Fórum >> Típusok >> 75-90

nehemiah2011-11-10 17:53:39 // 32429
Hátra meg előre húztam a fitymát róla, megráncigáltam, nem mozdul. Se terhelve, se felemelve. Ja és ha felemelem, akkor is úgy marad a kerék.
atika2011-11-10 17:51:40 // 32428
Üdv!

Nézd meg jobban azt a torziós rugót mert 99% hogy eltört!Nálam is ugyanígy történt csak én 100 km-et mentem még vele! Alánézve nem is látszott mert van rajta gumiból ilyen védő bizbasz, mintha egy bicikli belsőt húznál a torziós rúdra!
nehemiah2011-11-10 17:48:17 // 32427
Sziasztok! Nekem meg vasárnap letérdelt a jobb első futómű. Nuku rugózás. Mivel 40km-t mentem így hazáig (30km/h-val max.) az én elgondolásom az lenne, hogy a torziós rúd leült a legalsó állásába (vagy hogy mondjam...). Eltörve nincs semmi első ránéztiből. Volt egy qrva nagy pattanás és csüccs. Esetleg vkinek még vmi ötlete, hogy mi lehet?
HL_752011-11-10 10:03:58 // 32426
Hővédelem gondolata bennem azért merült fel hogy a hossztartót kíméljem a hőterheléstől. Gondolom része volt benne hogy újjá kellett építeni. Hajtásproblémáról még semmi hír. De busz legalább nem az én olajomat eszi... :D
[k i z z o]2011-11-10 09:03:12 // 32425
Castrol saf-xj-75w-140, nem lehet baja vele. Télen nyáron megfelelő.
Lali752011-11-10 08:33:00 // 32424
-szerintem....
Lali752011-11-10 08:25:02 // 32423
A levegő terelgetése jó ötlet,de utcai használatban,elég levegőmozgásnak kell lennie.
Hari2011-11-10 07:23:25 // 32422
:-) ... a 130-as olajtól rögtön vége is lenne a szinkronnak!
(Nem szabad sűrű oilt rakni - kinyírja a szinkrongyűrűket!)
prooF_752011-11-10 02:14:39 // 32421
Az 1.8T-nél ott van a pajzs, ha ennek a képeit megnézitek, látszik hogy mekkora nagyjából. Nyilván ha a TS-ben is kritikus kérdés lenne, akkor raktak volna oda is.

A hátsó fékeken én is gondolkoztam már, a kipuff mellé lehetne tenni pajzsot, vagy még gondoltam arra is, hogy a menetszelet valahogy odairányítani a fékekhez, valami kis légterelővel a kocsi alja alól. A váltóba meg valami 130-140-es olajat kell rakni, és nagy baj nem lehet.:)
LacUS2011-11-09 22:03:48 // 32420
Én úgy gondolom, ezeknél a teljesítményeknél amikkel az autóink futkorásznak nem szükséges semmi bandázs semmi hőpajzs.

Sokkal problémásabb szerintem a hátsó fék és váltó olaj melegedése.Szerintem.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-11-09 20:35:28 // 32419
Ez is igaz. Viszont ha a főfékhenger alatt rögzíted valamihez a hőpajzsot, akkor az még nagyjából ér is valamit...
[k i z z o]2011-11-09 20:04:24 // 32418
Ha rácsavarozod a leömlőre, akkor csak a sugárzó felületet növeled, mihelyt átmelegedett.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-11-09 20:02:51 // 32417
Az ablakmosó csöveket, meg a főfékhengert nem árt egy kicsit elszigetelni. Főleg az utóbbi azért elég közel van a leömlőhöz szvsz. De egyébként igaz, hogy ha oda telibe berakunk egy lemezt, akkor a leömlő alatt a blokk oldalában megrekedhet a meleg levegő, mert felül teljesen lezártuk az áramlást...
[k i z z o]2011-11-09 20:00:49 // 32416
Így igaz, gyári kipufogó szelep nem sokáig bírja bandázsolva, nagyon megnő a hőterhelése.

Nyomorult TS hengerfej amúgy is alulhűtött egy régi nordhoz képest.

Ugyanakkor nem motorsport eljárás, hanem egy módja annak, hogy a motortérben leadott hőt visszatartsuk. Ez jól működhet, ha a rendszer többi része fel van rá készítve.

Egy gyári nord vagy TS motornak nem a bandázsolás hiánya a legnagyobb baja, sajnos.
prooF_752011-11-09 19:46:23 // 32415
Miért kéne hővédelem, ha gyárilag sincsen? Inkább a hengerfejnek ártasz vele ha bebandázsolod a leömlőt és ez által nem tudja leadni a hőt, sokkal melegebb lesz a szelepeknél is, amit nem fognak annyira szeretni. Legalább is én ezt olvastam már nem tudom hol, de logikusnak tűnik.

Van amúgy a TS-eken egy fém lap, ami az ablakmosótartály alját meg az alatta futó csöveket védi, meg egy kisebb, ami a kormányműnél van, de az lehet hogy nem is a hő ellen véd. A turbóson persze a fékszervó is védve van egy lemezzel, de ott biztos jóval durvább hőmennyiség van, mint egy gyári TS-ben.

Petya: a nordoknál igaz hogy van csavarozási lehetőség, mert a karbisoknál hidegüzemnél a leömlőről szívja a levegőt egy tölcsér segítségével, már ahol még nem hajították ki, de twinsparknál már nincs neki hely, de nem is kell.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-11-09 18:57:45 // 32414
A leömlő fölé kell berakni egy hőpajzsot savállóból, oszt csá. Az öntvényen vannak is a rögzítésre alkalmas furatok, de tán még tőcsavar is.
Punisher2011-11-09 14:32:37 // 32413
Igen a bandázsolás már motorsport eljárás, ami nem az élettartamot helyezi előtérbe. Nekem bandázsolva volt a GTA leömlő, de az nem öntvény. Amúgy az acélnál, vagy akár rozsdamentesnél is számolni kell azzal, hogy egy idő után elég az anyag.
Lali752011-11-09 13:57:39 // 32412
Öntvényt szerintem sem kéne.Esetleg lemezt rá,ami eltereli a hőt.
HL_752011-11-09 12:13:20 // 32411
Nekem a gyári. Az öntvény, arra azt mondják nem szereti, repedne.
Akartam hogy környéke nem kapjon akkora hőterhelést de dobtam az ötletet.
Forgalmazó is lebeszélt bandázsolásról öntvény esetén.
Lali752011-11-09 11:42:50 // 32410
Nem reped el.Csak nem a motortérbe adja le a hőt.Ha nem öntvény van ,érdemes,vagy hővédő lemezt felrakni!
HL_752011-11-09 09:43:59 // 32409
Ok, vezmódról lehúzom kábeleket és próbalámpát kötök rá és terhelés alatt nézem.
Olajfogyasztás és egyebek miatt valószínű majd tavasszal megcélzom Schulek Bélát.
HL_752011-11-09 08:48:31 // 32408
Elreped vagy nem reped el bandázslástól a leömlő ?
Lali752011-11-09 07:37:14 // 32407
Sok lóvé,de akinek kerül rá,az még talál egy-két finomságot ezen az oldalon.
[k i z z o]2011-11-09 00:12:30 // 32406
A vezmod. funkció a szoftverben van leírva. Van rá egy dedikiált MAP, a manuálban nincsenek kapcsolási pontok.
[k i z z o]2011-11-09 00:09:22 // 32405
Szépen eszi az olajat :( Ahogy fogyaszt. ideje lenne a motort szétkapni. Elég nagy veszteségei lehetnek.

4000 felett terhelés nélkül nem fog a vezmod. aktiválódni.
[k i z z o]2011-11-08 23:52:07 // 32404
53% Load -on 1300RPM -en van aktiválva. Semmi baj az 1500 -as behúzással. Az 55% flow.

A VTEC rendszer egy teljesen más dolog.
prooF_752011-11-08 23:44:28 // 32403
Rizsrakétákkal ne hozzuk hasonlatba ezeket a vasakat pls :))

Én úgy emlékszem hogy a TS kb. 2500rpm fölött kapcsolja a vvt-t, de haynes manualban benne van. Minden esetre stabilan kéne kapnia a 12V-t, az mindenképp hiba ha nem.

A kuplungra meg: még ne vegyél mérget rá hogy az szállt el, főleg ha a pedálon nem érzel semmi különbséget. Láttam én már kardán csillagot a váltón, ami egyik pillanatról a másikra letört a tengelyéről... majd írd meg mi volt!

Lali: szép gép, de ilyen 350-360-as font árfolyam mellett kicsit húzós lenne:D
Lali752011-11-08 20:26:23 // 32402
HL_752011-11-08 11:12:02 // 32401
Honda VTEC is 5000 körül vált, nekem nagyon furi az 1500...
Kinek van pontos infója ?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-11-08 09:22:47 // 32400
Rosseb tudja, nekem úgy tűnt, hogy a vezmód már középtartományban kap jelet és ott elfokolja a veztengelyt. Amikor vezmód nélkül jártam, akkor pont középtartományban ment ritkaszarul az autó, amint visszakerült bele a cucc, akkor érezhetően erősebb lett 1500 és 3-4000 között, szóval egyáltalán nem biztos, hogy rosszul van bekötve a tied.

A vezmódok működési tartományairól egyébként van infó a szervizkönyvben, ha jól emlékszem.
Kuplung-ügyben meg dobj nekem egy mailt a járműadatokkal (évjárat, motorkód, alvázszám), és akkor megnézem, mit-mikorra-mennyiért.
Gábor(figi75)2011-11-08 07:49:17 // 32399
kuplungot tudok adni!
LacUS2011-11-07 21:38:11 // 32398
Hát nem semmi, amit szívsz ezzel vassal. :(
HL_752011-11-07 20:14:15 // 32397
ma nap vége : kötél
dugtam 1est, kuplung és valami megszakadt... pedig normálisan indultam
szerelőm elvontatta

busszal hazajöttem Dégre
Kuplung szakadt szét ? Hol, milyet, mennyiért lehet, kell szerezni ?
Ok, csütörtökre derül ki mi halt meg.
Tocsa2011-11-06 20:52:50 // 32396
Súgok a 19 es az ! :D
És íme itt egy huzalozási rajz hozzá !
Tocsa2011-11-06 20:47:52 // 32395
Figyelj oda az összerakásnál nehogy rosszul rakd vissza majd az összekötőt ! Nem mindegy mert megvan döntve !
Tocsa2011-11-06 20:45:08 // 32394
Rúgd jól seggbe az autóvillamosági szerelődet ! :)
Na ezen a rajzon látod melyik relére megy a vezmód ! A relét pedig a Motronic kapcsolja !
Punisher2011-11-06 20:13:39 // 32393
Mintha az e-perben úgy látam volna, hogy anya van a stabrúd végén, ez zavart össze. Ha nincs, akkor minden rendben, lezúzom róla.
Punisher2011-11-06 20:04:55 // 32392
Na! Erre a válaszra vártam. Köszi
LacUS2011-11-06 19:55:31 // 32391
Én simán lepréseltem róla. És csak 1 helyen fogja csavar,a lengőkarnál.
Kazes☻2011-11-06 19:53:52 // 32390
Nem láttam még, de nagyon király. A kukacok meg hiába támadnak, műgyantás. :)))

Amúgy amikor neki láttam az enyém első futóműjének, készült ugyan pár kép, de a pajtim filmes gépével és nekem nincs belőle egy sem, sajna. De én nem emlékszem ott csavarra. :)
Punisher2011-11-06 19:48:52 // 32389
Nem láttál még OSB aljú 75öt? Látod? Ez egy igazi America, egy woodie Californiából. Fából van, nem rozsdás,de az öntési kukacok támadnak. :-D
Punisher2011-11-06 19:42:22 // 32388
szakadt, tehát cserélendő.
Kazes☻2011-11-06 19:37:19 // 32387
Öntési kukac, ez jóóóó! Ilyet sem 'hallottam' még. :)))))
Kazes☻2011-11-06 19:36:11 // 32386
Jópofa kép, mintha osb-ből lenne a kocsi alja. :)))

Amúgy szvsz melegítsd le, tedd fel az újat és kész. Az is odagyógyul, mozogni (elméletileg) nem is kell neki semerre. :)
Bár ha műkszik, minek szétszedni? Legalábbis a képen nem ronyó, csak a kép nem túl jó. :)
Punisher2011-11-06 18:56:09 // 32385
Nincs sasszeg. Amit látsz az a gumiból kiálló öntési kukac.
HL_752011-11-06 18:50:18 // 32384
Szia! Sasszeget látok ? Akkor azt kell kiszedni, nem ?
Punisher2011-11-06 18:34:38 // 32383
Sziasztok!

Segítség kellene.
Nekiláttam szétkapni és felújítani a 75 Americámat. Egy számomra ismeretlen dologgal találkoztamm és amíg nem tudom biztosan, hogy mi a gond vele, nem akarom szétbarmolni.
Az első stabilizátorra milyen módon van rögzítve a stabpálcában található szilent? Én úgy tudtam, hogy egy anyának kellene lennie a stabilizátor végén. Hát ezen nincs. A szilent pedig konkrétan rá van gyógyulva. Gondoltam rá, hogy esetleg valaki levette az anyát és úgymaradt. De ez esetben sem látok esélyt, hogy erre anyát rakjak majd, ha leverem a szilnetet, mert nincs nagyon hely.
Mit tudtok erről?
Képet csatolom ennyi látszik.
HL_752011-11-06 18:07:02 // 32382
TS vezérlésmódosító : Én úgy tudom 4000felett kapja a stabil +12V-ot és ekkor elfokolja a vezérlést. Autóm ugye még nem állat... Próbalámpát rákötöttem vezérlésmódosító két vezetékére : bármilyen pici gázfröccsre felvillan. Ennyi ! Tehát 1500nál is gázra villan és kész. De 4000 felett és sehol sem kap +12V jelet stabilan. Alapjáraton direkten megtápláltam, működik, motor reagál rá. Kérek tanácsot mit hol nézzek, mi van elkötve, jól tudom-e a működését ? S 5-600km-re 1 liter olaj ment rá...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-11-04 22:29:08 // 32381
Ha minden kötél szakad, akkor próbáld meg a martonvásári öreg szakiknál, ők Weberre, meg Dell'ortóra specializálódtak. 40-es Dellortóhoz tutira van alkatrészük szerintem.
Tel: nullahat-hetven 314 8851
HL_752011-11-04 07:06:42 // 32380
Mióta (öreg)Alfázom nem unatkozom :)
Tegnap tankolás után nem volt műszerfal világításom + mutatok gyújtásra kimozdultak, helyzetjelzőre meg max kitérés...

Nem baj, este kiszedtem a hétvégén betett műszeregységet, kormányburkolat le.
Nem találtam semmi konkrétat de bontás után megint minden ok.

Ma reggel azért vízhőfokmérő tudott újra közel 100fokot mutatni, grrrrrrrrrrrrr.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak