kispusi892019-02-19 20:27:11 // 2448
Eléggé megrendítettél a V6-ban. Először a dízellel indultam, de végül a sok hengerfejrepedéses sztori lemondatott róla. A következő kiszemelt a V6 volt, és meg is örültem hogy a vezérléses mizérián kívül más miatt nem kell aggódnom. Gecsa sztoriját is végig olvastam, de azzal nyugtattam magam, hogy "shit happens", valami szarba mindig bele lehet futni, még akár új autónál is. Pedig már beleéltem magam, hogy a következő Alfámnak 4-nél több hengere lesz :(
Jani72122019-02-19 12:43:28 // 2447
Aha
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-19 12:31:56 // 2446
én meg adtam el már párat... egyébként a 3.2-höz sem 800 eur a láncszett kicsit olcsóbb :P
Jani72122019-02-19 11:53:49 // 2445
Ok. Bar nekem a cikkszámok szerint egyezett az opel alkatreszekkel, de nem is lényeges, mert a lényeg, hogy a 2.2-höz van minden
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-19 11:48:23 // 2444
azért ez így elég sarkos sok minden nem jó a lánckészletből ami az opelé pl a fogaskerekek az összes más...
Jani72122019-02-19 11:30:23 // 2443
Az az igazság, hogy amikor elkezd csapágyasodni mindenki làncnak hiszi vagy vez modositonak. Aztan mire rajonnek addigra inkabb eladják " lánchibásnak". Egyebkent a motort nem kell kiszedni a lánchoz, de tuti, hogy kevesen vállalják be
Jani72122019-02-19 11:22:03 // 2442
Köszönöm! :) a feleségemnek vettük bár igaz, hogy mitot akartunk :)
tdemeter2019-02-19 09:46:34 // 2441
Nah. gratula! Második vasnak vetted?
kispusi892019-02-19 09:05:37 // 2440
Jajj nem sikerült megnyugtatnod, én pont azért túrtam a netet, hogy találjak bármi jellemző gondot, de mindenhol csak a vezérműláncot emlegetik a 3.2-vel kapcsolatosan, és több helyen is azt írják, hogy amúgy megbízható motor. :( Hozzáteszem nyelvi korlátok miatt csak angol nyelven tudtam szétnézni, lehet hogy német - olasz fórumokat is meg kellett volna környékezni a témában. Neked pedig sok boldogságot az új szerzeményhez :)
Jani72122019-02-18 22:28:55 // 2439
ezt hogy írtam? :) hajlamos akart lenni
Jani72122019-02-18 22:28:05 // 2438
Sajnos rosszul tudod, ezek a motorok hajlymosak csapágyasodni, főlegha nem megfelelő olajat kap (gecsa tudja) a vez lánc nem nehezen beszerezhető az ára kb 800€, viszont a többi az már problémásabb (csapágy és motorikus alkatrészek). INkább 2.2-es motort javaslom ott a vezlánc csak 200€ és az összes többi alkatrész is jó az opelokból bele.
Én éppen ma vettem egy Brerat 2.2 motorral
Én éppen ma vettem egy Brerat 2.2 motorral
kispusi892019-02-18 17:23:25 // 2437
Hello!
Én is ilyesmi vásárlásban gondolkom (3.2 V6), hónapok óta bújom a külföldi fórumokat, hátha valamit ki tudok deríteni. Szóval amit írok nem a saját tapasztalataimra alapozva írom, hanem mások írásai alapján. Hozzáteszem rendkívül keveset foglalkoznak ezzel a két motorral, a dízelek nyűgjeivel jobban tele van a net.
Mindkét motornál gond a vezérműlánc nyúlás. A V6 esetén nehezen beszerezhető (Ausztráliából ebay, 500-600 $ + szállítás + áfa), illetve tudtommal ki kell szedni az egész motort a cseréjéhez (ebben nem vagyok biztos, de mintha ezt olvastam volna valahol), szóval a szerelés sem lesz olcsó. A 2.2-ben az M32-es kódú váltó van, ami szintén problémás (csapágyazással vannak gondok), a V6-ban F40-es, ez elvileg elnyűhetetlen.
Egyéb problémával, mint amiről pl. Gecsa cartárs blogjában olvashatsz nem találkoztam.
Szóval nem tudom, hogy valójában szegény Gecsa cartárs csak az ezerből egy aki ezzel szív, vagy ez egy általánosabb jelenség, csak mivel nagyon kevés ilyen motorú autó fut az utakon (Brera/159/Spider) nem kap nagyobb hangot az on-line közösségben.
Remélem valamennyit tudtam segíteni, egyelőre én is vajúdok még legbelül, hogy mi legyen. Ha valamit ne adj isten még találok, akkor szívesen megírom ide.
Üdv, Máté
Én is ilyesmi vásárlásban gondolkom (3.2 V6), hónapok óta bújom a külföldi fórumokat, hátha valamit ki tudok deríteni. Szóval amit írok nem a saját tapasztalataimra alapozva írom, hanem mások írásai alapján. Hozzáteszem rendkívül keveset foglalkoznak ezzel a két motorral, a dízelek nyűgjeivel jobban tele van a net.
Mindkét motornál gond a vezérműlánc nyúlás. A V6 esetén nehezen beszerezhető (Ausztráliából ebay, 500-600 $ + szállítás + áfa), illetve tudtommal ki kell szedni az egész motort a cseréjéhez (ebben nem vagyok biztos, de mintha ezt olvastam volna valahol), szóval a szerelés sem lesz olcsó. A 2.2-ben az M32-es kódú váltó van, ami szintén problémás (csapágyazással vannak gondok), a V6-ban F40-es, ez elvileg elnyűhetetlen.
Egyéb problémával, mint amiről pl. Gecsa cartárs blogjában olvashatsz nem találkoztam.
Szóval nem tudom, hogy valójában szegény Gecsa cartárs csak az ezerből egy aki ezzel szív, vagy ez egy általánosabb jelenség, csak mivel nagyon kevés ilyen motorú autó fut az utakon (Brera/159/Spider) nem kap nagyobb hangot az on-line közösségben.
Remélem valamennyit tudtam segíteni, egyelőre én is vajúdok még legbelül, hogy mi legyen. Ha valamit ne adj isten még találok, akkor szívesen megírom ide.
Üdv, Máté
GT Ɨ|ѯ2019-02-17 18:46:45 // 2436
Béci Ɨ|ѯ2019-02-13 08:18:24 // 2435
A Holden féle V6-tal kapcsolatban ajánlom Gecsa cartárs blogját. A 2.2-is egy GM motor sajnos, ott a láncos vezérléssel szoktak gondok adódni. Az az igazság, hogy bár a Brera egy lenyűgözően szép autó, de motorikusan elég problematikus. Benzinesek közül a legjobb egyértelműen a TBi. Lehet, hogy érdemes lenne még várnod egy kicsit és gyűjteni hozzá.
Hozzáteszem, hogy persze ez csak az én véleményem. Nekem nem volt egyik se, de az elrettentő hírek és a cartársak blogjai alapján Brera-ból csak TBi-t vennék.
Hozzáteszem, hogy persze ez csak az én véleményem. Nekem nem volt egyik se, de az elrettentő hírek és a cartársak blogjai alapján Brera-ból csak TBi-t vennék.
Haddel2019-02-13 06:04:21 // 2434
adamcroh2019-02-03 11:00:24 // 2433
Sziasztok! Szemezgetek a Brerákkal, és tanácstalanul nézelőd. Mindenképp benzinest szeretnék, 1750 re nincs keret sajnos, így maradt a 2.2 és a 3.2. Ki mit ajánl? Sok helyen olvasom hogy nem érezni a 185 lót. Nem vagyok egy raikonnen, de azért szeretek dinamikusan vezetni. 3.2 fogyasztása/fenntartása ami riasztóbb kicsit, de az a v6 hang..fogyasztás dinamikus használat mellett hogy alakul a két tipusnál? Gyári adatokat már néztem
GT Ɨ|ѯ2019-01-07 20:12:17 // 2432
Már nem, megoldottam.
GT Ɨ|ѯ2018-12-04 07:54:35 // 2431
Brera feliratot keresek, törött is ok csak a B betű kellene:-)
kispusi892018-10-30 15:41:26 // 2430
Köszönöm a gyors választ, akkor felteszem a kérdéseim a másik csoportban is! Sajnos találkozóra nem sikerült még eljutnom, illetve eddig nekem is a 159-es volt képben, de sikerült a feleségem meggyőzni erről (hogy milyen áron abba nem mennék bele) :D
'''''2018-10-30 14:06:22 // 2429
Brera motorikusan megegyezik a 159-el.Abban a topikban többen segítenének.
A nyűgöknél az az első kérdés,hogy teljesen gyári állapotot szeretnél vagy megfelel neked az egr,dpf kiírás,szívósor lapátkák fíxálása nyitott állásban...Ez kb 60-90.000Ft.
Tőcsavar szokott eltörni a blokk és kipuff leömlő között.Nem nagy összeg.Kicsit szar kicserélni.Kormánymű ha koppig kitekered és nyög a szervó akkor már gond van.Elég sűrűn előfordul sajna.Újabban elértek abba a korba,hogy sok kartársnál a hengerfej megreped.Az húzósabb történet.Nem tudom az árát.Páran a 166 hengerfejével oldották meg a problémát de erre is fogsz a 159 fórumban választ kapni.
Valamelyik találkozón azért beülhettél volna egybe.
Nekem azért lett 159 mert hátul még a gyerek sem fért volna el.
A nyűgöknél az az első kérdés,hogy teljesen gyári állapotot szeretnél vagy megfelel neked az egr,dpf kiírás,szívósor lapátkák fíxálása nyitott állásban...Ez kb 60-90.000Ft.
Tőcsavar szokott eltörni a blokk és kipuff leömlő között.Nem nagy összeg.Kicsit szar kicserélni.Kormánymű ha koppig kitekered és nyög a szervó akkor már gond van.Elég sűrűn előfordul sajna.Újabban elértek abba a korba,hogy sok kartársnál a hengerfej megreped.Az húzósabb történet.Nem tudom az árát.Páran a 166 hengerfejével oldották meg a problémát de erre is fogsz a 159 fórumban választ kapni.
Valamelyik találkozón azért beülhettél volna egybe.
Nekem azért lett 159 mert hátul még a gyerek sem fért volna el.
kispusi892018-10-30 11:56:12 // 2428
Ui: Még egy kérdés az előzőekhez. Valahol írták (igaz csak egy helyen), hogy magas embereknek annyira nem kényelmes. Én 189 cm vagyok, mit gondoltok megfelelne nekem? Sajnos még nem volt lehetőségem egyben sem ülni :(
kispusi892018-10-30 11:52:55 // 2427
Sziasztok!
Egy Brera vásárlása előtt állok. Egy 2.4 jtd, manuális váltóval lenne a kiszemelt. A neten keresgélve az alábbi költségesebb hibákra vagyok felkészülve: szívósor kokszosodás (ezáltal EGR, pillangó szelepek megszorulása), kormánymű problémák, illetve pár helyen láttam említést hengerfej repedésről. Van valakinek tapasztalata, hogy ezek mennyire jellemzőek, odafigyeléssel és karbantartással mennyire megelőzhetőek, illetve ha már meg van a baj, mennyire kell mélyen a zsebbe nyúlni ezen hibák miatt. Esetleg még egyéb költséges kiadásokra számíthatok?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Máté
Egy Brera vásárlása előtt állok. Egy 2.4 jtd, manuális váltóval lenne a kiszemelt. A neten keresgélve az alábbi költségesebb hibákra vagyok felkészülve: szívósor kokszosodás (ezáltal EGR, pillangó szelepek megszorulása), kormánymű problémák, illetve pár helyen láttam említést hengerfej repedésről. Van valakinek tapasztalata, hogy ezek mennyire jellemzőek, odafigyeléssel és karbantartással mennyire megelőzhetőek, illetve ha már meg van a baj, mennyire kell mélyen a zsebbe nyúlni ezen hibák miatt. Esetleg még egyéb költséges kiadásokra számíthatok?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Máté
GT Ɨ|ѯ2018-08-09 15:36:50 // 2426
A lehetőség adott élj vele:-)
Kuti2018-08-09 14:46:05 // 2425
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/brera/alfa_romeo_brera_2_2_jts_sky_window-13146768
gecsa2018-07-31 21:59:57 // 2424
Kéne venni Brerát, nem? :D
Haddel2018-07-31 19:18:11 // 2423
gecsa2018-07-29 07:15:17 // 2421
Ezek a azürke hétköznapok! :D
GT Ɨ|ѯ2018-07-28 12:31:19 // 2420
gecsa2018-06-13 21:34:21 // 2419
Hehe! Te kis galád! :D
Haddel2018-06-12 22:41:51 // 2418
Hehe,rám lehet számítani ,ha trollkodásról van szó!😃
gecsa2018-06-12 13:44:46 // 2417
Éppen csendkirályt játszottunk a topicban, erre te tönkretetted!
Haddel2018-06-11 19:33:05 // 2416
gecsa2018-05-26 17:40:56 // 2415
Sikerült megtalálni a hibát?
gecsa2018-05-15 20:44:56 // 2413
Kuplungpedál kapcsoló szokott ilyen anomáliát okozni. Ez lehet a nem indulásnak is oka, hogy nem érzékeli a pedált benyomva. Ilyenkor általában a pedál benyomásakor dobja a hibát, egy ránézést megér. Persze lehet más is, de ez jellemző.
Rusty2018-05-15 20:15:29 // 2412
Sziasztok!
Kicsit több, mint egy éve vagyok boldog tulajdonosa egy ezüst színű Brerának. Alapvetően dízelt terveztem venni, aztán beültem egy benzinesbe, meghallottam a hangját, a többi már történelem.
Az elmúlt egy év alatt nagyjából kiismertem a hibáit, a váltó szokásosan rossz volt, pár hete ki is cseréltem egy bontottra, azóta az is rendben van. Azonban mostanában előjött egy pár olyan hiba, ami befolyásolja az autó megbízhatóságát, szóval tanácsokat szeretnék kérni, hátha találkoztatok már hasonlóval. Kezdődött azzal, hogy a tél utáni első alkalmakkor nem mindig indult az autó. Akku működött, de hiába nyomtam a start gombot, se kép se hang. Aztán másnap simán ment minden. Aztán harmadnap megint nem. Elvittem végül egy akksishoz, aki megmérte és mindent rendben talált. Végül egy autóvillamossági szervízben megtaláltuk a hibát, az indító és az akkumulátor közötti kábel volt elfáradva. 5000 Ft-ot fizettem érte. Utána megint pöccre indult, megvolt a nagyszervíz, váltó, kuplung, olajcsere stb. Szépen használom, minden rendben, aztán egyik nap megálltam tankolni, 3 percre rá indítanám, megint semmi reakció. 10 perc bénázás után aztán egyszercsak indul, utána hetekig semmi baj. Egészen most szombatig, amikor is Debrecen felé indulva, az M3 kivezető utolsó benzinkútjához tartva 5 mp alatt kidobálta a létező összes hibakódot. ASR, VDC, ABS, Hill Holder etc. Megálltam, motor ki, vissza, minden okés. Talán az tűnt fel, hogy előtte fékezéskor mintha furán fogott volna a fék. Mindezek után mivel újraindításkor minden rendben volt levezettem Debrecenbe, ahol egyszercsak beesett a kuplung, váltó semmit nem vesz be, száz szónak is egy a vége az autó azóta is Debrecenben pihen mivel nekem sajnos vissza kellett érkeznem Pestre. Nyilván a kuplung külön probléma, ezt majd a szervízben megnézik ahol pár hete cserélték, de lehet bármi összefüggés a hibakódok és eközött? Valami probléma a rendszerben ami folyamatosan elkerüli a figyelmemet és a szerelőkét is? Esetleg elfolyt a folyadék a kpulungból és ráfolyt az érzékelőre, az indította be a hibakódokat? Tanácstalan vagyok, márpedig másfél hét múlva egy több ezer km-es útra terveztem indulni..
Köszi, bocs a hosszúságért! :)
Kicsit több, mint egy éve vagyok boldog tulajdonosa egy ezüst színű Brerának. Alapvetően dízelt terveztem venni, aztán beültem egy benzinesbe, meghallottam a hangját, a többi már történelem.
Az elmúlt egy év alatt nagyjából kiismertem a hibáit, a váltó szokásosan rossz volt, pár hete ki is cseréltem egy bontottra, azóta az is rendben van. Azonban mostanában előjött egy pár olyan hiba, ami befolyásolja az autó megbízhatóságát, szóval tanácsokat szeretnék kérni, hátha találkoztatok már hasonlóval. Kezdődött azzal, hogy a tél utáni első alkalmakkor nem mindig indult az autó. Akku működött, de hiába nyomtam a start gombot, se kép se hang. Aztán másnap simán ment minden. Aztán harmadnap megint nem. Elvittem végül egy akksishoz, aki megmérte és mindent rendben talált. Végül egy autóvillamossági szervízben megtaláltuk a hibát, az indító és az akkumulátor közötti kábel volt elfáradva. 5000 Ft-ot fizettem érte. Utána megint pöccre indult, megvolt a nagyszervíz, váltó, kuplung, olajcsere stb. Szépen használom, minden rendben, aztán egyik nap megálltam tankolni, 3 percre rá indítanám, megint semmi reakció. 10 perc bénázás után aztán egyszercsak indul, utána hetekig semmi baj. Egészen most szombatig, amikor is Debrecen felé indulva, az M3 kivezető utolsó benzinkútjához tartva 5 mp alatt kidobálta a létező összes hibakódot. ASR, VDC, ABS, Hill Holder etc. Megálltam, motor ki, vissza, minden okés. Talán az tűnt fel, hogy előtte fékezéskor mintha furán fogott volna a fék. Mindezek után mivel újraindításkor minden rendben volt levezettem Debrecenbe, ahol egyszercsak beesett a kuplung, váltó semmit nem vesz be, száz szónak is egy a vége az autó azóta is Debrecenben pihen mivel nekem sajnos vissza kellett érkeznem Pestre. Nyilván a kuplung külön probléma, ezt majd a szervízben megnézik ahol pár hete cserélték, de lehet bármi összefüggés a hibakódok és eközött? Valami probléma a rendszerben ami folyamatosan elkerüli a figyelmemet és a szerelőkét is? Esetleg elfolyt a folyadék a kpulungból és ráfolyt az érzékelőre, az indította be a hibakódokat? Tanácstalan vagyok, márpedig másfél hét múlva egy több ezer km-es útra terveztem indulni..
Köszi, bocs a hosszúságért! :)
gecsa2018-03-30 12:02:48 // 2411
Figyelik épp elegen helyetted! :)
VV62018-03-30 08:36:09 // 2410
Én nem nézem a tempomat :)
gecsa2018-03-30 07:57:08 // 2409
Én 9.2vel mentem haza a múltkor. Tempomat 140.
VV62018-03-30 07:28:44 // 2408
Az Integraléval meg 17L volt...csak a másik irányba...ja, akkor hegynek felfelé mentem...így már minden világos :)
gecsa2018-03-30 07:21:40 // 2407
Főleg, amikor három hengerrel megy. :D
gecsa2018-03-30 07:21:02 // 2406
Akkor vagy toltátok neki, vagy körülnéznék lambda/lmm részen.
Haddel2018-03-28 20:24:43 // 2405
Meg is érdemlik, gondolom😃
'''''2018-03-28 20:20:05 // 2404
Esznek is rendesen! :-)))
Haddel2018-03-28 20:17:26 // 2403
De nálad dupla annyi a táltos paripa😃
'''''2018-03-28 19:27:36 // 2402
Igaz ne brera de én sem járok kevesebbel. :-)