Fórum >> Típusok >> Brera

leopop32024-04-21 18:55:12 // 2751
Köszönöm szépen! Eddig csak ecseteltem itt a fórumban hogy milyen a hangja most már hallhattátok is 😉
leopop32024-04-21 18:53:55 // 2750
Nagyon szépen köszönöm! 😁🤝
Egy futómű állitással, erősített kevlár kuplunggal, sperr difivel és kompresszorral jövünk majd vissza a műsorba! 😉
Persze minden szépen lépésről lépésre ahogy eredetileg is terveztem a kocsival 😁
G-MANN🍀2024-04-21 16:30:52 // 2749
Álom!!!! Király nagyon, gratulálok!🤩😊🍀
Liquid2024-04-21 13:43:21 // 2748
gratula :) Király a hangja
RomeoOne2024-04-21 12:49:37 // 2747
Gratula, jó a gép! Akkor a következő projekt egy önzáró diffi? (:
leopop32024-04-21 08:48:13 // 2746
A műsor az alábbi linken tekinthető meg:

Alfa Romeo Brera Laptiming műsorban
leopop32024-04-21 00:10:25 // 2745
Bella a Laptiming műsorában 😁🚘❤

Videó hamarosan 😁😉

Dani2024-04-18 07:14:07 // 2744
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Elvittem a Brera-t (2.2 JTS, 2006 os évjárat) szokásos éves szervízre (olajcsere-szűrők cseréje, klímatisztítás stb....). Mivel tavaly a hideg időben előjött egy olyan jelenség, hogy hidegen az első indításnál dadogott, rázott, mintha háromhengerezne, sőt néha be sem indult elsőre de még másodikra sem mindig, mellé pedig füstölt mint a gyárkémény, így kértem, hogy ezt is orvosolják.
Na a gond itt kezdődik. Átnézték és semmilyen kézzel fogható okát nem találják a problémának, és valamiért hibakódot sem tudnak olvasni. Egyszerűen nem komunikál a rendszerükkel az autó. Szóval abban kérném a segítséget-tanácsot, hogy egyrészt mitől lehet ez a hidegindítási gond, illetve hogy lehet az, hogy nem lehet rajta hibakódot olvasni.
Ha valaki járt már hasonlóképpen és tudja mi a megoldás az kérem ne tartsa magában :D
Előre is köszönöm!
leopop32024-01-29 21:14:32 // 2743
Sziasztok! 😁

Új videó!
Egy kicsit a beltérben szereltünk 👨🔧 🚘
Természetesen ez is eredeti CARBON lett Gáspár Tamás jóvoltából 😎😉

Beltér javítás videó
Josh.812023-09-04 17:08:59 // 2742
Sziasztok!
A Brera kormányművekben az ATF folyadékot tényleg érdemes és javasolt átcserélni pirosról- kék/zöld színű ATF folyadékra.?? Egy pár helyen és 59/brera fórumon olvastam+javasolták, hogy cserélni érdemes a kékre élttertam tolás miatt.. Az utolsó 159 szériákat is a gyárban már kék ATF-es kormányművel adták ki..!? Jelenleg piros van az enyémben is és k.gumihrangot kellene cserélnem pont, ezért gondoltam, hogy akkor a folyadékcserét is megcsinálom..csak akkor mit tegyek bele..? (Hibajelenségem nincs egyenlőre)
Előre is köszönöm a tanácsokat tapasztalatokat ezzel kapcsolatosan.
Josh.812023-08-13 20:57:46 // 2741
Köszönöm, pont itt találtam meg Én is közben.. :-)
leopop32023-08-10 22:16:24 // 2739
Igen a csapágy hézagolás pontosan.

Pontosan.
Dani2023-08-07 07:41:55 // 2738
Igen, ahogy mondod. A legnagyobb gond a csapágyazás. De nyilván az sem mindegy ki hogyan használja, mennyit megy vele stb....

Igazából nekem sem célom eladni, hiszen azért vettem mert ez volt az álom. De azért jó tudni, hogy olyasmit birtokol az ember aminek felmegy az ára és nem lefelé.
leopop32023-08-05 08:48:44 // 2737
Illetve köszönöm szépen! 😁😊
leopop32023-08-05 08:48:22 // 2736
A túltöltés oké de igazából nem ezért hal bele, hanem a csapágy hézagolás miatt. Illetve a gyenge csapágyak miatt. Ha felújítják a váltót és utána rendesen cseréli benne az ember az olajat hibátlan lesz.

Igen valóban igaz ez a tény én már amikor vettem 4 éve tudtam ezt ezért nem is fogom eladni soha. 😁😉🍀
Dani2023-08-02 20:47:11 // 2735
Szèpen összefoglaltad ezt a tèmát 🙂 Az M32 váltóról csak annyit említenèk meg hogy túl kell tölteni a gyári ajánláshoz kèpest legalább 3-4 decivel mert az ajánlott mennyiség alul van tervezve. Pont ezèrt mennek el a csapágyak is. Kezdi a búgást a 6.aztán jön a többi.

Ha esetleg csinálsz egy ilyen jellegű videót akkor szerintem èrdemes lenne megemlíteni a Brera ritkaságát is. Ennek az okát, illetve hogy ez milyen szinten befolyásolja a mostani árát. Egy ideje figyelem már ès lassan egyes darabok ára elèri az újkori árukat 😀
leopop32023-08-02 19:41:18 // 2734
Örülök ennek 😁
Igen mindenképpen drágábbat kell nem véletlen adja drágán aki megcsinált mindent vagy nagyon vigyázott rá vagy esetleg mindkettő.
Egyáltalán nem gáz, csak a turbó dízeleken is ez van és ott a sokkal nagyobb nyomaték megöli hamarabb a szívó benzinesekben tovább bírja sokkal. Szerelőm is ezt mondta.
Egyszer ha meghal az sem vészes mert fel lehet újítani és sok cég foglalkozik vele, általában csapágyazni kell mert gyárilag a csapágyhézagok nem túl jók. De egy felújítás után hibátlan örök élet plusz egy nap és amúgy nagyon jó váltó ha ez meg van csinálva rajta.
Kb 150-200 ezer km de van akinek nincs baja vele 300 ezer km után sem.
Olajcsere a titka ennek is, el kell felejteni azt, hogy élettartam olaj van benne. 40 ezrenként csere és kész 😉
Carlos752023-08-02 13:22:23 // 2733
Nagyon hálás vagyok Leo, az infókért.
Ezzel meg is született a döntés, hogy az építkezés után inkább egy drágábbra megyek rá. Addig marad a "malac" járkálósnak.
Még egy kérdés. Az M32-es váltóról olvastam már, de valóban annyira gáz? Mennyi kilométer után várható a széthullása? Tudom, hogy ez sok mindentől függ, de mi az amit átlagban ezek a váltók bírnak?
leopop32023-08-01 10:43:49 // 2732
Pár elütés van a szövegben bocsánat telo helyesírás javító felülír 😅
leopop32023-08-01 10:42:10 // 2731
Igazán nincs mit

Amire figyelni kell:

-komolyan vicces kívül az ár ha túl olcsó nem véletlen azokat kerülni kell.

-vezérlés (2 láncos a 2.2 és 3 láncos a 3.2)
-váltó (2.2 és a 1750 Tbi-n van a híres M32 váltó)
-bölcső tud rozsdásodni
-olajteknőt érdemes csekkolni ott látszik igazán mennyire cseréltek olajat
-van benne kettőstömegű lendkerék
-kipufogó tud rozsdásodni

Szerintem a legfontosabb még hogy Fl előtti semmi pénzért nem vennék mert mindegyik modell alsóhangon 100 kg bal nehezebb és az érződik. Újabb az óra csoport nekem ez számított sokkal szebb a design rajta, a 2.2 megkapta a 4 dugattyús brutális Brembo féknyereg és sokkal szebb és sokkal kényelmesebb valamint értékesebb sport ülések vannak benne.

Ti modellek is jók alacsonyabban vannak -2cm rel.
Kb ennyi lassan egy videót is fogok szerintem erről a témáról csinálni annyian kérdezik illetve a részletekbe sokkal jobban bele lehet menni 😁
Carlos752023-08-01 10:14:02 // 2730
Nagyon köszönöm.
Esetleg abban tudsz még segíteni, hogy mire figyeljek vásárláskor? Mi az amit különösen át kell nézni?
leopop32023-08-01 07:17:32 // 2729
Igen valahogy így 😁
leopop32023-08-01 07:16:41 // 2728
Amúgy igen akkor ha napi járosra kell akkor volt belőle a legjobb dízel a 2.0
leopop32023-08-01 07:15:28 // 2727
Akkor inkább 2.2
leopop32023-08-01 07:15:04 // 2726
2.2 JTS teljesen jó GT cartárs is ezt mondja neki is volt.
Őszintén ha benzin akkor vagy 2.2 vagy 1750 Tbi. 3.2 költségekben nagyon el tud szállni ahhoz képest pedig annyira nem megy jól és brutálisan orrnehéz.
Remélem tudtam segíteni.
farki2023-07-31 21:20:52 // 2725
A piac beárazta, nem véletlen, hogy a 1,75tbi megfizethetetlen. 🤷🏼
2.2 JTS nem rossz, de sokkal több törődést igényel mint a régi TS motorok.
3,2 V6 amit az OFFkopel insigniabaON is raktak az GM származék, és nincs jó híre…
Ui: a fogyasztás a legkisebb költség egy autó fentartása esetén.
Carlos752023-07-31 11:17:32 // 2724
Akkor szeretnék pontosítani.
A pénztárca megengedi a benzinest (a V6 fogyasztása sem terhelne meg), és mivel sokat megyek rövid távon, ezért nem szeretnék dízelt. A Brera egy régi álmom, ezért szeretnék azt venni, de ahogy írtam, sok rövid távot megyek, havonta nagyjából 2 alkalommal van 300 km feletti utam. A fogyasztása nem érdekel, ki tudom fizetni. Az 1,75tbi-re fizetendő különbözetet (nagyjából 2M forint) viszont most inkább a ház átépítésére költöm. Jelenleg egy kényszer Opel Insignia 2.0cdti a napi járós, de nem szeretem, és szeretném elfelejteni ezt a márkát, típust.
Szóval, amit szeretnék megtudni, hogy a 2.2 benzines motor mennyire kényes, mennyire tartós, mik a típushibái.
RomeoOne2023-07-31 08:46:32 // 2723
Hát igen, én is arra próbáltam célozni, hogy ez a kérdés olyan volt, mint a viccben.

- Mennyi?
- Három.
- Mi három?
- Mi mennyi?


Az, hogy valaki napi járóst keres, még nem mondott vele semmit. Valakinek a McLarenje a napi járósa. Ha csak simán annyit mond, hogy napi járós, arról inkább egy olyan autó jut eszembe, mint a Bravo-m. Abból próbáltam "kitalálni" az igényeket, hogy ha már eleve Brera-t keres napi járósnak, akkor van annyi belátás a cartárs-ban, hogy tudja, hogy ez nem a "csak tankolni kell bele" kategória lesz. De ha már a TBi-hez vékony a tárca, akkor a V6 sem biztos, hogy az ő autója. A többit meg csak ő tudja...
Liquid2023-07-30 22:05:46 // 2722
Egyik Brera/159 költségei se alacsonyak, főleg ha benzinesről van szó :)
Mindegyik mindenre alkalmas csak banán kell...
De napi járósnak nem 2.2 vagy V6 Brerát vennék elsősorban.
RomeoOne2023-07-30 14:49:34 // 2721
Bármi alkalmas lehet rá, ha van rá pénz. De a V6 fenntartási költségei nem kimondottan alacsonyak :)
Carlos752023-07-30 13:18:48 // 2720
Sajnos az 1.75tbi most nem fér bele (építkezés miatt). Napi használatra szeretném, a V6 alkalmas lenne rá?
RomeoOne2023-07-30 11:56:58 // 2719
2.2 JTS témában majd Leo referál. De 1.75tbi az mindenképp ajánlott. Vagy a V6. Igaz, nem Busso, de 6 henger, az 6 henger :)
Josh.812023-07-30 10:21:14 // 2718
Sziasztok!
Brerához Magyar nyelvű kezelési utasítás vagy bármi dokumentum elérhető és letölthető valahol..? Tudtok valami linket esetleg ahonnan leszedhetném,Én nem találtam letölthetős magyar formátumot.:( Előre is köszönöm ,sziasztok.
Carlos752023-07-28 16:30:58 // 2717
Sziasztok,

Kérnék egy kis segítséget. Nagyon gondolkodom egy 2.2 Jts Brera-n. Mennyire megbízható ez a motor? Mire kell figyelni vásárlásnál? Ha ez nem jó, akkor melyik benzines motort javasoljátok?
leopop32023-07-25 15:34:32 // 2716
Láttam hát nem véletlen volt totalcar-os a csávó 😅🤣🤣
leopop32023-06-29 08:05:36 // 2714
Hát nincs mit, szerelő többet fog tudni mondani.
Dani2023-06-27 15:17:23 // 2713
Szia! Köszi!

Többször is meghallgattam, de az enyém máshogy szól és nem végállásnál. Ott semmi hang. Akkor nálam más lesz a gond.
leopop32023-06-27 15:02:12 // 2712
Szia!

Csak végállásnál volt hangja és csak ennyit semmi egyéb tünet nem volt.

Azt nem tudom.
Dani2023-06-26 14:39:17 // 2711
Szia!

Megnéztem a videót. A kormány eltekerésekor jelentkező zaj nálad egyből így jelentkezett? Vagy volt előtte esetleg ennél halkabb illetve csak időnként jelentkező zörej?

Csak azért kérdezem, mert nálam néha néha kattan vagy csilingel egyet kormánytekeréskor de nem mindig és nem ilyen hangosan mint nálad. Gondolkoztam már, hogy mi lehet, most el is viszem még AlfaCity előtt szervízbe, csak mire számítsak? Elképzelhető, hogy nekem is a szervócső lesz a ludas...?
leopop32023-06-26 10:38:27 // 2710
Új videó 😁

Sokakat érintő szervó probléma: Brera/159 szervócső csere videó
leopop32023-05-28 20:38:10 // 2709
Végre tiszta 😍😍🧼🛁🍀
leopop32023-05-19 19:11:02 // 2708
Ja értelek nem a gyári 159/Brera felnikre gondoltál.
Akkor jó, hogy tudod ezeket csak nem akartam hogy meglepetés legyen.
Motor, váltót nem kell cserélni, motornál láncra és olajra figyelni megelőzés képen esetleg csapágy sort cserélni. Váltót csapágyazni de mindkettőt csak idővel kell vagy esetleg nem is kell ha figyeltek rá.
Dani2023-05-19 13:16:07 // 2707
A gyárinál nem a Brerára saját gyáriját értettem, hanem más típusú Alfa felnijét, csak lehet hogy nem jól fogalmaztam. Az igazat megmondva egyik eredeti Brera felni sem jön be nekem. A többi Alfa felninél pedig benne van, hogy nem megy fel rá, de igazából mindegy is. Ez már történelem..... :D

Sajnos látszik az autón, hogy biztos volt legalább egy gazdája aki nem vigyázott rá. Viszont én akitől vettem az elmondta, hogy motorcserés volt, illetve azt is hogy a hátulját összetörték, úgyhogy én erről tudtam mikor megvettem, de igazából nem látszik rajta a javítás, tehát jó munkát végeztek. A motor-váltó csere meg csak jó, mert így nem nekem kell majd..... Márciusban átnézettem az autót szervízben és azt mondták teljesen hibátlan. Motorikusan semmihez sem kellett nyúlniuk. Fékek lettek cserélve, fékolaj, kézifék be lett állítva, kapott egy futómű beállítást, kicserélték a tágulási tartályt mert eresztett a csonknál, ezenkívül hibamentes. A külső-belső kisebb-nagyobb hibákat pedig ahogy tudom javíttatom szépen sorban...
leopop32023-05-19 08:44:31 // 2706
Olyan nincs hogy gyárinak gyári de nem megy fel a nagy féktől. Nekem is nagyfékes van és gyárilag nincs olyan felni ami nem megy fel a nagyfékre. Ti, Prodrive, tojastartós 18 as vagy a sokkulos 18 as is siman felmegy hat azért gyári milyen ciki lenne mar hogy gyari és nem megy fel 😅

Teljesen jó árban mozognak amióta megvettem a Brerát 4 lassan 5 éve azóta ugyanannyi hozza az összes gyári használt felni. És új korukban nem ennyibe kerültek 😉

Ismerem az auto előéletét. Igen GT szépen megépítette es vigyázott ra. De sajnos azóta több tulaja is volt. Motor cseres volt és valto cseres illetve egyszer össze csuktak hatulrol. Amit akárhányszor hirettek Facebookon mindig letagadták és hibátlannak állítottak elo sajnos :/
Dani2023-05-19 08:06:06 // 2705
Teljesen egyetértek egyébként abban, hogy a gyári a legjobb. Nyilván való, hogy az olyan anyagból van amilyenből kell, arra a típusra való, stb.... Én is néztem millió egy helyen felniket. Újat is, használtat is. Sehol semmi. Vagy nem jó az autóra, vagy gagyi ahogy kinéz, vagy gyárinak gyári de ugyanúgy nem megy fel a nagyféktől mert nem nagyfékes autóra találták ki. A hirdetők is el vannak szállva, mert 4-5-6-7... éves felnikért szinte az újkori árat kérik és azért lássuk be egy használt felninél fogalmunk sincs mi az előélet, az eladó meg mondhat bármit aztán majd a gumis szól, hogy tesó ez kuka.

Éppen ezért döntöttem emellett a megoldás mellett. Lehet, hogy ezek szerint mellé fogtam, nem tudom, majd kiderül a használat során.

Igen ez GT kocsija volt. Én akkoriban nem láttam. Látszik rajta, hogy telik az idő de vigyázok rá. Nagyszervíz megvolt. Nyáron megy fényezőhöz kijavítjuk az apróbb, nagyobb hibákat. Rendbeteszem amennyire csak tudom. Nincs napi használatban, inkább csak olyan "templombajárós"
leopop32023-05-18 23:03:47 // 2704
Csak azért mondom, mert én nagyon utána szoktam menni ezeknek a dolgoknak. Nem szeretek csak úgy venni valamit amíg nem tudom milyen az. Ennek a felninek is már bő 3-4 éve utána néztem.

Most nézem az az autó volt a GT kocsija. Sajna mit kapott azóta :/
leopop32023-05-18 22:59:47 // 2703
2 ismerősömnek volt ilyen felnije mindekettőnek szépen elhajlott amikor kátyúba mentek.
Nem véletlen annyi a gyári amennyi.
Ti felni is kurvajól bírja vagy bármely gyári mert olyan anyagból van.
A hamisított nem véletlen annyi amennyi...
De persze mindenki azt tesz rá az autójára amit akar én csak elmondtam hogy járt vele két ismerősöm is.
Dani2023-05-18 12:47:43 // 2702
Hát használatból adódó tapasztalatom még nyilván nincsen vele, mert tegnap került fel a kocsira. Csak hazáig mentem vele :D Hamisnak hamis az is tuti. Cserébe beszerezhető. Mármint anyagilag meg lehet fizetni, még egy gyárit nem igen. Legalábbis nem bárki tudja megfizetni. (Én személy szerint sose adnék annyit érte amennyit a gyáriért elkérnek) Egy ilyen gyári felni árából megvan egy komplett nyári szett gumival együtt és még egy szett felni télire....

Nekem és a gumisomnak is több ismerősünk vásárolt már ebből a webshop-ból és soha senkinek nem volt panasza a felnikre, pedig mind másolat. Pont ilyen nyilván csak nekem van, így majd nekem kell megtapasztalni, hogy hogyan bírja. Ha annyit kibír ez is mint amikkel már találkoztam akkor nincs semmi gond.

A méretazonossággal egyetértek. Abból a megközelítésből egyértelműen a gyári a legjobb, és azzal nincs ilyen szo..ás, mint ami nekem volt.

De majd látjuk, hogy viselkedik. Mindentől függetlenül nekem tetszik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak