Tényleg elbeszélünk... :-)
Mellesleg nincs egyik audiban se amit itthon nyomnak kovi dugó ;-) És ahogy Kizzo írta ez német dugó, csak itthon gyártják, kinti anyagból,kinti géppel.
A lényeg,hogy nyugodtan írj, attól még hogy nem egyezik a véleményünk :)
	LacUS2010-10-24 22:17:54 // 31230
	
[k i z z o]2010-10-24 22:13:11 // 31229
	Ilyen helyei sok embernek vannak, de mégsem érhetőek el mindenkinek, mint pl. egy CPS dugószett. És ez nem MAGYAR dugattyú, hanem nálunk gyártott.
	
Hari2010-10-24 21:56:54 // 31228
	(Kereskedelmi forgalomba bizony  nem kerül! ... de nekem eddig legyártottak még mindent.) :)
	
[k i z z o]2010-10-24 21:51:08 // 31227
	Ez mind rendben van, de azt te itthon nem kapod meg, majd csak vissza importra. Vagy kilopják a gyárból, de alfa dugót nem gyártanak eladásra.
	
Hari2010-10-24 21:29:07 // 31226
	:) ... - pedig megfogadtam nem irók  -  .... 
Ismerek egy céget pl. az BMW különböző alu alkatrészeit gyártják - szerinted itt nincs minőségí követelmény? ... vagy kérdem én miért nem a Németek v. Angolok esetleg a Franciák? .. na persze az ár!
:-) .... ja és szerinted hol gyártják az Ajudi dugokat?! :-)
	
Ismerek egy céget pl. az BMW különböző alu alkatrészeit gyártják - szerinted itt nincs minőségí követelmény? ... vagy kérdem én miért nem a Németek v. Angolok esetleg a Franciák? .. na persze az ár!
:-) .... ja és szerinted hol gyártják az Ajudi dugokat?! :-)
Kisbubi2010-10-24 21:15:40 // 31225
	Kovácsolt dugó tényleg nem csinálnak itthon tudomásom szerint, de sima dugót annál többen. Nincs bevált gyártó. Profi tuninghoz tényleg külföldi.
	
[k i z z o]2010-10-24 19:54:45 // 31224
	Szerintem magyarországon anyag nincs, nemhogy dugót kovácsoljanak :( 
Ahány magyar gyártót nézek, anyagminőségről, alapvető dugattyú paraméterekről szó nincs.
Vagy van esetleg valamilyen bevált gyártótok?
	
Ahány magyar gyártót nézek, anyagminőségről, alapvető dugattyú paraméterekről szó nincs.
Vagy van esetleg valamilyen bevált gyártótok?
NaTo2010-10-23 23:31:29 // 31223
	:D
Szerintem ez nem "hülye"ség, ez megszállottság, na meg Alfa Amore. :)
	
Szerintem ez nem "hülye"ség, ez megszállottság, na meg Alfa Amore. :)
LacUS2010-10-23 23:02:31 // 31222
	Ámen atyám! :D Jól beszéltél,  most mondanám,hogy örülök,hogy más is tudja miről beszélek, de tudom,hogy ez a legszarabb érzés amikor eljutsz valahova ami jó, erős és élvezetes, de még több kell és az már pénz, sok-sok pénz és nincs nagy okosság. :(
Drukkolok Lacinak meg mindenkinek aki ilyen "hülye" mint mi :D Forza Alfa
	
Drukkolok Lacinak meg mindenkinek aki ilyen "hülye" mint mi :D Forza Alfa
NaTo2010-10-23 22:48:32 // 31221
	Így van, olcsó húsnak híg a leve. Én azt látom, hogy egy bizonyos szintig viszonylag olcsón lehet tuningolni, de egy szint után exponenciálisan növekednek az árak. Ez így van a hifiben, a számítástechnikában, a kocsikban, szerintem szinte mindenben. Egy darabig lehet szegelni, meg olcsó cuccal eljárkálni.
Azon a szinten, ahol most Mester autója van, az a válaszút.
Innen már nem nagyon lehet olcsóból továbbmenni, mert nem hoz pluszt, vagy nem annyit, amennyit várnak tőle. A mostani technika abban a kocsiban elég komoly egy hazai kisebb versenyhez, de még a profik közé is bejutott és helyt áll vele. A profi drift-ben csillagászati pénzeket lehet a kocsira költeni. Ha belenézne egy két "hazai nagyágyú" Laci autójába, szerintem vakargatná a fejét, és keresné, hogy mitől megy így ez a technika. Versenyeken sokszor jönnek okosak, és halljuk, ahogy beszélgetnek a kocsiról, hogy mi lehet benne... Hallottunk már sor 6 turbót (miután látta a motorteret...) meg 2.4 kompresszort... :)) (24V) de szinte mindenki keresi a feltöltőt a motortérben...Szerintem ez sokat elárul a 3 literes Alfa motorról, és a transaxle súlyelosztásról (hátul súly, nyomja a kerekeket, dől a füst, jó a kigyorsítás)
Mindenesetre a felhasználás területe lehet az iránymutató. Ami egy utcai élményautóhoz még bőven jó, azt a versenysportban lehet hogy nem is tartják komoly dolognak.
	
Azon a szinten, ahol most Mester autója van, az a válaszút.
Innen már nem nagyon lehet olcsóból továbbmenni, mert nem hoz pluszt, vagy nem annyit, amennyit várnak tőle. A mostani technika abban a kocsiban elég komoly egy hazai kisebb versenyhez, de még a profik közé is bejutott és helyt áll vele. A profi drift-ben csillagászati pénzeket lehet a kocsira költeni. Ha belenézne egy két "hazai nagyágyú" Laci autójába, szerintem vakargatná a fejét, és keresné, hogy mitől megy így ez a technika. Versenyeken sokszor jönnek okosak, és halljuk, ahogy beszélgetnek a kocsiról, hogy mi lehet benne... Hallottunk már sor 6 turbót (miután látta a motorteret...) meg 2.4 kompresszort... :)) (24V) de szinte mindenki keresi a feltöltőt a motortérben...Szerintem ez sokat elárul a 3 literes Alfa motorról, és a transaxle súlyelosztásról (hátul súly, nyomja a kerekeket, dől a füst, jó a kigyorsítás)
Mindenesetre a felhasználás területe lehet az iránymutató. Ami egy utcai élményautóhoz még bőven jó, azt a versenysportban lehet hogy nem is tartják komoly dolognak.
LacUS2010-10-23 21:33:39 // 31220
	:) Okés, szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett.Mint írtam nem mindegy mekkora nyomás mekkora power.De mondom, mindenki azt használ amit szeretne, én úgy vagyok vele,hogy a minőséget mindig meg kell fizetni. 
A tömítésre csak annyit a híres mogyoródi fém tömítésről volt szó.
	
A tömítésre csak annyit a híres mogyoródi fém tömítésről volt szó.
Hari2010-10-23 21:27:50 // 31219
	Érthetőnek érthető, de nem értek eggyet veled! A tömítés  sem mindegy hogyan és miből készül!
(A Dedra nem utcaí autó, már 2 éve a magyar dugóval megy és a dugó miadt még nem esett szét!) :-)
	
(A Dedra nem utcaí autó, már 2 éve a magyar dugóval megy és a dugó miadt még nem esett szét!) :-)
LacUS2010-10-23 21:07:58 // 31218
	Értem én amit mondasz és amit Kisbubi is.DE sajnos nem így van.Egy bizonyos teljesítmény felett igenis áldozni kell sokat. Erre példa egy barátom aki fél évet küzdött a hazai gyártású hf tömítéssel ami ugyanúgy fém mint a cometic csak töredék áron készül itthon.Probléma nem is volt amíg 1.5baron ment a 2.0barra kitalált motor, amint kezdődött a nyomás emelés 3x fújta szét, majd bekerült a cometic 50e ft-ért és azóta 2.1 barral megy közel egy éve...Remélem érhető voltam.
Amúgy a gyári V6 dugók helyesen programozva 1.2bart simán bírnak. :)
	
Amúgy a gyári V6 dugók helyesen programozva 1.2bart simán bírnak. :)
Kisbubi2010-10-23 21:03:18 // 31217
	
	
Kisbubi2010-10-23 20:56:26 // 31216
	Csatlakozom! Nem mindig a drága a jó. A magyar dugo is van olyan jó ,mint bármelyik drága, csak tudni kell honnan kell beszerezni. Mint pl a magyar gyürü, ami azért magyar ,mert itt csomagolják át és amugy japán. A lanciákba is jók a dugók pl kis módositás és kb 200le tartósan!!
A szivó dugó meg birja tartósan a 0,4 körüli töltönyomást.
	
A szivó dugó meg birja tartósan a 0,4 körüli töltönyomást.
NaTo2010-10-23 20:48:04 // 31215
	Köben csak jelzem, hogy Tom155-nek pont van olyan fékszervó motorja amit én kerestem, úgyhogy a gondok megoldódni látszanak, marad az eredeti ABS verzió. :)
Laci Te meg küldjed a nyers videót, aztán megvágom faszányosan!
	
Laci Te meg küldjed a nyers videót, aztán megvágom faszányosan!
Hari2010-10-23 20:45:20 // 31214
	Nem tooom?! Csináltam 1,8 Turbót, meg 2,0TS  is turbosra  magyar dugókkal, .... Lancsika Dedráda  is beraktuk, ... a legutóbbí  -  még építés alatt lévő - 1,2 16V Fiat moci IHI turbival és ebbe is magyar dugó került!  ... még nem vólt vele problémám! ... és persze az ár sem mellékes! ( egyedi gyártás: 10- 16/db, + csapsz. + gyűrű)
	
LacUS2010-10-23 20:07:37 // 31213
	Hát akkor ezek a dugók felejtősek mert 3.0V6hoz sajnos csak szívók vannak szóval dugóban turbó/kompresszor megoldásnál egyedi gyártás van, ahhoz meg meg kellene tervezni.Ha tudod mit akarsz a JE legyártja 7-800 USD körül. Viszont magyarország egyik legerősebb turbos BMW tulajával beszéltem, és azt mondta, hogy szerinte a mi dugóink is elbírnak 0.8-1.0Bart egy kis gépmunkával. 
Gondolom neked kompi lenne, azok meg nem éppen nagy nyomáson dolgoznak.Szóval low costnak szerintem elég lenne így megcsinálni.
Egy jó programmal meg a világból kimegy 0.5 körül és szerintem azért 320-340 LE már elég is :-)
	
Gondolom neked kompi lenne, azok meg nem éppen nagy nyomáson dolgoznak.Szóval low costnak szerintem elég lenne így megcsinálni.
Egy jó programmal meg a világból kimegy 0.5 körül és szerintem azért 320-340 LE már elég is :-)
Mester2010-10-23 16:22:56 // 31212
	Meg kell töltenem hogy 3-ban is legyen tartalékom túl sokat nem akarom agyon húzni!  De üzembiztosnak kell lenni!
	
[k i z z o]2010-10-23 12:13:50 // 31211
	Ők is házilag vitelezik ki :)
	
Vigla2010-10-22 20:11:25 // 31210
	Azért van ott pár,házilag is kivitelezhető dolog is.
	
AdamV62010-10-22 19:18:22 // 31209
	
	
Pap Laci2010-10-22 19:07:22 // 31208
	A jeladója mágneses, de a tárcsa ugye! Azt meg kéne oldani! Ha sok időm lesz egyszer(mondjuk soha napján) akkor jobban megvizsgálom megéri-e barkácsolni!
	
Kisbubi2010-10-22 16:10:46 // 31207
	Hengerenkénti folytószelep, 8gyertyás elosztó és egyéb drága apróságok
	
Tocsa2010-10-22 14:18:38 // 31206
	Szerintem megoldható az elektronika nem gond csak vinni kell minden sallangjával együtt ! A kerékagyaknál már más a helyzet ! Szerintem egy az egyben nem rakható át !
Én mágneses rendszerű forgásjeldóban gondolkoznék és esztergáltatnék rá fogazott tárcsát megfelelő fogazással persze lényeg hogy mind a négy keréken ugyan olyan legyen mert a szinkron a lényeg!
	
Én mágneses rendszerű forgásjeldóban gondolkoznék és esztergáltatnék rá fogazott tárcsát megfelelő fogazással persze lényeg hogy mind a négy keréken ugyan olyan legyen mert a szinkron a lényeg!
LacUS2010-10-22 00:13:13 // 31205
	A 3.8 már kellene főtengely is. Legalábbis az AH nekem ezt mondta. Itt van minden, ez gyakorlatilag azonban max lottó ötösnél jöhet szóba.AH Motorsport
Dugók itt is vannak, persze árak csak kérdésre: CPS
Wössneréknél a saját webshopukban drágább a dugószett Wössner
mint itt az amcsi oldalon amcsi wössner
	
Dugók itt is vannak, persze árak csak kérdésre: CPS
Wössneréknél a saját webshopukban drágább a dugószett Wössner
mint itt az amcsi oldalon amcsi wössner
[k i z z o]2010-10-21 23:53:12 // 31204
	Ez nagyon jó áron, van, és nagyon jó dugó: (persze van jobb is)
http://www.spruellmotorsport.com/piston-95mm-bore-12valve-p-3982.html
Bár illene 3.8 -ra furatni, és nagyobb dugókkal. A 3.8 -ba CPS dugókat teszik. Ha már dugót veszel, akkor harapjon .)
Hajtókar:
http://www.spruellmotorsport.com/carrillo-sale-price-p-2248.html
ECM -re, meg megint csak amire pénzed van. Egy VEMS lehet az alja, és attól felfele.
	
http://www.spruellmotorsport.com/piston-95mm-bore-12valve-p-3982.html
Bár illene 3.8 -ra furatni, és nagyobb dugókkal. A 3.8 -ba CPS dugókat teszik. Ha már dugót veszel, akkor harapjon .)
Hajtókar:
http://www.spruellmotorsport.com/carrillo-sale-price-p-2248.html
ECM -re, meg megint csak amire pénzed van. Egy VEMS lehet az alja, és attól felfele.
LacUS2010-10-21 22:36:46 // 31203
	Milyen elképzelések vannak?
Mit tudjon az ecu? Szivó dugók kellenek?Na meg hogy mekkora a keret? Gondolom a pénz a legkevesebb :-)
	
Mit tudjon az ecu? Szivó dugók kellenek?Na meg hogy mekkora a keret? Gondolom a pénz a legkevesebb :-)
Hari2010-10-21 21:47:16 // 31201
	Igen! Én is nagyon sokat gondolkodtam rajta hogyan lehet jó szélesítőt összehozní! Aztán annál a verziónál maradtam, hogy fogtam a 2 első kerékagyat elvittem az esztergájos csókához és precízen megcsínálta! - 15mm-es -  Tehermentesítő peremmel, csavarokkal  és 5 századon belül van a  féktárcsám ütése. 
(Azért az nem rossz!)
	
(Azért az nem rossz!)
Mester2010-10-21 21:17:39 // 31200
	NATO bácsi megvágja!
	
Mester2010-10-21 21:16:41 // 31199
	Ha tudja  valaki hogy honnan tudnék venni megbízható kovácsolt vas dugót és hozzá való hajtókart azt megköszönném,motorvezérlőre is szükség lesz! A jövő hét vége felé lesz videó külső belső!
	
Wickey2010-10-21 20:59:04 // 31198
	Ennyire nagy a felnid ET-je, ennyire kemény az első futómű, vagy ennyire kicsi gumit használsz? :-)
	
[k i z z o]2010-10-21 18:11:19 // 31197
	Nekem elöl 30mm, nem ráz :) De volt órázva eleget...
	
Marek2010-10-21 15:21:45 // 31196
	Nekem a hátsó kerékagyból vannak a szélesítéseim csináltatva és jók, mert rajta hagyattam a tehermentesítő rész is! :)
	
djliott752010-10-21 12:42:06 // 31195
	akkor ujat kell csináltatni :-(
	
gaben v6 milano2010-10-21 09:28:02 // 31194
	Tehermentesítéssel én is bíbelődtem egy párszor, az 5 mm-est talán elbírja, de nem értem miért nem lehetett az 5 mm-esre egy nyakrészt csinálni, amit a felniben is kimunkálnak, az lenne a tökéletes és biztonságos. Aztán ugyanerre a nyakrészre már lehet csinálni 10 mm-est vagy akkorát, amekkorát még elbírnak a tőcsavarok. A lényeg, hogy a bázis felületeket figyelembe véve egy befogással csináljanak minden méretet. Nekem amúgy simán az 5-ös szélesítés rázta a kormányt, mert nem tudott rendesen központosítani.
	
[k i z z o]2010-10-20 23:56:49 // 31193
	HI, az a baj, hogy a kerékagy nyakban 58.1mm, mivel te eltoltad 5mm -el a kereket, ott ha jól tudom kevesebb, mint 58.1 azaz nem fog centerben állni a kereked.
	
Dags2010-10-20 21:03:11 // 31192
	Hello! Ismeri valaki ezt : http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_3.0_v6_america-4221510
	
Pap Laci2010-10-20 20:29:40 // 31191
	Na és a 164-ből be lehet építeni? Gondoltam rá hogy jó lenne, ha már van! Csak ugye a kerékagyon a jeladó tárcsa?! Azt hogy lehetne megoldani?! Még nem néztem!
	
Tocsa2010-10-20 19:07:45 // 31190
	Én átépíteném mondjuk 145 abs ére!
Szerintem minden klappolna annyi hogy minden fékről külön cső kell hogy rámenjen forgásjeladók jók össze kell nézni a kapcsolásirajzokat és simán meglehet csinálni!
Ha meg belegondolsz akár kompletten is lehet adoptálni bele az egészet kötegestől és computerestől és tisztaügy!
Na persze nekem nem okozna gondot de szerintem a mesterék is megoldják neked!
	
Szerintem minden klappolna annyi hogy minden fékről külön cső kell hogy rámenjen forgásjeladók jók össze kell nézni a kapcsolásirajzokat és simán meglehet csinálni!
Ha meg belegondolsz akár kompletten is lehet adoptálni bele az egészet kötegestől és computerestől és tisztaügy!
Na persze nekem nem okozna gondot de szerintem a mesterék is megoldják neked!
LacUS2010-10-20 18:14:04 // 31189
	Az lehet,hogy van annyi lehetőség, de...
1 egy torzióval magasságot állítani nehéz (macerás)
2 keménység állítás, wehehe, ha nem akarsz faragni akkor a kész torzió street 399USD a race 699 usd ....a coiloverbe a rugó 49EUR....keménység hossz szabadon választva..
3 ha már mondjuk mint én majd becsövezi az ember a kasztnit akkor a váznyúlványnál úgyis ki lesz merevítve ..
Szóval szerintem azonos elvárásnál költséghatékonyabb az én átalakításom .
	
1 egy torzióval magasságot állítani nehéz (macerás)
2 keménység állítás, wehehe, ha nem akarsz faragni akkor a kész torzió street 399USD a race 699 usd ....a coiloverbe a rugó 49EUR....keménység hossz szabadon választva..
3 ha már mondjuk mint én majd becsövezi az ember a kasztnit akkor a váznyúlványnál úgyis ki lesz merevítve ..
Szóval szerintem azonos elvárásnál költséghatékonyabb az én átalakításom .
djliott752010-10-20 17:53:13 // 31188
	Nem tudták megcsinálni a tehermentesitöt mert vékony a tárcsa 0.5cm .azt monták hogy igy is jonak kell lenni.De inkább meg kérdeztelek titeket hogy biztonságos-e mi elött felteném télére.
	
prooF_752010-10-20 17:50:07 // 31187
	Ilyen szintű kocsira már inkább a minél jobb tapadás a cél. Úgy is elforgatja a vastagabb gumit is az a 250+ Nm. És gondolj bele, ha egy vékony, öreg gumival bemész a kanyarba 100-zal, simán megpördülsz, míg egy olyannal, ami tapad is, nem. :)
	
prooF_752010-10-20 17:47:21 // 31186
	A gyári fék is jó, ha jó állapotban van. Persze ha már gatya a főhenger, meg a szervó, meg a fékerőelosztó akkor halovány, de szerintem ha meg van csinálva akkor utcai használatra simán jó. Na meg okosan kell megválasztani a féktávokat és akkor nincs gond:D
	
prooF_752010-10-20 17:43:47 // 31185
	Valaki (asszem Kizzo) írta, hogy a coilover szétszedi a kasztnit elég keményen, ha nincsen megerősítve. Ami érthető is, mivel gyárilag a váznyúlványnak csak a lengéscsillapítót kell megtartania, nem pedig a kocsi tömegének egy részét (vagy egészét, ha kiiktatod a torziót).
Szerintem van annyi lehetőség a torzióban is, hogy ne kelljen spirálrugót berakni.
	
Szerintem van annyi lehetőség a torzióban is, hogy ne kelljen spirálrugót berakni.
NaTo2010-10-20 11:46:50 // 31184
	A mostani fékemhez képest még a gyári fék is előrelépés lenne. Ugyanis van az a fekete gömb a cucc tetejére csavarva, és elvileg az lenne a fékerő elosztásért felelős. Na az se működik rendesen. Érzem, hogy egy hirtelen fékezésnél eltelik majd egy másodperc, mire hátulra is kerül fékerő... Szóval azt is cserélni kéne, úgyhogy lassan komolyan gondolkozom az átépítésben...
	
LacUS2010-10-20 11:24:26 // 31183
	Nem tudom elképzelni,hogy az ABS-es és a sima közt ekkora különbség lenne. Szerintem a gyári fék egy forintot nem ért, azt nagyon benézték az olaszok :(
	
NaTo2010-10-20 11:15:00 // 31182
	Nem célom az eredeti megőrzése, de Zoli33 szerelő barátom azt állítja, hogy ha egy mód van rá, tartsam meg ezt a fékrendszert, mert nem rossz, és a sima 75-ös rendszerénél sokkal jobb. Nem tudom, én nem értek hozzá. Ráadásul az is kérdéses, hogy egy átépítés milyen összegben lenne...
	
LacUS2010-10-20 10:33:53 // 31181
	Maga a ház nem tűnik bonyolultnak lehet itthon meg tudják csinálni. Egyébként miért ragaszkodsz annyira az ABShez? Hacsak nem veteránnak akarod elrakni és mindent eredetinek akarsz megőrizni.
	
Online tag
4
		Vendég4
394
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 



