granturismo2006-10-16 14:44:52 // 23670
Nem is tudom melyik országban előírás ez.
Nem európa szerintem.
kando.2006-10-16 14:41:55 // 23669
Kolléga, ha kell, segítsek majd beszerelni a hifi cuccot ?
Vagy már sikerült összekábelezni mindent, szépen ? :-)))
brien2006-10-16 14:31:53 // 23668
Aztakurva...az meg micsoda :DDD
Belül nincs ilyen kapcsolóm :D
Köszi
granturismo2006-10-16 14:30:36 // 23667
Utánanéztem.
Kétfokozatú tompított fényszóró fényerő kapcsoló.
brien2006-10-16 14:29:28 // 23666
Egyébként írtam az oldalamra egy kis kiegészítést a fékkel kapcsolatban, képeket majd csinálok ha "teljesen" kész lesz...örülök mint majom a faszának :DD
Még1x köszi :)))
brien2006-10-16 14:10:28 // 23665
Hát igen...azért is írtam, hogy nem vészes a dolog, mert látszólag minden működik...de pl. az ülésfűtés biztosítéka bent van, pedig nincs is ülésfűtésem :(
Ezért gondoltam, hogy valami kisebbfajta káosz lehet a relék környékén, gondoltam a 7végére összeszedek mindent ami kell hozzá...és rendet teszek benne...mert a biztosítékok sem ugyanúgy vannak...van ahol 20A helyett 25A vagy 30A helyett csak 20A...nem olyan borzasztó dolgok...de ha már itt nincs rendben semmi akkor mi lehet máshol...
Egyébként onnan indult az egész, hogy nem működik a távirányítóról a központi záram...csak kulccsal...a biztosítéktábla mellé van felszerelve a saját kis doboza,de abban minden biztosíték fasza...
granturismo2006-10-16 13:58:25 // 23664
Nem biztos, hogy gondot okoz a relé hiánya. Egyforma a relétábla de nem minden darabon van fenn minden relé. Esetleg egy más szereltséghez kellene a relé (pld lámpamosó, ülésfűtés, elektromos tető, hátsó el abalak, stb stb.)
brien2006-10-16 13:49:39 // 23663
A kapcsolótábla alatt a "Fuse" nevezetű biztosítéktáblámat értem :DDD
brien2006-10-16 13:48:35 // 23662
Ciao!
ööö...izé...segítene valaki...a kapcsolótáblámon hiányzik egy relé
"A" típusú tábla...a manual szerint valami I-91 dimp-dip...na az mi a retek? :))
Egyáltalán hol tudok ilyet beszerezni? Nem életbevágó, mivel minden működik normálisan, csak most unalmamban átnéztem és üres a helye...lehet hogy az előző gazdi ezt is "megoldotta", úgy mint a fékkopás visszajelző vezetéket...csipőfogó...hogy tört volna le a keze amikor hozzányúlt...
granturismo2006-10-16 13:30:57 // 23661
De az is lehet. De akkor nem ugyanaz a hiba a 2 hengeren szerintem. A 2es az lehet valami gyűrű gond, az 1-es meg pld szelepszárszimmering.
pb_2006-10-16 12:51:25 // 23660
Rám mindig számít6sz.))))
Esetleg nem lehet, hogy csak az 1-es, és 2-esben van összerakva valami rosszul?
granturismo2006-10-16 12:44:42 // 23659
"1-es, 2-es hengerben lesz a probléma"
Köszi pb, tudtam, hogy számíthatok rád:-)))))))
granturismo2006-10-16 12:43:47 // 23658
Fogalmam sincs.
Mindenesetre a valamit rosszul raktam össze forgatókönyv az kevésbé esélyes...
pb_2006-10-16 11:51:00 // 23657
1-es, 2-es hengerben lesz a probléma. de gondolom ezzel nem mondtam újat.) Ill. aszem személyesen is ezt beszéltük.
Ferke2006-10-16 11:50:27 // 23656
Basszus. Ez most a gyűrűproblémát mutatja, vagy lehet más is szerinted?
granturismo2006-10-16 11:43:22 // 23655
Sziasztok.
Megcsinátam a gyertyakiszereléses ellenőrzés II. tesztet is.
A teszt eredménye tökéletesen megegyezett az egy héttel ez előtti gyertyakiszereléses ellenőrzés I tesztével.
Azaz:
1-es henger: kissé olajos gyertya
2-es henger: nagyon olajos lerakódásos kokszos gyertya
3-as henger: tökéletes őzbarna gyertya
4-es henger: mint a 3-as henger
Szét kell szednem:-((((
pb_2006-10-16 09:44:57 // 23654
Igen, ezt kéne úgy átalakítani, hogy felmenjen a P4-re. Csak a múltkor is írta, hogy ahhoz 1 kicsit drága db, hogy az ember mindjárt faragással nyisson othon.
Mirkó2006-10-15 16:59:28 // 23653
Egy úr vagy pb. köszönöm:))!!
Rumi2006-10-15 10:14:16 // 23652
igen, de ez nem megy fel csak a sima 16v-re, mert ez is középen fut aztán tovább. gyak ilyesmi a simának a gyárija is, csak nincs benne az a két "csavar"
pb_2006-10-15 00:28:48 // 23651
pb_2006-10-15 00:21:24 // 23650
Én nem tudom, de akárhogy nézem a képeket nekem majdnem mm-re 1formának tűnik a 2 leömlő.


Páronként(oldalanként sem 1forma), ha +nézed a sajátodat látszik, hogy a leghosszabb a 3-as, aztán 4-es, 1-es, 2-es. Gyárin is ugyanígy van, és ha jobban +nézed a gyárit, azon sem ugyanolyan "magasságban" csatlakozik össze a 2-4, mint az 1-3. Szvsz majdnem mm-re pontosan lemásolták a gyári leömlőt. Azért nem mm-re pontos, mert, vagy slendriánok voltak, vagy csak 1xűen nem lehetett úgy hajtani a csöveket, mint a gyárit. De ígérem csinálok előről is képet róla.


Páronként(oldalanként sem 1forma), ha +nézed a sajátodat látszik, hogy a leghosszabb a 3-as, aztán 4-es, 1-es, 2-es. Gyárin is ugyanígy van, és ha jobban +nézed a gyárit, azon sem ugyanolyan "magasságban" csatlakozik össze a 2-4, mint az 1-3. Szvsz majdnem mm-re pontosan lemásolták a gyári leömlőt. Azért nem mm-re pontos, mert, vagy slendriánok voltak, vagy csak 1xűen nem lehetett úgy hajtani a csöveket, mint a gyárit. De ígérem csinálok előről is képet róla.
Rumi2006-10-14 23:33:56 // 23649
csavar=átívelnek egymás fölött alatt a csövek
na most megforítottam az enyémet. valóban tök ugyanaz mint a gyári, tehát ugyanott van a "csavar" viszont a jobb oldalnak hátrébb van az összefonodása, a balnak meg picit előrébb (míg a gyárin szinte egy magasságban) így nálam pátonként pontosan egyfoma hosszu a két jobb oldali, és a két baloldali leömlő az összefonódásig.
ennyi a különbség a gyárihoz képest
szvsz a jobb és a bal oldal soha nem lesz egyenlő, akárhogy csavargatod a rövidebb oldalt, mert nincs annyi helyed.
Rumi2006-10-14 23:11:31 // 23647
az én leömlőmön van egy csavar benne. tényleg rossz hogy fordítva van fényképezve, így nehezebb összehasonlítani. de nem pont ugyanaz a kettő
pb_2006-10-14 23:01:02 // 23646
Attól, hogy nem középen megy végig a cső, még lehetnének 1forma hosszúak a leágazások.) Az én képemen 1 gyári P4 leömlő van, ott biztos, hogy nem 1forma hosszúak a csövek.
pb_2006-10-14 22:58:11 // 23645


3.1 - Idling
Any idling speed adjustment may only be carried out if it is possible to use an appropriate CO meter to measure engine emissions. Only under these conditions is it possible to break the seals and subsequently to carry out the required adjustments to obtain a correct idling speed. The bypass screws (c) on the carburettor must be completely closed while the mixture adjustment screws must be opened through 5 turns from their completely closed position. Any adjustment must always be made with a hot engine and the throttle screws (a) turned until the required rpm's are reached. To equalize the airflow in the two barrels, please consult the instructions "Carburettor Synchronisation and Idle Adjustment". Now proceed to obtain an engine operation which is as smooth as possible by turning the mixture screws (b), while still keeping within the prescribed values for engine emissions. Bear in mind that the percentage of CO is increased when the screw is turned up whereas it is decreased when it is turned down. If a CO meter is not available it is only possible to operate on the throttle adjustment screw (a) so as to obtain the best idling speed.
Még bővebb info pedig itt talál6ó.
pb_2006-10-14 22:45:16 // 23644
Csavarhúzó.)
Rumi2006-10-14 21:38:30 // 23643
a 16Vén egyforma az igaz, de ott középen fut végig az egész, ami itt az összkerék miatt nem lehetséges ugyibár
a hszem második részét én sem értem :))
egyébként meg azon a képen sem teljesen egyformák, mint ahogy a tiéden sem
Mirkó2006-10-14 17:20:25 // 23642
Arra a csavarra gondolok, ami a karbi(delorto)oldalán van,és mindegyik hengerhez van egy,de ha ezt tökig behajtom a motor leáll.(lehet hogy ez a benzin csavar?:),mert srégen van egy-egy kissebb ledugozott is akkor az a levegöé?Egyébként most nem durrog h. a csavaron másfelet csavartam ki,így meg lehet h. sokat fog enni?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-14 15:51:46 // 23641
nofene :-)
célszerszámja nekije?
pb_2006-10-14 15:48:52 // 23640
Melette, vagy sréhen fölötte lesz a levegő csavar, ki kell szedni a "gyurmát", és máris állít6ó.) Az enyémen is le volt "plombálva".
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-14 15:40:01 // 23639
pb_2006-10-14 15:32:23 // 23638
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-14 15:11:28 // 23637
jó kérdés!
arra a rézp*csre gondolsz a keverékbeállítócsavar mellett??
valóban a szakirodalom (ami sokszor ugyanazt az alkatrészt művészi szabdsággal egy fejezeten belül 3féleképpen nevezi) "levegőbeállítócsavar"-nak híjja...
viszont egy othodox karbis topiktárs :-) szerint az csak a vákuummérésre szolgál és tökig be kell csavarni.
úgyhogy nem tom...
ha mégis a becsavarás mellett döntesz,azért érzéssel a tökiggel,mert könnyű beletörni...
nekem legalábbis sikerült :-)
pb_2006-10-14 14:51:52 // 23636
Ezt sajnos így +mondani nem lehet. Műszerekkel kellene bemérni, és a mért adatok alapján csavargatni. Egyébként pedig azt tudod csinálni, hogy ahol a legjobb érzésre, odatekered a csavarokat.
Mirkó2006-10-14 13:13:52 // 23635
Ciao!Úgy néz ki össze fog állni a gép,már csak kicsit durrog. Még abba kérném a segítséget, hogy a karburátorokon lévő levgeőcsavart mennyire csavarjam ki?
pb_2006-10-14 00:26:30 // 23634
pb_2006-10-13 23:53:48 // 23633
Dehogy nem.) Épp nálad néztük a 16v leömlőjét, amin 1forma hosszú. Vivalfa kolléga is linkelt be ide 1 oldalt, amin olyan leömlő kap6ó. A 2. részét nem igazán értem a hsznek.
Rumi2006-10-13 23:41:42 // 23632
de ha megnézed, nem is tudod egyforma hosszura csinálni a lemlőket.
amugy meg nem az a lényeg hogy az egy ritmusra járó hengerek legyenek szinkronban, azaz egyforma kipufogáson?
pb_2006-10-13 22:58:09 // 23631
Ilyet én is szoktam néha.))
THX a képeket! Ahogy így elnézem lemásolták a gyári leömlőt. Tehát nem 1forma hosszúak az 1es ágak.
pb_2006-10-13 22:54:27 // 23630
Az enyém kb. 7,5 hónapot állt, aztán kis ráhangolódás, és irány Lacháza.)
Ha sokáig állni fog, akkor célszerű feltölteni a hengereket olajjal, és bizonyos időközönkét átforgatni a főtengelyt. Természetesen ahhoz, hogy fel tudd tölteni olajjal, le kell dugózni a hfej leömlő felöli részét.
Rumi2006-10-13 22:53:44 // 23629
tegnap lemostam az autót:
és csináltam pár képet pb_ nek .) (az oldalamon jobban látszik)
http://www.alfaamore.hu/files/user_cars/01271/26t.jpg
sajnos nem volt nálam csak telefon, így nem lett se éles, se tökéletes, de már ennek is örülök



pb_2006-10-13 22:49:45 // 23628
+néztem nem íves bemetszés, hanem szögletes. Ez sztem otthon is elkészíthető 1 jó reszelővel, ahogy néztem pár mm mély lehet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-10-13 22:47:30 // 23627
akkor tényleg irigyellek a karbik miatt...
az enyém is állt,szerintem valamivel többet a tiedtől,de haza is vágta a karbikat
az oxidáció :-(
pb_2006-10-13 22:43:51 // 23626
Javítanám magam a betöltőhöz nem imbusz, hanem 17-es kulcs kell, a dugó a legcélszerűbb.
Whiteskull2006-10-13 20:13:20 // 23625
Biztos nem árt neki semmit, mert Scott motorja több mint egy évet állt. :))))
Ja, és az enyém meg 2,5 évet. :))))))
Ferke2006-10-13 13:06:52 // 23624
Na előbb voltam kint a kicsi sprintnél, már be sem indult, akksi lemerült.
Este beindítom, megjáratom kicsit, hétvégén meg valszeg kijön a motor-váltó.
Az a nagy kérdés, hogy mennyire árt a motornak, ha áll egy egész telet, vagy talán 4 hónapot is kiszedve??
granturismo2006-10-13 12:23:57 // 23623
De nem ugyanolyan mint az újabb váltókon.