Fórum >> Típusok >> Giulietta

Giuntini2020-06-17 15:17:28 // 11931
De egyre jobban szeretnék az 59 mellé egy 120 lovas benzines Giuliettát! Csak nincs rá keret😢
Kazes☻2020-06-17 15:16:37 // 11930
Ha egyszer neki tetszik! No, meg ő autószerelő. 😁
Kazes☻2020-06-17 15:14:49 // 11929
Igen, közben megtudtam, hogy a Psa lett az új tulaj és pont velük kooperálnak a mieink...😋
Giuntini2020-06-17 15:14:37 // 11928
Szatyi is a GT-ben és a 156-ban a JTS-eket favorizálja.
leopop32020-06-17 15:10:53 // 11927
Most a pezsoé asszem de úgy látszik a GM nek sem kellenek 😂😂
leopop32020-06-17 15:10:09 // 11926
Viszont vicces mert a garázsban a Brerával szemben a szomszédnak egy fekete 2.0 JTS GT-je van mogyoróbőr ülésekkel, Bose hangszorókkal és beszélgettem vele neki hibátlan. Bár hozzá tartozik hogy alig használja munkába offossal jár illetve csak 73 ezer km van benne :)
Kazes☻2020-06-17 15:07:52 // 11925
Nosza, már oda sem kellenek?! 😂
leopop32020-06-17 15:05:38 // 11924
Így van de az Opel már nem tartozik a Gm hez :)
leopop32020-06-17 15:04:59 // 11923
Ezt nagyon jó hogy felhoztad mert ugyan ezt gondolom én is. Nagyon keveset fektettek bele a 159 nél benzines fronton.
Illetve én sem értettem a Tbi motorok rövid pályafutását a 159 illetve Brera vonalon sőt Breránál még ritkább mint 159 nél.
Giulietta szinten teljesen kielégítő volt a benzines vonal. Persze indéntől már nem ez a helyzet de nyilván azért mert kivezetik.
Kazes☻2020-06-17 15:03:56 // 11922
Ùgy van, az az eredeti ts- ből lett tovább fejlesztve.

Igazad van, én csak azt magyarázom, hogy miért hívják úgy... mert az Opel is a GM- hez tartozik. 😋
leopop32020-06-17 15:00:56 // 11921
Igen így van teljes mértékben csak ne Opelozzák le hanem Gmezzék inkább mert az közelebb áll az igazsághoz engem csak ennyi zavar.
Illetve a GTV és a GT az ahol voltak JTS motorok még bár a GT 2.0 JTS motorja inkább egy twin spark félépítés ügyileg :D
Kazes☻2020-06-17 14:44:12 // 11920
Pontosabban. Az Alfának már korábban is volt jts motorja, ezért szokták az opelos jelzővel megkülönböztetni attól azokat, amiket az '59/Brera vonalon használtak.
A VM Motori- ban meg 2007-től pár évig jócskán tulaj volt a GM, de szerencsére már nem! :)
Giuntini2020-06-17 14:39:02 // 11919
Mielőtt 159 es Brerások szétoffolnák a topicot😊
Óriási különbség volt a 159 és a Giulietta születésénél és pályafutásában vagy kategóriájában.
A 159 egész pályafutásánál még igencsak a dízelek voltak előtérben a közép és felső-közép kategóriában. 80%-ban ezeket az autókat dízel motorokkal vásárolták. A 159-nél is benzines területen a legegyszerűbb és legköltségkímélőbb megoldást választották. A régi motorok fejlesztését elvetették, helyette minden pénzt a dízelek fejlesztésére fordítottak. Tévedés volt? Úgy gondolom igen.
A Giulietta kategóriája azért mindig is a benzinesekről szólt, szerintem 50-50% volt maximum a dízelek aránya. Friss fejlesztésű színolasz benzinmotorok, és egy "nagy" dízel.
Mai szemmel jól tették hogy a Giuliettánál ilyen motorkínálatot alakítottak ki, bizony jól tették, tulajdonképpen egy modern kis motort különböző teljesítményszintekkel árultak. A 159-nek is kellett volna adni esélyt a 240 lovas Tbi motorral... Azzal a motorral simán meg 2-3 évet húzhatták volna. 2013-ban csak 2,0jtdm-el még kapható volt a 159. A Tibit úgy kiszedték belőle mint a pinty. Érthetetlen!
leopop32020-06-17 14:19:06 // 11918
Nem az hogy csavarra nem egyeznek két teljesen más motor ezt próbáltam eddig is elmagyarázni :) Attól hogy az Opel illetve az Alfa is a GM-tól kapta a blokkot attól nem lesz ez Opel motor és ez zavar hogy sokan azt hiszik. Maximum GM motoros Alfa. Egy motor karakterisztikájában a hengerfej sokkal fontosabb és azt teljesen módosította az Alfa a GM alapot.
Illetve dupla vezérműtengelyes lett állítható szelep vezérléssel. Na például ilyen sincs az Opelben, szóval máris nem ugyan az a motor.
Jó motorok hidd el semmi extra nincs velük szívó benzin illetve egyszerű konstrukció.
Viszont drága rajtuk a teljes vezérlés csere kb ennyi ami negatív illetve az olajcserére oda kell figyelni nem 30 ezer hanem 8-10 ezrenként.
forrasr2020-06-17 14:00:18 // 11917
Függetlenül attól,hogy csavarra nem egyeznek meg, még helyes az a megfogalmazás, hogy opel pontosabban GM kooperációban készültek. Az opelban lévő 1,9 dízel illetve a saaban lévő sem egyezik meg teljesen, mégis fiat moroknak mondjuk, gyakorlatilag mindegy hogyan is nevezzük. Engem sokkal inkább az érdekel megbízható-e, használatban jó-e a karaktere az adott hajtáslánccal. A JTS-ek valamiért eléggé fekete lyuknak tűnik még Alfás körökben is, nem volt belőle sok, így nem ismerik a felhasználók, az a néhány darab amivel gondok voltak az meg alapot adott még ha nem is feltétlenül jogosan a rossz hírének. Akiknek gond nélkül üzemel sokezer km-en azok kevesen hallatják a hangjukat.
leopop32020-06-17 13:44:17 // 11916
*csak sokan voltak akik így hívták
leopop32020-06-17 13:43:17 // 11915
Nem a Fiat eredetű dízeleket
De mondtam hogy nem kötözködésből írtam csak most a sokáig voltál aki így hívta aztán ki kellett írjam magamból :)
leopop32020-06-17 13:41:40 // 11914
Az Opel kooperációs motorok alatt gondolom a JTS-ket érted :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-17 12:08:00 // 11913
Írtam ilyet? Olvasd azért vissza, mert nem. :-)
leopop32020-06-17 11:53:58 // 11912
Az főként vicces gondolom nekik sem volt JTS csak hallották.
Piritu - 1.000.0002020-06-17 11:43:41 // 11911
Azt hogy ők ezt hiszik egy dolog, de elhangzott AlfaCity-n is a színpadon hogy az Ople motoros Alfák... :-(((
leopop32020-06-17 11:31:31 // 11910
Illetve tényleg minden Opeles azt hiszi hogy az 1.9 jtd és a 2.0 jtd Opel motor úgyhogy ezért is :DD
leopop32020-06-17 11:28:08 // 11909
Mert itt írta Gyuri azt helytelenül hogy a JTS Opel motor :D
leopop32020-06-17 11:26:16 // 11908
Igen mostmár ki akartam mindenképpen írni ezt magamból mert nagyon sok ember tévedésben él a JTS motorokkal kapcsolatban.
És amit te tovább írtál az már csak hab a tortán :)
Giuntini2020-06-17 10:28:06 // 11907
Igaz, hiszen a Giuliettában színtiszta olasz motorok voltak, vannak. Én csak azért írtam, hogy jó higy Leo megemlítette a Giulietta topicban, mert a 2,0 jtdm-ről meg azt hiszik sokan hogy GM motor. Az is színtiszta olasz!
forrasr2020-06-17 10:22:51 // 11906
Miért is jó idekeverni a JTS-eket? Giuliettában csak félreérthetetlenül olasz motorok vannak :D még félreértés esete sem merülhet fel szittyaolasz az egész, ezt azoknak tervezték akik olasz autót akarnak és nem mást, nem is akarják máshoz hasonlítani :D
Giuntini2020-06-17 10:04:22 // 11905
Nem ugrok, valóban nagyon szeretem a 2,4-et, annak ellenére ami történt...
Egyébként nagyon jó, hogy itt a Giulietta topicban felhoztad a jts motort. Nagyon sokan azt hiszik, hogy ez egy Opel motor, közben ezen az amerikai GM blokkon mind az európai GM, mind az Alfa nagyot alakított. Az Alfa teljesen atalakította a hengerfejet, az Opel és a Saab használt egyforma motort.
Ami meg a dízelt illeti, az opelesek részéről óriási tévedés van. Már az 1,9-ről sem tudták hogy Fiat motor, de a 2,0-nál teljesen meg vannak róla győződve hogy Opel motor.
A 2,0 jtdm-et Torinóban gyártották, a Fiat-GM Powertrain közös cégnél, ugyanígy az 1,3 Multijet-et, én akárhány Opelessel beszéltem, egyik sem tudta, hogy Fiat motor.
Az egésznek a tervezése színtiszta olasz munka, a GM csak anyagilag szállt be. Sőt az Opeleknél sok mindent elrontottak, a Puntókban sokkal megbízhatóbbak az 1,3-as motorok, mint a Corsákban.
leopop32020-06-16 23:09:34 // 11903
Tudtam azt hogy Emil ugrik arra ha valaki a 2.4 et bírálja vagy ír róla vicces dologot. Na azt hiszem én így vagyok a 2.2 vel. És ezt most bármi sértés vagy rosszindulat nélkül. De én nem értem a JTS motorokat miért kell leopelezni. A 2.2 JTS nem Opel motor. Ez egy General Motors-től származó amerikai eredetű blokk amiből az Opel is kapott úgy mint az Alfa. Csak az alfa rendesen átdolgozta a hengerfejet illetve dupla vezérműtengelyes lett. Na az Opelnél ez egyáltalán nem így néz ki. Volt aki már vitt be 159-est Alfat Opel szervízbe mert valami nagyokos azt mondta neki ez Opel motor, a szerelők csak nézték hogy lehet ennyire más 😂😂
Bocsi csak ezt már le kellett írnom, mert annyi ember fejében tévesen van benne ez az “Opel motoros Alfa” hogy már ki kellett írjam magamból.
És tényleg semmi rosszindulat nélkül. 😁✌🍀
Kazes☻2020-06-16 20:37:26 // 11902
Szép ára van, meg szép színe... és szép kis ótomatája is... itt vége is. :D
Kazes☻2020-06-16 20:36:22 // 11901
Én meg pont vezettem dízelt és benyásat is... szinte mindegy milyen motor zakatol elől, teljesen rendben van a verda! Ugyanaznap mentem még egy 1,9 '59-el és egy szuper kis 155 lovacskás MiTo-val is... ez utóbbi igazi kis gokart volt. :)
Jimmi T.2020-06-16 19:30:00 // 11900
Akár , igen és ilyenkor rájövök mindig hogy ott áll az udvaron , 150.000 km-el a motorjában , és megnyugszom :-)
Giuntini2020-06-16 19:10:10 // 11899
Nekem is tetszik! Igen Fl után sok változás jött, színek, tetszik.a piros csík a scudetto alatt, a Sport verziókban a hátsó difúzor, légterelő! Emellet megbízható, kiforrott konstrukció.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 18:56:00 // 11898
Akár vehetnél is, sima pirosban. Szép ára van :-)
Azt hogy nem eléggé Alfás, azt ne vedd fel, mert nem igaz :-)

Arról pedig végképp lehetne itt vitázni, hogy mi is készült inkább a kívülállóknak? Egy autógyár eladni akar. Nyilván próbál más márkáktól vevőket szerezni. A 159 egyértelműen német utazóautó feelinggel próbálkozott. Viszonylag sikeres volt, de nem váltotta meg a világot. Az Alfa nem tudott kitörni a skatulyából. Sárnehéznek titulálták , olvassátok csak el az Amore hírek között is anno mik voltak az első benyomások. A 159-nél erre fókuszáltak, a morcos, tényleg kategória feletti dizájn, a nagyautós reakciók, a külvilág elszigetelése. Sok helyen azonban műszakilag egyszerűen befejezetlen, kiforratlan, az Opel kooperációból eredő motorokat is érte kritika bőven. A közös platform szintén rányomta a bélyegét.
Az olasz mérnöki zsenialitás Giuliára képes, de az akkori pénzügyi és műszaki korlátok közt, csak 159-et szült. Kihozták így is a maximumot, nem lett az rossz, a 2.0jtdm motorral már talán kiforrott konstrukció is lett. Mindezek mellett a 159 szerethető, és olaszosan németes :-)
A Giuliettánál viszont más irányt vettek. Ezt itt le is írják.
Olyan Alfát akartak, ami nem igényel kompromisszumot, ami úgy hozza az Alfás jegyeket, hogy közben egy jó használati tárgy is. A kis súly cél volt, és fel is zárkózott a népszerű modellekhez méretben is, a biztonsága pedig kiemelkedő volt.

A többi ízlés kérdése. Nekem az első Alfám egy pizzafutár autó szintjén bírta a kiképzést, bármire tudtam használni, és minden egyes út olyan volt, mint egy bevetés. Mondjuk egy f16-ossal XD Ki is fáradtam piszokul ha hosszabb utat mentem, de nagyon élveztem. A zöld 146 is elképesztő sokoldalú, egy jó használati tárgy amellett, hogy Alfa. Ebbe a vonalba a 159 sehol nem illik bele, a Giulietta viszont igen.
Kau2020-06-16 18:51:03 // 11897
Nekem sokféle Alfás tapasztalatom van már, vezettem több típust is, de pont a Giulietta, amelyikkel még 1 cm-t se mentem utasként sem! És én pont ilyet akarok :)))))
Először nem tetszett, de aztán láttam apró módosításokat és most már nagyon bejön. A facelift szerintem dobott rajta. Persze jó, hogy kinek így, kinek úgy tetszik.
Jimmi T.2020-06-16 16:36:01 // 11896
írom ezt a három multiair modul csere után ( de ez legyen a "márkaszerviz "-ek sara.)
Jimmi T.2020-06-16 16:34:23 // 11895
Nekem nincs más alfáról tapasztalatom , csak a Giuliettáról .
De ha vehetnék egy új fészlift előtti 170 lovast megfontolnám .
A billenőkapcsolók a vörös mica fényezés , az a szép hátulja , zseniális.
Hogy nem eléggé alfás , meg a tradíciók, meg hogy kívülállóknak készült , háát nem tudom.
leopop32020-06-16 15:47:19 // 11894
Nekem jó 😂😂
Giuntini2020-06-16 15:45:01 // 11893
Átmegyünk oda is ha gondolod...😂
leopop32020-06-16 15:38:34 // 11892
Az biztos már csak a Brera topikot kéne :DD
Mindegy csütörtökön megyek vele szerelőhöz hátha a jó hírekkel fel tudom :)
leopop32020-06-16 15:35:20 // 11891
Szerintem teljesen helytálló Emil gondolatai a 159 ről nekem is hasonló tapasztalataim vannak elég sokat utaztam egy 159 1.9 jtd 16V-ben és ugyanígy látom ahogy Emil :)
leopop32020-06-16 15:29:45 // 11890
Ennél jobb összefogalalót nem is lehetett volna írni, mintha a számból vettek volna ki a szavakat. :)
Giuntini2020-06-16 13:41:42 // 11889
De legalább jól felélesztettük a Giulietta topicot!😊
Zolibácsi2020-06-16 13:28:05 // 11888
Igaza van Warbinak. A szerelem vak :)) l
Giuntini2020-06-16 12:58:56 // 11887
Lehet, és igazad van! Nincs még egy autó a "normál" kategóriában, ami ennyi kompromisszumot igényelne mint a 159!
Nincs meg autó, ami ennyi gondot okozott volna nekem!
De! Nincs meg egy autó, amelyik ennyire fölényes lenne
A Giuloettánál szépen váltogatsz előzéseknél, a kezedben érzed a bugit. Ha meg automata, akkor is más. Minden jobban érezhető. A 159 önmaga a bugi, nincs határ. A Giuliettában neked kell legyőzni a kanyarokat, másikat leelőzni. A 159 mindent maga csinál, te része vagy csak....
Nekem nagyon kellene egy Giulietta pont ezért és használhatóságáért. Bőven elég lenne egy 120 lovas. Az 59-et meg csak arra használnám, amire építették.
Kazes☻2020-06-16 12:48:19 // 11886
Jó kis sztori! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 12:20:41 // 11885
Az szép lehetett XD
A bugit nagyon megéreztem benne a kb 10 perc próba alatt, ez nekem nem is kérdés.
Zolibácsi2020-06-16 12:14:05 // 11884
Egyik este párom vitt haza baratoktol, mert kicsit jól éreztük magunkat. Egy audi/bmw valami tolta le a páromat az úton. Mondom én részeg vagyok nem szólok bele :) Párom oda lépett és valahol 160 nal már nem kergettek minket. Nem is kell mondanom párom is meglepődött mikor úgy ment át egy bukkanon, kanyarban mint Collin McRae, keresztbe csuszva.
Visszavett a tempóból és síri csöndben mentünk hazáig. Másnap megkerdeztem hogy "na mivan besz@rtál tegnap?" válsz igen. De kurv@ jó volt. :)
Szóval giuliettaban is bőven benne van a bugi.
Horváth tengerparton jöttünk északnak, tele 30-50 km/h kanyarokkal. Jött egy motoros mögöttünk úgy mentünk át a kanyarokon mint a villamos.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 12:08:58 // 11883
Ok, keress, hét közben jobb is lehet, összehozzuk. A hétvégét rendszerint jól betáblázzák nekem XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 12:02:50 // 11882
Emil, te szerelmes vagy a 159-be, sok mindent értek is, hiszen van nekem is.De azért egy kicsit eltúlzod XD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak