb váltóolaj vagy difi olaj, de nem szervóba való szerintem! Vidd vissza és adjanak helyette ATF Dextron olajat neked! Ne öntsd bele a szervóba!
Ez az én 'szubjektív' véleményem,bár én még nem cseréltem a 166-ban szervó olajat.Ha fogok akkor DEX II.-t öntenék bele.Mennyiségben max. 1,5-2 liter kell szerintem..
Azért kérdezz meg más hozzáértőt,és 'Alfa' tapasztaltat..:)
Üdv!
Imyx2013-10-25 20:52:08 // 68759
Ma voltam a Bárdinál, többek közt kértem szervó olajat is. Most nézem, hogy nem biztos, hogy azt adtak, amit kértem - ezt kaptam: Tutela Transmission Technyx 75W-85 API GL 4 Plus, vagyis hajtómű olajat. Rákerestem a Tutela GI/A Dextronn II-re, igazából itt is hajtómű, váltóműolajként jellemzi. Link

Most nem értem, akkor jó ez az olaj nekem, amit adtak, vagy nem? :)
Josh.812013-10-25 20:49:38 // 68758
A story-m a következő: akksit cseréltem a vas-ban, minden flottul ment, mígnem ugyebár kérte a kódot az ICS. Én beírom könnyelműen a kártyáról a 4 jegyű kódot és NEM JÓ!!
Azt hittem megőrülök, minden megoldás és velejáró költség végigfutott bennem:(
És akkor eszembe jutott, hogy az előző tulajnak volt még az enyémen kívül egy másik 166-sa!
Felhívtam, és szerencsémre kiderült, hogy csak felcserélte a 'kártyákat':)
Bediktálta az enyém kódját, remegve ütöttem be a panelbe,és megkönnyebbülésemre magához tért!:)Megúsztam,pff..
Nem egyszerű feszkót tud okozni egy kód 'hiánya':)
vm2013-10-25 18:45:24 // 68757
A kormány az okés, de a Zender nem illik rá, és nekem kicsit hiányzik a jobb oldali kipuf is ;-)
Josh.812013-10-25 14:06:59 // 68756
Ma kaptam mailt, köszönöm szépen.
És biztos már, hogy kulccsal nem lehet mert sehol nem találtam 'zárféleséget'..
Thnx
Josh.812013-10-25 14:04:12 // 68755
Teljesen legális okokból kérdeztem csak:)
A sajátomat akarom elvinni...:)
dev1662013-10-25 13:40:27 // 68754
A kezdeti álleejtés után feltűnt, hogy a belsejében van pár furcsa részlet: kiszögellés a biztosítótábla burkolatán, nem racaro ülések régi fajta kezelőszervekkel, régi fajta kormány.
dev1662013-10-25 13:37:29 // 68753
Hoppáááá http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/164/alfa_romeo_164_3.0_q4-7342216

Az árát nem kommentálom, mert az mesébe illő. :)
Zozo1232013-10-25 12:44:02 // 68752
Sziasztok!
A segítségetek kérném. A szeretett 166-on megadta magát a pozitív aksisaru. Valami túlképzett, magát szerelőnek tartó barbár túlhúzta csavart, ezért most a saru szétpattant. Tudja esetleg valamelyikőtök, hogy milyen saru kell rá?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Z.
FRC2013-10-25 08:36:13 // 68751
Nekem a csomagtartóban és ott is van :-)))
Zsunior2013-10-25 08:32:35 // 68750
Facelift utániban nem ott van (előttit nem tudom :) )
Kaptál e-mailt Josh! :)
FRC2013-10-25 08:29:46 // 68749
kormányoszlop alatt nézd meg, a pedálok fölött kell megbontanod a kárpitot...
Imyx2013-10-25 06:26:52 // 68748
Hm, mihamarabb meg kell oldanom. Kösz.
Grando2013-10-24 23:59:01 // 68747
Egyáltalán nem biztos, hogy mindenre kapsz itt választ. Másrészt a riasztó hatástalanítása nem is feltétlenül az a kérdés, amit egy nyilvános fórumon szerencsés tárgyalni. ;)
Josh.812013-10-24 23:44:22 // 68746
Megtudja valaki mondani, hogy hol van a 166-os, gyári riasztó kapcsolója amivel tudom 'hatástalanítani'..? Egyáltalán a Facelift-ben lehet kapcsolni a riasztót és ha igen akkor azt is a kulccsal?Már kerestem, néztem és kérdeztem is tőletek, de ahol kéne lennie minden és mindenki szerint;hátul jobboldalt a szőnyeg alatt,ott nincs!! Riasztó, tutira van benne mert már szólaltattam is meg:)
Thnx.
kapeka (Nagyvad)2013-10-24 22:58:52 // 68745
Ha a motor fura hangot hallat, simán lehet, hogy folyamatosan megy az onindito. Tavasszal ez történt az egyik Doblonkkal is, az onindito csúnyán osszeegett. Ott is a gyújtáskapcsolódó volt a hibás, nem ugrott vissza.
Imyx2013-10-24 19:22:39 // 68744
Hú, ez nagy segítség! Köszi! :). Néztem, van is a Bárdinál, remélem ki tudom cserélni :))). Viszont aggaszt; ma nem indult be elsőre a gép. Először nem vettem észre, hogy a kulcs nem ugrott vissza indítózás után, kis idő múlva zörejt hallottam a motortérből, akkor még nem esett le, hogy mi a gond. A lényeg, hogy így tettem meg kb 2 km-t, amíg félre tudtam állni, akkor jöttem rá, hogy a csörgés azért van, mert a kulcs folyamatosan ACC állásban volt. Kérdés, hogy az önindítót sikerült hazavágnom ezzel? Vagy ettől még nem hal meg? Azóta sokszor beindítottam már, gond nélkül, ma viszont nem indult be, sima kerregést lehetett hallani. Vagy ez lehet a gyújtáskapcsoló miatt is? Szerinted? :)
vm2013-10-24 18:55:27 // 68743
Sok lesz az...
Dzsozy2013-10-24 18:48:53 // 68742
Szia! A gyújtáskapcsoló két részből áll, a zárbetétből és maga a szerkezetből. A zárbetét kivehető, a kulcs egy bizonyos pozícióba kell tenni, és a szerkezet házán meg van egy pecek amit be kell nyomni. Lehet venni külön szerkezetet, és kb 20 perc a csere. A cseréről írtam a blogomban, talán az segít!
Andy2013-10-24 15:49:41 // 68741
Ha nem lenne bennem hit, feltenném a Hahu-ra öccáezeré. :)

De viccet félre. Az tapasztalom (nem csak itt), hogy manapság töretlenül megy fel a 166 népszerűsége. De sajnos főleg az ára miatt.
Veszik is mint a cukrot, de a pozitív felhang ritka mint a fehér holló. Többségében az olvasható, hogy elromlott, elszállt, elszakadt, nem megy, nem nyílik, nem, nem, nem...

Négy-öt éve nagyon nem erről szólt a 166.
És ez sajnos azért is van mert sokan nem mérik fel mivel jár egy valamikor tizenmilliós autó fenntartása. Meg azért is amit lentebb írtam, jó mert olcsó, de villantós verda! ;)
Andy2013-10-24 15:40:17 // 68740
"G" szemek, gömbcsuklók, szilentek folyamatosan adják meg magukat.
Főleg az első cserék után. Mert többször tapasztaltuk, hogy a gyári cuccok akár 9-10 évet is bírtak, ezzel szemben az utángyártott, vagy gyárinak mondott fosok szinte semmit. Nem egy alkalommal a csere után 500!!! km-en belül ismét zörgött, nyüszögött, ropogott.

Próbálkozunk, mindenfélével, de valahogy itt semmi nem válik be. Míg más típusoknál pl jó a PU, itt nem jött be. A méretben pontos merci "g" szem sem bírja sokáig. Az első lengőkar gömbfejek teljesen rapszodikusan szoktak elszállni. Pl elszakad rajtuk a gumi.
Szóval ez a baj, hogy NINCS minőségi alkatrész, csak szemét... :(
Imyx2013-10-24 14:40:38 // 68739
Kösz :DDD. Fantasztikus autó...
Grando2013-10-24 14:18:14 // 68738
Jó a blog! ;))
A fogyasztás miatt pedig ne aggódj, majd megy az feljebb, ha igazán ráérzel az ízére. :D
Imyx2013-10-24 14:03:50 // 68737
Üdv Urak, van egy kis problémám, pontosabban a gyújtáskapcsolóval. A motor beindítása után a kulcs nem ugrik vissza, gondolom valamilyen rugó eltörött benne. Mit tanácsoltok? Lehet javítani, vagy cserélni kell? Motor kód nincs, a gyújtáskapcsoló cseréhez kell? Köszönöm.
CzR2013-10-24 13:29:40 // 68736
Nagyon mondjátok ezeket a fütómű hibákat, ez alatt miket kell érteni? Mit eszik meg annyira vagy mi megy szarrá? Motorikusan mik a leggyakoribb hibajelenségek?
Zsunior2013-10-24 13:22:52 // 68735
Hát de hisz ott írtam! :D
Persze, hogy dugóban.
Csepelről végigaraszoltam a hungáriát, klíma meg ment ezerrel.
Szándékosan írtam a két végletet.
Grando2013-10-24 13:05:52 // 68734
Már hogyne lenne? Laza 5-10 év, és kihullanak az ócskavasak. Hasonlóan, mint a 164-eknél. Ott már 80-90%-ban megbecsült, szép darabok vannak. Na jó, inkább úgy 75-80. :)
Trumpf (NagyVad)2013-10-24 12:55:47 // 68733
"Már megint ezek a negatív hullámok! Hát nincs benned semmi hit." (Csodabogár-Kelly hősei c. film)
Andy2013-10-24 12:29:44 // 68732
NEM JÖN ÁLLANDÓAN VELED SZEMBE!!!

Sajnos már ez sem igaz. Szép lassan népautóvá vált. Ahogy hugyér-szarér berángatták a nyugaton leamortizált szemeteket. Így aztán a kispénzű, de rátarti népek számára is elérhetővé vált. Szörnyű milyen leszakadt farzsebeket látni.

Na ezért raktam garázsba. Nagy ritkán veszem elő, talán majd jönnek még jobb idők amikor valóban ritka lesz megint.

Momentán néha inkább szégyen egy ilyen, mint öröm...
Mattyancs2013-10-24 12:27:07 // 68731
Annyira azért csak nem szép, nem vagyok Én költő.
De azért jól esett :)
Trumpf (NagyVad)2013-10-24 12:23:32 // 68730
Megkönnyeztem, olyan szép az írás ;-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak