Fórum >> Típusok >> 164-166

GTPeti2013-12-08 13:26:36 // 69479
Nálunk állítólag a laborban már volt olyan ember, aki RoHS cinnel is dolgozott. :))
Smith2013-12-08 13:13:31 // 69478
Jaja. Maximálisan egyetértek! Én is csak ólomtartalmúval vagyok hajlandó dolgozni. Éljen a környezetvédelem meg az ROHS, meg a többi buziság. A készülékek meg nyíródnak ki sorban.

Amúgy az az IC ami ebben a dobozkában van, szerintem még nem csúcs ecotec zöldtechnológiás ólommentessel van forrasztva. Tizenéves darab, szerintem még rendes ónnal van.

Medcare: juteszembe hívtalak, híjjá mán vissza :)
GTPeti2013-12-08 12:51:52 // 69477
Nem a korrózió a probléma oka, hanem jó eséllyel a hőtágulás. Ez az IC melegszik, emiatt minimális mértékben (de eltérően) tágul, mint a NYÁK. Ez mikrorepedéseket okoz, vagyis idővel szakadást. Sajnos, ha nem szerencsés sorrendben következik be a lábaknál a szakadás, ettől ez az IC is tönkremehet, illetve mások is. De reméljük, hogy megúszták, ezesetben egy újraforrasztás megoldja a problémát.
(Érdekességképpen: A régi, ólmot tartalmazó forraszanyaggal jobb minőségű, tartósabb forrasztásokat lehetett csinálni, mint az új ólommentessel. Ezért van az, hogy kritikus NYÁK-oknál pl. repülőgépekben továbbra is kötelező ólmot tartalmazó forraszanyagot használni.)
medcare2013-12-08 11:57:32 // 69476
No. Szétszedtem. Valóban egy elektronika. A jobb alján VND058 jelű alkatrész lábainál rohadt a panel. A forr. pákám fűtőszála elégett. :-( Így a javítás várat magára. Holnap beviszem egy ismerősömhöz, szokott segíteni. Nincs valamelyikteknek kapcsolási rajza vagy fotója a panelről?




http://www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000041.pdf

Ez egy relé IC. :-) Szerintem cserélhető, kimérhető. Szerintem javítható. Azt nem értem, miért nem ragasztották, szigetelték szilikonnal? Ezek azok a bizonyos hibák, hogy egy autó, amelyik amúgy tökéletes, 5-8 éven belül elromoljon s Te eldobd s újat vegyél? Mert ezek nélkül elmenne 1 millió kilómétert is s a "fogyasztó" nem venne újat s akkor mitől lenne "fenntartható" a "fejlődés"? (Ami ugye, mint tudjuk nem létezik valójában, erre volt példa az un. magaskultúrák bukásában - "alacsonyabb" technikai fejlettség szintjén.)
Cro1662013-12-08 11:26:44 // 69475
+van :)
tipoatti2013-12-08 10:44:09 // 69474
Cro, küldtem az íméltet! ;)
Azzurro2013-12-08 08:53:11 // 69473
Sikerült kitisztítanom az Egr szelepet. De nem igazán volt koszos. Inkább a burkolat volt jobban koszos, amit írtál hogy érdemes kitakarítani. A lényeg hogy legalább most tiszta. Ma még lecserélem az olajat, szűröket aztán mehet a vas. Végül kicseréltem az Mobil,
Liqui-Moly olajra. Az ajánlásai közelebb vannak a Selénia-hoz. Remélem beválik. :-))))
Ja, és köszi még egyszer a képeket és a segítséget. :-)))
medcare2013-12-08 06:36:05 // 69472
Ja! Pl nálam a két vékonyabbat kicseréltem floppy kábelből kiszereltre, hosszabbra, hogy könnyebb legyen összerakni egy kis kontakt spray is segített). :-)
medcare2013-12-08 06:30:54 // 69471
A rádió meg az összes opció, nyomógombok vékony szalagkábelekkel csatlakoznak az elülső, vékony panelhez, mint a fényképezőkben. Szerintem azok közül lazult meg valamelyik. Meg kell igazítani. pl. ha az LCD kábele nincs pontosan a helyén, csíkoz meg zöld a kép stb...
Szoszo™2013-12-07 23:32:28 // 69470
Most küzdök vele megint mert állt a kocsi egy hónapig :) tuti hogy valami az ics mögött lesz,mert az elektronikáim elvoltak ègve :)
kalo166TB2013-12-07 23:24:41 // 69469
még mindig küzdesz ezzel? :)) nyugi, én is.... most más projectek voltak fontosabbak, de a jövő héten viszem egy helyre, ügyes/rutinos hifisek...meglátjuk mit mondanak, kíváncsi leszek, hogy rájönnek-e a problémára.

jelzem a klíma nálam is elkezdett szopózni... :) mi jöhet még :)
Smith2013-12-07 21:53:31 // 69468
Gyalázatos dolgok ezek :( Hétfőn leműszakizik és akkor benezek en is erre a kritikus helyre. Nálam minden működik de megpróbálom megelőzni a bajt.
Zoli19802013-12-07 20:45:23 // 69467
Ezek szerint. Nekem most nincs bent, szétégett a foglalat is. Ahogy észrevettem, csak az nem müködik.
Szoszo™2013-12-07 20:40:33 // 69466
Valaki amugy nem jött még rá hogy mitöl némulhat el a rádiom par masodpercre?menüböl eltünik a dsp,meg ilyenek :)
Szoszo™2013-12-07 20:35:38 // 69465
A tied még istenes :) nézd az enyèmet :) miután megcsináltam jó lett az index visszajelzés,de az utastér világitàs az istenért nem akar lekapcsolni :/
atis_166jtd2013-12-07 20:31:27 // 69464
Nekem se ment, de ezek szerint akkor nekem is lenne a gond. Én megoldottam úgy hogy a két oldalt közvetlen rákötöttem az órára egy vagyis két diódán keresztűl.
medcare2013-12-07 19:33:08 // 69463
Az nem is csak relé, hanem valami bonyolult elektronika. A széle hűtővizes volt, remélem nem folyt bele az a lé. Szét kellene szednem, megpucolni, átnézni. Úgy tűnik kiemelhető a bele.
medcare2013-12-07 19:30:27 // 69462
Igen. Közben olvasom a későbbi hozzászólásodat.
medcare2013-12-07 19:06:30 // 69461
... a bontóba?
Fangio2013-12-07 18:40:57 // 69460
Jóestét Nagyvadak!
166 alkatrészei eladók. Ha kell postázom is!
Hírdetés az oldalamon és az Adok-veszekben.


Jó utat minden Alfának :) !
Smith2013-12-07 18:06:56 // 69459
A visszajelzésnek van egy külön reléje???? :)
Zoli19802013-12-07 17:43:05 // 69458
Az indexrelé-visszajelzés: azon a fekete csatlakozón kell lennie egy zöld relének. Az felelős a visszajelzésért. Nálam az olvadt szét. :(
bszl2013-12-07 17:08:53 // 69457
Most beszéltem tipoattival, ő már eladta, de Mareknek szerencsére van. Remélem valahogy hétfő reggelig le tudom hozatni, hogy ne kelljen kétszer szerelni.
Cro1662013-12-07 16:49:49 // 69456
tipoatti bont 166-ost..kérdezd meg őt (is)
Cro1662013-12-07 16:48:13 // 69455
ok. köszi:)
bszl2013-12-07 16:36:19 // 69454
Valóban szivárog a radiátor. A klima-elektronika fémházán látszik a rászáradt fagyálló jellegzetes színe, de szerencsére abba nem folyt bele. A középkonzol alatt nincs semmi zárlat (még... de hétfőn megérkezik az új radiátor).
A ventilátor azonban meghalt, így valahonnan be kellene szereznem egyet. Van valami tippetek, hogy honnan érdemes? (itt bontottra gondoltam)
Smith2013-12-07 16:27:59 // 69453
A vészvillogó reléje megegyezik az index relével. Márminthogy ugyanaz az alkatrész. Bal oldalon a biztosítéktábla középső reléje az. Az villogtatja az indexet, ill. van egy lába amit a vészvillogó kapcsolója testre húz, akkor meg vészvillogó üzemben megy.
dpetrenyi2013-12-07 16:04:29 // 69452
Szia,

Mondjuk tetszik az ötlet a lenge öltözékű lányokról...! Képeket holnap reggel küldöm, nagyobb kihívás mint gondoltam :-( Nem vagyok valami ügyes fotózásban illetve az a ku** hó sem akar esni Budapesten és ugye novemberi hónaphoz illik havas autót fényképezni. Ott tartok, hogy bérelni fogok havat... :-)

Köszi a türelmet és a szervezést.
atis_166jtd2013-12-07 14:55:16 // 69451
A szürke a belső világítás vezérlő, a dupla husszú a központi zár vezérlő a harmadik meg ha jól tudom a vészvillogó reléje, de ebben nem vagyok biztos.
atis_166jtd2013-12-07 14:46:22 // 69450
Várj valami elkerülte a figyelmem. Hogy nem működik az index visszajelzés? A műszerfalon nem villognak a nyilak az órában?
medcare2013-12-07 12:31:34 // 69449
Szerintem az is képes elkoszolódni. Tavasszal átmosom brigeciollal (azzal szabad?).
Zoli19802013-12-07 12:30:24 // 69448
Mert ez egy 156. :) Csak a motor miatt tettem ezt a képet ide. :)
medcare2013-12-07 12:14:10 // 69447
Azt már cserélték 10 rugóért.
atis_166jtd2013-12-07 12:12:12 // 69446
A 166-ban itt találod. Bal oldalon a műanyag burkolat alatt.
medcare2013-12-07 12:11:07 // 69445
Lebontottam a középkonzol jobb elejét... Majdnem sírva fakadtam. Tényleg folyat a fűtőradiátor (nem a semmiért éreztem a szagot - említettem a szerelőmnek, hál isten letett róla, hogy az utastér felől szerelje ki :-D ). 3 relé van ott a középső a centrálzáré, nálam sárga. Az egyik lábán masszívan kivált valami olyan, mint az akkun szokott. E miatt nem zárt le. Az elektronika fölé műanyag zacskót húztam, addig, amíg ki nem cseréljük a radiátort. Az index visszajelző még mindig nem működik, ennek okát még keresem. Az indexrelét bal oldalon hallom ketyegni. Szerencsére sikerült letöltsem az eLearn-t, ez kissé jobban kezelhető, mint a DTE(?).

Még egyszer köszönöm a segítséget.

Még az eLearn-ben megnézem kihez tartozik az a két relé...
Azzurro2013-12-07 10:57:48 // 69444
Köszi a képeket. természetesen mentettem. Tegnap levettem a vastag csövet, és amikor újjal belenyúltam olajsár volt benne. Szóval minden képen le kel bontanom és ki tisztítani. Még egy észrevétel! A második képen észre vettem a szervó olajtartályt. Az enyémen nincs. Létezik??? Csak a fékolaj tartállyal találkoztam. :-)))
Zoli19802013-12-07 10:33:54 // 69443
A coolerről nem tudok semmit mondani. :)
Zoli19802013-12-07 10:33:04 // 69442
Le tud koszolódni igen, sőt, a cső másik oldalát is érdemes leszedni, kipucolni, de ahhoz le kell szedni a motorburkolatot. Akkor meg már érdemes kipucolni ezt is.

Reggel van, nem ugrik be a neve. :)
Azzurro2013-12-07 10:07:36 // 69441
Nagyon szépen köszi. Maga a cső is leszokott koszolódni? Olyan létezik hogy az intercooler hütője lerakodik?
Zoli19802013-12-07 10:00:51 // 69440
A piros karikába. :)

Azzurro2013-12-07 09:55:01 // 69439
Tudna valaki segíteni hol találom 166 2.4 jtd 135le-nel az egr szelepet? K:-)
Cro1662013-12-06 22:14:34 // 69438
Naptár projekt 2014
Előzetes kalkuláció alapján, mindenkinek ajánlott postai küldeményként kézbesítve,
2500 Huf. lenne a naptár. Fizetés előre, Otp számlámra, amit majd mailben küldök el a hétvége folyamán.Ha valaki mégsem szeretne naptárt, jelezze vasárnap estig, illetve aki nem küld képet, az gondolom szintén nem szeretne naptártulajdonos lenni :)
Helyüket, (demokratikusan,szavazás után) lenge öltözetű női képekkel töltjük ki. :DD

Akik még nem küldtek képet:

Putyesz
Peta74
Tiipoatti
Whiteshark
Dpetrenyi
Azzurro
Grando2013-12-06 20:27:13 // 69437
Ja, ja, igaz, igaz! Nem is neked szántam, hanem úgy általában a tisztelt nagyérdeműnek. ;))
Zoli19802013-12-06 20:11:45 // 69436
Há ne nékem irja kend vazze. :)

Elektronyos szaki köti majd be, ha megérkezik az egész tábla. :)
atis_166jtd2013-12-06 20:01:05 // 69435
Hát még én sem vagyok valami öreg tag itt, meg kb1,5 éve van meg a vas, de én valami testkábelra tippelnék így elsőkörben mert valami hasonlóval találkoztam már offos gépnél. Ott a motortestkábele volt gatya. Leszögezem ez csak tipp.
medcare2013-12-06 19:01:52 // 69434
Még nem néztem, de ami nem működik:

- központi zár, lezárás
- index visszajelzők

- teljesen kiszámíthatatlanul nem indul (néha az immo kulcs kivillanásával, néha az izzítás és a többi lámpa halvány világítása mellett, ilyenkor hallom a fő relét lekattanni)

Ez rohadt gáz. Pár évig nem voltam aktív itt, nálatok. Egy halom információ elkerülte a figyelmem. :-(
atis_166jtd2013-12-06 18:23:54 // 69433
Van aki valami műanyag lapot tesz föléjük, szerintem meg csak egy kis odafigyelés. A reléd halt meg? Összeégett?
medcare2013-12-06 18:02:52 // 69432
Köszönöm. Akkor az ajtót ezért nem lehet zárni, ezért pusztult meg lassan. Letöltöttem az eLearnt, próbálom értelmezni. Mivel lehet átmenetileg leszigetelni az ottani elektromos cuccokat (ami még megmaradt :-( )? Köszönöm.
atis_166jtd2013-12-06 18:00:21 // 69431
Mármint habból visszamaradt folyadék. Ez lemaradt bocs.
atis_166jtd2013-12-06 17:57:34 // 69430
Nem nyírja ki a fűtőradiátort, egyszerűen a legalsó ponton kifolyik a rendszerből. Off-osnál általában belül van a klíma elpárologtatója és alatta van kivezetve a kondenzvíz. Itt ez kint van a motortérben és sajna mint tudjuk a folyadék nem folyik fölfelé.
Én azóta nem ajánlom a habot senkinek, de ez csak az én véleményem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak