Fórum >> Típusok >> Brera

vipex2005-11-10 11:45:01 // 113
TarP, a 2.2JTS nem is sokkal nehezebb mint a GTV 2.1JTS "csak" 90Kg-val, és annál sokkal jobban is megy, szóval azért nem szignifikáns a 3.2JTS viszont majd 200Kg val nehezebb mint a 3.2 GTV de ott ugyen a Q4 legalább 150Kg persze LE/Kg arányt a V6TB-hez nem lehet hasonlítani, de az meg úgy is megoldja a Novitec,Autodelta rájuk már nem vonatkozik az EURx
TarP2005-11-10 11:33:21 // 112
GTV-n is nagy a tükör, de nagyon jó, gyakorlatilag nincs melletted holt tér. Kicsi az esélye, hogy nekioldalazol vele valakinek. Nekem meg jó, mert a garázsban 2-3 cmre a faltól szoktam tolatni...
TarP2005-11-10 11:29:05 // 111
Oh, azok okozzák a plusz súlyt :) a lapátfülek :) Komolyra: a 2.2JTS nem is összkerekes, ugye?
Halesz2005-11-10 11:25:57 // 110
Rájöttem, mi nem tetszik sem a Brerában, sem pedig a 159-ben.... Ezek az óriási lapátfülek, amiket tükörnek hívnak... Szerintem nagyon nagyok... Mondjuk tegnap a 159-ben ülve belülről meg pont az tűnt fel, hogy dejó, milyen nagyok a tükrök, tök jól kilátni. Aztán kiszálltam, megnéztem, és tényleg nagyok... :) Szerintem valami kecsesebb jobban állna neki, de az is lehet, hogy később majd megtetszik! :)
vipex2005-11-10 11:21:48 // 109
Egy újabb teszt a Brera Balacco-i bemutatójáról, az amúgy igen nagyon kritikus Channel 4 autósmagazinból, soha nem szerepelt alfa ilyen jól náluk. CSak egy példa: "The V6 Q4 version lifts everything to a higher level. It sounds fantastic, deep and menacing with its six-cylinder burble rising to a convincing high-revs Alfa howl, and the rear-biased torque delivery makes it great fun as you power out of a corner. It won't powerslide, though, unless you provoke it brutally far beyond anything you'd ever attempt on a public road. Instead, it simply gets all its power to the road in the most effective fashion for the moment. The Q4 system, which contains the front and Torsen-C centre differentials in the same casing, virtually eradicates understeer in tight corners, too. You just point and go, as you would in, say, a Subaru Impreza WRX. You can switch off a Brera's traction control, but the VDC (Alfa's take on ESP) stays in action all the time - albeit not intervening until the last second if the traction control is deactivated. " Nem egészen egyezik a véleménye
TarP2005-11-10 10:15:34 // 108


No, még egy kép.
TarP2005-11-10 09:43:39 // 107


Így ránézve tökéletes!

Egyet nem értek: Hogy lett ez
1470kg 2.2JTS?
1530kg 3.2V6?

Ez 150, illetve 120kg-mal nehezebb, mint az "elavult" meg nehéz motoros Alfa GT!

Most ez vagy egy tank (biztonságilag), vagy nemértem...
Inner Circle2005-11-07 15:47:13 // 106
"Azt azért elismered, hogy ha az Alfa 40 éve olyan autókat gyártott volna mint most, már lehet, hogy nem is létezne? A mostaniak nem azok a modellek, amik a márka nevét öregbítik, és amik megalapoznák azt a tiszteletet ami manapság már kezd megkopni." Ne haragudj, szerintem ez a megállapítás egy álomvilágból fakad. Más kérdés, hogy ebben az álomvilágban én is SOKKAL szívesebben élnék, mint a mostaniban :-) Nemesissel értek egyet, az a világ abszolút másról szólt. Neked semmi sem lesz újdonság abból amit írok, de azért hadd foglaljam össze: Az Alfa Romeo "márkaneve" SZVSZ több lépcsőben lett kialakítva, öregbítve: - először a háború előtt mint drága, ritka autó, amely fantasztikus sportsikereket ért el - másodszor a háború után a 105-ös szériával kezdve mint, ahogy mondod, "az a márka amelyik minden modelljébe tudott sportos hangulatot ültetni", elérhető árú, sportos modellek gyártójaként. A 105-ös szériát váltotta a 115-ös, azt a 116-os (talán még a 162-est is ideszámíthatjuk) és egyre kifinomultabb műszaki megoldásokkal, és ebből fakadóan az autók versenyváltozatainak sikereivel öregbítette tovább a márka hírnevét. Csakhogy a 116-os széria életciklusának végén a világ gyökeresen megváltozott! Én leborulok az Alfa Romeo előtt, hogy egyáltalán kihozta a 116-os szériát, hiszen a 115-ös műszakilag úgyszólván hibátlan, remek teljesítményű gépezet volt, és mégis volt pofájuk EGY TÖMEGMODELLBEN szinte tiszta lappal indulni, nem a gazdaságosság, hanem pusztán a műszaki kihívás, a még magasabbra tett mérce miatt!!! Talán ez az autógyártás történelmének utolsó ilyen példája :-( És ekkor és ott ez a fejlesztési vonal tartahatatlan lett, ekkor árasztotta el a világot a konzum-szemét, a mosógépeknél éppúgy mint az autóknál. Ezek voltak az Alfa Romeo utolsó, klasszikus értelmeben vett autói. Ezeket még műszaki oldalról közelítették meg, utánuk már csak fogyasztási cikkeket gyártottak, amelyekbe megpróbáltak minél többet átültetni az addig gyártott autók filozófiájából, de amelyeket már piaci oldalról terveztek. Ebben a világban az Alfa Romeo egészen a 156-osig nem igazán találta a helyét, azóta úgy tűnik, valahogy csak sikerül, de ez a hely nem azonos és nem is lehet azonos a 40 évvel ezelőtti hellyel. Az autókat másképp, más célokra tervezik, mint akkor, már nem lehet ugyanúgy "öregbíteni a hírnevet". Nézz meg egy mostani BMW-t vagy bármi mást... ugyanúgy hiába keresed benne a régi vonásokat, mint az Alfákban. Persze csak látatlanban mondom, hogy egy Brera SZVSZ semmivel sem kevésbé sportos, mint egy 1.4 TS 145-ös vagy 2.0 TS 166, vagy akár egy Alfetta TD. Viszont te ettől vártad a szíved szerinti "nagy dobást", így SZVSZ inkább a csalódottság beszél belőled, mint hogy a Brera valóban egy lépés lenne a rossz irányba - majd talán a GTA... Én is jobb szerettem volna, ha nem egy második GT-t csinálnak, de nekem a GT sosem tetszett, úgyhogy boldog leszek a Brerával...
alfatech2005-11-05 09:56:40 // 105
Mondjuk. Bár 250 LE alatt is lehet élvezeteset autózni egy hátsóssal. Túraautónak szuper a 156 SW GTA, vagy a GT 3.2, de a Brera nagy kár hogy nem sportkocsi lett.
alfatech2005-11-05 09:53:01 // 104
Az lehet. Sajnos én kiszálltam a 145-ből. Illetve nem sajnos, mert a kislányom és járulékos felszerelései (babakocsi, gyerekruha-hegyek, stb.) miatt alkalmatlanná vált a megváltozott feladatkör ellátására, úgyhogy praktikusabb autó után kellett nézni. Viszont legalább családon belül megmaradhatott, így amikor csak alkalmam van rá, nem hagyom ki, hogy dalra fakasszam! :))
TarP2005-11-05 09:46:37 // 103
Túraautónak jó a fronthajtás is, kb 250lóerőig nem gond. Afölött tényleg hátsó, vagy összkerék...
alfatech2005-11-05 09:44:10 // 102
A forma egy dolog, tetszik vagy nem (nekem nagyon), de még a magas karosszériával is sokkal sportosabban kanyarodik és viselkedik, mint a "hasonló" autók 98%-a, esetleg egy Civic VTi megfogja, annak viszont sokkal keményebb gyárilag a futóműve. De ez csak a futómű, ott van a hihetetlenül közvetlen gázreakció, pörgési kedv, stb. Szvsz csak a váltó nem illik a képbe.
alfatech2005-11-05 09:40:47 // 101
"Ezeknek a kritériumoknak pont megfelel egy Alfa. :-)" Igen, általában, a tucatautókhoz képest. Pl. 147 vs Golf. Hogy a Porsche fronthajtást hozott volna ki? :))) Na ne! Volt jópár orrmotoros Porsche, a hajtás ott is hátul maradt. Nincs az az igazi sportkocsi, amelyiknek a hátsó kereke ne lenne meghajtva. Nem akarom bizonygatni, inkább ki kell próbálni egy hátsókerekes, jó erőben lévő autót - a véleményváltoztatást garantálom :)
TarP2005-11-05 08:04:17 // 100
Ahogy elnézegettem a Brera belsejét az alfa inkább a luxus-sport igényeket célozta meg. Ami nem gond, mert "sajna" az emberek nagy része elsősorban lusta/puhány és csak másodsorban akar jól gyorsulni, pattogni az úton... Végeredményben a cikkel egy nagy gond van: NEGATÍV HANGVÉTELŰ, holott tárgyilagosnak kellene lennie: "Ez egy jó minőségű, mindennapokban is használható erőteljes GT autó. Aki gyorsulási versenyautót, vagy padlólemezen ülős, remegős/rángatós betontorpedót keres, ne válassza." Az pedig nagy hiba, ha egy újságíró negatívumként vonultat fel az Alfa oldalán olyan dolgokat, amiért más márkákat isteníteni szoktak, pl nyugodtság, kellemes futómű, útsimító lengéscsillapítók... Ennyi.
Mike.2005-11-04 18:25:05 // 99
"Egy igazi Alfa sportkocsi legyen erős, közvetlen, izgága, kemény, maszkulin és végül - hátsókerékhatjású!" Ezeknek a kritériumoknak pont megfelel egy Alfa. :-) Az én szememben sok minden más szerint is lehet egy autó sportos, a hátsó hajtást nem tartom olyan fontosnak.A hátsókerék meghajtást Pl. a Porsche is lecserélte volna, csak a hagyományokat nem akarják felrugni.
Halesz2005-11-04 17:41:25 // 98
Az oldalra úgyis csak 1024x768-ban tudom kitenni... nem tudod őket kicsinyíteni? :)
Kari2005-11-04 17:37:56 // 97
76 mega eredeti méretben... 56 darab kép. biztos, hogy emilben?
Halesz2005-11-04 17:30:04 // 96
Nekem, az emailemre :)
Kari2005-11-04 16:57:21 // 95
És ha már itt vagyok, van egy rahedli fotóm régi kupékról, amiket kiállíottak a Brera tesztnél. Valahova fel lehetne rakni itt, mert sok nyálcsorgásos részlet van. Kinek küldjem? vagy hova?
Kari2005-11-04 16:55:43 // 94
Köszönöm. A 145 a formája miatt nem sportos nekem. Tól magas és keskeny. Egyszer egy barátom meg akart győzni, hogy a kettes Golf (akkor még az volt a legújabb) micsoda egy sportkocsi az 1,8 16V motorral. Megkérdeztem tőle, hogy akkor miért csinálták a Sciroccót? Mert szerintem az inkább sportkocsi mint a Golf...
Kari2005-11-04 16:52:32 // 93
Ez mind nem az, azok máshol parkoltak.
Kari2005-11-04 16:50:06 // 92
Pedig a leghátsóval jobban járnál. 17-es kerekekkel valahogy jobb (és persze Pirellivel, mert volt Good is, de azzal nagyon nem akart az úton maradni)
Kari2005-11-04 16:48:27 // 91
Köszönöm, és örülök, hogy sikerült kivenni az írásból a lényeget. Nem mondtam, hogy a Brera rossz autó lenne, csak nem olyan amilyennek vártam. Aki megérti ezt, és látja, a Brera tulajdonságait az tud véleményt formálni, hogy kelle neki vagy sem. Neked látom ez mind megvolt.
Halesz2005-11-04 15:38:39 // 90
Az utolsó mondatodról jutott eszembe, hogy láttam anyukádat 1-2 hete a belvárosban a 145-össel, de nem szúrta ki az autómat, hiába mentem mellette sokáig :)) De megint megállapítottam, hogy isteni hangja van a boxernek :)
alfatech2005-11-04 15:33:05 // 89
Hali! Sajnos egyetértek Karival! Egy igazi Alfa sportkocsi legyen erős, közvetlen, izgága, kemény, maszkulin és végül - hátsókerékhatjású! A Brera jó annak, ami a GT, de sportkocsinak harmatos, épp azért mert az előző tulajdonságok közül legfeljebb az "erős" illik rá, papíron, de elhiszem, hogy érzésre az sem. Sajnos az orr sem elég egyedi a 159 ismeretében. A hátsókerék-hatjás nem a parkolóban való pörgésre jó, azt én is utálom, hanem alapvető sportkocsi-kritérium, a vezetési élmény egyik legfőbb pillére, a vezetési tudás vizsgabiztosa. Akinek volt/van ilyen autója, soha többet nem fog mást állítani. Az Alfa valóban szól a luxusról (is), de a "sportkocsi" kifejezésnek nem ez az első számú jelzője. Azért a luxus és az Opel Speedster közt van pár lépcsőfok. Sajnos nem sok valósult meg abból, aminek a Brera indult, ezért sokak elkeseredése. Nyilván olcsóbb volt így a fejlesztés, de hogy 13 vagy mondjuk 15 millió lett volna az ára - szerintem majdnem mindegy. (Viszont, Kari, a 145-re nem lehet azt mondani, hogy nem sportos, egy QV vagy boxer 16V gyakorlatilag minden tekintetben sokkal sportosabb viselkedésű gép bármelyik kategóriatársánál.)
Ollah2005-11-04 15:23:09 // 88
Bahh, mellényúltam... Sebaj, nem is kell Brera, amíg nincs feltöltött típus. A többi úgyis mind csak szívás. :PPP
Csabee2005-11-04 15:10:01 // 87
egyetértek!!!!!!!!!
Halesz2005-11-04 15:03:55 // 86
Pont a 2,2 literes? :)))
Tedi2005-11-04 15:00:29 // 85
Na ezzel én is így vagyok :) De a totalcaros cikk eléggé lelombozó volt. nem akarom elhinni, hogy ennyire szar lehet. Vannap dolgok amikkel egyetértek, vannak amikkel nem, de nem fogom őket leírni, mert szegény Kari már így is kapja az ívet elég rendesen :)
kertecs2005-11-04 14:53:30 // 84
Valahogy így vagyok ezzel én is. A képket végignézve azért sikerült visszaépítenem a kis álomvilágot, melyben 1x majd megveszem a kis Brera-mat : )
Ollah2005-11-04 14:53:10 // 83
Stipistopi hátulról a második. :PPP
TarP2005-11-04 14:50:27 // 82
Erős, de a hosszútávú versenyeken nagyon leszerepelt. Nem bírta sokáig...
Benőke2005-11-04 14:43:02 // 81
A Bugatti -t sem kéne kihagyni a maga szerény 1001 lovával :)
Roberto2005-11-04 14:42:14 // 80
Sziasztok!
Hétvégére rendeztem egy típustalálkozót, ők már feliratkoztak! :)))
vipex2005-11-04 14:33:45 // 79
Ezek a leggyorsabb sportautók a legjobb != azzal, hogy legjobban gyorsul kanyarodik, lassul stb. Legalábbis nekem még számos más szempontom is van, ezek szerint a felmérésben résztvevőknek is, gondolom az is mérlegelték, hogy melyik melyik a maga korában mennyire volt kimagasló. Pld ott van egy F430 ami elvileg "sokkal jobb" sportautó mint egy AM V8 de sok álmatlan éjszaka után én mégis az utóbbit választanám, mert kivűl belül gyönyörű :-))))
Ollah2005-11-04 14:32:33 // 78
1. Ollah GTV-je. 2. . . . . . 1000. az összes többi. Höhö...
TarP2005-11-04 14:30:21 // 77
És ekkor hozhatják az összes Hondát... viccnek sem elég.
TarP2005-11-04 14:23:00 // 76
Jók ezek, de a valaha volt legjobb sportautóknak kb így kellene kinézni: McLarenF1 Ferrari F40 TVR Tuscan ...
Halesz2005-11-04 14:17:50 // 75
Kari: elolvastam a cikked! :) Nagyon tetszik a stílusa, olvasmányos, jól építetted fel a dolgot, de én sem értek Veled teljesen egyet... Számomra az Alfa Romeo valahol mindig is a sportos luxust, a drágaságot jelentette, és hidd el, nagyon sokan gondolják ezt így. Még az én is szerény 145-ösömmel is rengetegszer jártam úgy, hogy meglátták az autót és megkérdezték, hogy "ugye nagyon drága volt?", meg azt mondták, hogy "húú, Neked Alfa Romeod van, az nagyon sokba kerül, nem?". És csak ezután következett a sportosság. Persze nem ebből kell kiindulni, de ha a cikked fő mondanivalóját vesszük alapul, akkor már a GTV/Spider páros sem igazi sportautó, hiszen nem hátsókerekesek... Nekem az a fura, hogy a GT-ről nem írták le ugyanazt, amit most Te, mert ugyanazok a negatívumai... Érdekes, hogy valahol ugyanaz a szerepe a GT-nek és a Brerának, és majd talán a 8C lesz az igazi sportautója az Alfának... Viszont a Brerához hasonlítani én is csak sokkal drágább autókat tudnék... ebben az árkategóriában nehéz találni hasonló autót... De az biztos, hogy nem az S-es Audi vásárlókat fogja elcsábítani a Brera... A cikkedet elolvasva és végignézve a képeket bennem tovább erődött az érzés, hogy ha holnap megnyerném a lottót, akkor megrendelném a Brerát... :) szóval asszem én abszolút célközönség vagyok, illetve lennék, ha lenne rá pénzem :)))
vipex2005-11-04 14:14:38 // 74
Ha már top Gear meg igaz sportautók, volt egy rész ahol a közvéleménykutatás (mármint BBC) alapján két "valaha" volt legjobb sportautót tesztelték. Ezek a Aston Martin DB5 és a Jaguar E-Type. Na ezeket hasonlították össze egy mai limuzinnal off Honda Accord on. Az Honda sokkal nehezebb volt elsőkerékhajtású, nem 50-50 súlyelosztású hanem jócskán ornehéz és elvileg sokkal kisebb teljesítményű motorral. Szerintetek mennyivel ment jobb időt a tesztpályán a Honda? Aszem a jobbiknál 8 s-el :-) ezzel nem akarom a múlt nagy autóinak eredményét kicsinyíteni, sőt magam részéről egy DB5-ért ölni tudnék de akkor is látszódik, hogy mekkora fejlődésen mennek keresztül az személyautók . Kicsit érdekes, hogy most mindenki hogy fikázza a Brera "sima" 3.2 verzióját, hogy mennyire nem sportautó, de szerintem egy 156 vagy 147 GTA-nál hasonló vagy jobb menetteljesítményekkel rendelkezik, pld a Balacco-i teszt pályán kb 2s jobb köridőt produkál mint az eddigi legjobb 147GT. És ez nem a GTA verzió, ezek az első modellek. Kb mint mikor a 156 megjelen így nézett ki a paletta 1.6TS 2.0TS 2.5V6 most ez a 159-nél így néz ki 1.9JTS 2.2JTS 3.2V6 kb azon az reál árszinten is van mint anno a 156 az hogy drágább az globális infláció is belejátszódik.
SERPENTE2005-11-04 13:58:40 // 73
Nemesis2005-11-04 13:50:45 // 72
flood! :)))) tényleg jó. támogatjuk értelmes és építő hozzászólásainkkal!
TarP2005-11-04 13:49:19 // 71
Megvan, hogyne lenne! A fele is jó ajánlat. Minek az neked? Te is nyakláncot csinálsz, mint Nemesis az olajteknőből? :) Egyébként tartsd meg a gépet. Lehet, hogy soha többé nem lesz ilyen szép autónk, aztán eladjuk és idétlen apukaautókkal- egyterüekkel fogunk járni:( Más: Láttam a Top-Gear adását: Egy dagi tróger mondja: "Nem jó a Fiat, mer' francia!" Ezután lekertészezték, majd jött a műsorvezető, hogy az autók fényképét felteszi a cool-not cool-shit... falakra, ahová valók. Pakolja az autókat eccer csak kezébe akad a Toyota Verzó, elkezd futni, not cool---tovább fut, ráragasztotta a dagi trógerre. Szétröhögtem magamat :) :)
Balage2005-11-04 13:48:54 // 70
Na ugye, hogy ugye! :-))) Na jó, a három !-ről hajlandó vagyok lemondani....
Halesz2005-11-04 13:45:03 // 69
Nocsak, dejó kis topic lett ez, ugye Balage? :) :)))) A hárol felkiáltójelet azért leveszem a címéből:)
Ollah2005-11-04 13:39:39 // 68
Pfff, ál-hülye. Nem is vagy igazi elmebeteg suttyó, fúúúúúúj! ;DDDD TarP! Hamán eccer forgalomba helyezted, azt onnan ki nem vonják Neked, szal ezzel a Zeuro345-el ne foglalkozz. De örömmel olvasom, hogy Veled egykorúnak találod az autódat. ;PPPPPPPPPPP Én is sasolgattam már az enyémet mindenféle helyen, hogy milyen állapotban van a lemez. Full gyári. Semmi hiba. Kezdek filózni azon, hogy megtartom a vasat. Csak egy baj van: akkor megint elkezdek majd belelapátolni egy valag dellát. Csak ez tart vissza... Tarp! Az oridzsi hűtőrács megvan Neked? Lehet, elkoboznám. 12k jó ajánlat? ;PPP
TarP2005-11-04 13:39:08 // 67
Akkor van egy jó hírem: Van 3 millóm tuningolni a GTV-t :) Ollah mi jönne ebből ki?
Nemesis2005-11-04 13:36:55 // 66
A 2017-es okosban vizsgáztatást meg majd én intézem, van rá emberem!!!! :)))) Bejjjj, de szép ez az ország!!!
Nemesis2005-11-04 13:34:31 // 65
Úgy látom kötelező hülyének lenni!!! :)))) Kíváncsi voltam figyeltek-e! Vagy mostmár ne magyarázkodjak???
TarP2005-11-04 13:32:17 // 64
Te, most őszintén, én itt gyűjtöttem sok sok pénzt, hogy megvegyem ezt a Brerát, de ha nem találják el a világomat én örök GTV-s maradok! Nem vészes ezt karban tartani, még olyan 3 éves lehet (mentálisan). Komolyan azon gondolkodom, hogy megtartom amíg csak lehet...Pl 2017-ben az Euro345-nek már lehet, hogy nem fohg megfelelni? Akkor majd csippeltetjük, downgrade-eljük? Na előtte azért látni, vezetni akarom élőben ezt a Brerát! Nemesis, bocsi, de nagyon intellektüelle lett a szofisztikált post-od, ezért basztam mögé az enyémet, hogy meglegyen az egyensúly :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak